Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Cześć zaczynam kompletować sprzęt do startu i poszukuje opinii jaki filtr zewnętrzny dobrać do akwarium 190L

Aktualnie zakupiłem :

 

  • Akwarium 190l narożne - Wymiary akwarium: 98,5x70x60cm
  • Belka oświetleniowa Multilux LED 70 cm (2x11 W)
  • Filtr wewnętrzny BioFlow M
  • Pompa cyrkulacyjna Eccoflow 600 - wydajność 600l/h , moc 6,5W
  • Grzałka AquaHeat 200W
  •  
  • - W filtrze Bioflow M znajdują się następujące wkłady:

    1x bioPad - wata filtracyjna

    1x bioCarb - gąbka węglowa

    1x Nitrax - gąbka antyazotanowa

    1x bioPlus coarse - szorstka gąbka filtracyjna

    1x Cirax - wkład ceramiczny (OPCJONALNIE)

    2x bioPlus fine - gładkie gąbki filtracyjne

Chciałbym dokupić do tego filtr zewnętrzny EHEIM PROFESSIONEL 4+ 250 2271 który robiłby za biologa a wewnętrzny BioFlow za mechanika

EHEIM PROFESSIONEL : (tekst wklejony ze strony producenta)

W zestawie:

  • Gąbka filtracyjna (Eheim Prefilter Pad) – niebieska gąbka do filtracji mechanicznej, która pełni funkcję prefiltra. Struktura materiału skutecznie zatrzymuje najgrubsze rodzaje zanieczyszczeń. Chroni inne media filtracyjne w niższych obszarach kubełka przed szybkim zabrudzeniem.
  • Włóknina filtracyjna (Eheim Fine Filter Pad) – biały wkład, który w sposób mechaniczny wyłapuje drobniejsze rodzaje zabrudzeń, które nie zostały wychwycone przez niebieską gąbkę Prefilter Pad.
  • Eheim Substrat Pro – medium do filtracji biologicznej. Porowata powierzchnia wkładu i kulisty kształt zapewniają doskonałe warunki do osiedlania się korzystnych bakterii nitryfikacyjnych, które rozkładają drobne zanieczyszczenia.
  • Eheim Mech Pro – materiał do filtracji mechanicznej i biologicznej. Cylindryczna forma wkładu stanowi idealną bazę do osiedlania się bakterii nitryfikacyjnych. Rurki wyłapują nawet najmniejsze rodzaje zabrudzeń. Dzięki nim grubsze i cięższe zabrudzenia opadają na dno kubełka filtra. Medium jest wyprodukowane z plastiku, który jest łatwy w czyszczeniu i bezpieczny w użyciu dla organizmów wodnych.

-  Co myślicie o takiej filtracji czy jest odpowiednia do zbiornika 190l i jaka ilość rybek będzie odpowiednia ?

- czy powinienem dokonać jakiś zmiany w filtrach mam na myśli media filtracyjne,  nie jestem pewien co do filtra  mechanicznego  nie chce zrobić dwóch biologicznych.

Nie mam w tym doświadczenia wiec proszę znawców tematu o komentarze co powinienem zmienić lub dokupić ,pozdrawiam i z gory dziękuję.

Poprawiłem tytuł.

 

 

Edytowane przez Bartek_De
Opublikowano
8 minut temu, Popson napisał:

Cześć zaczynam kompletować sprzęt do startu i poszukuje opinii jaki filtr zewnętrzny dobrać do akwarium 190L

Aktualnie zakupiłem :

 

  • Akwarium 190l narożne - Wymiary akwarium: 98,5x70x60cm
  • Belka oświetleniowa Multilux LED 70 cm (2x11 W)
  • Filtr wewnętrzny BioFlow M
  • Pompa cyrkulacyjna Eccoflow 600 - wydajność 600l/h , moc 6,5W
  • Grzałka AquaHeat 200W
  •  
  • - W filtrze Bioflow M znajdują się następujące wkłady:

    1x bioPad - wata filtracyjna

    1x bioCarb - gąbka węglowa

    1x Nitrax - gąbka antyazotanowa

    1x bioPlus coarse - szorstka gąbka filtracyjna

    1x Cirax - wkład ceramiczny (OPCJONALNIE)

    2x bioPlus fine - gładkie gąbki filtracyjne

Chciałbym dokupić do tego filtr zewnętrzny EHEIM PROFESSIONEL 4+ 250 2271 który robiłby za biologa a wewnętrzny BioFlow za mechanika

EHEIM PROFESSIONEL : (tekst wklejony ze strony producenta)

W zestawie:

  • Gąbka filtracyjna (Eheim Prefilter Pad) – niebieska gąbka do filtracji mechanicznej, która pełni funkcję prefiltra. Struktura materiału skutecznie zatrzymuje najgrubsze rodzaje zanieczyszczeń. Chroni inne media filtracyjne w niższych obszarach kubełka przed szybkim zabrudzeniem.
  • Włóknina filtracyjna (Eheim Fine Filter Pad) – biały wkład, który w sposób mechaniczny wyłapuje drobniejsze rodzaje zabrudzeń, które nie zostały wychwycone przez niebieską gąbkę Prefilter Pad.
  • Eheim Substrat Pro – medium do filtracji biologicznej. Porowata powierzchnia wkładu i kulisty kształt zapewniają doskonałe warunki do osiedlania się korzystnych bakterii nitryfikacyjnych, które rozkładają drobne zanieczyszczenia.
  • Eheim Mech Pro – materiał do filtracji mechanicznej i biologicznej. Cylindryczna forma wkładu stanowi idealną bazę do osiedlania się bakterii nitryfikacyjnych. Rurki wyłapują nawet najmniejsze rodzaje zabrudzeń. Dzięki nim grubsze i cięższe zabrudzenia opadają na dno kubełka filtra. Medium jest wyprodukowane z plastiku, który jest łatwy w czyszczeniu i bezpieczny w użyciu dla organizmów wodnych.

-  Co myślicie o takiej filtracji czy jest odpowiednia do zbiornika 190l i jaka ilość rybek będzie odpowiednia ?

- czy powinienem dokonać jakiś zmiany w filtrach mam na myśli media filtracyjne,  nie jestem pewien co do filtra  mechanicznego  nie chce zrobić dwóch biologicznych.

Nie mam w tym doświadczenia wiec proszę znawców tematu o komentarze co powinienem zmienić lub dokupić ,pozdrawiam i z gory dziękuję.

 

 

EHEIM PROFESSIONEL 4+ 250 2271

 

  • wydajność maks. 950 l/h. ,12W
  • Pojemność filtra 6,1 l, wbudowany prefiltr 0,5 l
Opublikowano

w cenie EHEIM PROFESSIONEL 4+ , mógłbyś zakupić FX4 który wraz z prefiltrem Eheima lub dwoma korpusami narurowymi połączonymi równolegle mógłby ci ogarnąć biologię i mechanikę.

ekspretem nie jestem ale do biologi nie potrzebujesz mocnego filtra kubełkowego, w takim z mniejszą wydajnością przy lepszych mediach (np. siporaxie sery) miałbyś szanse na denitryfikację, bardziej powinieneś zastanowić się czy ten bilflow m ogarnie ci mechanikę czy nie jest za słaby, a tu już pewnie lepiej zbudować własny kaseciak niż inwestować w bioflow.

Opublikowano (edytowane)

Zależało mi na akwarium narożnym a to było już wyposażone w ten filter bioflow szukam jakiegoś rozwiązania . Napewno muszę dokupić jakiś filter tylko szkoda mi tego który jjuz zakupiłem razem z akwarium nie wiem czy dokupić jakiś dodatkowy czy kupić jeden co będzie ogarniać wszystko

Edytowałem Twój post. Zwracaj proszę uwagę , na to co cytujesz i żeby post był zrozumiały dla czytających.

Edytowane przez Bartek_De
Opublikowano
7 minut temu, Nath_147 napisał:

w cenie EHEIM PROFESSIONEL 4+ , mógłbyś zakupić FX4 który wraz z prefiltrem Eheima lub dwoma korpusami narurowymi połączonymi równolegle mógłby ci ogarnąć biologię i mechanikę.

...i jednocześnie zrobić pralkę w akwarium🤣 Poza tym czy zmieści się koledze do szafki?

10 minut temu, Nath_147 napisał:

bardziej powinieneś zastanowić się czy ten bilflow m ogarnie ci mechanikę czy nie jest za słaby

I tu masz rację. Pompa Eccoflow 600 jest za słaba na mechanika, ona prawie nic nie "dmucha". Zrób odwrotnie, Bioflow niech będzie biologiem. Dolny "koszyk" zastąp ceramiką w siatce (żeby można było ją łatwo wyjąć) a na górę daj koszyk z gąbkami i niech sobie mieli wodą. Jeśli chodzi o filtr mechaniczny, zewnętrzny, do Twojego akwarium, to może ktoś jeszcze się wypowie, bo ja nie mam pomysłu.

Opublikowano
13 minut temu, Bartek_De napisał:

...i jednocześnie zrobić pralkę w akwarium🤣 Poza tym czy zmieści się koledze do szafki?

I tu masz rację. Pompa Eccoflow 600 jest za słaba na mechanika, ona prawie nic nie "dmucha". Zrób odwrotnie, Bioflow niech będzie biologiem. Dolny "koszyk" zastąp ceramiką w siatce (żeby można było ją łatwo wyjąć) a na górę daj koszyk z gąbkami i niech sobie mieli wodą. Jeśli chodzi o filtr mechaniczny, zewnętrzny, do Twojego akwarium, to może ktoś jeszcze się wypowie, bo ja nie mam pomysłu.

 Trochę słaby ten filtr ale czy nie bedzie za słaby na biologa , szkoda mi z niego rezygnowac ma wbudowana grzałkę przepływowe 

Opublikowano (edytowane)
3 minuty temu, Popson napisał:

Trochę słaby ten filtr ale czy nie bedzie za słaby na biologa

Będzie idealny. Już sama nazwa wskazuje do czego się nadaje.

Edytowane przez Bartek_De
Opublikowano
49 minut temu, Bartek_De napisał:

Będzie idealny. Już sama nazwa wskazuje do czego się nadaje.

Podsumowując wewnętrzny biolog dołożyć tylko wkład ceramiczny Cirax i zostawić tak jak jest a zewnętrzny Eheim będzie mechaniczny - wyjąc wkład biologiczny Ehim Substract Pro i czym zastąpić?

  • Bartek_De zmienił(a) tytuł na Filtr biologiczny do zbiornika 190l
Opublikowano
7 minut temu, Popson napisał:

Podsumowując wewnętrzny biolog dołożyć tylko wkład ceramiczny Cirax i zostawić tak jak jest

Polecam ceramikę Sera Siporax. Nie wiem czy jest sens inwestować w Eheima jako mechanika. Ktoś tu na forum, ostatnio przerobił Bioflow na HMF czy kaseciaka?, już nie pamiętam. Może ta osoba wypowie się w temacie, albo użyj wyszukiwarki:)

Opublikowano (edytowane)
12 godzin temu, Bartek_De napisał:

 Ktoś tu na forum, ostatnio przerobił Bioflow na HMF czy kaseciaka?, już nie pamiętam. Może ta osoba wypowie się w temacie, albo użyj wyszukiwarki:)

Hej.

Zostałem wywołany do tablicy😁

Bioflow tylko jako biolog, mechaniki nie uciagnie.

Zobacz mój temat o przerobce bioflow 

Nie wiem jak tu wstawić odnośnik 🤔

ok mam

Edytowane przez pablomas
Edyt
  • Lubię to 1

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • @tom77 witaj. Na podstawie Twojego dość szerokiego postu dobierałem obsadę Z tymi toniowcami jest problem jak sam zauważyłeś bo ciężko kupić i Borley M i VG. Nic w tej obsadzie nie musi być "must have". Jak każdy amator poszedłem w wygląd. Janusz akwarystyka musi mieć kolorowo.  Mam jeszcze 2-3 miesiące więc zbieram opinie.  Twierdzisz że będzie problem z wielosamcowoscia przy 5 gatunkach a ja rozważam jeszcze jakiegoś małego kilera do eliminacji narybku. Nie wiem tylko co przez to rozumiesz ? Że ciężko będzie o wybarwienia jednego czy dwóch samców czy może wręcz żadnego ?  W ogóle jako doświadczony akwarysta przy takiej obsadzie po ile ryb (docelowo) i w jakich proporcjach samiec-samica wpuscilbys do baniaka.  Pytałem o to w Malawi Polska na FB i dostałem odpowiedź że ok 50 ryb co moim zdaniem jest dużym przegienciem tylko że mi to może się tylko coś wydawać a takie przerybienie pozwoli na rozkład agresji.  
    • A mierzyłaś wodę z innych źródeł dla porównania?  I jak się trzyma obsada po tygodniu?  
    • Copadichromis borleyi Mbenji ma opinię najspokojniejszego wśród C. borleyi. Może ze względu na długie płetwy brzuszne. Wydaje mi się, że ryzyko niewybarwienia się Copadichromis sp.„virginalis gold” jest mniejsze niż ryzyko podgryzania przez yellowki długich płetw brzusznych C. borleyi Mbenji. Moje C. sp.„virginalis gold” zaskakiwały mnie większą asertywnością niż się spodziewałem. Choć i tak pewnie jednak będą na dole hierarchii, bo yellowki to jednak mbuna (choć adoptowana), L. albus jest asetrywniejszy niż np. L. sp.”red cap”, a Placek i Otopharynx są jednak znacznie większe. I miałbyś ryby o kształcie „wydłużonym toniowym”, a nie trzeci gatunek „dość masywny” (jeśli C. borleyi Mbenji, bo są jeszcze Placek i Otopharynx).Niestety w ostatnich latach trudno o C. sp. „virginalis gold” wysokiej jakości (relatywnie dużo żółtego i dobrze ciemna reszta). Generalnie myślę, że wybrałeś zgraną ekipę, ani kilerów, ani bardzo spokojne gatunki. Pewności oczywiście nie ma, bo to żywe stworzenia. Wielosamcowość w pięciu gatunkach jest moim zdaniem niemożliwa. Częściowo ryby same zdecydują. Częściowo zdecydujesz Ty (w funkcji swoich upodobań). 5 gatunków wielosamcowo, nawet w akwa 200x80cm to ………, ale sam zobaczysz.🙂 Odnośnie yellow – w swoim głównym akwarium 200x80cm zawsze stosowałem zasadę selekcji, że zostawiałem „szczurki” (trochę skarłowaciałe, dobrze wybarwione samce) i jakąś samicę, albo dwie. Dlaczego? Bo yellow z non-mbuną zawsze da sobie radę. Jednak to mbuna. A w drugą stronę, jeśli przydarzy się osobnik agresywny, bo będzie ganiał słabszą non-mbunę (a tego nie chcemy). Osobiście chodzi mi o komfort moich L. sp.”red cap”. Ale odbiegliśmy od tematu. Mając 70cm wysokości zbiornika, warto zróżnicować karmienie – dla grzebaczy dłonią granulki przy dnie, dla toniowych zaraz później wolno tonący płatkowy. Ale to na marginesie, bo to dział obsadowy. Zróżnicowane zachowania wymagają zróżnicowanego karmienia.  Wszystko powyżej to tylko moje zdanie. Powodzenia w hodowli.🙂
    • U mnie są w 540l, na razie jest spokój ale jak to u pyszczaków mbuna sytuacja może się zmienić z dnia na dzień.
    • @PawełB bo to nie takie proste. Ja mam copadichromis fire crest, czyli odmiana barwna virginalis i w tej chwili są słabo wybarwione a są 4 samce. W poprzednim akwarium było z tym znacznie lepiej. Muszę przetestować podniesienie temperatury. Ostatnio po takim zabiegu dostały kolorów na jakiś czas, ale potem znowu obniżyłem i po jakimś czasie zbladły.
    • Tu taka sprzeczność bo w takim szerokim wątku na tym forum dotyczacym obsady 200cm non mbuna autor pisze że ten gatunak z toniowców daje najwieksze szanse na kilka wybarwionych samcow.  No problem jest z tymi toniowcami bo jak ładny np  C. Kadango Red Fin to agresywny. Choć tu też zdania podzielone.  
    • No nie wiem u mnie samiec wybił  wszystkich swoich pobratymców. Fakt miałem wtedy 240l, w większym może by było inaczej.
    • Powód 1 - mniejsza agresja  Powód 2 - brak problemu z narybkiem, który w mojej obsadzie non mbuna jako jedyny przeżywał chowiąc się między kamieniami. Tu  dużo zależy od wystroju, u mnie było kilka zakamarków między kamieniami niedostępnych dla dorosłych 😉. Oczywiście dla wielu to może być zaleta. 
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.