Jump to content

Efekty namaczania pokarmów firmy Hikari - eksperyment.


Recommended Posts

Zapraszam do wspólnego eksperymentu dotyczącego efektów namaczania pokarmów firmy Hikari. Celem tego jest zweryfikowanie podzielonych opinii na temat wzrostu jego objętości po namoczeniu. Jako , że zacząłem pierwszy opisywać to bardzo proszę o zachowanie przez wszystkich biorących udział  w tym  eksperymencie jednakowych zasad ..czyli:

- zdjęcie opakowania ( jeżeli z netu to proszę zaznaczyć , że z netu) i nazwę pokarmu.

- w miarę wyraźne zdjęcie porównawcze.

- woda do namoczenia wzięta z akwarium a nie z kranu.

- czas namaczanie 4 minuty.

- wniosek ze swojego testu umieszczamy na końcu swojego posta.

Jak dojdziemy do wniosku , że ilość  pokarmów  opisanych  jest zadowalająca wtedy podsumuję temat i podwieszę na jakiś czas w tym dziale aby był łatwo dostępny nawet w celu wskazania innym tego miejsca. Jeszcze jedna prośba...Unikajmy zbędnych OT  bo i tak będą usuwane. Interesuje nas tylko pokarm firmy Hikari.

 

Edited by AndrzejGłuszyca
  • Like 7
Link to comment
Share on other sites

Pokarm który testowałem to:

- Hikari Vibra Bites.

- woda z akwa.

- czas namoczenia 4 minuty.

 

image.jpeg.8d6d13d20fee05c0d06a9ed017cbe41d.jpegimage.thumb.jpeg.8ebf8e892b7e176d1381f43cd755cb06.jpeg

Jak widać na porównawczym zdjęciu pokarm namoczony praktycznie nie zwiększył swojej objętości.. jak już to bardzo minimalnie. Dlatego ja podaję  go w formie suchej bez namoczenia.

  • Like 8
Link to comment
Share on other sites

Test pokarmu:

  • Hikari Cichlid Staple
  • 13.01.2020
  • woda z akwarium
  • czas 4 minuty

 

Pokarm suchy oznaczony kółkiem.

Wniosek: Pokarm prawie dwukrotnie powiększa swoją objętość, dodatkowo nieznacznie brudzi wodę.

IMG_0425.thumb.JPG.5b2cfe091b1c6dbf40e1088f9ffc09f3.JPG

IMG_5757.thumb.JPG.8adafee76f258160063076773cd6899e.JPG

IMG_5004.thumb.JPG.fc99945099571eba7d867a26033c2957.JPG

IMG_1491.thumb.JPG.6f8325a2e08d0eaf24af8760f22ee27e.JPG

@AndrzejGłuszyca- prośba o usunięcie mojego poprzedniego postu. Zrobiłem trochę bałaganu. Dziękuję.

  • Like 6
Link to comment
Share on other sites

Sprawdziłem jak sprawa wygląda z dłuższym namaczaniem pokarmu Hikari Cichlid Staple. Poniższe zdjęcia prezentują pokarm wyciągnięty po 10, 15, 20 minutach namaczania.

Po dwudziestu minutach zastosowałem terapię wstrząsową pokarmu umieszczonego w pojemniku testowym. Pokarm nie rozpada się, natomiast zaczynają się od niego oddzielać małe drobinki powodujące zmętnienie wody. 

IMG_5431.thumb.JPG.c271be2fd24b59919120cc973b344f3a.JPG

IMG_1659.thumb.JPG.7a0b2cb7e6ed766d8a1f99b750c6db6d.JPG

IMG_3549.thumb.JPG.04c5516771568fa6f73e67450de0d5cb.JPG

IMG_5835.thumb.JPG.5f640c3fa6f9fdb9602b081243262827.JPG

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.


  • Posty

    • Na pewno to zrobię, nie wiem jeszcze jaką metodą, ale na bank nie będę tracił tego ciepła. Mam przygotowane dwa odpływy, jeden do kanalizacji, drugi bezpośrednio do zbiornika 10k L zakopanego na podwórku. Do tego same zbiornika będzie odpływ deszczówki z dachu i podwórka. Z wielu względów przydomowa oczyszczalnia zamiast włączenia do sieci kanalizacyjnej. Długo nad tym myślałem i rozmawiałem z wieloma osobami, które mają przydomowe oczyszczalnie i według mnie, nie ma lepszej opcji. Dodatkowo w moim przypadku wybudowanie przyłącza i jego późniejsza obsługa to kosmos. Rozprawiam o tym z człowiekiem od rekuperacji. Chętnie bym odebrał powietrze z nad zbiornika, poza ciepłem z parowania jest jeszcze oświetlenie wiec sporo energii, ale wilgotność nad akwarium będzie >90% i nie wiem co na to rekuperator i przewody wentylacyjne. Trwa narada w tej sprawie  
    • @bojack Co do hajsu/ekologii pomyśl, kiedy dom nie gotowy o... 1/ wymienniku ciepła do podmiany - 10 l/h to może być zimą jakieś kolejne 125 kwh/mc jeśli nie więcej....  A rozwiązanie proste... u mnie rura w rurze -wężyk od osmozy w rurce igielitowej. Tylko do 10l/h już większa długość się przyda no i dobrze to zaizolować trzeba..... 2/ wykorzystaniu wody ściekowej Oczko wodne ? Zbiornik do podlewania ogrodu ? Regeneracja dolnego źródła PC ? 3./ Oddzielny punkt poboru jeśli jest kanalizacja... ? 4/ Jak z wentylacją ? Nowe domy żeby spełnić normy raczej muszą mieć rekuperację.  Plan z odzyskiem wilgoci czy bez ? Wyciąg nad akwa? Straty energii przez parowanie mogą być spore.
    • To skąd bierzesz hajs na prąd i żarcie też mają w DDD   Konkluzja jest taka, że na dole robię maksymalnie niską wylewkę zachowując parametry cieplne, tak, aby w przypadku chęci zrobienie sumpa były jakieś opcje co do wysokości. Reszta później, ale filtracja wewnątrz zbiornika jest kusząca z wielu względów.
    • Kurcze wy się więcej zastanawiacie nad przepływem niż nad rybami... wiecie,  że te ryby to mają w du**e wasze problemy...
    • 1. Podnoszenie 30 tyś l/h wody o _jeden_ metr to moc ok. 82 W (bez uwzględnienia strat w związku z wydajnością pompy). Moduły to bardziej energooszczędne rozwiązanie - nie ma tego podnoszenia. Duży moduł w części za filarem + kilka pomp i sump ze wszystkimi komplikacjami nie nie potrzebny. 2. 16 cm - wejdzie np. Jebao dcp 20000. 2 - 4 sztuki? ? Wg moich obserwacji sprawność jest większa przy niższych obrotach. 3. Ryba 20 cm zanieczyszcza wodę, jak 5 sztuk po 10 cm.... Jedna 30 cm - jak 12 szt po 10 cm.  
    • Racja, po prostu kasa, czy też moda wymuszona oszczędnościami właśnie. Zobaczymy, kogo nie odstraszą koszty zakupu dużego zbiornika, sprzętu i rachunków za prąd, ten będzie szukał rozwiązań w zasilaniu np. kaseciaka falownikiem. Chyba sam tak zrobię do planowanego dużego akwarium. Przewiduję nową odsłonę obumarłego wątku o filtrze kasetowym, choć jest tam co czytać, ponad 1800 postów. 😄 Byle było co do tego akwarium wpuścić, nie za horrendalne pieniądze...
    • Niestety ale biotop Malawi wymaga dużych zbiorników i jest do duża przeszkoda w dobie szukania oszczędności na prądzie. Dla nas 200L dla saulosi to takie minimum i to niezbyt atrakcyjne, ponieważ mamy tylko jeden gatunek, dla wielu to bariera nie do przejścia. Dlatego pewnie gatunki ryb wymagające dużych szkieł jak pyszczaki, dyskowce czy inne duże pielęgnice są w odwrocie a powraca moda na małe ryby oraz akwaria w stylu low-tech.  
    • Jeszcze o tym bardzo nie myślałem. Na pewno będzie mix i na pewno zbiornik nie będzie na początku przerybiony. Co będzie po kilku latach, to się okaże jak uda się kontrolować narybek. Na pewno chcę mieć predatory + mbuna w dużych ławicach - taki wstępny plan. @yaro nie mam tutaj miejsca na pomyłki. Jak dam za mało rur na spływ do sumpa, to poprawienie tego będzie karkołomne. Jeżeli dam za dużo, to nie będzie problemem. Więc wolę dmuchać na zimne. Wiem na pewno, że wolny przepływ przez biologię, to mit akwarystyczny. Pytanie tylko gdzie jest złoty środek, bo przelać 30000L/h przez sumpa, a potem wypompować to na 2m, to dość trudny case, ale nie jest niewykonalny. Być może złotym środkiem będzie podwójna filtracja, czyli sump + filtr w dużym module/kominie. Po rozmowę z hydraulikiem i człowiekiem od wylewek wiem już, że mogę dać pod akwa zamiast styropianu 15cm, dobry xps 5cm + 5cm wylewka. To daje mi 66cm pod zbiornikiem więc sump mógłby mieć 40cm wysokości. 16cm na sumpem wystarczy? Czy lepiej dać niższy sump?
    • 10000 litrów robi wrażenie 👍 Ile ryb będziesz chciał mieć docelowo? Przy przykładowym przeliczniku 50 litrów na rybę daję aż 200 sztuk. 
    • Hm… moje akwarium produkuje ok. 9 ppm azotanów tygodniowo. Odpowiada to godzinowej produkcji 0,015 ppm NH3. Przyjmując że ryby wydalają  NH3 ze stałą prędkością, to stężenie obserwowane w testach to 0,015ppm/krotność przepływu przez filtr. Nawet jeśli miałbym całkowitą krotność filtracji na poziomie 0,4 (jak twierdzisz, że masz) to i tak obserwowany wynik 0,0375 ppm jest na granicy oznaczalności testów. Ale z tego co pamiętam, to masz filtry po 2 stronach i znając życie gąbka będąca kilka razy lepszym od ceramiki filtrem biologicznym, została zaliczona do „mechanika”. Do tego nitryfikacja jest bardzo łatwa… dla mojego zbiornika wystarczy 0,6l gąbki 20ppi, by nie było problemu. Aby woda była czysta trzeba znacznie więcej. Pojęcie czystości jest bardzo względne… No ale inaczej definiujemy pewne pojęcia. Jestem pewien, że Cię nie przekonam W każdym razie rekomendacja, żeby robić przepływ przez sump na poziomie 0,4 jest dosyć oryginalna. Zazwyczaj poleca się 3-5x, w morskich x10. 
  • Topics

  • Images

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.