Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Co do odmulania to ja u siebie narazie nie odmulam w ogóle i nie widzę na dnie żadnych brudów ale tu poza cyrkulacją ważna jest moim zdaniem druga rzecz niejednolite dno, wtedy nawet ewentualne małe brudki nie są widoczne. Jak się czyta o zakładaniu akwari z podlezem typu najbielszy piasek jaki w ogóle istniej to tylko czekać na postu o problemach z zalegającymi zanieczyszczeniami. Oczywiście wszystko jest kwestia gustu, niedawno ktoś tu na forum pisał że odmula codziennie i super tylko jak długo starczy temu komuś czasu i zapału żeby to robić codziennie no chyba że na emeryturze. 

Co do czyszczenia szyb ja robię to raz w tygodniu, a nie lubię tego bardzo póki co używam 3 sprzętów 

1) pływający czyścik magnetyczny (oczywiście nie dojeżdżam nim do dna i tam nim nie czyszczę  z wiadomych względów) miał być fliper, ale z racji ceny dla wielkości do szkła 12mm kupiłem coś takiego i póki co polecam 

 

2) Sprzęt kupiony za pare dyszek też polecam to taki o to czyścik na długim 80cm wysięgniku przy akwarium 70cm wysokości plus pokrywa w zupełności styka żeby nie moczyć rąk. Dodatkowo w zestawie są grabki których nie używam i gąbka która czasem czyszczę tylna szybę. 

3) Sprzęt własnej konstrukcji którym czyszczę właśnie na styku piasku ze szkłem póki co się sprawdza jeszcze mi nic nie porysował koszt jakieś 2 może 3 zł

 

IMG_20210104_172512.jpg

IMG_20210104_172544.jpg

IMG_20210104_172602.jpg

Edytowane przez aro600
  • Lubię to 1
Opublikowano

Ja pisałem o codziennym zbieraniu odchodów jak mi No2 szalało ;]. Teraz dokupiony mechanik, ustawiony i czysto. Ja do szyb używam takiego trójkącika budowlanego. Zrysowałem w jednym miejscu szybę już 1 dnia więc teraz uważam. U mnie czyścik magnetyczny odpada bo ryby na potęgę plują piaskiem i na pewno nie jedno ziarenko by tam trafiło.

Opublikowano
28 minut temu, Rafał80 napisał:

U mnie czyścik magnetyczny odpada bo ryby na potęgę plują piaskiem i na pewno nie jedno ziarenko by tam trafiło.

Nic by nie trafiło. Dobrym czyścikiem wjeżdżasz w piasek i nie ma żadnych rys ;) Przeca u każdego pyszczaki kopią, a wielu używa czyscików ;)

Opublikowano
Godzinę temu, TOMEKSIEDLCE napisał:

Ja używam zwykłej gąbki  kuchennej  a mocniejsze zabrudzenia zwykła żyletka :) ,to mi na razie starcza .

Pokazany przeze mnie skrobak ma faktycznie możliwość osadzenia żyletki. Ja używam w takiej postaci jak na zdjęciu. To w zupełności wystarcza.

  • Lubię to 1
Opublikowano
W dniu 4.01.2021 o 17:36, aro600 napisał:

IMG_20210104_172512.jpg

Ja też mam ten czyścik, to na samym początku strasznie porysowałem szyby nim. Potem się nauczyłem, żeby nie podjeżdżać bliżej niż 10cm od dna i jest ok, ale drugi raz bym go nie kupił.

  • Lubię to 1
Opublikowano
Godzinę temu, Bartek_De napisał:

Na filmie (1:27) widać dokładnie dlaczego tym skrobakiem nie da się porysować szyb, po prostu nie ma takiej opcji.

 

No dokładnie, Tunze to Tunze.

  • Lubię to 2
Opublikowano

Ja mam i polecamFczyścik Flipper. Taka zasada działania jak Tunze. Na początku przygody z akwarium warto wydać nieco więcej na dobry trzypunktowy magnetyczny czyścik i od początku dbać o szyby żeby ich nie porysować.

  • Lubię to 2
Opublikowano

„Na filmie (1:27) widać dokładnie dlaczego tym skrobakiem nie da się porysować szyb, po prostu nie ma takiej opcji.”

Tylko dlaczego moja szyba o tym nie wie…

Mam szybę opti, naczytałem się wiele ostrzeżeń że te szyby są nieodporne, a szczególnie trzeba uważać przy czyścikach magnetycznych. Dlatego kupiłem tego Tunze opierając się właśnie na takich opiniach. Pomimo to uważałem przy czyszczeniu, a nawet więcej- cholernie uważałem. Zawsze zwracałem uwagę czy coś nie podlazło pod ostrze, nigdy nie podjeżdżałem do piasku bliżej ~5cm , poniżej gąbka. Od nowego akwarium używałem tylko ten zestaw czyszczący. Po półtora roku to akwarium wygląda gorzej niż moje poprzednie, stare, po wielu latach czyszczenia czym popadnie. Jest  mnóstwo bardzo drobnych ,cieniutkich rysek. Ani razu nie słyszałem jakiegoś dźwięku, zgrzytu czy czegoś co by wskazywało że się rysuje. I żeby było śmieszniej nigdy ich nie było ich widać w trakcie czyszczenia czy też po a pokazywały się dopiero na drugi dzień albo i później. Na pierwszy rzut oka  nie są zbyt widoczne , dopiero po paru chwilach patrzenia stają się irytujące. Do tego stopnia że coraz poważniej rozważam opcje zakupu nowego.

O używaniu magnetycznego już nawet nie myślę.

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.