Skocz do zawartości

Pierwsze Akwarium Radzika 160x55x60


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
42 minuty temu, Falcowski napisał:

A tu ode mnie:

wg mnie szafkę da radę zaadoptować. Parę wkrętów w każde możliwe łączenie, więcej klocków dociętych jako podparcie pod szafką.

Blat na wierzch, można kupić jeden o grubości 40mm. Pomiędzy jeden blat a drugi płytki wyrównujące wgniecenie, bo żadna mata ci tego nie wyrówna - ugniecie się równomiernie prawie. 

Akwa 500L, to nie 500kg, tylko tona, licząc z kamieniami i szkłem.

Blat ten na wierzch oraz akwa zrobisz, żeby wystawało do tyłu 15cm - nic się nie stanie, a będzie estetycznie.

---------------------

Na koniec pytanie - czy jak już stawiasz wypaśne, nowe akwa, to czy warto stawiać na starej wypatrzonej szafce? Zrób sobie porządny regał ze zwykłego, ale ładnego MDF taki, jaki ci będzie pasował pod kątem wysokości i pojemności (filtracja, wszystkei dodatki).

1. Więcej roboty z tym umacnianiem szafki niż to warte :) i słusznie wypisane, że można, ale ostatnie zdanie założyciel akwarium musi wziąć sobie mocno do serca :)...

2. Z blatem już szkoda zachodu, bo pierwszy punkt ze wzmacnianiem to za dużo roboty :) i szkoda czasu dla mebla...

 

PS:

No a teraz pytanie poza tematem :) do @Falcowski- jak to wyliczyłeś, że Ci tona wagi wyszła??? Kamienie swoje ważą - ok, woda swoje waży - ok, akwarium też - ok, ale skąd ta tona wagi????

Akwarium - 87 kg + kamienia ok. 100kg (więcej nie wsadzisz bo zawalisz całe akwarium) + Woda - 400kg :) ( kamienie wypierają wodę :) ) = 587kg (nie wiozłem pod uwagę wagi szkła :) )

Opublikowano
17 minut temu, Morganelo napisał:

kamienia ok. 100kg (więcej nie wsadzisz bo zawalisz całe akwarium)

Spójrz choćby na akwaria kolegów @pozner czy @Gonera1992 jak widać da się. Sam kiedyś miałem w 240l około 130kg. Notabene był to zestaw Juwel, szafka wytrzymała, nie wymagała żadnych wzmocnień, gdzieniegdzie się pochlapało, tu i tam pociekło, nic nie spuchło, nie odkleiło się, nie odkształciło. Obecnie kto inny użytkuje zestaw i nie ma problemu. Nie demonizujmy. Jeśli dobrze pamiętam to kolega @pozner dawno temu miał spore akwarium na chyba dwóch zwykłych szafkach połączonych ze sobą i też to funkcjonowało. Może wypowie się na ten temat?

  • Lubię to 3
Opublikowano

Na forum jak i wszędzie można zauważyć że są dwa typy ludzi. 

1) Ci co robią wszystko super solidnie często na wyrost i ja chyba do nich należę. 

2) Zwolenników prowizorek. Tu się sklei, tu się podeprze na górę położymy jakiś blat i ,,bedzie,, i zazwyczaj jest. Jak już kiedyś pisałem w jakims wątku dziadek mojego kolegi często powtarzal,, prowizorki są najtrwalsze,, 

Jeżeli chodzi o tą szafkę to myślę że po wzmocnieniu spokojnie wytrzyma, nie będzie żadnego problemu ze 10cm czy 15cm wystaje za obrys szafki pod warunkiem że pod całym dnem akwarium będzie odpowiednio sztywny blat, a szafka dobrze wypoziomowana. 

Na pytanie czy położyć akwarium na tej szafce musi sobie odpowiedzieć sam autor wątku, ja bym nie położył, ale nie dlatego że nie wytrzyma dlatego że mam taki, a nie inny charakter. 

 

Opublikowano

Witam serdecznie

Dziękuję za zainteresowanie tematem. 

Ja nie lubię dziadostwa i druciarstwa ... ale...

Akwarium ma się znajdować w salonie i żeby była spójność wg mojej szanownej małżonki to dlatego chciałem przerobić tą szafkę.

Ponieważ w salonie znajduje się taka druga.

1391418404_WhatsAppImage2020-11-16at07_33_57.thumb.jpeg.e28a2147f536b7a23b692fef527ec5a8.jpeg

Nie jestem znawcom ale myślę, że :

1. jakbym wywalił te nóżki (ta plastikowa srebrna jest tylko podłożona żeby zobaczyć czy podpierając w tym miejscu blat górny się nie wyprostuje) tak aby cała dolna płaszczyzna była położona płasko na podłożu.

2. dołożył ten blat z podwójnej płyty meblowej o grubości 36mm który bym wypoziomował

3. podparł ten blat wystający z tyłu na 15 cm płytami meblowymi w trzech miejscach na całej wysokości szafki przykręconymi konfirmatami do obecnej szafki

To by to miało prawo bytu. 

Ale ... przemyślałem temat po waszych konstruktywnych podpowiedziach i jeszcze jeden problem mi się nasunął, że nie mam miejsca np na filtr zewnętrzny który obsłuży mi to akwarium. Myślałem że zmieści się za tymi zielonymi otwieranymi na boki drzwiczkami ale się pomyliłem.

Dlatego po wszystkich za i przeciw zamówiłem szafkę z płyt meblowych (nie zdecydowałem się na szafkę ze stelażem wewnętrznym ze względu na cenę) trzema drzwiczkami i blatem 36mm gdzie wszystko będzie proste, będzie w kolorze czarny mat tak pokrywa akwarium i będzie miejsce na cały osprzęt. Oczywiście najtrudniejsze było przekonanie małżonki na nową szafkę ale się udało :)

Dziękuję za pomoc i pozwolę sobie podpytać was o inne rzeczy związane z moim akwarium

Pozdrawiam Radzik

  • Lubię to 3
Opublikowano (edytowane)

Odnośnie filtra to temat można ogarnąć.  Nie musi to być  filtr kubełkowy. Piszę z telefonu i nie jestem w stanie wkleić Ci linków do tematów  Odnośnie innej  filtracji jak  kubełkowej. W ten sposób zachowasz wspomnianą  komodę  . Może  ktoś  z kolegów podrzuci Ci te rozwiązania. 

Edytowane przez AndrzejGłuszyca
  • Lubię to 2
Opublikowano
8 minut temu, AndrzejGłuszyca napisał:

Odnośnie filtra to temat można ogarnąć.  Nie musi to być  filtr kubełkowy. Piszę z telefonu i nie jestem w stanie wkleić Ci linków do tematów  Odnośnie innej  filtracji jak  kubełkowej. W ten sposób zachowasz wspomnianą  komodę  . Może  ktoś  z kolegów podrzuci Ci te rozwiązania. 

Tak jak mówi @AndrzejGłuszyca. Mozna zastosować filtrację wew. wydajniejszą niż kupne filterki. Tymi filtracjami są kaseciak, filtr modułowy, HMF. Więcej o tych rozwiązaniach przeczytasz tu - http://forum.klub-malawi.pl/forum/25-osprzęt-do-akwarium/  i tu http://forum.klub-malawi.pl/forum/34-diy-039zaczarowany-ołówek039-d/

  • Lubię to 1
Opublikowano

Witam ponownie

Dziękuję za podsunięcie lektury w postaci tematów z kaseciakami.

Przebrnąłem przez nie i wybór padł na projekt deccorativo (zdjęcie z tematu deccorativo)

ff873d3f9520e585.thumb.jpg.a862b8185137f03fcb4af926ae636e22.jpg

Pompę chcę zamówić taką

n-rmc-4000-pompa-obiegowa-kontroler-4000l-h-30w.jpg.976831c5f1c157f7546d8f1f21926744.jpg

Planuję także dać blok absorbera w układzie automatycznym w kasecie również projektu deccorativo (zdjęcie z tematu deccorativo)

47fa4f1eb86e0407.jpg.f0ce018a1cd6c343a4e7465b54be40e3.thumb.jpg.3eb69b311256eac43978e7bca4d01ef7.jpg

Zabieram się za zamawianie podzespołów i w przyszłym tygodniu będę składał.

Pytanie mam o pompę czy się nada ?? AQUA NOVA N-RMC 4000 POMPA Z KONTROLEREM ECO 30W  nie znalazłem firmowej Jebao :(

Oraz mam pytanie o grzałkę jaką zanabyć ? możecie podpowiedzieć jakąś sprawdzoną którą będę mógł umieścić w kasecie??

Dziękuję z góry za odpowiedź.

Fotki z budowy kasety i absorbera niebawem :D

Pozdrawiam

Opublikowano

Pompa jest ok, to jest klon Jebao. Jesli chodzi o grzałkę to musisz dobrać taką żeby zamieściła się do kaseciaka na wysokość, albo projektować kaseciaka uwzględniając wysokość grzałki. Mogę polecić Eheim Jager 250W, jej wysokość (długość) to około 45cm

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
    • Używam właśnie poliestrowej od innego dostawcy niż poprzednim razem bo tamten już nie ma jej w ofercie. Tamta poprzednia nie robiła mi takiej wody. Oczywiście nie można wykluczyć, że ubytek bakterii ze starej owaty właśnie to powoduje, mimo braku zmiany parametrów NO2, NO3, ale może też trafiłem na wyrób z innej chińskiej fabryczki gdzie proces produkcji jest trochę inny . Woda wygląda przez dwa -trzy dni jak by była lekko zabarwiona (zafarbowana) na na biało, a nie pływał w niej jakiś widoczny gołym okiem pył.  Chyba przy następnej wymianie  włożę wkłady sznurkowe i zobaczę co będzie się działo. Czy ktoś z Forumowiczów używa gotowych sznurkowych , jeśli tak to z jakim PPI bo pamiętam, że kiedyś używałem jakieś w miarę gęste i po kilku dniach się zapychały.
    • Sprzedawca nie ma tu znaczenia, należy zwracać uwagę na rodzaj włókniny. Silikonowe pylą, poliestrowe nie. https://allegro.pl/oferta/wloknina-tapicerska-poliestrowa-owata-sztywna-300g-12017517499
    • Jedno nie daje mi spokoju, czy na pewno dobrze regenerujemy żywice jonowymienne? Powszechnie polecana na forum i stosowana metoda regeneracji zakłada przygotowanie roztworu 10% solanki i objętości 3 x objętość żywicy, w której następnie płukane jest złoże. Patrząc jednak jak sposób regeneracji w domowych stacjach uzdatniania (opis np. https://www.filtry-do-wody.info/blog/regeneracja-zmiekczacza-wody-co-warto-wiedziec/) widzę jedną zasadniczą różnicę: w stacji uzdatniania solanka przechodzi przez złoże tylko RAZ i trafia do kanalizy a u nas żywica zwykle "kąpie się" w solance przez dłuższy czas. Przykładowo, stacja do usuwania azotanów w instalacji domowej (https://sklep.osmoza.pl/usuwanie-azotanow-global-water-nitrate-p-2240.html) zużywa do regeneracji 25l żywicy 140 l wody i 2,9 kg soli (solanka o stężeniu ok 2%) i trwa niecałą godzinę. Proporcjonalnie, do regeneracji 1 litra żywicy zużywane jest zatem ok 5,6l solanki. I teraz pytanie co jest lepsze dla żywicy i jej właściwości absorpcyjnych? Jednorazowe płukanie solanką o mniejszym stężeniu ale w większej ilości, czy długie płukanie w tej samej solance o większym stężeniu? W pierwszym przypadku wypłukujemy wszystko z zabrudzonej żywicy, a w drugim "zabrudzona" solanka wielokrotnie przepływa przez nasze złoże. Tak jak już wcześniej pisałem mam u siebie 3 litry PA202 i do regeneracji używam 6 lub 9 litrów solanki 10%. Regenerację robię na dwa sposoby: albo mieszam gorącą "zupę" w wielkim 9-o litrowym garnku (6 litrów solanki + 3 litry żywicy), albo 9 litrów letniej solanki (ok 40oC) przepycham małą pompką przez dwa szeregowo połączone HW603 z wylotem z powrotem do gara. W obu przypadkach regeneracja trwa ok godzinę. Czasami powtarzam proces regeneracji po raz drugi z nową "czystą" solanką - wtedy kolor "zupy" jest jaśniejszy 🙂  Po tym oczywiście płukanie pod kranem i z powrotem do akwa. Następnym razem planuję jednak przygotować w wiadrze 30 litrów solanki o mniejszym stężeniu i przepchnąć ją tylko raz przez całą żywicę przy wolnym przepływie (litr na minutę). Co o tym sądzicie? A może ktoś już tak robi?
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.