Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Już poprawiłem.. wiadomo ze chodzi o 60cm... ;D


niestety na płyty do obudowania komody będę czekać 8 dni... nie mają mojego koloru na stanie a dopiero we wtorek przyjdą płyty...


Zaraz zamawiam filtry...

Opublikowano

Co do transportu: to może lepiej podnośnikiem przez okno? na którym piętrze mieszkasz? Ja bede musiał usunąć rame okienną żeby wtachać akwarium do mieszkania :(

Opublikowano

mutra: hmm... na siódmym :D


Planuje zrobić filtracje na patencie yaro. Filtry narurowe 3 sztuki. Pierwszy mechaniczny wymieniany systematycznie. 2 pozostałe jako biologi i o większym "oczku". Wystartuje na pompie CWO całkiem sporej ale nie mam jej teraz w domu a nie pamietam dokładnie co to było. Jak okaże się za słaba wrzucę pompę CO.


schematfiltracji.jpg


w pokoju mam kranik z wodą. Więc system będzie podłączony na stałe do kranika gumowym wężem ogrodowym - zbrojonym. Łatwo go poprowadzę bo niestety jest na sąsiadującej ścianie (akwa miało być o połowę mniejsze i stać właśnie tam :lol: )


Przy podmianie zastosuje wąż zwijany do kibelka.. jakieś 9m maxymalnie. Na szybkozłączce.


Na obrazku widać jakąś deszczownice itd ale wcale nie wiem czy tak zrobię.. chciałem tylko zobrazować co i jak :D Jak widać bardzo słaby ze mnie grafik...

Opublikowano
Co do transportu: to może lepiej podnośnikiem przez okno? na którym piętrze mieszkasz? Ja bede musiał usunąć rame okienną żeby wtachać akwarium do mieszkania :(


w takim wypadku bym kleił w domu (zlecił klejenie)

jendak wyrywać okna to za dużo du..y zawracania...


P.S: Jednak bym prosił o nie doczepianie się do wątku i nie robienie mi śmietniku... sorry ale projekt jest na tyle duży, że znając mnie i kibicującego mi Makoka skończy się na 1234stronie


oj tam przewrażliwiony jesteś... raz że nie taki znowu duży... (patrz Barian), a dwa że i tak Ci ten "duży projekt" rozparcelujemy na stosowne działy, się nie martw :P (patrz wątek Barian np o sinicach :P )



a tak na poważnie to całkiem nieźle Ci idzie... ja bym mechaniczny wrzucił przed pompę, ale Ty nie dasz sobie tego powiedzieć, więc rób jak chcesz :twisted:

Opublikowano

jest na tyle duży


oj tam przewrażliwiony jesteś... raz że nie taki znowu duży... (patrz Barian)



Nie mów mu tak bo w kompleksy popadnie :D

Jak mówi , że jest duży to znaczy ,że taki jest :P

Bo jeszcze Cię zaciągnie i Ci pokaże i co wtedy ? :D

Opublikowano

Jak na siódmym to faktycznie niefajno, wnosiłem raz szafe po schodach na dziewiąte (bo sie w windzie nie mieściła) ciężko zrobić tak żeby gdzieś nie puknąć sprzętem o ściane.


makok: I tak są do wymiany na nowe

Opublikowano

Jedna uwaga: do filtracji:

najpierw filtr mechaniczny potem pompa, jeżeli pompa będzie pierwsza będzie zasysała wszystkie syfki włącznie z piaskiem, które na pewno by ją uszkodziły.

Opublikowano

Neno: ile Ty masz lat? :lol:


Pisząc o rozmiarze projektu miałem na myśli dużą ilość DIY (tylko szkła nie kleje) i co 3 minuty zmianie założeń.. Zobaczcie ile tematów przerobił Makok w ciągu 5 miesięcy.. a ja jestem jeszcze bardziej niezdecydowany ;D



Zakładanie filtra przed pompom ma zalety i wady. Z tego co mi wychodzi:

- pompa obiegowa nie zasysa sama wody.. wiec zakładając przed wlotem filtr tłumie przepływ...

+ nie dochodzi syf do pompy....


I teraz trzeba przemyśleć co jest ważniejsze.. jak wspomniałem chce spróbować na CWO pompie. Ma ona dużo mniejszą moc i wydajność jak CO ale spokojnie pompuje na kilka metrów wodę.. pod warunkiem, że

mamy jakieś sensowniejsze ciśnienie na wejściu...

Odrobina piasku na 100% dla pompy nie ma znaczenia... widzieliście ich budowę? Może jakaś pończocha, drobna gąbka na wlocie...


Ale teraz z drugiej strony... co sie dzieje z filtrem sznurkowym jak dostanie ten piach? Zapycha się?


I nie upieram się, że mam rację. Po prostu chcę aby ktoś mnie sensownie przekonał, że nie mam racji..


Akwa wejdzie do windy ale bez osób niesących je.. myślę nad jakąś płytą większą od dna akwa i żeby je jakoś postawić w windzie..


Makok: przedyskutujemy to dzisiaj w Jungli :D

Opublikowano

moim zdaniem przepływ nie jest aż tak ważny, jak w tym wypadku ochrona pompy... to jest filtr biologiczny i jako taki nie musi mieć ultra dużego przepływu... dla przykładu mój obecny będący na desce kreślarskiej jest projektowany z przepływem w przedziałem 600-1000l/h i to w zupełności wystarczy na nitryfikację i denitryfikację... (która będzie jakby produktem ubocznym w moim projekcie :wink: )

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • W akwariach non-mbunowych nigdy nie uchował mi się żaden narybek. Dokładne zero. ........... koszmar. Osobiście nie mógłbym patrzeć na taki tłok i obijające się o siebie ryby. Ale nie chciałem pisać wprost. Nie chcę nikogo krytykować, bo różne są upodobania. Lethrinops (grzebacz) i Copadichromis (toniowy) po 15 szt podrośniętej młodzieży, by wykreować układy kilkusamcowe.  Placidochromis i Otopharynx (bardziej środkowe rejony) po 5 szt mniejszych niż powyższe, by wykreować haremy, bo to większe ryby yellow - jak w poprzednim moim poście dalej:
    • U mnie w 540l jest około 25 ryb i uważam że jest ok. Nie ma efektu zaganiania całej obsady w kąt akwarium podczas tarła 😉
    • @tom77 witaj. Na podstawie Twojego dość szerokiego postu dobierałem obsadę Z tymi toniowcami jest problem jak sam zauważyłeś bo ciężko kupić i Borley M i VG. Nic w tej obsadzie nie musi być "must have". Jak każdy amator poszedłem w wygląd. Janusz akwarystyka musi mieć kolorowo.  Mam jeszcze 2-3 miesiące więc zbieram opinie.  Twierdzisz że będzie problem z wielosamcowoscia przy 5 gatunkach a ja rozważam jeszcze jakiegoś małego kilera do eliminacji narybku. Nie wiem tylko co przez to rozumiesz ? Że ciężko będzie o wybarwienia jednego czy dwóch samców czy może wręcz żadnego ?  W ogóle jako doświadczony akwarysta przy takiej obsadzie po ile ryb (docelowo) i w jakich proporcjach samiec-samica wpuscilbys do baniaka.  Pytałem o to w Malawi Polska na FB i dostałem odpowiedź że ok 50 ryb co moim zdaniem jest dużym przegienciem tylko że mi to może się tylko coś wydawać a takie przerybienie pozwoli na rozkład agresji.  
    • A mierzyłaś wodę z innych źródeł dla porównania?  I jak się trzyma obsada po tygodniu?  
    • Copadichromis borleyi Mbenji ma opinię najspokojniejszego wśród C. borleyi. Może ze względu na długie płetwy brzuszne. Wydaje mi się, że ryzyko niewybarwienia się Copadichromis sp.„virginalis gold” jest mniejsze niż ryzyko podgryzania przez yellowki długich płetw brzusznych C. borleyi Mbenji. Moje C. sp.„virginalis gold” zaskakiwały mnie większą asertywnością niż się spodziewałem. Choć i tak pewnie jednak będą na dole hierarchii, bo yellowki to jednak mbuna (choć adoptowana), L. albus jest asetrywniejszy niż np. L. sp.”red cap”, a Placek i Otopharynx są jednak znacznie większe. I miałbyś ryby o kształcie „wydłużonym toniowym”, a nie trzeci gatunek „dość masywny” (jeśli C. borleyi Mbenji, bo są jeszcze Placek i Otopharynx).Niestety w ostatnich latach trudno o C. sp. „virginalis gold” wysokiej jakości (relatywnie dużo żółtego i dobrze ciemna reszta). Generalnie myślę, że wybrałeś zgraną ekipę, ani kilerów, ani bardzo spokojne gatunki. Pewności oczywiście nie ma, bo to żywe stworzenia. Wielosamcowość w pięciu gatunkach jest moim zdaniem niemożliwa. Częściowo ryby same zdecydują. Częściowo zdecydujesz Ty (w funkcji swoich upodobań). 5 gatunków wielosamcowo, nawet w akwa 200x80cm to ………, ale sam zobaczysz.🙂 Odnośnie yellow – w swoim głównym akwarium 200x80cm zawsze stosowałem zasadę selekcji, że zostawiałem „szczurki” (trochę skarłowaciałe, dobrze wybarwione samce) i jakąś samicę, albo dwie. Dlaczego? Bo yellow z non-mbuną zawsze da sobie radę. Jednak to mbuna. A w drugą stronę, jeśli przydarzy się osobnik agresywny, bo będzie ganiał słabszą non-mbunę (a tego nie chcemy). Osobiście chodzi mi o komfort moich L. sp.”red cap”. Ale odbiegliśmy od tematu. Mając 70cm wysokości zbiornika, warto zróżnicować karmienie – dla grzebaczy dłonią granulki przy dnie, dla toniowych zaraz później wolno tonący płatkowy. Ale to na marginesie, bo to dział obsadowy. Zróżnicowane zachowania wymagają zróżnicowanego karmienia.  Wszystko powyżej to tylko moje zdanie. Powodzenia w hodowli.🙂
    • U mnie są w 540l, na razie jest spokój ale jak to u pyszczaków mbuna sytuacja może się zmienić z dnia na dzień.
    • @PawełB bo to nie takie proste. Ja mam copadichromis fire crest, czyli odmiana barwna virginalis i w tej chwili są słabo wybarwione a są 4 samce. W poprzednim akwarium było z tym znacznie lepiej. Muszę przetestować podniesienie temperatury. Ostatnio po takim zabiegu dostały kolorów na jakiś czas, ale potem znowu obniżyłem i po jakimś czasie zbladły.
    • Tu taka sprzeczność bo w takim szerokim wątku na tym forum dotyczacym obsady 200cm non mbuna autor pisze że ten gatunak z toniowców daje najwieksze szanse na kilka wybarwionych samcow.  No problem jest z tymi toniowcami bo jak ładny np  C. Kadango Red Fin to agresywny. Choć tu też zdania podzielone.  
    • No nie wiem u mnie samiec wybił  wszystkich swoich pobratymców. Fakt miałem wtedy 240l, w większym może by było inaczej.
    • Powód 1 - mniejsza agresja  Powód 2 - brak problemu z narybkiem, który w mojej obsadzie non mbuna jako jedyny przeżywał chowiąc się między kamieniami. Tu  dużo zależy od wystroju, u mnie było kilka zakamarków między kamieniami niedostępnych dla dorosłych 😉. Oczywiście dla wielu to może być zaleta. 
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.