Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam, 

proszę o poradę, zakupiłem filtr Ikola 600 maxx do mojego zbiorniczka 200l. Długość zbiornika to 120cm. Mam do dyspozycji 3 kosze po 2l każdy, do tego posiadam prefiltr Eheim oraz Aquael 1500 turbo. 

Moje pytanie jest takie:

Czy zastosować tylko Ikole?

Czy podpiąć na wejściu prefiltr?

Czy nadal potrzebuję Aquael turbo?

Najważniejsze co włożyć do koszy i w jakiej kolejności?

Z góry dziękuję za pomoc, załączam zdjęcie szkiełka.

Ps. W akwarium jest jeszcze skimmer Eheim 350

6303DBFC-9095-431B-A35F-130748193CA3.jpeg

Edytowane przez Japilia
  • Lubię to 1
Opublikowano

Co prawda nie miałem nigdy tego filtra, ale patrząc na jego wydajność oraz pochlebne opinie użytkowników spróbowałbym w Twoim akwarium użyć go jako jedyny filtr. Jeśli się nie sprawdzi, to zawsze możesz dołożyć Aquaela. Na zasys załóż prefiltr Eheim, a do środka daj litr ceramiki, gąbkę czy gąbki z zestawu i na wierzch możesz ułożyć warstwę waty filtracyjnej, polecam JBL Symec. Skimmer sobie zostaw, jest bardzo przydatny.

 

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Opublikowano
4 minuty temu, Bartek_De napisał:

Co prawda nie miałem nigdy tego filtra, ale patrząc na jego wydajność oraz pochlebne opinie użytkowników spróbowałbym w Twoim akwarium użyć go jako jedyny filtr. Jeśli się nie sprawdzi, to zawsze możesz dołożyć Aquaela. Na zasys załóż prefiltr Eheim, a do środka daj litr ceramiki, gąbkę czy gąbki z zestawu i na wierzch możesz ułożyć warstwę waty filtracyjnej, polecam JBL Symec. Skimmer sobie zostaw, jest bardzo przydatny.

 

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Mam Symeca też, ale ceramika 1l plus gąbki z zestawu to jakieś 2 może 2,5l. Zostaje prawie 4 litry miejsca. Jak dam tyle Symeca to raczej mocno ograniczę przepływ? Może dorzuce Zeolit? Jest sens?

Opublikowano
Mam Symeca też, ale ceramika 1l plus gąbki z zestawu to jakieś 2 może 2,5l. Zostaje prawie 4 litry miejsca. Jak dam tyle Symeca to raczej mocno ograniczę przepływ? Może dorzuce Zeolit? Jest sens?
Jedną warstwę, nie cały koszyk. Jeśli masz 3 kosze to, patrząc od dołu, pierwszy zostaw pusty, do drugiego daj litr ceramiki i przykryj warstwą waty i na to trzeci kosz z gąbką. Ja tak to widzę i w zupełności to wystarczy. Nie ma sensu zapychać kubełka na maksa i ograniczać tym przepływ. Zeolit sobie odpuść.

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to 2
Opublikowano
1 godzinę temu, Bartek_De napisał:

Co prawda nie miałem nigdy tego filtra, ale patrząc na jego wydajność oraz pochlebne opinie użytkowników spróbowałbym w Twoim akwarium użyć go jako jedyny filtr

Co do kultury pracy to jest bardzo super. Jednak jako biolog i mechanik to będzie zbyt mało ( mam go w innym akwa).

1 godzinę temu, Bartek_De napisał:

Na zasys załóż prefiltr Eheim

Da radę ale będzie musiał kolega pokombinować w ten sposób ,że będzie musiał wykorzystać złączki , które są w zestawie i jedną rurkę od Aquaela np. 2000 czy  1500. Patrząc od góry czyli od fajki: rurka od Aquaela kielichem w dół , potem złączka z zestawu i drugi koniec złączki w  króciec prefiltra.

Godzinę temu, Bartek_De napisał:

Jeśli masz 3 kosze to, patrząc od dołu, pierwszy zostaw pusty

I masz rację Bartku. Zawsze będzie można ewentualnie wykorzystać do włożenia purolite jak zajdzie potrzeba.

 

1 godzinę temu, Japilia napisał:

Jak dam tyle Symeca

Jak będziesz używał prefiltra to odpuść watę w filtrze. Watę włóż zamiast gąbek do prefiltra. 

 

Godzinę temu, Bartek_De napisał:

do drugiego daj litr ceramiki i przykryj warstwą waty

Tutaj też Bartku wata zbędna jak będzie w prefiltrze. Watę w prefiltrze wymieni czy też wyczyści a tu będzie musiał otwierać częściej kubeł. Bez waty a z samą ceramiką nie przytka go tak szybko. 

 

1 godzinę temu, Japilia napisał:

Może dorzuce Zeolit? Jest sens?

 

Godzinę temu, Bartek_De napisał:

Zeolit sobie odpuść.

Zeolit odpuść taj jak napisał Bartek.  Przede wszystkim jego skuteczność jest na minimalnym poziomie jako absorber, zmniejsza przepływ i co najważniejsze wg mnie to fakt ,że po około 3 miesiącach traci swoje właściwości absorbowania i należy go wymienić. czyli zabawa co 3 miesiące w jego wymianę. A skoro chęć wymiany co 3 miesiące to mija się wtedy z celem stosowanie prefiltra a to dalej wiąże się z podniesionymi parametrami NO2 NO3. Zrób tak jak Ci radzi Bartek.

  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, AndrzejGłuszyca napisał:

Tutaj też Bartku wata zbędna jak będzie w prefiltrze. Watę w prefiltrze wymieni czy też wyczyści a tu będzie musiał otwierać częściej kubeł. Bez waty a z samą ceramiką nie przytka go tak szybko. 

Nie do końca. Wata w prefiltrze wyłapie największe zanieczyszczenia, a wata nad ceramiką zadziała na krystalizację wody i ewentualnie wyłapie pył z ceramiki. Długo nie trzeba będzie jej czyścić i dodatkowo będzie siedliskiem dla bakterii.

Edytowane przez Bartek_De
Opublikowano
11 minut temu, Bartek_De napisał:

Wata w prefiltrze wyłapie największe zanieczyszczenia, a wata nad ceramiką zadziała na krystalizację wody i ewentualnie wyłapie pył z ceramiki.

Miałem tak właśnie..w efekcie pozbyłem się waty z kubła.

 

11 minut temu, Bartek_De napisał:

dodatkowo będzie siedliskiem dla bakterii.

...czasowe siedlisko. Bo będzie musiał ją często wymieniać lub czyścić. 

Opublikowano
9 minut temu, AndrzejGłuszyca napisał:

...czasowe siedlisko. Bo będzie musiał ją często wymieniać lub czyścić. 

Miełem kiedyś w kuble Eheima włókninę dołączoną do zestawu, którą przykryty był kosz z ceramiką. Kubeł otworzyłem pierwszy raz po 9 miesiącach, tylko w celu przepłukania ceramiki. Okazało się, że wcale nie musiałem go otwierać, bo w środku było czysto, włóknina co prawda zrobiła się brunatna, ale nie wymagała wymiany i nie zauważyłem zmniejszenia wydajności. Nie będę się upierał, ale jednak bym spróbował.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Od lewa do prawa fajny pomysł. Kiedyś próbowałem coś takiego zrobić i nie udało mi się. Okazało się że mam za krótki baniak do symulacji takiego wschodu i zachodu albo za mało dałem ledów. Wysłane z mojego RMX3301 przy użyciu Tapatalka
    • Odnoszę się tylko do akwarium 180cm Jak chcesz połączyć L. Perlmutta, który dorasta raptem do 11cm. Z mdokami, które w moim akwarium samce mają po 18cm? Jeżeli chcesz coś w jasnym żółtym , złotym ubarwieniu, to zamiast Labidochromisów, proponuję nimbochromis venustus. A z mdoki są bardzo problematyczne w utrzymaniu ich w zdrowiu, oczywiście moim zdaniem i piszę tutaj tylko o moim doświadczeniu z tymi rybami. Pierwszy raz kupiłem stado 12ryb, po krótkim czasie zostało kilka szt. Które przeżyły do max rozmiarów. Później postanowiłem odbudować stado. Kupiłem kolejne kilkanaście rybek i wpuściłem do akwarium przejściowego, aby tam podrosły - padały jak muchy i po pewnym czasie nie zostało z nich nic. Nie poddałem się i długo szukając kupiłem kolejne 8szt. Takich odchowanych 8cm. (Ryby z Holandii) Aby je wpuścić od razu do dużego akwarium. Po 2mc z 8szt. Zostało mi 3szt i pływają do dzisiaj z 5 starszymi dorosłymi mdokami. Nie wiem, może tylko u mnie, ale te ryby są bardzo wrażliwe. Aby uzupełnić niebieski kolor w akwarium - samce i samice niebieskie, kupiłem stado cyrtocara moori. Kolorem tułowia nie odbiegają od ndok, lepiej pływają, bo mają temperament i przede wszystkim -nie zdychają. W dużym akwarium aktualnie pływa 5szt. Takich około 12cm. Dokupiłem też 16szt małych rybek, takich 3cm. Które aktualnie pływają samodzielnie w przedszkolu 200l mają już około 5-6cm i dalej rosną, w dodatku ani jedna z 16szt nie padła. Podrosną do około 8cm i wpuszczę je do reszty obsady. Ogólnie ryby z gatunków non - mbuna wolno rosną, a już cyrtocara wybitnie wolno rośnie. Do 0.5cm miesięcznie. W dodatku nie każdemu, podoba się garb tłuszczowy na czole tych ryb. Mi akurat się podoba.
    • Zgadza się, ale ja miałem na myśli początkujący z naszym biotopem.
    • Zdecydowanie, 3 to za dużo do Twojego akwarium. Skoro piszesz, że wolałbyś mniejsze gatunki, a więcej osobników, to na pewno odpada Acei, również dlatego, że po prostu rośnie za duży na ten litraż. Do Saulosi dobrym towarzystwem w Twoim zbiorniku byłby np. Labidochromis Perlmutt, fajna i ciekawa rybka. Możesz spróbować też że wspomnianym przeze mnie Maingano.  Dwa gatunki po 10-12 sztuk maluchów i celować w dwa haremy, po jednym z każdego gatunku.
    • Dziękuję za rady, jeśli zostanę przy 2 gatunkach, po ile sztuk może zostać? Czy 3 to już za duża liczebność?  
    • @Bartek_De założyłem że jak ktoś miał do czynienia "latami" z akwarystyką to już nie jest początkujący 😉😃
    • Też mi się tak wydaje, może Maingano do towarzystwa Saulosi, jeśli pozostać przy niebieskim?
    • Najprawdopodobniej w tak małym akwarium i źle dobranej obsadzie ryba jest nękana ewentualnie odczuwa pogarszanie się parametrów wody .  Masz ryby z różnych biotopów. Co się zmieniło? Zmieniło się to , że ryby dorosły , zmieniły się też parametry wody bo nie wierzę aby Twoja filtracja była właściwa patrząc na ten filterek. Tak jak napisał @yaroryby dorosły w złych warunkach i  się po prostu męczą  bo zmieniły się parametry i ubyło im miejsca .  Poczytaj wskazany link i zastanów się czy na pewno chcesz tak trzymać ryby i z jakiego biotopu. Nie chcesz się zrazić to działaj .
    • Poczytałem , poobserowałem, wziąłem też pod uwagę ryby, które mam w swoich zbiornikach.  Z uwagi że posiadam zbiorniki, w których posiadam młode  rdzawe, maingano, perlmutty, cynotilapie zebroides cobue (100x50x50 do likwidacji jeśli postawie 180cm) oraz w 120x50x50 copadichromis trewavasae lupingu oraz yellowy. To ostatecznie u mnie będą 2 akwaria. 120x50x50 oraz w/w 180x50x50.   Z uwagi że w 120cm mam copadichromis trewavasae lupingu wraz z yellowem od ponad 2 lat pora na jakieś zmiany. Nie ukrywam że z yellowami jestem już od blisko 4 lat i mi się przejadły. Także widzę 2 rozwiązania: -OPCJA 1 W 120x50x50 Zostawić copadichromisa trewavasae lupingu F1 dopuścić np. Labidochromis perlmutt (pasuje pod kątem żywieniowym) w miejsce yellowa.   A w 180x50x50 zrobić mbuniaka np. ze stadkiem acei luwala lub itungi. Do tego dokupić sobie "szefa" protomelasa steveni taiwan reef oraz z 2 gatunki mbuny pośród ryb: cynotilapia, maingano , rdzawy lub kolejne marzenie (Metriaclima msobo lub Fainzilberi)    - OPCJA 2  W 120x50x50 zrobić typową mbunę pośród rdzawego maingano cynotilapii.   W 180x50x50 zakupić placidochromisa mdoke white lips + aulonocare i np. dorzucić pasującego żywieniowo Labidochromisa perlmutta czyli zrobić non mbuniaka ale... wtedy muszę też sprzedać copadichromisy z 300l.  
    • No dobrze ale co się zmieniło co się dzieje tej rybce   
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.