Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Efekt dzisiejszej pracy stelaż z blatem na miejscu docelowym. Niestety nie udało się go obić płytami zwymiarowałem elementy z płyty z projektu i okazuje się że jednak trzeba je odrobinę po przycinać. 

Z kwestii formalnych walczę jeszcze z żoną która chce akwarium bez tła, a ja uważam że to zły pomysł. 

IMG_20200817_205044.jpg

  • Lubię to 5
Opublikowano

Bez tła w jakim sensie ? Nic na tylnej szybie i gruzowisko? Jest wiele osób które nie ma tła a ma kamienie same i wygląda spoko jest duża część która ma moduły a jest część która ma tła diy i też świetnie to wygląda 😛 

Opublikowano

Z przezroczystym tyłem będzie to kiepsko wyglądało - biała ściana i fragment schodów. Światło będzie na to padało, rzucając dziwne cienie. Co innego, jakby akwa stało na środku pokoju. Tak pod ścianą, to coś lepiej jak zasłoni tył. Albo tło strukturalne, albo jakieś ciemne (granat lub czerń). Oświetlenie to tło jeszcze rozjaśni.

  • Lubię to 3
Opublikowano (edytowane)

No właśnie żona chce żeby było przez akwarium widać schody ja się boję że raz nie będzie to fajnie wyglądało a dwa to będzie problem z utrzymaniem tylnej szyby w czystości na białym tle każde zabrudzenie będzie bilo po oczach, a wiem że przy wysokości akwarium 70cm i braku dostępu z tyłu będzie bardzo ciężko utrzymać tą szybe super czysta. 

 

Ja dziś dalej walczę ze stelażem, później muszę zrobić przebicie przez ścianę w schowku pod schodami mam dociągnięta kanalizację, wode i osobny obwód prądu pod akwarium. 

 

Jak myślicie 40mm za stelażem do ściany wystarczy czy lepiej odsunąć jeszcze z cm? 

Edytowane przez aro600
Opublikowano

Tą tylną szybę musiał byś chyba czyścić leżąc na schodach z ręką między szczebelkami 😋 Dochodzi do tego jeszcze kwestia płoszenia ryb, jako że z każdej strony będą niepokojne.. Także walcz o jakiekolwiek tło, czy to płaskie jednokolorowe, tło strukturalne, bądź choćby jakiś duży moduł/moduły które zasłoniły by tą część w której będzie widać schody.

  • Lubię to 2
Opublikowano

Stelaż w zasadzie gotowy zostało dać Podklad i można stawiać szkło ale z tym poczekam aż ustalę co z tłem. Fronty szafek będą założone po położeniu akwarium. Jeszcze nie wiem czy zrobię fronty wyższe żeby się licowało z bokami czy zrobię wąska opaske maskującą blat styropian i dno akwarium (też do wysokości boków oczywiście), a fronty zrobię normalnej wysokości. Finalnie za stelażem zostało 4,5cm miejsca do ściany myślę że wystarczy. Na drugim zdjęciu schowek pod schodami gdzie są dociągnięte media. Plan kiedyś był taki ze tam ma stać sump lub filtracja narurowa, ale coraz bliżej mi do kaseciaka. Muszę to jeszcze przemyśleć. 

IMG_20200818_204147.jpg

IMG_20200818_173327.jpg

Opublikowano (edytowane)
20 godzin temu, aro600 napisał:

Jak myślicie 40mm za stelażem do ściany wystarczy czy lepiej odsunąć jeszcze z cm? 

Średnica węży + 10mm będzie ok. Ew. średnica wtyczki + 5mm.

 

Te gniazdko dość wysoko. Może jakiś otwór blisko, żeby kabli starczyło?

Fronty ładnie by wyglądały, jak będą zachodzić na szybę do wysokości boków, żeby było jednolicie, ale z drugiej strony między frontami pionowa szpara będzie widoczna na tle akwarium i styropianu, więc maskowanie chyba będzie lepsze.

Fajnie jest sobie zrobić maskowanie tak, by zasłaniało piach i jeszcze ze 2 cm wyżej, ale u ciebie jak już masz boki, to lepiej równo do boków.

 

Edytowane przez Falcowski
Opublikowano
30 minut temu, Falcowski napisał:

Te gniazdko dość wysoko. Może jakiś otwór blisko, żeby kabli starczyło?

Gniazdko jest ok bo w schowku pod schodami podłoga jest o 25cm niżej niż w salonie dlatego tak wysoko się wydają porównując do salonu są ok robiłem je wysoko żeby ograniczyć ewentualny kontakt z wodą jakby tam była filtracja. 

 

Zastanawiam się jeszcze co pod akwarium sprawdziłem wszystko i wygląda tak poziom jest idealny po jednej przekątnej pod poziomice nie da się wcisnąć przysłowiowej kartki papieru po drugiej jeden róg ucieka około 1 - 1,5 mm (zdjęcie nr. 3) zastanawiam się czy styropian 2cm to zgubi czy nie lepiej dać coś typu karimata lub nawet karimata x2 co myślicie? 

IMG_20200819_123903.jpg

IMG_20200819_123858.jpg

IMG_20200819_123924.jpg

Opublikowano

Daj jedną karimatę 12-15mm i będzie luz. Ja to nawet sobie takie wzdłużne pasy z karimaty pociąłem, szerokość 50mm, przerwa 50mm, że w razie zalania blatu, ta woda będzie miała tunele do odparowania.

Opublikowano
3 godziny temu, Falcowski napisał:

Daj jedną karimatę 12-15mm i będzie luz. Ja to nawet sobie takie wzdłużne pasy z karimaty pociąłem, szerokość 50mm, przerwa 50mm, że w razie zalania blatu, ta woda będzie miała tunele do odparowania.

I tak właśnie zrobiłem karimata 12mm przyklejona na taśmie dwustronnej z małymi naddatkami z przodu i z tyłu. Przód dotne po zalaniu akwarium na równo. 

IMG_20200819_172501.jpg

IMG_20200819_174339.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Ja również. Kształt głowy mi nie pasuje do saulosi
    • Obstawiam że na 99% to demasoni.
    • Bartku...demasoni nawet jak ledwo się " urodzi" to widać jego zdecydowane barwy czyli pasy pionowe. Nie można jego pomylić z inną rybą . No chyba , że jest złego gatunku. Wydaje mi się , że to może być saulosi lub coś innego.
    • Ta największa wygląda na crabro.
    • To Ty jesteś bardzo dzielny, albo bardzo silny, albo masz nieduże akwarium. Przy zbiorniku 160 litrów - wielkość mini jak na malawi - podmiana 25% to jest 40 litrów - wiadrami w jedną i w drugą. Przy większych akwariach odpowiednio więcej. To już chyba lepiej ciągnąć węże.  Jak już się upierasz przy targaniu tej wody, to wygodniejsze od wiader mogą być kanistry - trudniej rozlać. Ja tak na razie uzupełniam wodę w dolewce.  Jeżeli masz miejsce w szafce - mnie się takie rozwiązanie bardzo sprawdziło - można tam zamontować narurowca i na czas poboru wody łączyć go z siecią wężem ogrodowym z szybkozłączką.  Z drugiej strony wpiąłem zestaw na stałe do rury prowadzącej wodą z sumpa do akwarium. Jak widać na zdjęciu, założyłem też elektrozawór z wyłącznikiem pływakowym, żeby nie przelać.  Co do wkładów - mam polipropylenowy, odżelaziający i węglowy. I jeszcze jedno drobne udogodnienie: Wąż doprowadzający wodę do filtra podpinam do baterii prysznica. Żeby nie musieć za każdym razem odkręcać węża i nakręcać końcówkę do podłączania szybkozłączki, wąż prysznica dokręciłem do szybkozłączki z gwintem zewnętrznym 1/2" (trochę się naszukałem w internecie). Tym sposobem przepinam tylko węże. Zastanawiam się jeszcze nad założeniem za elektrozaworem trójnika i podłączeniu tam modułu z żywicą jonowymienną - w ten sposób ogarnę też temat uzupełniania wody w dolewce.    
    • Poziome psy - Melanochromis auratus Plamy - Nimbochromis livingstonii Bez Pasów - 3 x Pseudotropheus sp. 'acei' Pionowe pasy - słabo go widać, Chindongo demasoni albo Chindongo saulosi Ta największa, trudno powiedzieć, jakiś Pseudotropheus? W tej misce, bez napowietrzania i przykrycia za długo nie pożyją.
    • Siemka potrzebuje info co za pyszczole tu pływają 😁😁😁🍺
    • Cześć  To stary temat ale i mnie aktualny ponieważ mój samiec Yellow od ponad pół roku na zmianę bździ się z dwoma samicami Saulosi , już chyba z osiem razy nosiły w pysku młode ale jak na razie przetrwały dwie jedna ma jakieś  4 cm a druga jest jeszcze tyci tyci maleńka 
    • @Tomasz78https://forum.klub-malawi.pl/search/?q=Hexpure &quick=1  W podanym linku są 4 tematy różne w tym jeden właśnie ten tutaj. W szukajce zaznacz WSZYSTKO  wtedy szuka w zawartości całego forum.
    • Napiszę tutaj bo wpisując w wyszukiwarkę hexpure wyskoczył tylko ten temat. Moje spostrzerzenia po użyciu hexpure w porównaniu do purigenu. Jeżeli coś jest tanie a tak samo dobre jak te drogie to zapala się czerwona lampka - gdzieś tkwi jakiś "haczyk". No i znalazł się owy "haczyk". Jeżeli chodzi o czystość wody to oba preparaty krystalizują wodę tak samo, oba po 4 tygodniach tak samo zabrudzone na kolor brązowy. Różnica wyszła w regeneracji. Oba regeneruję wybielaczem ace. Hexpure wybielało się 3 dni zużywając 1 litr ace i to nie wybieliło do białości. Nalałem około 300 ml ace do 125ml hexpure tak jak robię to w przypadku purigenu, po 24h wybieliło może w połowie, i tak jeszcze 2 razy powtarzałem aż zużyłem 1 litr. Natomiast 125ml purigenu po użyciu 300 a nawet 250 ml ace po niecałych 20h wybiela do białości. Wniosek z tego taki że hexpure opłaca się tylko w tedy jeśli używa się go jednorazowo. Jeżeli hexpure działa tak jak purigen latami to na wybielacz wydamy więcej. Purigen regeneruje co 4 tygodnie zużywając 300ml ace, więc zaokrąglając 1 litr ace starcza na 3 miesiące, czyli rocznie 4 litry, powiedzmy że litr ace kosztuje 10 zł, to roczny koszt 40 zł. Hexpure po 4 tygodniach użycia zużywa 1 litr ace, czyli rocznie potrzebuje 12 litrów czyli 120 zł. Hexpure 300ml kosztuje 60 zł. Purigen 250ml kosztuje 110 zł. (Aktualne ceny ze sklepu "trzmiel") Ale na ace trzeba rocznie wydać 80 zł więcej. Wnioski wyciągnijcie sami, a może ktoś ma inne spostrzeżenia?  
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.