Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Aby uzyskać efekt głębi chciałbym stworzyć drugi poziom w akwarium, w tym celu muszę z czegoś zbudować „półkę”. Pierwsze co mi przyszło do głowy aby było stabilnie to najzwyklejszy pustak. Jak myślicie, sprawdzi się? A może macie jakieś sprawdzone metody? 
ewentualnie myślę też o styropianie. 

Opublikowano

PUstak do akwarium? :D  Chyba będzie lepiej coś w stylu kratki jak do domu gumowej 😜 i na to plexi albo coś na forum coś na pewno się znajdzie

 

Opublikowano

Pomyślałęm też o rurze PCV (taka zwykła do kanalizacji) średnica dajmy na to 160mm, kamień pięknie by sobie w niej siadł i byłby wyżej. 

 

  • Dziękuję 1
Opublikowano

podest ze spienionego pcv. Można skleić dowolny kształt np. schodki na których da się poukładać kamloty.

  • Lubię to 1
Opublikowano

Najbardziej naturalnym do podniesienia aranżacji będzie użycie kamieni. Można je ustawiać pionowo i podpierać innymi. Można na spód dać też jakiś płaski kamień i na niego dać kolejny inny. Jest to fajne rozwiązanie bo można zastosować w działającym już akwarium.

Lepsze były by tylko podklejone do tylnej szyby wykonane moduły kamieni, ale tego już nie zrobisz bez resetu zbiornika.

  • Lubię to 3
Opublikowano
13 minut temu, iquitos68 napisał:

Lepsze były by tylko podklejone do tylnej szyby wykonane moduły kamieni, ale tego już nie zrobisz bez resetu zbiornika

Zrobi:) Moduły klei się do pcv, i to wszystko przyssawkami do szyby.

Metoda kamień na kamień jest chyba najlepsza, choć ma największy wpływ na wagę całego akwarium, dlatego myślę, że pustak ceramiczny jak najbardziej się nada i na pewno będzie lżejszy niż duży kamień. Jego drugą zaletą będzie dodatkowa powierzchnia dla bakterii nitryfikacyjnych. Pomysł z rurą pcv genialny👍👏👏👏 że ja nigdy na to nie wpadłem:P tym sposobem stawiasz w pionie każdy kamień, nawet taki z obu stron ostro zakończony.

  • Lubię to 5
Opublikowano

No taką rurę pcv to myślę, że bez problemu się obłoży Mniejszymi kamieniami i będzie niewidoczna, a w przypadku otoczaków to każdy można w ten sposób stabilnie ustawić. Przetestuję właśnie tą metodę i dam znać. 
zbiornika nie restartuje, tylko stawiam drugi większy, wiec mogę eksperymentować. Rybki oczekują na nową chałupę w starym zbiorniku 😉 

  • Lubię to 1
  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

Też mam dylemat na czym postawić/podnieść tylną część gruzowiska. Zastanawiam się jak to jest rozwiązane w dużych całkowicie zawalonych akwariach pokazywanych na YT. Czy tam jest kryje się coś czy są tylko kamienie...

Chcę ustawić tylne kamienie na podeście szerokim na około 15 cm, a wysokość 10-20 cm , a przód podestu przykryć mniejszymi kamieniami. Pomysły jakie się przewijają:

1. kratki trawnikowe/parkingowe (projekt @Barszczyk) tylko wypadałoby je czymś zasypać tak jak autor.

2. styropian - boki delikatne opalone i pomalowane jakby coś prześwitywało, a między styropianem i kamieniami jeszcze spienione pcv. styropian dla mniejszej wyporności mógłbym jeszcze połapać do dna fix all turbo

3. styrodur - j.w. tylko chyba lepszy i bez spienionego pcv?

Opublikowano

Tak jak Ci już wspominałem via PW kolego @ziemniak, w swoim projekcie chciałem dużą ilość piasku tym samym nie chciałem zasypać w nim swoich skałek i dlatego podniosłem skały o 10 cm. U mnie krata ogrodowa, z twardej grubej gumy sprawdziła się idealnie ponieważ coponiektóre głazy mam zakończone szpicem i guma ta super się sprawdza do stabilizacji konstrukcji. Trzeba nadmienić iż kratę zasypałem żwirem rzecznym gradacji 2-5mm. Dodatkowo użyłem do zabezpieczenia jak i podniesienia konstrukcji styroduru 2 cm. Trzeba przyznać, że całość sprawdziła się wyśmienicie. Jak dotychczas. 

 

  • Lubię to 1

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Moja a502ps coś nie działa. A502e usuwała żółtawą barwę wody. Ta nie. Może sprzedawca się pomylił ?  Jak u Was ?
    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
    • Używam właśnie poliestrowej od innego dostawcy niż poprzednim razem bo tamten już nie ma jej w ofercie. Tamta poprzednia nie robiła mi takiej wody. Oczywiście nie można wykluczyć, że ubytek bakterii ze starej owaty właśnie to powoduje, mimo braku zmiany parametrów NO2, NO3, ale może też trafiłem na wyrób z innej chińskiej fabryczki gdzie proces produkcji jest trochę inny . Woda wygląda przez dwa -trzy dni jak by była lekko zabarwiona (zafarbowana) na na biało, a nie pływał w niej jakiś widoczny gołym okiem pył.  Chyba przy następnej wymianie  włożę wkłady sznurkowe i zobaczę co będzie się działo. Czy ktoś z Forumowiczów używa gotowych sznurkowych , jeśli tak to z jakim PPI bo pamiętam, że kiedyś używałem jakieś w miarę gęste i po kilku dniach się zapychały.
    • Sprzedawca nie ma tu znaczenia, należy zwracać uwagę na rodzaj włókniny. Silikonowe pylą, poliestrowe nie. https://allegro.pl/oferta/wloknina-tapicerska-poliestrowa-owata-sztywna-300g-12017517499
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.