Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
10 minut temu, Bartek_De napisał:

Nie bardzo rozumiem co masz na myśli Sławku.

Podajesz im wymiary a oni ci przysyłają blendy i długie formatki pcv w tej samej dłigości, ciężko sprawdzić wymiary. Zresztą z tego co wiem nie tylko ja tak miałem. Mowa oczywiście o firmie Fabertec. O to mi chodzi. 

  • Lubię to 2
Opublikowano

Racja. Sam miałem taki przypadek, dostałem boczne formatki za krótkie, ktoś przygotowujący zamówienie pomylił wymiary. No ale nie mamy na to wpływu i takie pomyłki zdarzają się wszędzie. Po telefonie z reklamacją otrzymałem za darmo już właściwe formatki.

Opublikowano

Zamawiałem w Fabertec już kilkukrotnie. Ostatnio części pokrywy 170x50 i do tego pvc na tył oraz dno (jasnoszare). Wszystko dotarło bez przeszkód.

Jak coś to mam kalkulator w excel'u wyliczający wielkość formatek.
U mnie się kilkukrotnie sprawdził.

  • Lubię to 1
Opublikowano
1 godzinę temu, Bojar napisał:

Zamawiałem w Fabertec już kilkukrotnie. Ostatnio części pokrywy 170x50 i do tego pvc na tył oraz dno (jasnoszare). Wszystko dotarło bez przeszkód.

Jak coś to mam kalkulator w excel'u wyliczający wielkość formatek.
U mnie się kilkukrotnie sprawdził.

I jak wygląda ta pokrywa na takiej długości ? Jaka grubość formatek ? Na stronie Fabertec czarny mają max 5 mm niestety.  Dawałeś jakieś poprzeczki dodatkowo?

Ja myślę środek skleic z białego pcv 10 mm  maskownicę od frontu i boków czarne 3 mm, tylko nie wiem co z pokrywą, jeśli będzie te 3 mm na długości 1800 mm to powygina ją na pewno to też na pewno będzie z trzech, czterech kawałków.

I ostatnia rzecz, jaka wysokość, ile przerwy od górnej krawędzi/wzmocnienia żeby zmieściło się oświetlenie. Planuję moduły led .
 

  • Lubię to 1
Opublikowano
22 minuty temu, Szys napisał:

Ja myślę środek skleic z białego pcv 10 mm  maskownicę od frontu i boków czarne 3 mm, tylko nie wiem co z pokrywą, jeśli będzie te 3 mm na długości 1800 mm to powygina ją na pewno to też na pewno będzie z trzech, czterech kawałków.

Bardzo dobre rozwiązanie👍 Pokrywę zrób sobie z płyty kompozytowej Tubond 3mm. W Fabertec mają czarny połysk/czarny mat (jedna strona płyty jest matowa, a druga połysk) Świetnie nadaje się na pokrywę, jest sztywna i lekka. Maskownicę 3mm przyklej tak żeby wystawała 3mm ponad ten biały profil główny, to spowoduje że po położeniu Tubondu na wierzch całość ładnie się zlicuje ze sobą.

20200907_210325.thumb.jpg.2868c28ab32b38c4ded008e36207bf60.jpg

20200908_173513.thumb.jpg.344b316f796c4224c81478aa7ffe5d7f.jpg

 

  • Dziękuję 1
Opublikowano
39 minut temu, Szys napisał:

I ostatnia rzecz, jaka wysokość, ile przerwy od górnej krawędzi/wzmocnienia żeby zmieściło się oświetlenie. Planuję moduły led .

Ja u siebie mam ten profil główny wysoki na 7cm i na to jest przyklejona maskownica 11cm. Odliczając te 3mm powyżej głównego profilu, na szybę zachodzi 3,7cm. Taka wysokość jest spoko, mam sporo miejsca pod pokrywą.

Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, Bartek_De napisał:

Ja u siebie mam ten profil główny wysoki na 7cm i na to jest przyklejona maskownica 11cm. Odliczając te 3mm powyżej głównego profilu, na szybę zachodzi 3,7cm. Taka wysokość jest spoko, mam sporo miejsca pod pokrywą.

Dzięki za odpowiedz i fotki. Powiedz mi jeszcze jaka długość zbiornika u Ciebie? i czy warto wklejać jakiś wspornika na środek np. jeszcze jedna formatka 10 mm  pcv dla stabilizacji.

I jeszcze jedna rzecz. Jak montować oświetlenie przy podnoszonym całym wieku powiedzmy dwóch kawałkach.

Edytowane przez Szys
Opublikowano (edytowane)
38 minut temu, Szys napisał:

Dzięki za odpowiedz i fotki. Powiedz mi jeszcze jaka długość zbiornika u Ciebie? i czy warto wklejać jakiś wspornika na środek np. jeszcze jedna formatka 10 mm  pcv dla stabilizacji.

I jeszcze jedna rzecz. Jak montować oświetlenie przy podnoszonym całym wieku powiedzmy dwóch kawałkach.

Mój zbiornik ma 160cm długości. Jeśli wkleisz od wewnątrz dodatkową opaskę z pcv 5mm (którą widać na fotkach wcześniej) to cała konstrukcja będzie super sztywna i dodatkowo zapewni Ci to szczelność. Wtedy nie ma potrzeby wklejania rzadnych poprzeczek czy trójkątów w narożnikach, ja bynajmniej nic takiego nie mam. Tyle, że ja jak wcześniej już pisałem, kleiłem całą koronę bezpośrednio i na stałe do akwarium. Jeśli chcesz mieć możliwość zdjęcia pokrywy w całości i będziesz ją sobie kleił oddzielnie i dopiero całość nakładał na zbiornik to wtedy raczej warto dać poprzeczki żeby usztywnić konstrukcję. Tylko czy będziesz kiedykolwiek potrzebował ją ściągać?

Na boki, od wewnątrz, dokleiłem sobie dodatkowo paski spienionego pcv 5mm i na nich opiera się lampa. Mogę sobie ją przesuwać w przód i w tył jak mi się podoba.

20200908_194227.thumb.jpg.bd3504a93362fd790d276cdb13c7f541.jpg

Edytowane przez Bartek_De
  • Lubię to 1
  • Dziękuję 1
Opublikowano (edytowane)

20200908_194812.thumb.jpg.084209d7596cd266746bd9a221887e51.jpg

U mnie tak to wygląda. Pokrywa w 2 kawałkach  Nic się nie wygina ale koniecznie wspornik na środku bo inaczej się rozchodzi. Wszystko oklejone okleiną meblową. Pokrywa i część zewnętrzna 10mm. Środek 12mm bo takie mam grube szyby.

Oświetlenie na przesuwanej listwie świetnie się sprawdza tak samo jak wbudowane wentylatorki.

 

 

Edytowane przez Bojar
  • Lubię to 2
  • Dziękuję 1

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
    • Używam właśnie poliestrowej od innego dostawcy niż poprzednim razem bo tamten już nie ma jej w ofercie. Tamta poprzednia nie robiła mi takiej wody. Oczywiście nie można wykluczyć, że ubytek bakterii ze starej owaty właśnie to powoduje, mimo braku zmiany parametrów NO2, NO3, ale może też trafiłem na wyrób z innej chińskiej fabryczki gdzie proces produkcji jest trochę inny . Woda wygląda przez dwa -trzy dni jak by była lekko zabarwiona (zafarbowana) na na biało, a nie pływał w niej jakiś widoczny gołym okiem pył.  Chyba przy następnej wymianie  włożę wkłady sznurkowe i zobaczę co będzie się działo. Czy ktoś z Forumowiczów używa gotowych sznurkowych , jeśli tak to z jakim PPI bo pamiętam, że kiedyś używałem jakieś w miarę gęste i po kilku dniach się zapychały.
    • Sprzedawca nie ma tu znaczenia, należy zwracać uwagę na rodzaj włókniny. Silikonowe pylą, poliestrowe nie. https://allegro.pl/oferta/wloknina-tapicerska-poliestrowa-owata-sztywna-300g-12017517499
    • Jedno nie daje mi spokoju, czy na pewno dobrze regenerujemy żywice jonowymienne? Powszechnie polecana na forum i stosowana metoda regeneracji zakłada przygotowanie roztworu 10% solanki i objętości 3 x objętość żywicy, w której następnie płukane jest złoże. Patrząc jednak jak sposób regeneracji w domowych stacjach uzdatniania (opis np. https://www.filtry-do-wody.info/blog/regeneracja-zmiekczacza-wody-co-warto-wiedziec/) widzę jedną zasadniczą różnicę: w stacji uzdatniania solanka przechodzi przez złoże tylko RAZ i trafia do kanalizy a u nas żywica zwykle "kąpie się" w solance przez dłuższy czas. Przykładowo, stacja do usuwania azotanów w instalacji domowej (https://sklep.osmoza.pl/usuwanie-azotanow-global-water-nitrate-p-2240.html) zużywa do regeneracji 25l żywicy 140 l wody i 2,9 kg soli (solanka o stężeniu ok 2%) i trwa niecałą godzinę. Proporcjonalnie, do regeneracji 1 litra żywicy zużywane jest zatem ok 5,6l solanki. I teraz pytanie co jest lepsze dla żywicy i jej właściwości absorpcyjnych? Jednorazowe płukanie solanką o mniejszym stężeniu ale w większej ilości, czy długie płukanie w tej samej solance o większym stężeniu? W pierwszym przypadku wypłukujemy wszystko z zabrudzonej żywicy, a w drugim "zabrudzona" solanka wielokrotnie przepływa przez nasze złoże. Tak jak już wcześniej pisałem mam u siebie 3 litry PA202 i do regeneracji używam 6 lub 9 litrów solanki 10%. Regenerację robię na dwa sposoby: albo mieszam gorącą "zupę" w wielkim 9-o litrowym garnku (6 litrów solanki + 3 litry żywicy), albo 9 litrów letniej solanki (ok 40oC) przepycham małą pompką przez dwa szeregowo połączone HW603 z wylotem z powrotem do gara. W obu przypadkach regeneracja trwa ok godzinę. Czasami powtarzam proces regeneracji po raz drugi z nową "czystą" solanką - wtedy kolor "zupy" jest jaśniejszy 🙂  Po tym oczywiście płukanie pod kranem i z powrotem do akwa. Następnym razem planuję jednak przygotować w wiadrze 30 litrów solanki o mniejszym stężeniu i przepchnąć ją tylko raz przez całą żywicę przy wolnym przepływie (litr na minutę). Co o tym sądzicie? A może ktoś już tak robi?
    • Chciałbym odświeżyć trochę temat owaty, bo ostatnio trafiłem na allegro na taką która przez pierwsze 2-3 dni po wymianie sekcji mechanicznej w narurowcu powoduje "zmlecznienie" wody. Raczej nie jest to problem wynikający z ubytku części bakterii ze starej owaty bo parametry wody się nie zmieniają.  Prośba do użytkowników forum którzy używają u siebie owaty i nie mają takich problemów o podesłaniem namiarów na sprzedawców .
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.