Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jak masz ac2000 to do jednego boku w srodku wklej  kawalek szkła.  Wtedy przymocujesz pompę, dodatkowo obciazy Tobie filtr. 

Jakiej szerokości są  te kawałki trzymające gąbkę, wygladają trochę szeroko, tak samo ten dolny. Szkoda zabierać te parę cm roboczych dla gąbki 😉

Opublikowano
Jak masz ac2000 to do jednego boku w srodku wklej  kawalek szkła.  Wtedy przymocujesz pompę, dodatkowo obciazy Tobie filtr. 
Jakiej szerokości są  te kawałki trzymające gąbkę, wygladają trochę szeroko, tak samo ten dolny. Szkoda zabierać te parę cm roboczych dla gąbki
Boczne kawałki to 5cm przy mniejszych bokach gąbka nie bardzo chciała się trzymać a dół 7cm żeby piasek się nie dostawał bo mam to ok 5-6cm. A na czym przykleić ten kawałek szkła?

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano (edytowane)

Jeżeli chcesz mieć cicho to nie przyczepiaj pompy do obudowy filtra , będą się przenosiły drgania. U mnie w kilku akwariach pompy wiszą na kablu. Trudno znaleźć gotowe rozwiązanie na odległość. Jaką gąbkę zamówiłeś 30 ppi ?

Edytowane przez suricade
  • Lubię to 2
Opublikowano
Jeżeli chcesz mieć cicho to nie przyczepiaj pompy do obudowy filtra , będą się przenosiły drgania. U mnie w kilku akwariach pompy wiszą na kablu. Trudno znaleźć gotowe rozwiązanie na odległość. Jaką gąbkę zamówiłeś 30 ppi ?
Jeszcze nie zamówiłem bo chce podjechać jutro do zoologicznego i zobaczyć czy nie mają stacjonarnie ale myślę o 30ppi lub 45ppi. Na jakiej wysokości ustawić pompę i zrobić wyloty i z czego najlepiej zrobić te wyloty przy AC2000?

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano (edytowane)

 Szybę możesz przykleic silikonem.  Oryginalne przyssawki powinny wyciszyć pompę.  Obudowa będzie również na przyssawkach? 

Druga opcja to wkladasz w środek gąbkę ktora wypełni środek (taka kostka - prostokąt) w nią pompę. Jak bedzie wisieć na kablu  to kabel będzie przenosił drgania  jezeli bedzie dotykał obudowy. 

Gąbka 20 - 30 ppi. Wysokość pompy to 2/3 wysokości.  Wyloty kup w hydraulicznym - trójnik i rurki. 

Żeby zmniejszyć grubość prowadnic bocznych możesz pokleić gąbkę do boków. U mnie gąbka jest u dołu przysypana piaskiem. 

Edytowane przez Tom74
,
Opublikowano
Możesz przykleic silikonem.  Oryginalne przyssawki powinny wyciszyć pompę.  Obudowa będzie również na przyssawkach? 
Druga opcja to wkladasz w środek gąbkę ktora wypełni środek (taka kostka) w nią pompę. Jak bedzie wisieć na kablu  to kabel będzie przenosił drgania  jezeli bedzie dotykał obudowy. 
Gąbka 20 - 30 ppi. Wysokość pompy to 2/3 wysokości.  Wyloty kup w hydraulicznym  trójnik i rurki. 
A silikon musi być akwarystyczny czy jakiś inny może być? Dół obudowy będzie trzymał piasek a góra na przyssawkach. W środek chciałem włożyć ceramikę i purigen to co mam w kubełku

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
58 minut temu, Tom74 napisał:

 Żeby zmniejszyć grubość prowadnic bocznych możesz pokleić gąbkę do boków. U mnie gąbka jest u dołu przysypana piaskiem. 

Niezbyt trafiony pomysł. Gąbka nie może być na stałe. Poza tym silikon zamknie pory więc, to żaden zysk. Na jedno wyjdzie czy będzie szersza prowadnica czy zaklejona gąbka.

Co do kabla i tak będzie dotykał obudowy, musi być w jakiś sposób wyprowadzony poza akwarium.

  • Lubię to 2
Opublikowano
1 godzinę temu, suricade napisał:

Niezbyt trafiony pomysł. Gąbka nie może być na stałe. Poza tym silikon zamknie pory więc, to żaden zysk. Na jedno wyjdzie czy będzie szersza prowadnica czy zaklejona gąbka.

Co do kabla i tak będzie dotykał obudowy, musi być w jakiś sposób wyprowadzony poza akwarium.

Nie napisałem, że gąbka ma być przyklejona do prowadnic, tylko do boków. Mozna przykleic punktowo. Raz na rok przy czyszczeniu gąbki mozna  to ogarnąć.  Każdy ma inne doswiadczenia. 

2 godziny temu, Wojtasny napisał:

A silikon musi być akwarystyczny czy jakiś inny może być? Dół obudowy będzie trzymał piasek a góra na przyssawkach. W środek chciałem włożyć ceramikę i purigen to co mam w kubełku

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
 

Silikon akwarystyczny. Mozesz na dno położyć ceramikę, następnie gąbkę z pompą. 

Opublikowano

 

 

 

Silikon akwarystyczny. Mozesz na dno położyć ceramikę, następnie gąbkę z pompą. 

 

Silikon nie nadaje się do klejenia spienionego pcv, prędzej czy później się odklei. Nie wiem czemu tak uparłeś się na mocowanie pompy? Zrób jak napisała Agnieszka i będzie dobrze.

 

Rurki pvc-u szare lub białe, jakie Ci pasują, ważne aby dopasować je do wylotu AC2000 jego średnica zewnętrzna to jak dobrze pamiętam 20mm. Będziesz potrzebował kawałek rurki, trójnik i dwa kolana 45 stopni. Rurki i kształtki kup 20mm, a z pompą połącz kawałkiem węża.

 

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

 

 

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To próbuj już z tym frejkiem, zawsze to lepiej niż te sumy, a przy okazji frejek ma bajeczne ubarwienie.
    • Temat czytałem, dorosły livingstoni jest za duży do 450l, a podrośniętego nie mam jak oddać w dobre ręce. 
    • Miałem problem odwrotny - zero narybku, więc zagruzowałem trochę i mam teraz sporo własnych ryb. Ale do rzeczy, kolega chyba nie czytał tego tematu bo pisze na temat frejka, lepszy byłby livingstoni jak już. Żeby było mało narybku: - mało gruzu - drapieżnik typu nimbochromis livingstoni - pułapka na ryby - ręczne odłowienie siatką - robienie rybom głodówki, lub oszczędne karmienie co często zmusza dorosłe do zwrócenia uwagi na małe ryby, jest szansa że dorosłe wyjedzą troche narybku.
    • Podłoga już wykuta, będzie wylewka 10cm zbrojona, stelaż już się spawa z profili zamkniętych 60x60, i zaraz można zamawiać akwarium 😁😁😁
    • Podepnę się pod temat; mój plan na kontrolę populacji (3 synodonty na 18 mbuniaków, gatunki w stopce) nie wypalił, bo te trzy giętozęby baaardzo wolno rosną i nawet jeśli coś tam redukują, to populacja Acei rozrasta się turbo-szybko, rdzawych też przybywa i co najmniej jeden yellowek już się wychyla w ciągu dnia. Na dnie nie mam piasku tylko tło strukturalne, do tego sporo gruzu, więc w opór schowków dla knypli. Facet z zoologa doradza dołożenie jednego-dwóch już podrośniętych giętozębów albo kilku krabów. Agresji w baniaku nie mam prawie wcale, czasami yellowki się pogonią, pojedynczy Sciaenochromis fryeri dałby radę? Problem w tym, że irlandzka akwarystyka przy polskiej to trzeci świat, nie miałbym komu podrośniętego oddać w dobre ręce a nie do rybnej zupy. 
    • W akwariach non-mbunowych nigdy nie uchował mi się żaden narybek. Dokładne zero. ........... koszmar. Osobiście nie mógłbym patrzeć na taki tłok i obijające się o siebie ryby. Ale nie chciałem pisać wprost. Nie chcę nikogo krytykować, bo różne są upodobania. Lethrinops (grzebacz) i Copadichromis (toniowy) po 15 szt podrośniętej młodzieży, by wykreować układy kilkusamcowe.  Placidochromis i Otopharynx (bardziej środkowe rejony) po 5 szt mniejszych niż powyższe, by wykreować haremy, bo to większe ryby yellow - jak w poprzednim moim poście dalej:
    • U mnie w 540l jest około 25 ryb i uważam że jest ok. Nie ma efektu zaganiania całej obsady w kąt akwarium podczas tarła 😉
    • @tom77 witaj. Na podstawie Twojego dość szerokiego postu dobierałem obsadę Z tymi toniowcami jest problem jak sam zauważyłeś bo ciężko kupić i Borley M i VG. Nic w tej obsadzie nie musi być "must have". Jak każdy amator poszedłem w wygląd. Janusz akwarystyka musi mieć kolorowo.  Mam jeszcze 2-3 miesiące więc zbieram opinie.  Twierdzisz że będzie problem z wielosamcowoscia przy 5 gatunkach a ja rozważam jeszcze jakiegoś małego kilera do eliminacji narybku. Nie wiem tylko co przez to rozumiesz ? Że ciężko będzie o wybarwienia jednego czy dwóch samców czy może wręcz żadnego ?  W ogóle jako doświadczony akwarysta przy takiej obsadzie po ile ryb (docelowo) i w jakich proporcjach samiec-samica wpuscilbys do baniaka.  Pytałem o to w Malawi Polska na FB i dostałem odpowiedź że ok 50 ryb co moim zdaniem jest dużym przegienciem tylko że mi to może się tylko coś wydawać a takie przerybienie pozwoli na rozkład agresji.  
    • A mierzyłaś wodę z innych źródeł dla porównania?  I jak się trzyma obsada po tygodniu?  
    • Copadichromis borleyi Mbenji ma opinię najspokojniejszego wśród C. borleyi. Może ze względu na długie płetwy brzuszne. Wydaje mi się, że ryzyko niewybarwienia się Copadichromis sp.„virginalis gold” jest mniejsze niż ryzyko podgryzania przez yellowki długich płetw brzusznych C. borleyi Mbenji. Moje C. sp.„virginalis gold” zaskakiwały mnie większą asertywnością niż się spodziewałem. Choć i tak pewnie jednak będą na dole hierarchii, bo yellowki to jednak mbuna (choć adoptowana), L. albus jest asetrywniejszy niż np. L. sp.”red cap”, a Placek i Otopharynx są jednak znacznie większe. I miałbyś ryby o kształcie „wydłużonym toniowym”, a nie trzeci gatunek „dość masywny” (jeśli C. borleyi Mbenji, bo są jeszcze Placek i Otopharynx).Niestety w ostatnich latach trudno o C. sp. „virginalis gold” wysokiej jakości (relatywnie dużo żółtego i dobrze ciemna reszta). Generalnie myślę, że wybrałeś zgraną ekipę, ani kilerów, ani bardzo spokojne gatunki. Pewności oczywiście nie ma, bo to żywe stworzenia. Wielosamcowość w pięciu gatunkach jest moim zdaniem niemożliwa. Częściowo ryby same zdecydują. Częściowo zdecydujesz Ty (w funkcji swoich upodobań). 5 gatunków wielosamcowo, nawet w akwa 200x80cm to ………, ale sam zobaczysz.🙂 Odnośnie yellow – w swoim głównym akwarium 200x80cm zawsze stosowałem zasadę selekcji, że zostawiałem „szczurki” (trochę skarłowaciałe, dobrze wybarwione samce) i jakąś samicę, albo dwie. Dlaczego? Bo yellow z non-mbuną zawsze da sobie radę. Jednak to mbuna. A w drugą stronę, jeśli przydarzy się osobnik agresywny, bo będzie ganiał słabszą non-mbunę (a tego nie chcemy). Osobiście chodzi mi o komfort moich L. sp.”red cap”. Ale odbiegliśmy od tematu. Mając 70cm wysokości zbiornika, warto zróżnicować karmienie – dla grzebaczy dłonią granulki przy dnie, dla toniowych zaraz później wolno tonący płatkowy. Ale to na marginesie, bo to dział obsadowy. Zróżnicowane zachowania wymagają zróżnicowanego karmienia.  Wszystko powyżej to tylko moje zdanie. Powodzenia w hodowli.🙂
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.