Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Czy spienione pcv 5mm nie będzie zbyt "giętkie" na pokrywe? Przeszukałem allegro i inne sklepy przycinające pcv na wymiar, ale z tych grubszych, to tylko białe. Poprzeglądałem pare wątków dot. pokryw z pcv i praktycznie każdy miał na płytach 8, 10mm. Wiem, że mogę kupić spray i to pomalować, ale wole gotowe czrne😀. Dodam, że akwarium ma wymiary 120x40x50.

Opublikowano

Cześć.

Możesz zrobić tak, że wewnętrzną część zrobisz z białego pcv 10mm, a zewnątrz przyjdzie to czarne 5mm.

Zrobiłem dwie pokrywy z pcv, zawsze na 10mm, ale myślę że takie rozwiązanie jak powyżej powinno się sprawdzić. Tylko nie zapomnij w rogach wkleić małych trójkątów z kątem prostym które Ci usztywnią konstrukcję. Jeszcze w środku możesz dać poprzeczkę i wtedy będzie stabilnie.

 

  • Lubię to 2
Opublikowano
3 godziny temu, Mróz napisał:

Cześć.

Możesz zrobić tak, że wewnętrzną część zrobisz z białego pcv 10mm, a zewnątrz przyjdzie to czarne 5mm.

Zrobiłem dwie pokrywy z pcv, zawsze na 10mm, ale myślę że takie rozwiązanie jak powyżej powinno się sprawdzić. Tylko nie zapomnij w rogach wkleić małych trójkątów z kątem prostym które Ci usztywnią konstrukcję. Jeszcze w środku możesz dać poprzeczkę i wtedy będzie stabilnie.

 

A co do oświetlenia to co myślisz o 15x6500k i 15x1000k, nie będzie za żółto i czy fajnie mi kamienie obrosną glonem(w sumie 30w) Myśle, że trafiłem z wątkiem.

Opublikowano

6500k to jeszcze światło białe zimne , 1000k to już ciepłe.. nie wiem jak to będzie wyglądało bo zawsze miałem zimne. Wiem że @poznerma ciepłe to może Ci coś doradzi.

 

Opublikowano (edytowane)
17 minut temu, Mróz napisał:

@poznerma ciepłe

Przeglądałem relacje z budowy akwa u @JemioloSebaon miał 6500k i 10000k bodajże, dlatego się pytam, bo zdjecia nie odzwierciedlają kolorytu. Troche zbaczamy z tematu.

Edytowane przez poddebniakk
Opublikowano

Ja swoją pokrywę robiłem trochę inaczej. Główny profil (formatkę), że tak powiem, dałem tej samej grubości co szkło akwarium, czyli 10mm. Profil wewnętrzny, który zabezpiecza przed chlapnięciami i ewentualnym przeciekaniem obudowy, ale głównie usztywnia całą konstrukcję dałem z 5mm i te elementy są ze spienionego pcv. Natomiast profil zewnętrzny, maskujący całą konstrukcję, zrobiłem z twardego pcv grubości 3mm i w Twoim przypadku ten profil możesz sobie zamówić w jakim chcesz kolorze. Robiłem to chyba inaczej niż wszyscy. Elementy kleiłem po kolei, bezpośrednio na akwarium. Jako pierwszy, profil główny, następnie profil wewnętrzny i na koniec profil maskujący. Nie wklejałem żadnych trójkątów ani poprzeczek, cała konstrukcja jest super sztywna. Jest to przyklejone do akwa na stałe, nie da się zdemontować. Miejsca styku szkło-pcv kleiłem silikonem, a miejsca styku pcv-pcv kleiłem klejem Cosmofen Plus. W przekroju wygląda to tak

20200421_123123.thumb.jpg.beedbd7f90abb27aaf325c62698f04a4.jpg

W moim temacie na str. 8 możesz zobaczyć jak to mniej więcej wygląda

 

  • Lubię to 2
  • Dziękuję 1
Opublikowano

pokrywa.jpg.d294d4afc3335511edc49fa64cf6f7a6.jpg

Dałeś płyte pcv 3mm, czy dodatkowo wsparłes ją płytą 10mm (czarna strzłka)? W twoim temacie, w zdjęciu pokazującym pokrywe zauważyłem, że masz ją pocięta na trzy części, stąd moje pytanie. Mógłym zrobić lampę suwaną na prowadnicach, tak jak @Mróz gdyby druga warstwa była potrzebna. Zrobiłbym wcięcie z oby dwóch stron i tam wsadził prowadnicę, dzięki temu nie będę musiał jej wysuwać od tyłu pokrywy.

  • Lubię to 1
Opublikowano

Sorry, ale kompletnie nie wiem co masz na myśli. Rysunek przedstawia przekrój pionowy i tak jest to sklejone. Płyta 3mm jest przyklejona do płyty 10mm tak jak to narysowałem. Tu gdzie zaznaczyłeś niebieską strzałką przychodzi płyta nakrywowa z tubondu 3mm i całość ładnie do siebie pasuje. Na krótszych bokach dokleiłem dodatkowo płyty 10mm i na nich oparłem lampę.

20200421_153838.thumb.jpg.71a0b655f422fd05e1de82c1240001cc.jpg

20200421_153846.thumb.jpg.878f220a4eebd8c96dd5001e7be54c27.jpg

20200421_153854.thumb.jpg.7cac0d7e082710518845cb9b127d3e71.jpg

20200421_153921.thumb.jpg.f2ae0b96060be3b8e9973e05dffbf3e6.jpg

  • Lubię to 1
  • Dziękuję 1
Opublikowano (edytowane)

Ok, już wiem co miałeś na myśli. Dokładnie jak napisałeś. Mam 3 płyty nakrywowe z tubondu, które wspierają się na profilu głównym 10mm. Opaska z twardego pcv wystaje 3mm ponad profil główny i licuje się z tubondem.

20200421_161951.thumb.jpg.c2431ba1c20b97b3f3eb0b1d9108b082.jpg

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez Bartek_De

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Nasz klubowy kolega Timi klei dobre akwaria -Akwaria.pro Przy tym wymiarze, co Ty zamierzasz kupić, to od kogo byś nie kupił, to będzie dobrze. Oczywiście o ile ktoś ma doświadczenie w klejeniu akwari
    • Cześć. Od jakiegoś czasu myślę nad nowym akwarium - 120x40x50, z tym że tutaj (dla mnie) już zaczynają się schody - ciężko jest mi znaleźć jakąś zaufaną firmę, do tej pory patrzyłem i najbardziej zaufany wydaje mi się Myciok, z tym że szukając po internecie byłem w stanie znaleźć różne opinie - na tym forum głównie pozytywne i wystawione nie aż tak dawno temu, więc możliwe że jest u tej firmy lepiej niż było, ale byłem w stanie też znaleźć opinie nie aż tak przychylne więc na dwoje babka wróżyła (jak dla mnie). Dodatkowym pytaniem dla mnie jest tutaj czy szyba 8mm będzie wystarczająca, ale to nie jest tutaj aż tak ważne. Do tej pory byłem w miarę przychylny akwaplastowi (ze względu na cenę), ale przemyślałem i w razie nieszczelności mógłbym mieć małą powódź w pokoju, czego wolałbym oczywiście uniknąć. Z góry dzięki za jakieś nakierowanie, bo rzeczywiście ciężko mi jest spośród firm na naszym rynku wybrać, a co do Mycioka już kiedyś słyszałem pozytywne opinie więc może rzeczywiście zamówienie akwarium u niego wyszłoby najlepiej.
    • Moja a502ps coś nie działa. A502e usuwała żółtawą barwę wody. Ta nie. Może sprzedawca się pomylił ?  Jak u Was ? EDIT: Sprzedawca wyklucza pomyłkę ze względu na kolor. Być może słaby przepływ przez żywicę, jak pływa w ruchomym złożu. Wrzuciłem do solanki. Zobaczymy co z tego wyjdzie...
    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.