Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Czy spienione pcv 5mm nie będzie zbyt "giętkie" na pokrywe? Przeszukałem allegro i inne sklepy przycinające pcv na wymiar, ale z tych grubszych, to tylko białe. Poprzeglądałem pare wątków dot. pokryw z pcv i praktycznie każdy miał na płytach 8, 10mm. Wiem, że mogę kupić spray i to pomalować, ale wole gotowe czrne😀. Dodam, że akwarium ma wymiary 120x40x50.

Opublikowano

Cześć.

Możesz zrobić tak, że wewnętrzną część zrobisz z białego pcv 10mm, a zewnątrz przyjdzie to czarne 5mm.

Zrobiłem dwie pokrywy z pcv, zawsze na 10mm, ale myślę że takie rozwiązanie jak powyżej powinno się sprawdzić. Tylko nie zapomnij w rogach wkleić małych trójkątów z kątem prostym które Ci usztywnią konstrukcję. Jeszcze w środku możesz dać poprzeczkę i wtedy będzie stabilnie.

 

  • Lubię to 2
Opublikowano
3 godziny temu, Mróz napisał:

Cześć.

Możesz zrobić tak, że wewnętrzną część zrobisz z białego pcv 10mm, a zewnątrz przyjdzie to czarne 5mm.

Zrobiłem dwie pokrywy z pcv, zawsze na 10mm, ale myślę że takie rozwiązanie jak powyżej powinno się sprawdzić. Tylko nie zapomnij w rogach wkleić małych trójkątów z kątem prostym które Ci usztywnią konstrukcję. Jeszcze w środku możesz dać poprzeczkę i wtedy będzie stabilnie.

 

A co do oświetlenia to co myślisz o 15x6500k i 15x1000k, nie będzie za żółto i czy fajnie mi kamienie obrosną glonem(w sumie 30w) Myśle, że trafiłem z wątkiem.

Opublikowano

6500k to jeszcze światło białe zimne , 1000k to już ciepłe.. nie wiem jak to będzie wyglądało bo zawsze miałem zimne. Wiem że @poznerma ciepłe to może Ci coś doradzi.

 

Opublikowano (edytowane)
17 minut temu, Mróz napisał:

@poznerma ciepłe

Przeglądałem relacje z budowy akwa u @JemioloSebaon miał 6500k i 10000k bodajże, dlatego się pytam, bo zdjecia nie odzwierciedlają kolorytu. Troche zbaczamy z tematu.

Edytowane przez poddebniakk
Opublikowano

Ja swoją pokrywę robiłem trochę inaczej. Główny profil (formatkę), że tak powiem, dałem tej samej grubości co szkło akwarium, czyli 10mm. Profil wewnętrzny, który zabezpiecza przed chlapnięciami i ewentualnym przeciekaniem obudowy, ale głównie usztywnia całą konstrukcję dałem z 5mm i te elementy są ze spienionego pcv. Natomiast profil zewnętrzny, maskujący całą konstrukcję, zrobiłem z twardego pcv grubości 3mm i w Twoim przypadku ten profil możesz sobie zamówić w jakim chcesz kolorze. Robiłem to chyba inaczej niż wszyscy. Elementy kleiłem po kolei, bezpośrednio na akwarium. Jako pierwszy, profil główny, następnie profil wewnętrzny i na koniec profil maskujący. Nie wklejałem żadnych trójkątów ani poprzeczek, cała konstrukcja jest super sztywna. Jest to przyklejone do akwa na stałe, nie da się zdemontować. Miejsca styku szkło-pcv kleiłem silikonem, a miejsca styku pcv-pcv kleiłem klejem Cosmofen Plus. W przekroju wygląda to tak

20200421_123123.thumb.jpg.beedbd7f90abb27aaf325c62698f04a4.jpg

W moim temacie na str. 8 możesz zobaczyć jak to mniej więcej wygląda

 

  • Lubię to 2
  • Dziękuję 1
Opublikowano

pokrywa.jpg.d294d4afc3335511edc49fa64cf6f7a6.jpg

Dałeś płyte pcv 3mm, czy dodatkowo wsparłes ją płytą 10mm (czarna strzłka)? W twoim temacie, w zdjęciu pokazującym pokrywe zauważyłem, że masz ją pocięta na trzy części, stąd moje pytanie. Mógłym zrobić lampę suwaną na prowadnicach, tak jak @Mróz gdyby druga warstwa była potrzebna. Zrobiłbym wcięcie z oby dwóch stron i tam wsadził prowadnicę, dzięki temu nie będę musiał jej wysuwać od tyłu pokrywy.

  • Lubię to 1
Opublikowano

Sorry, ale kompletnie nie wiem co masz na myśli. Rysunek przedstawia przekrój pionowy i tak jest to sklejone. Płyta 3mm jest przyklejona do płyty 10mm tak jak to narysowałem. Tu gdzie zaznaczyłeś niebieską strzałką przychodzi płyta nakrywowa z tubondu 3mm i całość ładnie do siebie pasuje. Na krótszych bokach dokleiłem dodatkowo płyty 10mm i na nich oparłem lampę.

20200421_153838.thumb.jpg.71a0b655f422fd05e1de82c1240001cc.jpg

20200421_153846.thumb.jpg.878f220a4eebd8c96dd5001e7be54c27.jpg

20200421_153854.thumb.jpg.7cac0d7e082710518845cb9b127d3e71.jpg

20200421_153921.thumb.jpg.f2ae0b96060be3b8e9973e05dffbf3e6.jpg

  • Lubię to 1
  • Dziękuję 1
Opublikowano (edytowane)

Ok, już wiem co miałeś na myśli. Dokładnie jak napisałeś. Mam 3 płyty nakrywowe z tubondu, które wspierają się na profilu głównym 10mm. Opaska z twardego pcv wystaje 3mm ponad profil główny i licuje się z tubondem.

20200421_161951.thumb.jpg.c2431ba1c20b97b3f3eb0b1d9108b082.jpg

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez Bartek_De

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.