Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
11 minut temu, AndrzejGłuszyca napisał:

Ale jest jeden , który podaję bez namaczania i nie puchnie i jedzą go nawet ryby wielkości 3-4 cm . Jest to hikari vibra bites.

Ja posiadam Hikari plankton , który również nie puchnie. Karmię nim muszlowce. 

 

  • Lubię to 1
Opublikowano
Potwierdzam  to co koledzy wyżej napisali o namaczaniu Hikari. Ale jest jeden , który podaję bez namaczania i nie puchnie i jedzą go nawet ryby wielkości 3-4 cm . Jest to hikari vibra bites.
Potwierdzam. Ten pokarm był przysmakiem mojej roślinożernej mbuny, podawany raz w tygodniu.

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to 2
Opublikowano

To może stosowaliście tak dawno temu że już zmienili recepturę od tej pory, stosuje od 2 lat tylko hikari i u mnie nie puchnie. Jak chcecie mogę zrobić nawet testowe namaczanie ze zdjęciami.

Opublikowano

Panowie..kolega prosi o pomoc w doborze pokarmu a my wszyscy poszliśmy w OT. Trzymajmy się tematu.

24 minuty temu, Sprinciu napisał:

Jak chcecie mogę zrobić nawet testowe namaczanie ze zdjęciami.

Załóż nowy temat a na pewno koledzy tam się udzielą ze swoimi spostrzeżeniami.

Opublikowano
10 godzin temu, Mróz napisał:

Cześć. 

Odpuść sobie ten groszek, ogórek itd.. Kup ze trzy dobrej jakości pokarmy suche i tym karm. Mrożonek w takim przypadku też nie musisz dawać. 

 

A mógłbyś podać te trzy dobrej jakości pokarmy. Chodzi mi o firma + nazwa towaru . Mogą być różnych firm lub jednej. 

Załóżmy że pokramem nr.1 będzie spirulina OSI

pokram nr.2 ................?

pokarm nr.3 ...............?

6 godzin temu, egon44 napisał:

 

Ps. Napisz też jakiej wielkości masz ryby? 

Jeszcze ich nie mam. Pięć dni temu uruchomiłem zbiornik do dojrzewania.  Na pewno będą to młode ryby. Na tyle młode że nie odróżnię płci.

6 godzin temu, SlavekG napisał:

 

Muszę zwrócić Twoją uwagę na to że masz tam Acei który jest rybą lubiącą zieleninę i masz Yellow który jest mięsożercą.

Myślałem że Mbuna roślinożercy to będzie OK bo niektórzy trzymają razem z Non Mbuna. Poza tym na stronie rybyakwariowe.eu  pisało że Yellow je pokarmy roślinne.  Teraz nie wiem co robić. Zamieniać Yellow na Saulosi ?  Choć ten pierwszy mi się bardziej podoba i trzymają osoby razem z Acei i Rdzawym. 

Opublikowano
31 minut temu, Walker napisał:

A mógłbyś podać te trzy dobrej jakości pokarmy. Chodzi mi o firma + nazwa towaru . Mogą być różnych firm lub jednej. 

Załóżmy że pokramem nr.1 będzie spirulina OSI

pokram nr.2 ................?

pokarm nr.3 ...............?

Nr 1 Proponuje Spirulina JBL

Nr 2  Northfin Veggi 1mm

Nr 3 Naturefood Premium Plant S

Nr 4 Naturefood Premium Cichlid S

Te pokarmy wystarcza, dodałem nr 4 że względu na Yellow, ten pokarm możesz podawać tylko 2 -3 razy w tygodniu.

 

Jako że będę to młode ryby podałem najmniejsze rozmiary pokarmów.

Co do mbuny to w grupie tej znajdują się ryby roślinożerne, wszystkożerne (tych jest najwiecej) i mięsożercą.

To że ktoś gdzieś je trzyma nie znaczy że to jest dobre dla ryb. Twoje połączenie nie jest złe, chciałem tylko zwrócić uwagę na to przy doborze diety.

  • Lubię to 1
Opublikowano
Godzinę temu, Walker napisał:

Poza tym na stronie rybyakwariowe.eu  pisało że Yellow je pokarmy roślinne.  Teraz nie wiem co robić. Zamieniać Yellow na Saulosi ?  Choć ten pierwszy mi się bardziej podoba i trzymają osoby razem z Acei i Rdzawym. 

Zostaw ten ryby ,tylko zmienisz karmienie pół na pół. Spokojnie sobie te ryby poradzą. A nawet jeżeli pójdziesz w większe ilości w pokarmy mięsne też nic się nie stanie. P acei  nie jest rybom roślinożerną.

Do spiruliny czy będzie OSI czy Tropical forte 36% możesz dołączyć

Naturefood Premium Cichlid S

Naturefood Premium Plant

Osi cichlid flakes

Co do hikari mam złe doświadczenie ze względu na to że ten pokarm dla mnie ma swoisty zapach ( śmierdzi) a po za tym to namaczanie też jest uciążliwe.

 

 

  • Lubię to 2
Opublikowano (edytowane)
19 minut temu, Slawek-meszek napisał:

Zostaw ten ryby ,tylko zmienisz karmienie pół na pół. Spokojnie sobie te ryby poradzą.

Mam  min. właśnie rdzawe, yellow i acei i podaje im pokarm dla mięsożerców i wszystkozerców naprzemiennie.  Z mrożonek  nie polecam  jednak dafni . Jest na ten temat artykuł w części klubowej ( nie masz dostępu - autor tematu) w kontekście dafni mrożonej a podawaniem naszym pielęgnicom. Za to z czystym sumieniem polecam mrożoną szklarkę, którą podaje zawsze wieczorem raz dziennie  i jak zaznaczyłem mam min. podobną obsadę. Oczlik owszem..ale ma jedną wadę...rozłazi się po całym akwa. Zwróć też uwagę tak jak napisał @Sprinciu na to , aby pokarm był tonący.

 

19 minut temu, Slawek-meszek napisał:

a po za tym to namaczanie też jest uciążliwe.

To fakt..i jeszcze brudzi wodę. Ale  ten hikari vibra bites  nie śmierdzi i nie brudzi wody.

Edytowane przez AndrzejGłuszyca
  • Lubię to 2
Opublikowano (edytowane)
7 minut temu, AndrzejGłuszyca napisał:

Mam  min. właśnie rdzawe, yellow i acei i podaje im pokarm dla mięsożerców i wszystkozerców naprzemiennie

Bravooooo Ty. Nie trzeba aż tak bardzo liczyć procentów 😀

7 minut temu, AndrzejGłuszyca napisał:

Za to z czystym sumieniem polecam mrożoną szklarkę, którą podaje zawsze wieczorem raz dziennie  i jak zaznaczyłem mam min. podobną obsadę. Oczlik owszem..ale ma jedną wadę...rozłazi się po całym akwa.

Można też podawać czarnego komara wodzień, czy artemie.

Oczywiście musisz na wszystko mieć oko jak zauważysz, że jest czegoś za dużo to oczywiście musiałbyś reagować tzn coś zmniejszyć lub zwiększyć

Edytowane przez Slawek-meszek
  • Lubię to 1

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
    • Używam właśnie poliestrowej od innego dostawcy niż poprzednim razem bo tamten już nie ma jej w ofercie. Tamta poprzednia nie robiła mi takiej wody. Oczywiście nie można wykluczyć, że ubytek bakterii ze starej owaty właśnie to powoduje, mimo braku zmiany parametrów NO2, NO3, ale może też trafiłem na wyrób z innej chińskiej fabryczki gdzie proces produkcji jest trochę inny . Woda wygląda przez dwa -trzy dni jak by była lekko zabarwiona (zafarbowana) na na biało, a nie pływał w niej jakiś widoczny gołym okiem pył.  Chyba przy następnej wymianie  włożę wkłady sznurkowe i zobaczę co będzie się działo. Czy ktoś z Forumowiczów używa gotowych sznurkowych , jeśli tak to z jakim PPI bo pamiętam, że kiedyś używałem jakieś w miarę gęste i po kilku dniach się zapychały.
    • Sprzedawca nie ma tu znaczenia, należy zwracać uwagę na rodzaj włókniny. Silikonowe pylą, poliestrowe nie. https://allegro.pl/oferta/wloknina-tapicerska-poliestrowa-owata-sztywna-300g-12017517499
    • Jedno nie daje mi spokoju, czy na pewno dobrze regenerujemy żywice jonowymienne? Powszechnie polecana na forum i stosowana metoda regeneracji zakłada przygotowanie roztworu 10% solanki i objętości 3 x objętość żywicy, w której następnie płukane jest złoże. Patrząc jednak jak sposób regeneracji w domowych stacjach uzdatniania (opis np. https://www.filtry-do-wody.info/blog/regeneracja-zmiekczacza-wody-co-warto-wiedziec/) widzę jedną zasadniczą różnicę: w stacji uzdatniania solanka przechodzi przez złoże tylko RAZ i trafia do kanalizy a u nas żywica zwykle "kąpie się" w solance przez dłuższy czas. Przykładowo, stacja do usuwania azotanów w instalacji domowej (https://sklep.osmoza.pl/usuwanie-azotanow-global-water-nitrate-p-2240.html) zużywa do regeneracji 25l żywicy 140 l wody i 2,9 kg soli (solanka o stężeniu ok 2%) i trwa niecałą godzinę. Proporcjonalnie, do regeneracji 1 litra żywicy zużywane jest zatem ok 5,6l solanki. I teraz pytanie co jest lepsze dla żywicy i jej właściwości absorpcyjnych? Jednorazowe płukanie solanką o mniejszym stężeniu ale w większej ilości, czy długie płukanie w tej samej solance o większym stężeniu? W pierwszym przypadku wypłukujemy wszystko z zabrudzonej żywicy, a w drugim "zabrudzona" solanka wielokrotnie przepływa przez nasze złoże. Tak jak już wcześniej pisałem mam u siebie 3 litry PA202 i do regeneracji używam 6 lub 9 litrów solanki 10%. Regenerację robię na dwa sposoby: albo mieszam gorącą "zupę" w wielkim 9-o litrowym garnku (6 litrów solanki + 3 litry żywicy), albo 9 litrów letniej solanki (ok 40oC) przepycham małą pompką przez dwa szeregowo połączone HW603 z wylotem z powrotem do gara. W obu przypadkach regeneracja trwa ok godzinę. Czasami powtarzam proces regeneracji po raz drugi z nową "czystą" solanką - wtedy kolor "zupy" jest jaśniejszy 🙂  Po tym oczywiście płukanie pod kranem i z powrotem do akwa. Następnym razem planuję jednak przygotować w wiadrze 30 litrów solanki o mniejszym stężeniu i przepchnąć ją tylko raz przez całą żywicę przy wolnym przepływie (litr na minutę). Co o tym sądzicie? A może ktoś już tak robi?
    • Chciałbym odświeżyć trochę temat owaty, bo ostatnio trafiłem na allegro na taką która przez pierwsze 2-3 dni po wymianie sekcji mechanicznej w narurowcu powoduje "zmlecznienie" wody. Raczej nie jest to problem wynikający z ubytku części bakterii ze starej owaty bo parametry wody się nie zmieniają.  Prośba do użytkowników forum którzy używają u siebie owaty i nie mają takich problemów o podesłaniem namiarów na sprzedawców .
    • 2 x a520e da podobny efekt (trochę lepszy) jak a502ps + a520e, a będzie trochę taniej. A520e ma trochę większą pojemność; wiążę DOC i azotany. a502ps tylko DOC. Przy czystej wodzie (mało DOC) kombinacja może być 2x gorzej niż samo a520e...Wydaje się, że to po prostu nie przemyślana a popularyzowana idea. https://www.purolite.com/product/a520e https://www.purolite.com/product/a502ps
    • Wątek chyba do zamknięcia... Niestety hodowla jest całkowicie zlikwidowana. Również niestety przez nieporozumienie umówione dla mnie saulosi pojechały w świat.   
    • A502PS ma właśnie pochłaniać związki i zanieczyszczenia organiczne po to żeby PA202 mogła spokojnie pracować i pochłaniać NO3 🙂  Przy okazji pytanie czy ktoś kto używał może testu na DOC - Rataj ANTIALGAE CHSK? https://www.invital.pl/rataj-antialgae-chsk-test  Jeżeli tak, to czy jego wyniki rzeczywiście pokażą poprawę po zastosowaniu Purigenu lub A502PS?
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.