Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
2 minuty temu, AndrzejGłuszyca napisał:

..aczkolwiek nie każdy je chce mieć.

To może ten nie każdy powinien pomyśleć nad zmianą biotopu. Tu glony odgrywają zasadniczą rolę i powinny być traktowane z taką samą dbałością jak ryby. Ich ilość może w jakimś stopniu zmniejszyć zawartość NO3 w wodzie. Ale zasadniczo mają wpływ na zachowania ryb. Może na tej akwariowej (glonowej) diecie daleko by nie pojechały, ale na pewno to będzie uzupełnienie tej diety. 

  • Lubię to 3
Opublikowano

Krzysztof..nie oceniajmy każdego . Forum jest do wymiany myśli , doświadczeń itp. Nie negujmy kogoś i nie każmy komuś zmieniać biotopu  tylko z tego względu , że nie chce glonów w akwa. Bez glonów na pokarmach  dostarczanych przez nas te ryby sobie świetnie dają rade. Nie twórzmy na siłę natury co nie oznacza ,że nie mamy jej pomagać hodując glony. Ale nie narzucajmy swojej woli i wizji. Nie chce ktoś glonów..ma prawo. Chce glony- to jak napisałeś ..w tym biotopie jest to wskazane.

  • Lubię to 2
Opublikowano

Ok, nie narzucajmy, ale kształtujmy. Jeśli ktoś próbuje pozbyć się glonów z czysto estetycznych powodów, to powinno mu się uświadomić, że te glony mają istotny wkład w życie ryb.

  • Lubię to 2
Opublikowano

To ja stanę w obronie Autora i powiem, że taki przewodnik, szczególnie w naszym biotopie ma duże znaczenie (choć pewnie większość zna ta stronkę, nieraz była przytaczana).

Dlaczego ma znaczenie?

1. Są opisane przyczyny powstawania glonów, zatem może nam to pomóc w potęgowaniu przyczyn i tym samym zdobywaniu jeszcze większych kolonii glonów.

2. Nie zawsze chcemy takie glony, jakie nam są serwowane, więc dzięki poradnikowi możemy nakierować rozwój glonów na właściwe tory i na przykład zamiast brunatnic stworzyć sobie piękne zielenice.

Oczywiście wszystko zależy od wielu czynników i nie jest takie proste wprost ustawić zbiornik tak, jak byśmy tego chcieli, ale można dążyć w tym kierunku, a jak się uda, to przychodzi satysfakcja z osiągniętego długo wypracowywanego celu.

  • Lubię to 5
Opublikowano
1 godzinę temu, Falcowski napisał:

Oczywiście wszystko zależy od wielu czynników i nie jest takie proste wprost ustawić zbiornik tak, jak byśmy tego chcieli, ale można dążyć w tym kierunku, a jak się uda, to przychodzi satysfakcja z osiągniętego długo wypracowywanego celu.

Ha, no i weź tu bądź mądry i do tego pisz wierszem. Niczego nie przewidzisz. W kotniku miałem wykwit glonów. Byłem zaskoczony i zachwycony. Na powierzchni miałem dywan krasnorostów? Jakież było moje zdziwienie i zaskoczenie, gdy młodzież Copadichromis geertsi "przekopała" się przez te krasnale, a pod nimi pokazały się zielenice. A dodatkowym zaskoczeniem było to, że w ogólnym akwarium nie miałem żadnych glonów. Woda, kamienie, filtracja pochodziła z tego ogólnego akwarium. 

Nie dojdziesz do tego jakie światełko rozwinie Ci jakie glony. Chcesz glony, to dowal światła, nie chcesz glonów, to ogranicz świecenie. 

  • Lubię to 2
Opublikowano
1 godzinę temu, pozner napisał:

Nie dojdziesz do tego jakie światełko rozwinie Ci jakie glony. Chcesz glony, to dowal światła, nie chcesz glonów, to ogranicz świecenie. 

To samo ja mam Krzysztof jak ograniczyłem światło to mam zero glonów jedynie tylko śladowe wysypy na dekoracji  ,teraz od jakiegoś czasu więcej światła  słonecznego wpuszczam na zbiornik to zaczyna coś się dziać .

Opublikowano
2 minuty temu, TOMEKSIEDLCE napisał:

To samo ja mam Krzysztof jak ograniczyłem światło to mam zero glonów jedynie tylko śladowe wysypy na dekoracji  ,teraz od jakiegoś czasu więcej światła  słonecznego wpuszczam na zbiornik to zaczyna coś się dziać .

Dlatego przypiepszyłem w tym nowym baniaku 200W. Do tego ciepłe światełko (6500 i 3500K). Liczę, że będzie się dziać. 

  • Lubię to 1

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • W akwariach non-mbunowych nigdy nie uchował mi się żaden narybek. Dokładne zero. ........... koszmar. Osobiście nie mógłbym patrzeć na taki tłok i obijające się o siebie ryby. Ale nie chciałem pisać wprost. Nie chcę nikogo krytykować, bo różne są upodobania. Lethrinops (grzebacz) i Copadichromis (toniowy) po 15 szt podrośniętej młodzieży, by wykreować układy kilkusamcowe.  Placidochromis i Otopharynx (bardziej środkowe rejony) po 5 szt mniejszych niż powyższe, by wykreować haremy, bo to większe ryby yellow - jak w poprzednim moim poście dalej:
    • U mnie w 540l jest około 25 ryb i uważam że jest ok. Nie ma efektu zaganiania całej obsady w kąt akwarium podczas tarła 😉
    • @tom77 witaj. Na podstawie Twojego dość szerokiego postu dobierałem obsadę Z tymi toniowcami jest problem jak sam zauważyłeś bo ciężko kupić i Borley M i VG. Nic w tej obsadzie nie musi być "must have". Jak każdy amator poszedłem w wygląd. Janusz akwarystyka musi mieć kolorowo.  Mam jeszcze 2-3 miesiące więc zbieram opinie.  Twierdzisz że będzie problem z wielosamcowoscia przy 5 gatunkach a ja rozważam jeszcze jakiegoś małego kilera do eliminacji narybku. Nie wiem tylko co przez to rozumiesz ? Że ciężko będzie o wybarwienia jednego czy dwóch samców czy może wręcz żadnego ?  W ogóle jako doświadczony akwarysta przy takiej obsadzie po ile ryb (docelowo) i w jakich proporcjach samiec-samica wpuscilbys do baniaka.  Pytałem o to w Malawi Polska na FB i dostałem odpowiedź że ok 50 ryb co moim zdaniem jest dużym przegienciem tylko że mi to może się tylko coś wydawać a takie przerybienie pozwoli na rozkład agresji.  
    • A mierzyłaś wodę z innych źródeł dla porównania?  I jak się trzyma obsada po tygodniu?  
    • Copadichromis borleyi Mbenji ma opinię najspokojniejszego wśród C. borleyi. Może ze względu na długie płetwy brzuszne. Wydaje mi się, że ryzyko niewybarwienia się Copadichromis sp.„virginalis gold” jest mniejsze niż ryzyko podgryzania przez yellowki długich płetw brzusznych C. borleyi Mbenji. Moje C. sp.„virginalis gold” zaskakiwały mnie większą asertywnością niż się spodziewałem. Choć i tak pewnie jednak będą na dole hierarchii, bo yellowki to jednak mbuna (choć adoptowana), L. albus jest asetrywniejszy niż np. L. sp.”red cap”, a Placek i Otopharynx są jednak znacznie większe. I miałbyś ryby o kształcie „wydłużonym toniowym”, a nie trzeci gatunek „dość masywny” (jeśli C. borleyi Mbenji, bo są jeszcze Placek i Otopharynx).Niestety w ostatnich latach trudno o C. sp. „virginalis gold” wysokiej jakości (relatywnie dużo żółtego i dobrze ciemna reszta). Generalnie myślę, że wybrałeś zgraną ekipę, ani kilerów, ani bardzo spokojne gatunki. Pewności oczywiście nie ma, bo to żywe stworzenia. Wielosamcowość w pięciu gatunkach jest moim zdaniem niemożliwa. Częściowo ryby same zdecydują. Częściowo zdecydujesz Ty (w funkcji swoich upodobań). 5 gatunków wielosamcowo, nawet w akwa 200x80cm to ………, ale sam zobaczysz.🙂 Odnośnie yellow – w swoim głównym akwarium 200x80cm zawsze stosowałem zasadę selekcji, że zostawiałem „szczurki” (trochę skarłowaciałe, dobrze wybarwione samce) i jakąś samicę, albo dwie. Dlaczego? Bo yellow z non-mbuną zawsze da sobie radę. Jednak to mbuna. A w drugą stronę, jeśli przydarzy się osobnik agresywny, bo będzie ganiał słabszą non-mbunę (a tego nie chcemy). Osobiście chodzi mi o komfort moich L. sp.”red cap”. Ale odbiegliśmy od tematu. Mając 70cm wysokości zbiornika, warto zróżnicować karmienie – dla grzebaczy dłonią granulki przy dnie, dla toniowych zaraz później wolno tonący płatkowy. Ale to na marginesie, bo to dział obsadowy. Zróżnicowane zachowania wymagają zróżnicowanego karmienia.  Wszystko powyżej to tylko moje zdanie. Powodzenia w hodowli.🙂
    • U mnie są w 540l, na razie jest spokój ale jak to u pyszczaków mbuna sytuacja może się zmienić z dnia na dzień.
    • @PawełB bo to nie takie proste. Ja mam copadichromis fire crest, czyli odmiana barwna virginalis i w tej chwili są słabo wybarwione a są 4 samce. W poprzednim akwarium było z tym znacznie lepiej. Muszę przetestować podniesienie temperatury. Ostatnio po takim zabiegu dostały kolorów na jakiś czas, ale potem znowu obniżyłem i po jakimś czasie zbladły.
    • Tu taka sprzeczność bo w takim szerokim wątku na tym forum dotyczacym obsady 200cm non mbuna autor pisze że ten gatunak z toniowców daje najwieksze szanse na kilka wybarwionych samcow.  No problem jest z tymi toniowcami bo jak ładny np  C. Kadango Red Fin to agresywny. Choć tu też zdania podzielone.  
    • No nie wiem u mnie samiec wybił  wszystkich swoich pobratymców. Fakt miałem wtedy 240l, w większym może by było inaczej.
    • Powód 1 - mniejsza agresja  Powód 2 - brak problemu z narybkiem, który w mojej obsadzie non mbuna jako jedyny przeżywał chowiąc się między kamieniami. Tu  dużo zależy od wystroju, u mnie było kilka zakamarków między kamieniami niedostępnych dla dorosłych 😉. Oczywiście dla wielu to może być zaleta. 
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.