Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam,

mam na imię Olaf, jestem nowy w temacie malawi, przez lata miałem tanganikę, różne gatunki,  potem próbowałem amazonki (pod wpływem żony) ale rośliny nigdy nie były mocną stroną, i teraz chciałbym spróbować przygody z malawi. Jako obsadę planuję jak w temacie non mbuna bo są spokojniejsze a na tym mi zależy. w załączeniu zamieszczam propozycję obsady, prośba o komentarze,

Placidochromis Mdoka / Placidochromis sp. „phenochilus tanzania” x 10

Aulonocara Baenschi Benga, 1+2=3

Aulonocara Red Rubin, 1+2=3

Aulonocara Jacobfreibergi Cape Maclear 1+2=3

Copadichromis sp. „virginalis gold” 1+2=3

Copadichromis trewavasae 1+2=3

Labidochromis caeruleus („yellow”) 2+5=7

Otopharynx tetrastigma / Otopharynx Lithobates Zimbawe Rock,1+3=4

podejrzewam że aulonokary mogą się krzyżować ale proszę o info:)

pozdrawiam

olaf

• 2 tygodnie później...
Opublikowano
W dniu 31.10.2019 o 21:54, olafhe napisał:

Copadichromis sp. „virginalis gold” 1+2=3

Copadichromis trewavasae 1+2=3

W dniu 12.11.2019 o 17:47, olafhe napisał:

pytanko, czy copadichromisy się krzyżują?

Prawdopodobieństwo krzyżowania tych konkretnych gatunków oceniam na 90%

U mnie samica Copadichromis trewavasae, odkąd została bez samca, prawie cały czas nosi ikrę. Nie wiem czy za sprawą pływającego w akwarium Copadichromis cyaneus czy Copadichromis sp. "virginalis gold", ale innych możliwości nie widzę.

W drugim zbiorniku 2 "samotne" samice Copadichromis sp. "mloto reef" nie dały się jednak wykorzystać samcom (też C.cyaneus i C.sp."v.g.").

Jakiś czas temu, miałem bez pary samice Copadichromis parvus. Krzyżowały się z ...... nie zgadniecie......... C.cyaneus i C.sp."v.g.":)

Ale jeśli nie zamierzasz rozmnarzać ryb, to czy fakt krzyżowania jest aż tak istotny ?

Powodzenia w wyborze obsady :)

Opublikowano

dzięki za info, 

powoli kompletuję obsadę, miałem kupić od razu komplet alenadarzyło się parę okazji i mam:

placidochromis gisseli 2+4