Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć wszystkim.

Zwracam się do was z prośbą o pomoc w zaprojektowaniu oświetlenia do mojego nowego akwarium, 120x45x50h. 

Chcę zastosować diody Power Led 3W.  6500k, Full Spectrum, Royal Blue i Deep Red. Łączna moc około 60 W. Wszystko zamontowane na  profilu aluminiowym.

Tutaj moje pytania, czy mogę użyć do sterowania tymi diodami sterownik LedDimmer Pro V4 a co za tym idzie jak dobrać zasilacze, drivery itp?

Umiejętności manualne i podstawową wiedzę  do zmontowania wszystkiego posiadam. Oświetlenie do obecnego akwarium na modułach led + LedDimmer zrobiłem sam jednak diody Power Led z różnymi napięciami to już level wyżej i nie chcę czegoś popsuć.

Wszystkie wskazówki , rozwiązania mile widziane.😀

Opublikowano
24 minuty temu, Wojtek.C napisał:

Chcę zastosować diody Power Led 3W.  6500k, Full Spectrum, Royal Blue i Deep Red. Łączna moc około 60 W. Wszystko zamontowane na  profilu aluminiowym.

Tutaj moje pytania, czy mogę użyć do sterowania tymi diodami sterownik LedDimmer Pro V4 a co za tym idzie jak dobrać zasilacze, drivery itp

LedDimer Pro jest sterownikiem dostosowanym do  modułów Led i taśm Led. Po pewnej modyfikacji może sterować diodami power Led, ale ta ingerencja nie jest prosta i powinna być obgadana z producentem. Ja się w to nie piep...łem i robię oświetlenie na power ledach ze sterowaniem natężenia z zasilacza. Jak to wyjdzie, mam to w teorii. Dlatego zabukowałem właśnie zasilacz z możliwością sterowania natężeniem. 

  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)

Tu masz drivery: https://az-led.pl/index.php?offert=1&category=010700000000000000000000000000&item=311

po 6-7 ledów w rzędzie - jak max napięcie 3.2, to 7, jak 3.6 to 6. Zawze dawaj tego samego rodziaju na jednym driverze.

Do sterownika możesz podłączyć po kilka driverów na jeden kanał, tylko żeby max moc na kanał nie byłą przekroczona.

Oczywiście zasilanie 24V, jak 12V to tylko 3 ledy na kanał.

6500k, Full Spectrum, Royal Blue i Deep Red

Zamieniłbym te 6500K i Full Spectrum po prostu na White Full Spectrum. W sumie da ci Bardziej naturalny kolor.

Zostaje ci jeden kanał, to możesz na niego wrzucić 6x3W ledów 12000-15000K z kolimatorami 60 stopni:

https://az-led.pl/index.php?offert=1&category=010102000000000000000000000000&item=1024

https://az-led.pl/index.php?offert=1&category=010800000000000000000000000000&item=1038

Profil, plexi, zaślepki, bazy, kable 0.75 i inne cuda też kupisz w tym sklepie - mogę ci śmiało polecić.

Tu masz moją lampę:

https://www.youtube.com/watch?v=RC3tIVYlJJw&t=296s

 

Edytowane przez Falcowski
  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)

To ja Ci podam co planuję u siebie z power ledami. Wnioski sam wyciągniesz. Akwarium 180x80x65.

Światło

30x5W power Led 6500K

10x5W power Led 3500K z kolimatorami 5'

Dla Led 6500K mam zasilacz z możliwością regulacji natężenia. 

https://allegro.pl/oferta/driver-led-hlg-120h-c700b-150w-700ma-sciemn-7873998443

 

Dla Led 3500K mam zasilacz 

https://allegro.pl/oferta/oferta-led-lpc-100-700-100w-700ma-72-143v-7899825414

Dla diod 3500K mam kolimatory 5 stopni. Oświetlenie będzie umieszczone ok. 0.5 m. nad akwarium. 

Co z tego wyjdzie, zobaczymy. 

Jeszcze zostaje zakupienie regulatora/potencjometra. 

https://allegro.pl/oferta/potencjometr-obrotowy-b100k-100kohm-100k-liniowy-7242023876

Liczę na potężne glony. 

Edytowane przez pozner
  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)
8 godzin temu, pozner napisał:

Liczę na potężne glony. 

Albo sinice :P

Połowa tego by wystarczyła na glony. U mnie zaczeły wychodzić zielenice, jak włączyłem cyjany. W sumie 14W WhiteFullSpectrum + 18W cyjanów teraz i piękna łączka się robi. Zbiornik 150x55x60h. Wcześniej na samych białych były brunatnice.

Edytowane przez Falcowski
  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)
3 godziny temu, Falcowski napisał:

Albo sinice :P

Jak to mówią Rosjanie...pożywjom...uwidzjem😉

3 godziny temu, Falcowski napisał:

Połowa tego by wystarczyła na glony.

Mi nie chodzi o to, co wystarczy. Liczę na eksplozję glonów. 

Edytowane przez pozner
  • Lubię to 1
Opublikowano
W dniu 28.10.2019 o 22:28, pozner napisał:

LedDimer Pro jest sterownikiem dostosowanym do  modułów Led i taśm Led. Po pewnej modyfikacji może sterować diodami power Led, ale ta ingerencja nie jest prosta i powinna być obgadana z producentem. Ja się w to nie piep...łem i robię oświetlenie na power ledach ze sterowaniem natężenia z zasilacza. Jak to wyjdzie, mam to w teorii. Dlatego zabukowałem właśnie zasilacz z możliwością sterowania natężeniem. 

Zapytałem na stronie sklep.parabras.pl, odpowiedział pewnie Pan Roman, czy LedDimmer Pro może sterować takimi diodami

https://pl.aliexpress.com/item/32859370682.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.19cd6045rNKlXa&algo_pvid=e5c70a64-9a13-472a-a5a6-20ce0d4faaa9&algo_expid=e5c70a64-9a13-472a-a5a6-20ce0d4faaa9-0&btsid=7b74ef7b-5d16-46a3-8c83-778f4b4c0f13&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_4,searchweb201603_52

 

Oto odpowiedź:

"Witam, Tak, da się sterować takimi diodami. Trzeba użyć driverów , które mają wejście DIMM. Kanał w sterowniku może być rozwarty lub zwarty do masy (sterowanie) "

Czyli rozwiązanie które zastosował  @Falcowskiw swojej belce jest takie samo.

Opublikowano
25 minut temu, Wojtek.C napisał:

Oto odpowiedź:

"Witam, Tak, da się sterować takimi diodami. Trzeba użyć driverów , które mają wejście DIMM. Kanał w sterowniku może być rozwarty lub zwarty do masy (sterowanie) "

Czyli rozwiązanie które zastosował  @Falcowskiw swojej belce jest takie samo.

Pewnie tak. Jestem ignorantem w tych sprawach, więc nie ogarnąłem tematu tych driverów. Dla mnie to zbyt skomplikowane, dlatego robię to inaczej. Mi akurat nie zależy na tym sterowniku, ale rozmawiałem z kol. @aurban6, który twierdził, że sam sterownik można jakoś dostosować, żeby działał z zasilaczami stałoprądowymi. Nie wiem o co chodziło, gdyż nie rozumiałem tego, co mówił😉 Dlatego wspomniałem o tej przeróbce. 

Opublikowano

Hej,

przez weekend zrobiłem parę przeróbek w swojej lampie.

Między innymi wrzuciłem te ledy 12000-15000K i powiem Wam, ze jako samodzielne są dla mnie jeszcze za ciepłe, wię następnym razem poszedłbym w górę.

Założyłem tez te kolimatory 60 stopni i kąt padania jest idealny, ale teraz rozumiem, czemu tyle watów ładujecie do akwarium, bo faktycznie w moim zrobiło się dużo ciemniej.

Wywaliłem tez skrajne ledy, zatem teraz mam 2 rzędy po 5 sztuk 1W białych FS i tak samo niebieskich Royal Blue.

To daje ciekawy klimacik, choć pewnie glony zaczną niebawem zanikać. To akurat mi na rękę ze względu na kolejny przełomowy pomysł, który niebawem wdrożę.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
    • Używam właśnie poliestrowej od innego dostawcy niż poprzednim razem bo tamten już nie ma jej w ofercie. Tamta poprzednia nie robiła mi takiej wody. Oczywiście nie można wykluczyć, że ubytek bakterii ze starej owaty właśnie to powoduje, mimo braku zmiany parametrów NO2, NO3, ale może też trafiłem na wyrób z innej chińskiej fabryczki gdzie proces produkcji jest trochę inny . Woda wygląda przez dwa -trzy dni jak by była lekko zabarwiona (zafarbowana) na na biało, a nie pływał w niej jakiś widoczny gołym okiem pył.  Chyba przy następnej wymianie  włożę wkłady sznurkowe i zobaczę co będzie się działo. Czy ktoś z Forumowiczów używa gotowych sznurkowych , jeśli tak to z jakim PPI bo pamiętam, że kiedyś używałem jakieś w miarę gęste i po kilku dniach się zapychały.
    • Sprzedawca nie ma tu znaczenia, należy zwracać uwagę na rodzaj włókniny. Silikonowe pylą, poliestrowe nie. https://allegro.pl/oferta/wloknina-tapicerska-poliestrowa-owata-sztywna-300g-12017517499
    • Jedno nie daje mi spokoju, czy na pewno dobrze regenerujemy żywice jonowymienne? Powszechnie polecana na forum i stosowana metoda regeneracji zakłada przygotowanie roztworu 10% solanki i objętości 3 x objętość żywicy, w której następnie płukane jest złoże. Patrząc jednak jak sposób regeneracji w domowych stacjach uzdatniania (opis np. https://www.filtry-do-wody.info/blog/regeneracja-zmiekczacza-wody-co-warto-wiedziec/) widzę jedną zasadniczą różnicę: w stacji uzdatniania solanka przechodzi przez złoże tylko RAZ i trafia do kanalizy a u nas żywica zwykle "kąpie się" w solance przez dłuższy czas. Przykładowo, stacja do usuwania azotanów w instalacji domowej (https://sklep.osmoza.pl/usuwanie-azotanow-global-water-nitrate-p-2240.html) zużywa do regeneracji 25l żywicy 140 l wody i 2,9 kg soli (solanka o stężeniu ok 2%) i trwa niecałą godzinę. Proporcjonalnie, do regeneracji 1 litra żywicy zużywane jest zatem ok 5,6l solanki. I teraz pytanie co jest lepsze dla żywicy i jej właściwości absorpcyjnych? Jednorazowe płukanie solanką o mniejszym stężeniu ale w większej ilości, czy długie płukanie w tej samej solance o większym stężeniu? W pierwszym przypadku wypłukujemy wszystko z zabrudzonej żywicy, a w drugim "zabrudzona" solanka wielokrotnie przepływa przez nasze złoże. Tak jak już wcześniej pisałem mam u siebie 3 litry PA202 i do regeneracji używam 6 lub 9 litrów solanki 10%. Regenerację robię na dwa sposoby: albo mieszam gorącą "zupę" w wielkim 9-o litrowym garnku (6 litrów solanki + 3 litry żywicy), albo 9 litrów letniej solanki (ok 40oC) przepycham małą pompką przez dwa szeregowo połączone HW603 z wylotem z powrotem do gara. W obu przypadkach regeneracja trwa ok godzinę. Czasami powtarzam proces regeneracji po raz drugi z nową "czystą" solanką - wtedy kolor "zupy" jest jaśniejszy 🙂  Po tym oczywiście płukanie pod kranem i z powrotem do akwa. Następnym razem planuję jednak przygotować w wiadrze 30 litrów solanki o mniejszym stężeniu i przepchnąć ją tylko raz przez całą żywicę przy wolnym przepływie (litr na minutę). Co o tym sądzicie? A może ktoś już tak robi?
    • Chciałbym odświeżyć trochę temat owaty, bo ostatnio trafiłem na allegro na taką która przez pierwsze 2-3 dni po wymianie sekcji mechanicznej w narurowcu powoduje "zmlecznienie" wody. Raczej nie jest to problem wynikający z ubytku części bakterii ze starej owaty bo parametry wody się nie zmieniają.  Prośba do użytkowników forum którzy używają u siebie owaty i nie mają takich problemów o podesłaniem namiarów na sprzedawców .
    • 2 x a520e da podobny efekt (trochę lepszy) jak a502ps + a520e, a będzie trochę taniej. A520e ma trochę większą pojemność; wiążę DOC i azotany. a502ps tylko DOC. Przy czystej wodzie (mało DOC) kombinacja może być 2x gorzej niż samo a520e...Wydaje się, że to po prostu nie przemyślana a popularyzowana idea. https://www.purolite.com/product/a520e https://www.purolite.com/product/a502ps
    • Wątek chyba do zamknięcia... Niestety hodowla jest całkowicie zlikwidowana. Również niestety przez nieporozumienie umówione dla mnie saulosi pojechały w świat.   
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.