Skocz do zawartości

Oświetlenie kostki Malawi 216L


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Muszę zalozyc kolejny temat i trochę Was pomęczyć podzieleniem się informacjami :) otoz chciałbym wiedzieć jak to oświetlić? Wymiary akwa 60 cm. Docelowo powiedzmy że wstępnie będą to chindongo saulosi. Po środku ułożone w wieżyczkę lavastone. Dla nieznajomych tematu tu są dwa poprzednie tematy które założyłem odnośnie jakiegokolwiek sensu Malawi w kostce i jako takiego wspólnie  nakreslonego planu oraz na temat obsady. Obsada kostki Sens kostki. W chwili obecnej mam przygotowana Aquael leddy Smart 6W oraz LED belkę z Ali made in China Bellalicht diody smd led 2835 60 diod koloru bialego 12 koloru niebieskiego. (Niby 7000k). Można zmienić na sam niebieski kolor lub białe i niebieskie razem ( brak czerwonego koloru). Jak myślicie jak to oświetlić?

Opublikowano

Na razie zostań przy tym co masz. Może się okazać, że ten Chińczyk będzie całkiem spoko, a jak nie to zawsze można zmienić, to nie jest najważniejsze. Na tą chwilę skup się na starcie zbiornika, aranżacji i obsadzie, chociaż jeśli o to ostatnie chodzi widzę, że decyzja już chyba zapadła i słusznie

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to 2
Opublikowano

Ogólnie rzecz biorąc myślę o tych saulosi że to będzie dobry wybór jednak co do światła to nie wiem do końca czy mam użyć samego chińczyka czy samego aquaela w Malawi światło powinno być nie za mocne a ten chińczyk świeci jak na zdjęciach (mocno) . Nie mam skąd zaczerpnąć info na temat oświetlenia do kostki Malawi bo takich tematów nie ma a i tu ani nigdzie indziej :D

Opublikowano

Dlatego na razie nie martw się tym. Mocne światło inaczej wygląda w rośliniaku, a inaczej w zagruzowanym malawi. Zbuduj aranżację, zalej i zaświeć. Jeśli będzie lipa to zanim wpuścisz ryby bedziesz miał czas pobawić się oświetleniem.

 

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

  • Lubię to 2
Opublikowano
3 minuty temu, Bartek_De napisał:

 a inaczej w zagruzowanym malawi. Zbuduj aranżację, zalej i zaświeć. 

 

 

 

 

No wiesz, to nie do końca będzie takie zagruzowane Malawi skoro mam iść w stronę wieżyczki stojącej po środku ale owszem nikt nie powiedział że na około nie będzie kamieni... :D jednak mimo wszystko nie będzie to "gruzów ściana" jak w długich baniakach w kształcie prostokąta.

Opublikowano

O czym innym ja myślę, a co innego Ty widzisz oczyma wyobraźni nie ważne, to nie jest temat o aranżacji. Jeśli chcesz sam zrobić oświetlenie to niestety nie pomogę, nie znam się na budowie oświetlenia zasugerowałem tylko to co ja bym zrobił. Ja próbował bym z tym co masz.

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to 1
Opublikowano

Na zdjęciach to oświetlenie nie wygląda na jakieś niesamowicie mocne. Tak jak Bartek radzi, załóż akwarium i dopiero wtedy oceń oświetlenie. Pyszczaki nie wymagają stłumionego oświetlenia. Taki trend tu funkcjonuje, ale to nie jest wymóg. W razie potrzeby możesz przysłonić część diod. Temperatura barwowa jest ok. 

 

Podałeś rodzaj oświetlenia, ale nie podałeś mocy. Te diody mają różną moc. 0,2W na litr wody jest w pełni akceptowalne dla Malawi. Miałem w swoim akwarium 500l. 6 świetlówek 18W i rybom to nie przeszkadzało. 

  • Lubię to 2

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Moja a502ps coś nie działa. A502e usuwała żółtawą barwę wody. Ta nie. Może sprzedawca się pomylił ?  Jak u Was ?
    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
    • Używam właśnie poliestrowej od innego dostawcy niż poprzednim razem bo tamten już nie ma jej w ofercie. Tamta poprzednia nie robiła mi takiej wody. Oczywiście nie można wykluczyć, że ubytek bakterii ze starej owaty właśnie to powoduje, mimo braku zmiany parametrów NO2, NO3, ale może też trafiłem na wyrób z innej chińskiej fabryczki gdzie proces produkcji jest trochę inny . Woda wygląda przez dwa -trzy dni jak by była lekko zabarwiona (zafarbowana) na na biało, a nie pływał w niej jakiś widoczny gołym okiem pył.  Chyba przy następnej wymianie  włożę wkłady sznurkowe i zobaczę co będzie się działo. Czy ktoś z Forumowiczów używa gotowych sznurkowych , jeśli tak to z jakim PPI bo pamiętam, że kiedyś używałem jakieś w miarę gęste i po kilku dniach się zapychały.
    • Sprzedawca nie ma tu znaczenia, należy zwracać uwagę na rodzaj włókniny. Silikonowe pylą, poliestrowe nie. https://allegro.pl/oferta/wloknina-tapicerska-poliestrowa-owata-sztywna-300g-12017517499
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.