Skocz do zawartości

Zerowe parametry przy dojrzewaniu.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam. 

Zbiornik wystartował 26.07.2019. Tego samego dnia dolałem Azoo Super bio-bacteria 11w1. Od razu warto zaznaczyć, że akwarium ruszyło na dojrzałych filtrach. Tzn. wkłady które są w kubłach pracowały w tym zbiorniku przez rok, ale było to akwarium holenderskie.

27.07.2019- wrzuciłem 3 "czipsy" karmy dla ryb

30.07.2019- wykonałem pierwsze testy wody, parametry były następujące:

pH 7,5 (test zoolek)

Amoniak 0 (test salifert)

Azotyny 0 (test salifert)

Azotany 3 (test jbl)

Fosforany 0,05 (test jbl)

Zasadowość 8 (test zoolek)

Karma nie pleśnieje, tylko się rozkłada, rozsypuje na drobne części.

31.07.2019- podałem 1 ampułkę Prodibio Biodigest, oraz 1 ampułkę Probidio Bioptim. Karma wciąż w akwarium, nic się z nią szczególnego nie dzieje. Jest to równocześnie dzień mojego wyjazdu.

8.08.2019- powrót z wyjazdu, oraz testy:

Amoniak 0

Azotyny 0

Azotany 1

Fosforany 0,05

Karma zaszła białym nalotem, i w akwarium pojawiły się glony. 

Zastanawiają mnie zerowe wyniki amoniaków, oraz azotynów. Czy przebiega wszystko w normie? Proszę o podpowiedzi. 

 

IMG_20190806_085936.jpg

IMG_20190806_085941.jpg

IMG_20190806_085946.jpg

IMG_20190806_085952.jpg

Edytowane przez Geruwi
Opublikowano

Sam wspomniałeś, że w filtrach masz dojrzałą biologię więc czego się spodziewałeś? Ryby już dawno powinny u Ciebie pływać

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to 4
Opublikowano
2 minuty temu, Bartek_De napisał:

Sam wspomniałeś, że w filtrach masz dojrzałą biologię więc czego się spodziewałeś? Ryby już dawno powinny u Ciebie pływać emoji16.png

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
 

Po cichu liczyłem na taką odpowiedź :) 

W takim razie czekam do wypłaty, i zamawiam rybki :D

  • Lubię to 1
Opublikowano

Jedynie pH można by podnieść, 7,5 to minimum w naszym biotopie. Mozna to zrobić za pomocą sody oczyszczonej, to bezpieczny sposób

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to 2
  • Dziękuję 1
Opublikowano
1 minutę temu, Bartek_De napisał:

Jedynie pH można by podnieść, 7,5 to minimum w naszym biotopie. Mozna to zrobić za pomocą sody oczyszczonej, to bezpieczny sposób

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
 

Dziękuję za podpowiedź. Poczytam o tym sposobie, i zastosuję u siebie.

  • Lubię to 1
Opublikowano
5 godzin temu, Geruwi napisał:

Zastanawiają mnie zerowe wyniki amoniaków, oraz azotynów. Czy przebiega wszystko w normie? Proszę o podpowiedzi. 

Możesz sprawdzić czy biologia dobrze funkcjonuje przy pomocy wody amoniakalnej lub po prostu uryny ;) 

  • Lubię to 2
Opublikowano (edytowane)
23 godziny temu, egon44 napisał:

Możesz sprawdzić czy biologia dobrze funkcjonuje przy pomocy wody amoniakalnej lub po prostu uryny ;) 

Wody amoniakalnej? Takiej że sklepu budowlanego? 

Ile jej wlać, i po jakim czasie zrobić testy? 

 

Znalazłem taki temat na forum:

Według autora 1ml wody amoniakalnej 25% podniesie nh4 w 200l o 1mg/l.

Sugerujac się tym wpisem, wleje dzisiaj 0,5ml aby uzyskać ok. 0,5mg/l. Zrobię testy po 15 min, oraz po 24h. 

Po jakim czasie poziom nh4 powinien być niewykrywalny przy dobrze funkcjonującej biologii? 

Edytowane przez Geruwi
Opublikowano
3 godziny temu, Geruwi napisał:

Wody amoniakalnej? Takiej że sklepu budowlanego? 

Ile jej wlać, i po jakim czasie zrobić testy? 

Tak chodzi o taką wodę amoniakalną.

3 godziny temu, Geruwi napisał:

Znalazłem taki temat na forum:

Według autora 1ml wody amoniakalnej 25% podniesie nh4 w 200l o 1mg/l.

Sugerujac się tym wpisem, wleje dzisiaj 0,5ml aby uzyskać ok. 0,5mg/l. Zrobię testy po 15 min, oraz po 24h. 

Ja bym również sugerował wlać na początek 0,5ml WA. Po 10 min test na amoniak.

3 godziny temu, Geruwi napisał:

Po jakim czasie poziom nh4 powinien być niewykrywalny przy dobrze funkcjonującej biologii? 

W moim przypadku było tak,że biologię sprawdzałem przy pomocy uryny. Na 96l akwarium wlałem niecały 1ml .Jako że nie posiadam testu na amoniak,kierowałem się tylko testem na azotyny(NO2 Zoolek),który był na niewykrywalnym poziomie przed użyciem uryny. Po dodaniu uryny dwa dni później NO2 miałem na poziomie 0,75mg/l. Po kolejnych dwóch dniach NO2 znowu spadło do niewykrywalnego poziomu. Także sumując biologii zajęło to 4 dni.

 

 

Po dodaniu WA dodałbym jeszcze raz  1 ampułkę Prodibio Biodigest.

  • Lubię to 2
Opublikowano

Jeśli teraz dasz WA i nie przedobrzysz to pewnie nawet nie zauważysz kiedy nh3 i no2 się pojawią i zaraz znikną, jedynym widocznym skutkiem tego będzie wzrost no3 o ile nie zachodzi u Ciebie denitryfikacja bo wtedy to i no3 będzie niskie.

Jak już kolega Bartek_De wspomniał, masz dojrzały zbiornik i możesz śmiało wpuszczać ryby.

  • Lubię to 2
Opublikowano (edytowane)

Jeśli kolega przez parę dni będzie robił pomiary NH3, NO2, NO3 to wzrost zauważy,jeżeli takowy się pojawi.W przypadku NH3 taki wzrost będzie. 

Edytowane przez egon44
  • Lubię to 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.