Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Przyszedl czas na skomponowanie pokarmów dla moich maluchów. Wczoraj wpuscilem pierwszych mieszkanców od Pana Darka . Aktualnie plywa w akwarium

 

  • Cyrtocara moori
  • Metriaclima fainzilberi Maison Reef 
  • Otopharynx lithobates Sulphurhead
  • Aulonocara Fire Fish
  • Plus kilka sztuk Yellow od szwagra i pozniej planuje dokupic od Pana Darka jeszcze kilka sztuk

Planuje jeszcze z gatunki , na pewno 

  • Placidochromis phenochilus Mdoka White Lips

i dalej się jeszcze zastanowie , moze 

Metraclima Estherae OB

albo jakas inny gatunek który bedzie pasowal mi kolorystycznie bo aktualnie jest duzo niebeiskiego koloru i chcialbym cos na przelamanie tego dominujacego koloru. Chcialbym teraz do nich dobrac odpowiednie karmy , bardziej interesowaly by mnie karmy tonace poniewaz przez komin sporo karm platkowych , plywajacych niestety ale leci w dol do sumpa. Wiem ze to nie jest uniknione , a wylaczanie pompy codziennie i czekanie az poziom wody wpadnie ponizej grzebienia przy okazji stresujac ryby mija się z celem. Kolega który zakladal mi akwarium proponuje takie karmy , a co wy na to ?

 

Tropical soft afryka

Vitalis rift lake cichlid pellets red

Vitalis rift lake cichlid pellets green

Hs osi spirulina

Vtalis american cichlid pellets

Tropical astacolor -  dla fire fish aby lepiej się wybarwily ( doradzil Pan Darek) 

Mrożonki solowiec , lasonogi

 

Opublikowano

Witaj!

Nie wiem jakiej wielkości masz ryby od Darka,ale podejrzewam że około 4-5 cm,więc szukał bym pokarmów granulowanych wielkości max 1mm. Niektóre pokarmy które masz na liście mają gradację większą niż 1mm,więc dla osoby niedoświadczonej w karmieniu granulatem mogą one przysporzyć kłopotów tj. przekarmienie ryb,oraz w konsekwencji ich zapchanie,co może prowadzić do bloatu. 

Z mojej strony na początek proponowałbym np.

Northfin Veggie 1mm - http://www.northfin.pl/Sklep.php#!/Formula-Northfin-Veggie/p/108802751/category=0

Northfin Cichlid 1mm - http://www.northfin.pl/Sklep.php#!/Formuła-Northfin-Cichlid/p/108886418/category=0

Tropical Pro Defence rozmiar S (pokarm z priobiotykiem) - https://allegro.pl/oferta/tropical-pro-defence-size-s-100ml-probiotyk-7490770996

Naturefood Premium Cichlid M - https://www.clarias.pl/naturefood-premium-cichlid-m-45g-dla-ryb-miesozernych-p-7214.html

Tropical astacolor według sugestii Darka.

Możesz dodać też mrożonki,ale osobiście bym nie ryzykował z nimi.

Te pokarmy w zupełności wystarczą,aby zaspokoić potrzeby żywieniowe Twoich ryb.

Opublikowano

Witaj, pokarmy Nortfin i Naturefood to jedne z lepszych pokarmów. Śmiało możesz brać zestaw zaproponowany wyżej.  Dobrym pokarmem jest też Ocean Nutrition Cichlid Omni Pellets lub Flake.

  • Lubię to 1
Opublikowano

A jak wygląda sytuacja z karmieniem warzywami ? Widziałem w jednym z tematów tutaj na forum że kolega karmil zielonym ogórkiem , a jakimi warzywami można jeszcze karmić i w jakiej postaci ? Surowe, gotowane ? 

Opublikowano
39 minut temu, Lukasz22 napisał:

A jak wygląda sytuacja z karmieniem warzywami ? Widziałem w jednym z tematów tutaj na forum że kolega karmil zielonym ogórkiem , a jakimi warzywami można jeszcze karmić i w jakiej postaci ? Surowe, gotowane ? 

Najlepiej żadne, nie dość że nie wnoszą nic do diety ryb to jeszcze są naszpikowane pestycydami (no chyba że masz swoje, ale też nie widzę sensu)

  • Lubię to 1
Opublikowano
17 godzin temu, Lukasz22 napisał:

A jak wygląda sytuacja z karmieniem warzywami ?

Początkowo najlepiej podawać to co podawał pan Darek, masz kontakt to zapytaj czym karmił. Nagła zmiana diety nawet na lepszy pokarm nie jest wskazana, zmiany pokarmów powinno wprowadzać się małymi porcjami. Wpisz w szukaj ,,warzywa" znajdziesz sporo na ten temat.

  • Lubię to 1
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

 Witam, nawiazujac do tematu ponizej odstawilem granulki i karmilem samymi platkami od tego czasu zero zgonow. Stwierdzilem ze powodem zgonow byly karmy vitalis poniewaz po raz pierwszy ich uzywalem i jak tylko odstawilem granulki to zero problemow. Postanowilem ze odstawie je calkowicie, ale zaczne podawac od nowa pokarm z naturefood poniewaz karme z tej firmy zawsze podawalem , nawet we wczesniejszym 420l i nigdy nie mialem takich problemow jak teraz... Pytanie brzmi czy cos kupić do tych karm ? 

Naturefood Premium Cichlid plant-S

Naturefood Premium Color plus - S

Naturefood Premium Cichlid- S

OSI Cichlid Flakes

OSi Vivid Color Flakes

OSI Spirulina Flakes

Tropical D-Allio Plus

Tropical Astacolor 

Te karmy posiadam , oczywiscie aktualnie podaje same platki czyli OSI i Tropical . Myslalem nad dokupieniem Tropical Malawi flakes ,  OSI Artemia Flakes, JBL Novo Malawi flakes.  Prosilbym o rade czy takie karmy beda w porządku ? 

 

Opublikowano
12 minut temu, Lukasz22 napisał:

Naturefood Premium Cichlid plant-S

Naturefood Premium Color plus - S

Naturefood Premium Cichlid- S

OSI Cichlid Flakes

OSi Vivid Color Flakes

OSI Spirulina Flakes

Tropical D-Allio Plus

Tropical Astacolor 

Masz w sumie najlepsze pokarmy według mnie. Nic bym nie kupował tylko dawałbym to co masz. Potem dokupisz sobie coś innego. Jak rybki będą większe np (atremie osi). Masz trzy pokarmy wybarwiające według mnie niepotrzebnie, ale jak już masz to podawaj przemiennie.

  • Lubię to 1

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
    • Używam właśnie poliestrowej od innego dostawcy niż poprzednim razem bo tamten już nie ma jej w ofercie. Tamta poprzednia nie robiła mi takiej wody. Oczywiście nie można wykluczyć, że ubytek bakterii ze starej owaty właśnie to powoduje, mimo braku zmiany parametrów NO2, NO3, ale może też trafiłem na wyrób z innej chińskiej fabryczki gdzie proces produkcji jest trochę inny . Woda wygląda przez dwa -trzy dni jak by była lekko zabarwiona (zafarbowana) na na biało, a nie pływał w niej jakiś widoczny gołym okiem pył.  Chyba przy następnej wymianie  włożę wkłady sznurkowe i zobaczę co będzie się działo. Czy ktoś z Forumowiczów używa gotowych sznurkowych , jeśli tak to z jakim PPI bo pamiętam, że kiedyś używałem jakieś w miarę gęste i po kilku dniach się zapychały.
    • Sprzedawca nie ma tu znaczenia, należy zwracać uwagę na rodzaj włókniny. Silikonowe pylą, poliestrowe nie. https://allegro.pl/oferta/wloknina-tapicerska-poliestrowa-owata-sztywna-300g-12017517499
    • Jedno nie daje mi spokoju, czy na pewno dobrze regenerujemy żywice jonowymienne? Powszechnie polecana na forum i stosowana metoda regeneracji zakłada przygotowanie roztworu 10% solanki i objętości 3 x objętość żywicy, w której następnie płukane jest złoże. Patrząc jednak jak sposób regeneracji w domowych stacjach uzdatniania (opis np. https://www.filtry-do-wody.info/blog/regeneracja-zmiekczacza-wody-co-warto-wiedziec/) widzę jedną zasadniczą różnicę: w stacji uzdatniania solanka przechodzi przez złoże tylko RAZ i trafia do kanalizy a u nas żywica zwykle "kąpie się" w solance przez dłuższy czas. Przykładowo, stacja do usuwania azotanów w instalacji domowej (https://sklep.osmoza.pl/usuwanie-azotanow-global-water-nitrate-p-2240.html) zużywa do regeneracji 25l żywicy 140 l wody i 2,9 kg soli (solanka o stężeniu ok 2%) i trwa niecałą godzinę. Proporcjonalnie, do regeneracji 1 litra żywicy zużywane jest zatem ok 5,6l solanki. I teraz pytanie co jest lepsze dla żywicy i jej właściwości absorpcyjnych? Jednorazowe płukanie solanką o mniejszym stężeniu ale w większej ilości, czy długie płukanie w tej samej solance o większym stężeniu? W pierwszym przypadku wypłukujemy wszystko z zabrudzonej żywicy, a w drugim "zabrudzona" solanka wielokrotnie przepływa przez nasze złoże. Tak jak już wcześniej pisałem mam u siebie 3 litry PA202 i do regeneracji używam 6 lub 9 litrów solanki 10%. Regenerację robię na dwa sposoby: albo mieszam gorącą "zupę" w wielkim 9-o litrowym garnku (6 litrów solanki + 3 litry żywicy), albo 9 litrów letniej solanki (ok 40oC) przepycham małą pompką przez dwa szeregowo połączone HW603 z wylotem z powrotem do gara. W obu przypadkach regeneracja trwa ok godzinę. Czasami powtarzam proces regeneracji po raz drugi z nową "czystą" solanką - wtedy kolor "zupy" jest jaśniejszy 🙂  Po tym oczywiście płukanie pod kranem i z powrotem do akwa. Następnym razem planuję jednak przygotować w wiadrze 30 litrów solanki o mniejszym stężeniu i przepchnąć ją tylko raz przez całą żywicę przy wolnym przepływie (litr na minutę). Co o tym sądzicie? A może ktoś już tak robi?
    • Chciałbym odświeżyć trochę temat owaty, bo ostatnio trafiłem na allegro na taką która przez pierwsze 2-3 dni po wymianie sekcji mechanicznej w narurowcu powoduje "zmlecznienie" wody. Raczej nie jest to problem wynikający z ubytku części bakterii ze starej owaty bo parametry wody się nie zmieniają.  Prośba do użytkowników forum którzy używają u siebie owaty i nie mają takich problemów o podesłaniem namiarów na sprzedawców .
    • 2 x a520e da podobny efekt (trochę lepszy) jak a502ps + a520e, a będzie trochę taniej. A520e ma trochę większą pojemność; wiążę DOC i azotany. a502ps tylko DOC. Przy czystej wodzie (mało DOC) kombinacja może być 2x gorzej niż samo a520e...Wydaje się, że to po prostu nie przemyślana a popularyzowana idea. https://www.purolite.com/product/a520e https://www.purolite.com/product/a502ps
    • Wątek chyba do zamknięcia... Niestety hodowla jest całkowicie zlikwidowana. Również niestety przez nieporozumienie umówione dla mnie saulosi pojechały w świat.   
    • A502PS ma właśnie pochłaniać związki i zanieczyszczenia organiczne po to żeby PA202 mogła spokojnie pracować i pochłaniać NO3 🙂  Przy okazji pytanie czy ktoś kto używał może testu na DOC - Rataj ANTIALGAE CHSK? https://www.invital.pl/rataj-antialgae-chsk-test  Jeżeli tak, to czy jego wyniki rzeczywiście pokażą poprawę po zastosowaniu Purigenu lub A502PS?
    • Tylko faktycznie gęstość 45ppi to może się bardzo szybko zapchać. Średnio przepływ przez długość sumpa to spiętrzenie nawet do 5cm, więc na takiej gąbce będzie spiętrzać, aż pójdzie górą, a wtedy pompa sucha. Zatem też się zgadzam, by jednak odpuścić tą gąbkę.  Natomiast gąbki 20ppi daj wszędzie, gdzie tylko zostanie ci miejsce, jako składowisko biologii. Możesz nawet z 50 litrów objętości gąbkami dać i wcale nie będzie za dużo, a woda kryształ.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.