Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
43 minuty temu, suricade napisał:

Tylko od strony technicznej jak to położyć na dnie. Przeciąć i wstawić w kawałkach ?

Takie płyty nie mają stałego rozmiaru. Można dopasować rozmiarami do powierzchni dna. Jeśli nie da się tego zrobić idealnie, to te większe szczeliny można zostawić w tylnej części akwarium. Nie będą widoczne. Można to zamaskować kamieniami. 

43 minuty temu, suricade napisał:

Pomiędzy szybami i kamieniem też musi być przerwa. 

Ta przerwa może być minimalna, prawie na styk. Można też ew. podsypać trochę piasku. 

Nie wiem, czy to się uda, ale skoro chodniki w ogródkach się tym wykłada, to czemu dna akwarium nie można tym wyłożyć?

  • Lubię to 2
Opublikowano

Do czego to doszło, że teraz płytki będą kłaść w akwarium. 😋

Tak na serio to pierwszy pomysł był fajny. Kladziesz głazy a między nimi trochę piachu i kamieni. Piach zostanie częściowo przerzucony i ryby będą miały radoche. Albo na dno szara mata i szczeliny zostawiasz puste. Na nich inne kamienie i masz kryjowek od groma. 

Opublikowano
13 minut temu, M4L4WI_F4N napisał:

Do czego to doszło, że teraz płytki będą kłaść w akwarium. 😋

Tak na serio to pierwszy pomysł był fajny. Kladziesz głazy a między nimi trochę piachu i kamieni. Piach zostanie częściowo przerzucony i ryby będą miały radoche. Albo na dno szara mata i szczeliny zostawiasz puste. Na nich inne kamienie i masz kryjowek od groma. 

Przespałem się z tymi wszystkimi pomysłami. I faktycznie to co piszesz ma sens. Dodatkowo @poznerpisząc o tym czy chce mieć to "na Amen" dał mi jeszcze do myślenia - fakt że za jakiś czas koncepcja może się zmienić i wtedy był by problem. Zrobię tak, że skompletuję aranż, czyli dokończę zabudowę kasety i przywiozę granitu na gruzowisko(czytając o Malawi najczęściej on się przewija więc go chce mieć). Zrobię na działce zwymiarowaną 1:1 makietę akwa i wtedy zobacze jak to się wszystko komponuje 👍

Opublikowano
Godzinę temu, pozner napisał:

 

Nie wiem, czy to się uda, ale skoro chodniki w ogródkach się tym wykłada, to czemu dna akwarium nie można tym wyłożyć?

Problemem jest umieszczenie sprego ciężkiego kamlota na szklanym dnie , nawet na jakimś podkładzie, pomiędzy 4 szybami bocznymi. Jakoś sobie nie wyobrażam wstawiania takiej płyty w jednym kawałku. Maskowanie szczelin to już pikuś.

Opublikowano (edytowane)
23 minuty temu, suricade napisał:

Jakoś sobie nie wyobrażam wstawiania takiej płyty w jednym kawałku.

Nie rozumiemy się. To nie byłaby jedna płyta. Te płyty w składach mają (nie wiem, tak na oko) 40-60cm. na 20-40cm. (nie mają stałego rozmiaru), więc byłoby ich kilka. Na nie poszłyby kamienie, więc styki tych kamieni nie byłyby widoczne. 

Edytowane przez pozner
Opublikowano (edytowane)

Tylko płytki mają dosyć jednolitą bryłę. Takie ich położenie nie różniło by się niczym od zwykłej maty, która jest zdecydowanie lżejsza. Kamienie z pierwotnego planu są różne i według mnie wyglądają po prostu ciekawiej. Decyzja autora ale według mnie pierwszy pomysł wygląda bardzo naturalnie. Płyty są niczym innym jak chodnikiem. Oczywiście tylko luźna sugestia i nie mam zamiaru nikogo przekonywać.

Chyba żeby faktycznie zakupić kilka takich płyt jak sugeruje Krzysztof i je połamać. W jednym rogu położyć dwie na siebie, obok jedną i dzięki temu lekko zburzymy ich jednorodność.

Edytowane przez Gość
Opublikowano (edytowane)

@M4L4WI_F4N, też mnie nie zrozumiałeś. Te płyty, o których pisałem, są przycięte tylko z 3 stron. Góra płyty ma strukturę i kształt kamienia. Na zdjęciu to wyraźnie widać. 

Edytowane przez pozner
  • Lubię to 1
Opublikowano

Ale ja doskonale Ciebie rozumiem. To są płyty tak jak pokazałeś na fotce. Tylko cały czas mówię o tym, że w akwarium będą wyglądały również tak samo jak na zdjęciu. Dlatego też wspomniałem, że płytkowaniu dna akwarium. Będą podłożem ale po pierwsze bardzo jednolitym a po drugie niezwykle ciężkim. Ciężko ale jednak ciekawiej będzie wyglądało podłoże jak to sobie wczoraj wymyślił @Mróz.

Opublikowano

Przecież na te płyty poszły by kamienie więc, nie będą aż tak widoczne i jeszcze jakby je gdzie niegdzie posypać pieskiem to bedzie bardzo naturalnie i chyba o to chodzi Krzyśkowi.

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to 3

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.