Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Kolejny etap za mną, kaseciak poklejony 😉 Wysoki na 47cm, długi 23,5cm i szeroki 17,6cm. Ta jedna dłuższa ścianka to mój system mocowania, na dwa wkręty do pokrywy z spienionego pcv 😋 Mam tak w obecnym akwarium i jestem z tego zadowolony, ani drgnie. Układ: komora śmieciowa z grzałką 3cm, gąbka ppi45 5cm, gąbka 10 ppi, pompa DCP3000 12cm.

Teraz trudniejsza część - znaleźć pasujący do tego kamień na formę maskownicy 😬20190802_104439.thumb.jpg.8fc355fc53dca652570966eab5e4d774.jpg

20190802_104450.thumb.jpg.60ba2fab0c71afdb4af99c8b7a699a8e.jpg

  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)

Tak się zastanawiam po co zrobiłeś tego kloca ;) ? Robisz świetne moduły i śmiało możesz zrobić w nich filtrację. 

1. Biologiczna na falowniku + skimer - Na dole modułu montujesz falownik ( dodatkowa cyrkulacja) na to dajesz ceramikę a na nią dociętą na wymiar modułu gąbkę/watę (czyścisz w miarę zabrudzenia). Na górze tego modułu montujesz grzebień ( np. zrobiony z PCV - skimer). Całość przyklejona do szyby.

2. Mechaniczna - Na dole modułu umieszczasz kratkę zasysającą na dno pakujesz pocięte gąbki w siatce nad nimi pompa z wyjściem na taflę wody (masz cyrkulację i natlenienie). Gąbki czyścisz w miarę zabrudzenia. Całość również przyklejona do szyby po przeciwnej stronie

Wszystko ładnie estetycznie i nie widać filtracji.

Edytowane przez eljot
  • Lubię to 2
Opublikowano

@eljot kaseciak powstaje z przyzwyczajenia i wielkiego zadowolenia tą filtracją. A że kloc, to wiem 🤣 Ale zapewniam, że będzie wyglądał identycznie jak moduły i ciężko będzie poznać gdzie się znajduje 😉 Filtracja za tłem o której pisałeś to mega sprawa, dlatego biologię będę miał w module. Mechanikę również rozważałem, natomiast łatwość dostępu do gąbki kaseciaka przeważyła szale na jego korzyść - ale jak piszę, zrobię tak że będzie to wszystko jedną całością 👍

Opublikowano
23 minuty temu, Mróz napisał:

Mechanikę również rozważałem, natomiast łatwość dostępu do gąbki kaseciaka przeważyła szale na jego korzyść - ale jak piszę, zrobię tak że będzie to wszystko jedną całością 👍

Ale przecież możesz zrobić to samo bez tego pudła które samo w sobie jest ciężkie do ukrycia. Co do dostępu do gąbki to  w mojej propozycji wyjęcie siatki z gąbką do skomplikowanych nie należy ;) (płuczesz w siatce).  Ale rozumiem kwestia przyzwyczajenia :) .

  • Lubię to 2

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.