Skocz do zawartości

Oświetlenie diodami a efekt "zmętnienia wody"


tomaszzt

Rekomendowane odpowiedzi

1 minutę temu, Bartek_De napisał:

Coś jeszcze przyszło mi do głowy. Pisałeś, że poprzednio przy tym samym oświetleniu i plastikowej pokrywie miałeś kryształ, teraz masz mgiełkę, ale zmieniłeś pokrywę na aluminiową. Może tu jest problem. Woda parując skrapla się na pokrywie, a na aluminium robi się z czasem taki biały nalot, który może wraz ze skroplinami wraca do akwarium?
 

Skimer by załatwił sprawę z powierzchni wody. Natomiast aluminium chyba aż tak szybko się nie utlenia ?! Aluminiowy jest tylko profil pośrodku, pokrywy są z tworzywa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skimer by załatwił sprawę z powierzchni wody. Natomiast aluminium chyba aż tak szybko się nie utlenia ?! Aluminiowy jest tylko profil pośrodku, pokrywy są z tworzywa.
Rozumiem. To tylko moje luźne przemyślenia

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Bartek_De napisał:

Rozumiem. To tylko moje luźne przemyślenia emoji6.png

Jestem wdzięczny za wszystkie przemyślenia. Jeśli chodzi o oświetlenie zrobię tak - kupię profil aluminiowy do ledów, wsunę go w obudowę pokrywy i wtedy światełka będą bliżej tafli wody, blinki będą mniejsze. Pytanie, czy kupować moduły innych barw i kombinować, eksperymentować ?!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam White Full Spectrum, ale samo w sobie jest takie jak dla mnie zbyt naturalne, dlatego sobie dokładam trochę niebieskiego. Do zdjęć wyłączam niebieski, szczególnie robiąc od boku, właśnie dlatego bo wykazuje minimalnie mętność wody. Spóbuj poświecić zwykłą latarką ledową, czy nawet telefonem, powinieneś mieć temperaturę w przedziale, o którym wspomniałem.

Mieszanie Zimny + RGB da ci Zimny + RGB, a nie ciepły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, tomaszzt napisał:

Zbiornik dojrzewa ok. miesiąca (4.06 zalane), na początku mrożonki i bakterie, 2 dni temu ponownie bakterie.

Tutaj jest aktualnie pierwszy typ na mętność w Twoim zbiorniku. Conajmniej za pół roku dopiero zacznij eksperymentować ze światłem , jeśli efekt dalej nie bedzie zadowalający.

Jeśli chodzi o "ukrywanie" wad ekosystemu z niestabilną biologią, u mnie najlepiej sprawdzały się Power Ledy Full Spectrum White - efekt najbliższy do światła dziennego, aczkowliek jak kolega @Falcowski wspomniał, w moim poczuciu estetyki zbyt naturalny i na długo nie zagośościły u mnie.

Na "pocieche" dodam, że biologie ustabilizowalem tak naprawdę dopiero po 2 latach (niestety wciąż zbiornik lekko przerybiony bo samce się wybarwiaja 1/ pół roku ... ) i teraz nawet przy skupionym świetle T5 z odbłyśnikiem ( jeszcze bardziej niż przy LED SMD) woda nie jest mglista.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Xime napisał:

po 2 latach (niestety wciąż zbiornik lekko przerybiony bo samce się wybarwiaja 1/ pół roku ... ) i teraz nawet przy skupionym świetle T5 z odbłyśnikiem ( jeszcze bardziej niż przy LED SMD) woda nie jest mglista.

No nie wiem z tą "pociechą" :ph34r: A na poważnie, to pewnie mam dużo mniejszy zbiornik (200l) niż Twój  i może nie będę czekał dwóch lat. Jeśli chodzi o przyczynę, to miałeś rację, to biologia. Dziś zrobiła się londyńska mgła w zbiorniku, postępowała od kiedy dałem bakterie. Mam nadzieje, że to w miarę normalny proces ?!

Co do wpływu oświetlenia na przejrzystość, to pozwólcie, że będę temat kontynuował. Dość mnie to zainteresowało, kupiłem już profile na belkę pod pokrywę. Będę kombinował z oświetleniem, ale chyba trzeba będzie poczekać na ustąpienie obecnych objawów w akwarium.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Zobacz na tym forum https://klub-tanganika.pl/forum/
    • Wertykalny by zrobił, ale będę na niego patrzył tylko jak będę wchodził do akwa 😁 Mam tam jakiś metr wysokości.
    • A jak wysoko będziesz tam miał. W wyobraźni zobaczylem na pozostałych 3 ścianach, ogród wertykalny zasilany oczywiście wodą z baniaka. Poza fajnym efektem uzyskasz w ten sposób dodatkową filtrację. Jedyny minus to to, że tylko Ty będziesz to oglądał😉
    • Tutaj jest trochę inna sytuacja, bo zbiornik jest z betonu i nad zbiornikiem mam przestrzeń, którą będę się do niego dostawał (wyłączona zamknięta przestrzeń do której będzie dostęp tylko z jednej strony). Jak będę robił izolację w zbiorniku, to zrobię też całą górę więc samo skraplanie nie jest mi straszne, ale chętnie odzyskałbym to gorące, wilgotne powietrze, które będzie się nad wodą gromadziło.
    • Cześć. Na sam początek chciałbym zaznaczyć, że mam już jakieś doświadczenie w hodowli ryb w akwarium - od plus minus 6-7 lat interesuję się tym mniej lub bardziej, jednak nigdy nie miałem akwarium z rybami z Malawi lub Tanganiki - co zresztą powinno przykuć moją uwagę dużo wcześniej ze względu na to, jak twardą wodę mam w kranie - nie jestem teraz w stanie przytoczyć z pamięci parametrów, a zrobić testu nie jestem w stanie ponieważ mam najprawdopodobniej przeterminowane testy, ale wiem, że generalnie pH, kH i gH jest bardzo wysoko. Po napisaniu wstępu przejdę do problemu z którym się spotykam - mam akwarium 80cm x 40 cm x 40 cm - (długość x szerokość x wysokość) i chciałbym zagospodarować je głównie dla muszlowców - nie chciałbym doprowadzić do "przepełnienia" akwarium rybami, a samemu nie byłem w stanie znaleźć innych współtowarzyszy muszlowców (w postaci innej niż ryby) w naturze. Akwarium chciałbym urządzić jak najbardziej zgodnie z naturą, filtracja będzie kubełkowa - kubełek całkiem sporej pojemności i przeznaczony do akwarium dużo większego - na stronie producenta jest napisane że do +- 300-400l akwarium. Nie jestem w stanie zdecydować się na to, jaki gatunek z grupy muszlowców chciałbym hodować w akwarium - jest ich dosyć sporo a samemu nie umiem znaleźć źródła, gdzie mógłbym w prosty i czytelny sposób porównać to, jakie warunki potrzebują do życia. Akwarium z tego, co zdążyłem się dowiedzieć, powinno być w miarę wystarczające pod względem litrażu, a dokładniej rzecz biorąc pod względem wielkości dna, bo głównie o to tutaj się wszystko rozbija - tak jak w przypadku pyszczaków czy pielęgnic. W każdym bądź razie, z góry dziękuję za jakiekolwiek nakierowanie na to, co mógłbym zrobić, jak urządzić akwarium czy jakie muszlowce mógłbym w swoim akwarium hodować, a także przepraszam, jeżeli gdzieś na tym forum taki temat się już przewijał.
    • Kiedyś policzyłem parowanie i przy 25 stopniach (temp. powietrza i zbiornika - akwarium nieogrzewane; odkryte 20 cm pokrywy; efekt podobny jak przy zdjętej) i wilgotności 37% (zima) - było to ok. 180 g/h. Przy 4,5x większej powierzchni u ciebie nie przekroczy 0,8 kg /h. Przy zamkniętej pokrywie wewnątrz zintegrowanej pokrywy pleśniało - wolę wymianę tego powietrza. U mnie to podniesienie wilgotności wewnątrz domu  ok. 10 %. Parowanie tej wody to moc ok 120W !
    • A nie myślałeś nad przykryciem zbiornika? Płyta Gutta Płyta Hobbyglas gładka przezroczysta 2 mm świetnie się sprawdza. Minus trzeba z niej usuwać kurz. łatwo w niej wyciąć miejsce na węże itp.
    • Na pewno to zrobię, nie wiem jeszcze jaką metodą, ale na bank nie będę tracił tego ciepła. Mam przygotowane dwa odpływy, jeden do kanalizacji, drugi bezpośrednio do zbiornika 10k L zakopanego na podwórku. Do tego same zbiornika będzie odpływ deszczówki z dachu i podwórka. Z wielu względów przydomowa oczyszczalnia zamiast włączenia do sieci kanalizacyjnej. Długo nad tym myślałem i rozmawiałem z wieloma osobami, które mają przydomowe oczyszczalnie i według mnie, nie ma lepszej opcji. Dodatkowo w moim przypadku wybudowanie przyłącza i jego późniejsza obsługa to kosmos. Rozprawiam o tym z człowiekiem od rekuperacji. Chętnie bym odebrał powietrze z nad zbiornika, poza ciepłem z parowania jest jeszcze oświetlenie wiec sporo energii, ale wilgotność nad akwarium będzie >90% i nie wiem co na to rekuperator i przewody wentylacyjne. Trwa narada w tej sprawie  
    • @bojack Co do hajsu/ekologii pomyśl, kiedy dom nie gotowy o... 1/ wymienniku ciepła do podmiany - 10 l/h to może być zimą jakieś kolejne 125 kwh/mc jeśli nie więcej....  A rozwiązanie proste... u mnie rura w rurze -wężyk od osmozy w rurce igielitowej. Tylko do 10l/h już większa długość się przyda no i dobrze to zaizolować trzeba..... 2/ wykorzystaniu wody ściekowej Oczko wodne ? Zbiornik do podlewania ogrodu ? Regeneracja dolnego źródła PC ? 3./ Oddzielny punkt poboru jeśli jest kanalizacja... ? 4/ Jak z wentylacją ? Nowe domy żeby spełnić normy raczej muszą mieć rekuperację.  Plan z odzyskiem wilgoci czy bez ? Wyciąg nad akwa? Straty energii przez parowanie mogą być spore.
    • To skąd bierzesz hajs na prąd i żarcie też mają w DDD   Konkluzja jest taka, że na dole robię maksymalnie niską wylewkę zachowując parametry cieplne, tak, aby w przypadku chęci zrobienie sumpa były jakieś opcje co do wysokości. Reszta później, ale filtracja wewnątrz zbiornika jest kusząca z wielu względów.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.