Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
W dniu 23.03.2018 o 12:22, kwiq napisał:

W pierwszej wersji którą przedstawiłem śmiem stwierdzić że większość wody poleci baypasem, a nie biologią. Dlaczego ? Dlatego że nie ma tam żadnego oporu dla wody. W drugiej wersji ten właśnie zawór na baypasie może to wymusić, jeśli zdławisz tam przepływ to automatycznie wymuszasz przepływ przez korpusy z biologią. W moim odczuciu wersja druga jest zdecydowanie lepsza. U mnie to wygląda jak poniżej i sprawdza się doskonale (nawet bez baypasów).

21123154_1425211220847344_354665274_o.jpg

witam mam pytanko czy moge na wejściu i wyjściu z mechanika i biologa zastosować czwórniki wprost na środkowy korpus woda będzie rozpływać się po równo :)

Opublikowano
2 godziny temu, diablobal napisał:

witam mam pytanko czy moge na wejściu i wyjściu z mechanika i biologa zastosować czwórniki wprost na środkowy korpus woda będzie rozpływać się po równo :)

Oczywiście. Każda zmiana kierunku wody zmniejsza jej przepływ. Im miej zakrętów tym lepiej. Stosując czwórnik trochę pomagasz.

Niektórzy koledzy nie stosowali czwórników, bo nie ma ich we wszystkich hurtowniach.

 

 

Opublikowano
8 godzin temu, wędrowycz napisał:

Niektórzy koledzy nie stosowali czwórników, bo nie ma ich we wszystkich hurtowniach.

U mnie to była kwestia cięcia kosztów, czwórniki były nieporównywalnie droższe od trójników. Przepływ w moim układzie jest ok, od dwóch lat działa prawidłowo. Dla przypomnienia fotka mojego narurowca.

802164850_000169.thumb.jpg.257a90bb97bacf8e1bb9adddf0377721.jpg

  • Lubię to 2
Opublikowano

Dziękuje bardzo, mam jeszcze pytanie co do biologów czy lepiej zastosować 3 równolegle a może lepiej dwa rzędy po 2szt będzie więcej złoża filtracyjnego. Jeszcze jedna wątpliwość co do kierunku ułożenia korpusów biologicznych czy mają być na odwrót do kierunku strzałek ? 

Czy korpusy biologi i purolite zasypywać w puszkach zasypowych montowanych do korpusów?

Dzięki za wszystkie podpowiedzi.

Opublikowano

3 korpusy równolegle lepiej niż 2+2 w szeregu ze względu na lepszy przepływ. Jeśli chodzi o ilość złoża to już zależy od litrażu, liczebności obsady itd. U mnie na akwa 480 litrów brutto i ok. 30 dorosłych ryb 3 - korpusy z biologią w zupełności dają radę. Trzeba uwzględnić też to, że biologia jest nie tylko w ceramice. Jest jeszcze podłoże, są gąbki, czy inne wkłady do mechaników.. więc nie ma co przesadzać z tą ilością złoża, tutaj zapasu stworzyć się nie da.

Co do kierunku przepływu, to tak - korpusy z biologią montujemy odwrotnie do kierunku wskazanego strzałkami, a więc out - in.

Ja mam tylko purolite w puszce zasypowej, biologia bezpośrednio do korpusów, zrobiłem tylko takie rurki z podstawkami, na których spoczywa ceramika.

DSC_0954.thumb.JPG.641d70bbe67befb242804772a3d135b8.JPG

 

  • Lubię to 3
Opublikowano

Precyzując - jeżeli chcesz w korpusach z biologią zastosować puszki zasypowe to kierunek podłączenia nie ma znaczenia. Natomiast, jeżeli chcesz zastosować rozwiązanie zaprezentowane przez @marcin73m w poprzednim poscie to wtedy należy zamontować dokładnie tak jak pisze. 

  • Lubię to 1
Opublikowano
16 godzin temu, diablobal napisał:

witam mam pytanko czy moge na wejściu i wyjściu z mechanika i biologa zastosować czwórniki wprost na środkowy korpus woda będzie rozpływać się po równo :)

jasne że możesz, zmierz sobie tylko dobrze miejsce w szafce wcześniej bo mnie się taki układ jak chciałem mieć do szafki 160x60cm nie zmieścił :)

Opublikowano
6 godzin temu, marcin73m napisał:

3 korpusy równolegle lepiej niż 2+2 w szeregu ze względu na lepszy przepływ. Jeśli chodzi o ilość złoża to już zależy od litrażu, liczebności obsady itd.

Jeśli chodzi o litraż to zbiornik 900l dlatego zastanawiam się nad ilością złoża. Dziękuje za resztę informacji bardzo przydatnych. Pytanie jakie złoże najlepiej dać do biologa  ?

Opublikowano
17 godzin temu, diablobal napisał:

Jeśli chodzi o litraż to zbiornik 900l dlatego zastanawiam się nad ilością złoża.

jest wzór, wg którego można orientacyjnie policzyć niezbędną ilość ceramiki: (ilość l wody w systemie : 200) x 0,5 = ilość litrów ceramiki

Z tego wychodzi, że potrzebowałbyś 2,25 litra. Do jednego korpusu 10" luzem bez puszki zasypowej spokojnie wejdzie litr, więc dając 3 korpusy już będziesz miał więcej, niż potrzeba. Jeśli do tego pomieszasz zwykłą ceramikę z jakimś lepszym złożem, np. z Matrixem Seachema, to już będzie pełen wypas.

  • Lubię to 1

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Witaj. U mnie się tak zdarzyło gdy miałem zbyt słaby wzmacniacz. 
    • Jak w temacie kupie Pseudotropheus sp acei Luwala Reef , najlepiej dorosłe osobniki , młodzież też wchodzi w grę. 😀 
    • Dzięki za rozwianie wątpliwości. Cieszy mnie, że zielenice tak wystartowały. Możliwe, że niebawem zamontuje troche mocniejsze światło żeby jeszcze im w tym pomóc. Nie będę przesadzał bo akwarium i tak stoi frontem do okna północnego. Jeśli chodzi o to czemu czekałem rok to po prostu w tamtym roku zrobiłem 3/4 roboty i odsunąłem akwarium na dalszy plan. Musiałem pozałatwiać sprawy i rozwiązać problemy, później sam nie wiem czemu czekałem. Ważne, że w końcu są ryby i wszystko dobrze się kręci
    • To są normalne zielenice, za 2-3 miesiące będziesz miał kamienie pokryte pięknym, zielonym zamszem. Sinice tworzą takie paskudne szaro-turkusowe plechy, od razu widać, że to jest coś, czego nie chcesz w akwarium.  Bardzo fajne rumowisko, ale dla czego aż rok czekałeś? Zwykle akwarium jest dojrzałe po miesiącu.
    • Witam serdecznie, mam zapytanie odnośnie czegoś, co porasta kamienie w moim malawi.  Jeśli chodzi o temat glonów i tego typu rzeczy jestem zielony w temacie. Moje akwarium etap okrzemków przerabiało dosyć dawno temu i wyglądało tak: Długo chodziło bez mieszkańców. Po około roku, gdy kamienie były już czyste wpuściłem ryby. Wydarzyło się to dwa tygodnie temu i akwarium z takiego: zmieniło się na takie: Na żywo dużo lepiej widać zieleń, jest jej bardzo dużo. Podejrzewałem, że jak zasiedlę akwarium to pojawią się też glony. Dodatkowo akwarium stoi na przeciwko okna północnego więc dostaje sporo światła. Nie mniej jednak nadal zastanawia mnie czy to mogło stać się tak szybko. To, co skłoniło mnie do napisania tego postu to dziwne punkty na omawianych kamieniach. Występują z różnorodną częstotliwością i odbiegają kolorem od reszty zielonych porostów na kamieniach. Tutaj fotki: Chodzi mi o te niebieskawo-zielonkawe kropki. Jestem wzrokowcem a ten kolor wydaje mi się mało naturalno-bezpieczny(?) I zacząłem się lekko martwić. Wolę dmuchać na zimne i dowiedzieć się od ludzi bardziej doświadczonych. Co to może być? A przede wszystkim czy to powód do zmartwień? Jak mówiłem - o ile ryby i samo malawi pod względem wiedzy nie jest mi obce tak glony to inna para kaloszy. Z góry dziękuję za pomoc. 
    • Dziękuję za pomoc , postanowiłem do tych karm , które już mam , czyli do : Tropical Spirulina Forte 36% i Tropical Pro Defence S, dokupić Tropical D-Allio plus (będę podawał raz w tygodniu ), oraz Hikari Vibra Bites . No i może przetestuję też Aller Futura ex. , zobaczymy czy i u mnie , będzie ona równie chętnie zjadana przez ryby. I jeszcze taka karma, jak Naturefood Supreme Plant M, stosował ktoś ?
    • Dlatego od dawna obsadę dobieram pod względem kolorów a nie żywienia.
    • @Tomasz78 Na to wygląda. 
    • @triamond skoro jeden pokarm dla wszystkich to znaczy że dobieranie obsady zgodnej żywieniowo to mit.
    • @Tomasz78 Wygląda na to, że trudno taką obsadę znaleźć, jeśli chodzi o skład karmy. Temat już dyskutowany w długich wątkach (wraz ze źródłami):  https://forum.klub-malawi.pl/topic/25045-jak-dobieracie-diete-dla-swoich-ryb/ https://forum.klub-malawi.pl/topic/26433-roślinożercy-a-mięsożercy-różnice-w-układzie-pokarmowym-jak-i-czym-karmić-dyskusja-ogólna 'Mięsożercy' gorzej tolerują nadmiar węglowodanów od 'wszystkożerców'. Karma nie ma znaczenia, o ile ma dużo białka (w tym nie za dużo nie pełnych roślinnych), i trochę tłuszczu. Pielęgnice są wszystkożerne. Pielęgnice Jeziora Malawi są blisko ze sobą spokrewnione, wyewoluowały z kilku gatunków i się specjalizowały w młodym ewolucyjnie (1-2 mln lat) jeziorze. Nie było czasu na pełną specjalizację. Mają żołądki, zęby gardłowe, przewód pokarmowy o średniej długości, z  pewnymi różnicami gatunkowymi i jedzą co się da. Niektóre znalazły swoje nisze ekologiczne z danym typem pokarmu, ale doskonale poradzą sobie na innym, jeśli będzie trzeba. Za krótko i brak presji ewolucyjnej, by stracić zdolność jedzenia wszystkiego, szczególnie że poziom wody i warunki się zmieniały wielokrotnie (a więc i pewnie rodzaj dostępnego pokarmu). Peryfiton jest wysokobiałkowy (55%), niskowęglowodanowy (10%? jeśli chodzi o strawne węglowodany) i absurdem jest traktować peryfitonożerców, jako  roślinożerców i karmić je węglowodanami z karm roślinnych o niskiej zawartości białka, tylko dlatego, że i glony i rośliny są zielone. To prowadzi do bloat. No i karmy akwarystyczne/hodowlane są przetworzone. To coś innego niż w naturze.  
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.