Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Po tygodniu googlowania ryb z oferty mam kilka typów.

Raczej postawię na różnorodnie. I tak:

1.   a)  Cynotilapia Zebroides Jalo Reef

      b)  Cynotilapia afra Cobue

2.   a) Iodotropheus Sprengerae Makokola Reef

       b) Metriaclima Estherae Minos Reef

3.    a) Pseudotropheus Perspicax Orange Cap Ndumbi

        b) Maylandia zebra greshakei Makokola Reef

        c) Pseudotropheus acei

Pytanie do bardziej doświadczonych ,czy taki zestaw mógłby się sprawdzić?

1. a    

2. a

3. b

 

Edytowane przez FishMan
Opublikowano
17 minut temu, FishMan napisał:

Pytanie do bardziej doświadczonych ,czy taki zestaw mógłby się sprawdzić?

1. a

2. a

3. b

3. b absolutnie się nie nadaje do tak małego akwarium, jest za duża.

Do Twojego akwarium nadaje się 3. a.

Opublikowano
4 minuty temu, Tomasz78 napisał:

3. b absolutnie się nie nadaje do tak małego akwarium, jest za duża.

Do Twojego akwarium nadaje się 3. a.

Wyczytałem gdzieś, że min to 208L dlatego też ją zwróciłem na nią uwagę.  Bardziej obawiałem się, że będzie za agresywna. No cóż posłucham, 3. B odpada.

Typ C ładne rybki ,ale 10-15cm.  Typ A w 3 gatunku był ostatni na liście 🙂  ze względu na mało barwne samice.

Podobają mi się też perlmutty ,ale szwagier je miał w 240L i z 10szt po roku zostały mu 2szt (obsada dobrana przez fish magic) mówi ,że zawsze były troszkę mniejsze od reszty ryb, dlatego też były łatwym celem.

Opublikowano
4 minuty temu, FishMan napisał:

Wyczytałem gdzieś, że min to 208L dlatego też ją zwróciłem na nią uwagę.  Bardziej obawiałem się, że będzie za agresywna. No cóż posłucham, 3. B odpada.

Typ C ładne rybki ,ale 10-15cm.  Typ A w 3 gatunku był ostatni na liście 🙂  ze względu na mało barwne samice.

Podobają mi się też perlmutty ,ale szwagier je miał w 240L i z 10szt po roku zostały mu 2szt (obsada dobrana przez fish magic) mówi ,że zawsze były troszkę mniejsze od reszty ryb, dlatego też były łatwym celem.

Metriaclima greshakei rośnie tak duża jak  Pseudotropheus acei - co najmniej 15 cm - a przy tym jest o wiele bardziej agresywna od acei.

Labidochromis perlmutt jak najbardziej nadaje się do Twojego akwarium jeśli perspicax Ci się nie podoba. Nie patrz na to co było u szwagra bo nie wiadomo jakiej wielkości miał ryby, z jakich gatunków i jakie ukształtowanie terenu w zbiorniku, i co tam tak właściwie zaszło. Popularny yellow (labidochromis caeruleus) też nadaje się do Twojego akwarium. Jest naprawdę duży wybór ryb nadających się do akwarium 240l.

Opublikowano
37 minut temu, Tomasz78 napisał:

Metriaclima greshakei rośnie tak duża jak  Pseudotropheus acei - co najmniej 15 cm - a przy tym jest o wiele bardziej agresywna od acei.

Labidochromis perlmutt jak najbardziej nadaje się do Twojego akwarium jeśli perspicax Ci się nie podoba. Nie patrz na to co było u szwagra bo nie wiadomo jakiej wielkości miał ryby, z jakich gatunków i jakie ukształtowanie terenu w zbiorniku, i co tam tak właściwie zaszło. Popularny yellow (labidochromis caeruleus) też nadaje się do Twojego akwarium. Jest naprawdę duży wybór ryb nadających się do akwarium 240l.

Duże ryby odpadają.

Perspicax mi się podoba, tylko że, chciałbym obsadę różnorodną kolorowo i przy dobraniu innego gatunku miałbym więcej koloru w akwarium.

U szwarga ryby były dobrane przez fish magic, ale myślę ,że ukształtowanie terenu mogło być problemem ( nie ma miejsc gdzie ryby mogłyby się schować).

Wierzę, że jest duży wybór, ale ja go jeszcze nie widzę😊. Problemem u mnie jest -dostępność do ryb. Na miejscu szanse mam słabe na kupno ryb gatunkowo, także tylko zamówienie i to nie wszędzie.

Najlepszą dostępność dla mnie ma tal-mal i głównie u nich będę musiał zamówić.

 

 

 

Opublikowano

Jak dla mnie możesz wybierać z różnego rodzaju cynotilapi, jalo reef, cobue, likoma red top, likoma white top, ndonga deep, Iodotropheus sprengerae, Labidochromis Caeruleus, Labidochromis chizumulu, Labidochromis perlmutt, Labidochromis mbamba, chindongo elongatus spot, chindongo saulosi, tropheops elongatus mbako maingano, Tropheops Otter point MC, Metriaclima koningsi, Metriaclima msobo magunga, pseudotropheus johannii gome. Wszystkie z nich będą nadawać się do Twojego zbiornika, należy tylko zwrócić uwagę na ich dietę.

Opublikowano (edytowane)

To może i ja się wypowiem. Z perspektywy czasu uważam że w akwariach <300 l zdecydowanie najlepiej będzie wyglądał jeden gatunek. Sam miałem 250 l i upchnąłem tam 3 gatunki, nie byłem zadowolony. Ojciec ma 240stke i również 3 gatunki to zdecydowanie za dużo.

Jakbym robił jeszcze raz taki litraż to bym zrobił jednogatunkowo albo saulosi albo demasoni, z naciskiem na te drugie :)

Ale to tylko moje dywagacje.

Edytowane przez Kadango
Opublikowano

@FishMan może pójdziesz w taką obsadę jak -

Pseudotropheus johanni Gome(niebieskie samce,oraz żółto-pomarańczowe samice) + Idotropheus sprengerae(rdzawy jak rdzawy :) ).

W ten sposób będziesz miał dwa gatunki ,w trzech kolorach ;) 

 

  • Lubię to 1

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Moja a502ps coś nie działa. A502e usuwała żółtawą barwę wody. Ta nie. Może sprzedawca się pomylił ?  Jak u Was ? EDIT: Sprzedawca wyklucza pomyłkę ze względu na kolor. Być może słaby przepływ przez żywicę, jak pływa w ruchomym złożu. Wrzuciłem do solanki. Zobaczymy co z tego wyjdzie...
    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
    • Używam właśnie poliestrowej od innego dostawcy niż poprzednim razem bo tamten już nie ma jej w ofercie. Tamta poprzednia nie robiła mi takiej wody. Oczywiście nie można wykluczyć, że ubytek bakterii ze starej owaty właśnie to powoduje, mimo braku zmiany parametrów NO2, NO3, ale może też trafiłem na wyrób z innej chińskiej fabryczki gdzie proces produkcji jest trochę inny . Woda wygląda przez dwa -trzy dni jak by była lekko zabarwiona (zafarbowana) na na biało, a nie pływał w niej jakiś widoczny gołym okiem pył.  Chyba przy następnej wymianie  włożę wkłady sznurkowe i zobaczę co będzie się działo. Czy ktoś z Forumowiczów używa gotowych sznurkowych , jeśli tak to z jakim PPI bo pamiętam, że kiedyś używałem jakieś w miarę gęste i po kilku dniach się zapychały.
    • Sprzedawca nie ma tu znaczenia, należy zwracać uwagę na rodzaj włókniny. Silikonowe pylą, poliestrowe nie. https://allegro.pl/oferta/wloknina-tapicerska-poliestrowa-owata-sztywna-300g-12017517499
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.