Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Chciałbym się dowiedzieć jak jest w końcu z tą dietą Hary. W internecie, na stronach

http://ems-vechte-aquaristik.de/html/cynotilapia_sp__hara_-gallireya_reef-.html

 

http://www.malawi-dream.info/Cynotilapia_sp_hara.htm

 

opisana dieta jest peryfiton (niem. Aufuchs) i tego się trzymałem gdyż diety pozostałych gatunków są raczej zgodne z tym co pisał Ad Konings. Natomiast Wojtek@harisimi Sierakowski w swojej publikacji jako podstawę jej diety podaję plankton. U mnie ten gatunek równie dobrze się chował zarówno na przewadze mięsnej jaki i roślinnej diecie, więc mam teraz zagwozdkę. Może posiadacze nowszych publikacji innych autorów mogliby sprawdzić co oni o tym piszą? Zapraszam do dyskusji.

 

Wysłane z mojego LG-H850 przy użyciu Tapatalka

 

 

  • Lubię to 4
Opublikowano

Bardzo ciekawy temat Sławku!! Karmię moje Hary z przewagą karmy zwierzęcej tak jak właśnie Wojtek Sierakowski zaleca w książce, Twoje przemyślenia mnie teraz trochę zaniepokoiły, ale skoro mówisz że u Ciebie równie dobrze radziły sobie na przewadze roślinnego, to pewnie padnie na to że są uniwersalnym wszystkożercą 😉

  • Lubię to 1
Opublikowano

Tak samo karmiłem na początku gdy miałem je razem z yellow i maingano. Potem wymieniłem je na auratusy i zmieniłem dietę na bardziej roślinną, hary dalej normalnie się rozwijały i wybarwiały.

 

Wysłane z mojego LG-H850 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Opublikowano

No Slawku widzę że założyłes wkoncu posta na temat tej diety dla Hary.

Ja osobiście karmię je z przewagą zwierzeca pokarmami ale jestem ciekaw wypowiedzi naszego kolegi Wojtka Sierakowskiego @harisimi💪🐟🇲🇼

Dzisiaj Wojtek napiszę coś więcej na ten temat 😊🤔

Post extra,czekam z niecierpliwością na dalsze wypowiedzi klubowiczów 

Pozdrawiam Serdecznie Kolego 

  • Lubię to 1
Opublikowano

W opisach tych ryb często czyta się, że to planktonożercy. Ad Konings bardzo szczegółowo opowiedział i opisał Cynotilapie i sposób odżywiania się tych ryb w Habitacia oraz w Feeding behaviour. Są to ryby głównie planktonożerne owszem, ale Konings chyba jako jedyny wyraźnie podkreśla, że podstawą ich diety jest fitoplankton, a fitoplankton to po prostu glony. Przeprowadzone zostały nawet badania treści żołądka w jednej lokacji dla porównania z Metriaclimą. Okazało się, że Metriaclima wyłapuje więcej zooplanktonu niż Cynotilapia. Dodatkowo terytorialne samce skubią peryfiton, a w przypadku Hary ten sposób zdobywania pokarmu (peryfitonu), jest jeszcze bardziej podkreślony. 

Od pewnego czasu pływają w moim zbiorniku  Cynotilapie aurifrons Luwino. Mięsny pokarm podaję tylko dwa razy w tygodniu ze względu na Labeotropheusy. Zobaczymy co z nich wyrośnie. 

  • Lubię to 3
Opublikowano

Czyli w sumie wychodzi że mam rację uważając ją za bardziej roslinożerną niż mięsożeżerną

 

Wysłane z mojego LG-H850 przy użyciu Tapatalka

 

 

  • Lubię to 1
Opublikowano

U siebie harę karmiłem w proporcjach 50/50. Na pewno szkodził im kryll. Dwie ryby przez to straciłem. Jeżeli jest uważana, za planktonożercę, to tak jak byśmy jedli parówki, niby mięso ale... 

Opublikowano

W moim akwarium hary mam od 2014r. Przez dłuższy czas karmiłem je pokarmami mięsnym i roślinnymi w stosunku 50/50 ze względu na saulosi. Saulosi wyglądały ok, ale hary były smukłe z lekko zapadnietymi brzuchami, jakby niedożywione. Od kiedy został mi tylko jeden samiec saulosi karmię ze zdecydowaną przewagą pokarmem mięsnym. Hary wyglądają o niebo lepiej. Są pełniejsze, brzuchów nie mają zapadnietych i w ogóle wyglądają korzystniej, w mojej ocenie oczywiście. Nie widziałem żeby skubały skały w przeciwieństwie do saulosi więc chyba tej "trawy" aż tak im nie brakuje. Moim zdaniem dieta z przewagą pokarmów mięsnych jest dla har wskazana. Saulosi za to zrobił się gruby :)

  • Lubię to 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.