Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Oprocz kubełka Eheim  Profesionel 4+ 600 z prefiltrem Eheim na zasysie jako biolog. posiadam jeszcze kubełk Eheim Eco Pro 300 i filter wewnętrzny Eheim Biopower 240.

Który z tych dwoch radzilibyście zastosowac jako  filter mechaniczny? 

 

 

 

 

 

Edytowane przez AndrzejGłuszyca
Opublikowano

Filtry o które pytasz będą za słabe do Twojego zbiornika. Polecam lekturę tych dwóch tematów. W pierwszym masz podstawy, a w drugim bardzo ciekawe rozwiązanie

 

Jeśli nie przeszkadza Ci sprzęt w środku to bardzo dobrym rozwiązaniem jest Aquael Circulator 2000 z prefiltrem Eheim. Jest wiele rozwiązań w dziale technika/osprzęt do akwarium. Polecam lekturę :)

  • Lubię to 1
Opublikowano

Powiem tak. Na temat różnych rozwiązań filtracyjnych można napisać elaborat. O ile na biologa spokojnie starczy eheim 600 to mechanik jest trudniejsza kwestią. Generalnie na Twoim miejscu na początku pomyślał bym o najprostszym AC 2000 i prefiltrze Eheima. Ma pewne minusy bo co tydzień moczysz ręce w akwa ale ma jedną, niezaprzeczalna zalete - moc. Tutaj nie musisz martwić się o zarastajace węże, spadki przepływu itp. AC bywają głośne ale jak włączysz to jest moc. Wybór trudny jednak gdyby Ci się niespodobal to możesz dalej kombinować. Ja tak robiłem. Kombinowalem, przerabialem by ostatecznie powrócić do podstaw czyli AC 1500.

Opublikowano

Na mechanika kup tak jak koledzy napisali AC 1500 lub AC 2000. Jeżeli nie bedziesz chciał  prefiltr eihema to kup nie Sam cyrkulator Ale kompletny filtr. Wtedy DO pojemnika wsadzisz wate i bedzie git. Mam w jednym akwa AC 1500 od 1.5 roku i jest kompletnie nie slyszalny. Na biologa wziałbym jak napisał kolega wyzej lub Jakiegos JBLa.

Opublikowano

Druga opcja filtracji to dwa filtry zewnętrzne...Jeden na biologa,a drugi o mocy 2000l/h jako typowy mechanik...Takie rozwiązanie mam u siebie i jestem z niego zadowolony...Dodatkowo cyrkulację wspomagam falownikiem...

Każda filtracja jest dobra,a Ty musisz wybrać tą jedną,która cię zadowoli w kwestii funkcjonalności,obsłudze itp. ;) 

  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)
11 godzin temu, Jerry_jerry napisał:

Powiem tak. Na temat różnych rozwiązań filtracyjnych można napisać elaborat. O ile na biologa spokojnie starczy eheim 600 to mechanik jest trudniejsza kwestią. Generalnie na Twoim miejscu na początku pomyślał bym o najprostszym AC 2000 i prefiltrze Eheima. Ma pewne minusy bo co tydzień moczysz ręce w akwa ale ma jedną, niezaprzeczalna zalete - moc. Tutaj nie musisz martwić się o zarastajace węże, spadki przepływu itp. AC bywają głośne ale jak włączysz to jest moc. Wybór trudny jednak gdyby Ci się niespodobal to możesz dalej kombinować. Ja tak robiłem. Kombinowalem, przerabialem by ostatecznie powrócić do podstaw czyli AC 1500.

1. Tutaj nie ma co kombinowac samemu. Warto posluchac doswiadczonych malawistow. Na poczatek ze względów ekonomicznych raczej skłoniam się do  cyrkulatora AC 2000 I prefiltra Eheim.

Dodatkowo mógłbym wykorzystać i  dołożyć 1 lub 2 modul z watą z Eheim Biopower 240 do prefiltra Eheim. Czy nie ma takiej potrzeby?

Co o tym myslicie?

 

Edytowane przez staniu
Opublikowano

Ja u siebie mam dwa moduły wypełnione watą. Decydując się na AC 2000 możesz dorzucić trzeci moduł.

Opublikowano (edytowane)

Ok. teraz zostaje kwestia poustawiania tego w akwarium.

Zarowno zasys i wylot  filtra biologicznego planuje po lewej stronie akwaium . W takim razie gdzie powinienem umiescic filter mechaniczny? Po prawej? W którą strone skierować wylot filtra biologicznego a w którą stronę mechanicznego.

Edytowane przez staniu

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
    • Malawi to nie morszczak. Tak, szukasz problemu tam gdzie go nie ma.
    • A no po to, że mnie chodzi o wodę do dolewki nie do podmian. Temat podmian mam, jak pisałem ogarnięty, i podobnie jak Ty daję kranówkę przepuszczoną przez węgiel, a wcześniej przez filtr mechaniczny i odżelaziający. Dolewka ma uzupełniać wodę wyparowaną, w moim przypadku ok. 30-40 l/tydzień. Paruje czyste H2O, różne związki rozpuszczone w wodzie kranowej, a w konsekwencji  akwariowej, głównie sole wapnia,  zostają. Jeżeli będę uzupełniał ubytki kranówką, a u mnie jest twarda, faktycznie idealna dla pyszczaków, to z czasem stężenie tych substancji będzie rosnąć. Podmiany tylko spowolnią proces. Analogicznie, jeżeli w akwarium morskim będziesz uzupełniał wodę odparowaną solanką, to za jakiś czas będziesz miał biotop Morza Martwego.😉 Być może szukam problemu, tam gdzie go nie ma, może można w nieskończoność uzupełniać wodę odparowaną zwykłą kranówką i nic się nie dzieje,  ale na logikę, żeby nie zaburzać parametrów wody w akwarium, lepiej jest uzupełniać ubytki tym, co ubyło.
    • Ale po co? W kranach mamy wodę idealną dla pyszczaków. Wystarczy ją puścić przez węgiel🤷‍♂️
    • Sprawdza się w zupełności ale do podmian, a mnie teraz chodzi o wodę do dolewki czyli jak najbardziej zbliżona do chemicznie czystej. Chcę założyć trójnik za elektozaworem i jedną drogą pójdzie woda do podmian, a drugą przez DEMI lub RO do dolewki.
    • @marcin73m zawsze jak patrzę na tę aranżację robi mi się ciepło na sercu  
    • Wszystko zależy od tego skąd bierzesz wodę i jakie są jej parametry. Ja w Gdańsku używam kranówki i stosuję tylko filtr węglowy. Tutaj prezentujesz swój zestaw do podmianek:  Nie sprawdza się?
  • Tematy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.