Jump to content

PROSZE O POMOC!


Recommended Posts

Witam wszystkich i prosze o pomoc.Mam akwarium 240L,parametry w normie,temperatura ok,napowietrzanie tez gra,zbiornik nie jest przerybiony,a sedno sprawy lezy w tym iz moje pysie od niedzieli wieczor plywaja pod powierzchia wody ,tak jakby im brakowalo powietrza.Nie wiem co sie dzieje,czy ktos moze mi pomoc.PROSZE!! :cry:

Link to comment
Share on other sites

Poproszę Cię o podanie szczegółów.

1. Parametry wody (tylko parametry a nie ze dobre;) )

2. Temperatura

3. Filtracja w zbironiku

4. Obsada

5. Ile zalane jest juz akwarium i od kiedy pływają ryby

6. Jak cos pominąłem to tez napisz;)

7. Jakieś dzieci? Moze ktoś coś wlał?

Link to comment
Share on other sites

to jest na tyle nienaturalne zachowanie, że może zwiastować coś złego...

dodałbym do tego co napisał Czester:

- niedawne zmiany w zbiorniku - metale ciężkie

- dostęp osób trzecich

- temperatura wewn/zewnątrz


lepiej chyba zebrać kubeł zimnej wody na forum przyznając się do wszystkich faktów, a dzięki temu uratować ryby, niż "w stylu parametry ok, co robić" a ryby w ciszy padają :wink:

Link to comment
Share on other sites

lepiej chyba zebrać kubeł zimnej wody na forum przyznając się do wszystkich faktów, a dzięki temu uratować ryby, niż "w stylu parametry ok, co robić" a ryby w ciszy padają :wink:


Niestety, ale tak często bywa, często ludzie nie mierzą parametrów, gorzej, nawet nie wiedzą o takiej czynności jak badanie parametrów, a tutaj trudno się przyznać do błędu. Zgadzam sie z kolegami, za mało szczegółów by cokolwiek doradzić, do powyższych pytań dodał bym jeszcze takie:

Jaka filtracja i czy jest kubełek?

Jak często robisz podmiany wody?

Czym karmisz ryby?

Może być tak, że nie posiadasz kubełka lub masz słabą filtrację w akwarium, zbyt rzadko podmieniasz wodę, przekarmiasz ryby, co doprowadza do niebezpiecznego wzrostu np. NO3, co powoduje brak tlenu, co sprzyja rozwojowi bakterii i pierwotniaków, a następnie powoduje to ... zakończenie tej historii możesz zmienić :wink:

Link to comment
Share on other sites

Podsumowując:

1. Parametry wody (tylko parametry a nie ze dobre;) )

2. Temperatura

3. Filtracja w zbironiku

4. Obsada

5. Ile zalane jest juz akwarium i od kiedy pływają ryby

6. Jak cos pominąłem to tez napisz;)

7. Jakieś dzieci? Moze ktoś coś wlał? Czyli dostęp osób trzecich do akwarium.

8. Jak często robisz podmiany wody?

9. Czym karmisz ryby?


Koledzy makok i m_sobo myślą pewnie podobnie jak nie o tym samym co ja;) Ładnie odpowiesz na te (narazie) 9 pytań, a my spróbujemy udzielić odpowiedzi i rady.

Czekamy..

Link to comment
Share on other sites

Wiem,ze napisalam bardzo ogolnikowo,ale teraz sprawy maja sie tak:zbiornik jest zalany od pazdziernika,rybki wpuszczono w listopadzie,na dzien dzisiejszy mam ich 15,temp.25-26'C,ph-7,8;NO2-0,3;mam filtr zewnetrzny FLUVAL 304-czekam na wiekszy-wewnetrzny FLUVAL 303.Tak sobie jednak mysle,ze moze to ma jednak jakis zwiazek z filtracja.Niestety nie moge podac parametrow GH i KH-poprostu nie moge ich zmierzyc na dzien dzisiejszy.To na tyle,prosze badzcie wyrozumiali dla moich ewentualnych bledow!

Link to comment
Share on other sites

przede wszystkim nikt Cię tu nie ma zamiaru ukamienować za coś...


zadałaś konkretne pytanie, ale bez dokładnego opisu nic nie "wywróżymy" :P

dlatego dostałaś powyższe odpowiedzi...


ale do rzeczy... ja bym zrobił tak:

1. czym prędzej test NH3/4 i NO3 - te są nieodzowne - najdokładniejsze są sery - jak zbiornik chodzi od listaopada i nie było jakichś awarii prądu, katastrof, czy nie wlałaś świerzej kranówi i w związku z tym wiesz że nie "wymordowałaś" filtra to ważniejszy jest NO3 i jego kup - zrób test podaj wynik

2. chociaż kH - też proponuję sery

3. źródło ryb - zastanów się czy tutaj jest wszystko ok - niby 3 miesiące to długa kwarantanna, ale...

4. żywienie - ja np raz kiedyś podałem swoim roślinożercom jak były malutkie czerwonego robaka dla urozmaicenia i było git - teraz niedawno podałem pół kostki tegoż samego robaka i jeden demason oraz jeden trophepos nie przeżyły mimo leczenia... także tu się zastanów - bo też nie odpowiedziałaś (zmiany w żywieniu)

5. podmiany - jak robisz, co ile - nie odpowiedziałaś


....... chętnie bym pomógł ale to jest jak wróżenie z fusów - chociaż fotę wrzuć, jak Ci się pisać nie chce :wink:

Link to comment
Share on other sites

Podmiane robie co tydzien,ok 10-15% wody,do jedzenia dostaja platki od samego poczatku i to raczej nie o pokarm chodzi.Co do testow to dzieki za podpowiedz napewno wykonam,alemusze powiedziec,ze wymienilam im troche wody i na razie jest ok.Mam nadzieje ze moze to nic zlego.bede poprostu dalej obserwowac ich zachowanie.Wielkie dzieki za pomoc :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.