Skocz do zawartości

Spirulina, 3algae, nf artemia dla Hary, hongi i Interruptus?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

.....to jest pokarm dla mięsożerców i wszystkożerców. Jak dasz z dwa razy w tygodniu swoim roślinożercom to nic im nie będzie. A jak się obawiasz to możesz ten pokarm wymieszać np. ze spiruliną w jakimś pudełku czy nawet w tej torebce. Ja zawsze mieszam pokarmy ( prawie zawsze). Pamiętaj tylko ,że Hikari trzeba namoczyć przed podaniem tak 2-3 minuty.

  • Lubię to 1
Opublikowano

@Tonny24 dodam jeszcze do tego co napisał kolega,jeśli planujesz zakupić pokarm tej firmy to bierz jak najmniejszą gradację czyli ''baby'' lub ewentualnie ''mini'' ...

Zwróć też uwagę na to że pokarmy tej są w wersji pływającej i tonącej...Brałbym tonące...

Dla obsad roślinożernych ,oraz wszystkożernych z przewagą na pokarm roślinny wziąłbym pod uwagę te pokarmy - 

https://allegro.pl/hikari-sinking-cichlid-excel-mini-100g-i5221274201.html

https://allegro.pl/hikari-cichlid-excel-mini-57g-pokarm-dla-ryb-nr-1-i5221274060.html

a jako dodatek do diety brałbym ten https://allegro.pl/hikari-cichlid-gold-sinking-mini-wybarwiajacy-74g-i6536134151.html

Ogólnie wszystkie trzy pokarmy wymieszał bym i tak podawał rybkom oczywiście wcześniej namoczonym...

Warto też w tym przypadku pomyśleć aby pokarm przed namoczeniem przemielić przez  nowy młynek do pieprzu/soli z regulacją grubości mielenia...

Czemu młynek? Dlatego jeśli planujesz zakupić ryby wielkości 4-6cm to gradacja Hikari mini jest zdecydowanie za duża na tej wielkości ryby...Zalecana gradacja pokarmu dla mbuny to 1mm,także warto wziąć to pod uwagę...

Opublikowano
13 godzin temu, Tonny24 napisał:

Witam czy ten granulat mogę podawać rybkom roślinno i wszystkożernym? 

Wszystkożernym na pewno, czy roślinno to miałbym wątpliwości. Nawet spurlina w płatkach czy w granulacie zawiera sporo mączki rybnej i innego niepotrzebnego odpadu jak zboże. Patrz zawsze na skład pokarmu, usiądź przy akwarium i popatrz na swoje ryby jakie tam pływają i poczytaj o ich wymaganiach żywieniowych. Demasonom na pewno tego pokarmu bym nie dawał, ani Labeotropheusom - lepiej zrób mix z groszku, spruliny z apteki 100%, szpinaku i satysfakcja gwarantowana.

 

Roślinożercy mają naprawdę wyspecjalizowany układ pokarmowy, czytać skład i jeszcze raz czytać... i pomyśleć

  • Lubię to 1
Opublikowano
8 godzin temu, Bezprym napisał:

Miałem Hikari Cichlid Gold o gradacji mini i granulki po namoczeniu miały 4 mm wielkości, żałowałem że nie wziąłem najmniejszej gradacji

Dlatego też Sławku wspomniałem o przemieleniu pokarmu przez młynek...

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witaj! 

Maingano,saulosi to wszystkożercy z przewagą na pokarm roślinny...Hongi to roślinożerca... Także dieta roślinna z małym udziałem pokarmu mięsnego moim zdaniem będzie ok...Posiadasz już pokarm mięsno/wybarwiający Hikari więc jego bym podawał max dwa razy w tygodniu tylko z rana(jak się skończy Tobie,to mogę polecić inny),a resztę diety oparłbym na 3 pokarmach roślinnych...Osobiście bym dokupił dodatkowo te trzy pokarmy i będzie git... 

http://www.northfin.pl/Sklep.php#!/Formula-Northfin-Veggie/p/108802751/category=0 (gradacja 1mm) + https://www.clarias.pl/naturefood-supreme-plant-m-soft-55g-miekki-pokarm-dla-ryb-do-8cm-p-27566.html lub zamiast Supreme plant jako zamiennik ten https://www.clarias.pl/naturefood-premium-cichlid-plant-m-85g-dla-roslinozernych-pielegnic-p-7222.html ,oraz jako trzeci pokarm https://www.clarias.pl/osi-hs-aqua-spirulina-pellets-s-200ml105g-granulat-p-30948.html

Te trzy pokarmy czyli NorthFin Veggie + Nature Food supreme plant + OSI spirulina spokojnie wystarczą aby zaspokoić potrzeby żywieniowe Twoich gatunków ryb...Oczywiście pokarm Hikari tak jak wspomniałem podawaj tylko 2 razy w tygodniu z rana,jako dodatek mięsno/wybarwiający...

Ps.Jakiej wielkości są/będą Twoje ryby?

4 godziny temu, Tonny24 napisał:

Nada się te hikari cichlid bio gold dla saulosi maingano i hongi? Jako dodatek do sinking excel i gold sinking

Co do tego pytania to do Hikari CICHLID GOLD SINKING które z tego co wiem już posiadasz zakupił bym dodatkowo te dwa pokarmy roślinne-

https://allegro.pl/hikari-sinking-cichlid-excel-mini-342g-i5221274338.html + https://allegro.pl/hikari-cichlid-excel-mini-250g-pokarm-dla-ryb-nr1-i5221274114.html

Oczywiście wszystkie pokarmy Hikari bierz w jak najmniejszej gradacji czyli baby mini,i pamiętaj aby pokarm namoczyć przed podaniem do rybom...

Jak znam też pokarm Hikari,bo też go kiedyś używałem to rozmiar baby mini i tak będzie za duży dla ryb z grupy mbuna,więc kolejny raz sugeruję aby przemielić go przez młynek do soli/pieprzu...

Opublikowano
4 godziny temu, egon44 napisał:

Witaj! 

Maingano,saulosi to wszystkożercy z przewagą na pokarm roślinny...Hongi to roślinożerca... Także dieta roślinna z małym udziałem pokarmu mięsnego moim zdaniem będzie ok...Posiadasz już pokarm mięsno/wybarwiający Hikari więc jego bym podawał max dwa razy w tygodniu tylko z rana(jak się skończy Tobie,to mogę polecić inny),a resztę diety oparłbym na 3 pokarmach roślinnych...Osobiście bym dokupił dodatkowo te trzy pokarmy i będzie git... 

http://www.northfin.pl/Sklep.php#!/Formula-Northfin-Veggie/p/108802751/category=0 (gradacja 1mm) + https://www.clarias.pl/naturefood-supreme-plant-m-soft-55g-miekki-pokarm-dla-ryb-do-8cm-p-27566.html lub zamiast Supreme plant jako zamiennik ten https://www.clarias.pl/naturefood-premium-cichlid-plant-m-85g-dla-roslinozernych-pielegnic-p-7222.html ,oraz jako trzeci pokarm https://www.clarias.pl/osi-hs-aqua-spirulina-pellets-s-200ml105g-granulat-p-30948.html

Te trzy pokarmy czyli NorthFin Veggie + Nature Food supreme plant + OSI spirulina spokojnie wystarczą aby zaspokoić potrzeby żywieniowe Twoich gatunków ryb...Oczywiście pokarm Hikari tak jak wspomniałem podawaj tylko 2 razy w tygodniu z rana,jako dodatek mięsno/wybarwiający...

Ps.Jakiej wielkości są/będą Twoje ryby?

Co do tego pytania to do Hikari CICHLID GOLD SINKING które z tego co wiem już posiadasz zakupił bym dodatkowo te dwa pokarmy roślinne-

https://allegro.pl/hikari-sinking-cichlid-excel-mini-342g-i5221274338.html + https://allegro.pl/hikari-cichlid-excel-mini-250g-pokarm-dla-ryb-nr1-i5221274114.html

Oczywiście wszystkie pokarmy Hikari bierz w jak najmniejszej gradacji czyli baby mini,i pamiętaj aby pokarm namoczyć przed podaniem do rybom...

Jak znam też pokarm Hikari,bo też go kiedyś używałem to rozmiar baby mini i tak będzie za duży dla ryb z grupy mbuna,więc kolejny raz sugeruję aby przemielić go przez młynek do soli/pieprzu...

Narazie zakupie pokarm z hikari bo mam na miejscu chyba że do zamówienia z tan mal wezmę od nich pokarmy z o. S. I jeśli o. S. I lepsze będzie od hikari to jakie pokarmy z oferty tan mal dobrać do Mojej przyszłej obsady. Wiem że pokarm w płatkach z osi jest słabej jakości. Chodzi tu o sproszkowanie płatków. Czy może się mylę. 

Opublikowano

Witam nastąpiła zmiana obsady ze względu na brak dostępności jednego gatunku. Właśnie czekam na rybki. Będzie to: hara + Interruptus + Hongi sweden. Dziś przyszła paczka z pokarmami:

jbl spirulina płatki 40%

Tropical 3 algae platki (jak się skończy kupię tabletki samoprzylepne)

Kupiłem u siebie w mieście mroźny Cyklop i zastanawiam się czy dokupić kryl. A jeśli dokupić to w jakiej postaci dla rybek 3-5cm

Zastanawiam się też jak dawkowac te wszystkie pokarmy? 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
    • Używam właśnie poliestrowej od innego dostawcy niż poprzednim razem bo tamten już nie ma jej w ofercie. Tamta poprzednia nie robiła mi takiej wody. Oczywiście nie można wykluczyć, że ubytek bakterii ze starej owaty właśnie to powoduje, mimo braku zmiany parametrów NO2, NO3, ale może też trafiłem na wyrób z innej chińskiej fabryczki gdzie proces produkcji jest trochę inny . Woda wygląda przez dwa -trzy dni jak by była lekko zabarwiona (zafarbowana) na na biało, a nie pływał w niej jakiś widoczny gołym okiem pył.  Chyba przy następnej wymianie  włożę wkłady sznurkowe i zobaczę co będzie się działo. Czy ktoś z Forumowiczów używa gotowych sznurkowych , jeśli tak to z jakim PPI bo pamiętam, że kiedyś używałem jakieś w miarę gęste i po kilku dniach się zapychały.
    • Sprzedawca nie ma tu znaczenia, należy zwracać uwagę na rodzaj włókniny. Silikonowe pylą, poliestrowe nie. https://allegro.pl/oferta/wloknina-tapicerska-poliestrowa-owata-sztywna-300g-12017517499
    • Jedno nie daje mi spokoju, czy na pewno dobrze regenerujemy żywice jonowymienne? Powszechnie polecana na forum i stosowana metoda regeneracji zakłada przygotowanie roztworu 10% solanki i objętości 3 x objętość żywicy, w której następnie płukane jest złoże. Patrząc jednak jak sposób regeneracji w domowych stacjach uzdatniania (opis np. https://www.filtry-do-wody.info/blog/regeneracja-zmiekczacza-wody-co-warto-wiedziec/) widzę jedną zasadniczą różnicę: w stacji uzdatniania solanka przechodzi przez złoże tylko RAZ i trafia do kanalizy a u nas żywica zwykle "kąpie się" w solance przez dłuższy czas. Przykładowo, stacja do usuwania azotanów w instalacji domowej (https://sklep.osmoza.pl/usuwanie-azotanow-global-water-nitrate-p-2240.html) zużywa do regeneracji 25l żywicy 140 l wody i 2,9 kg soli (solanka o stężeniu ok 2%) i trwa niecałą godzinę. Proporcjonalnie, do regeneracji 1 litra żywicy zużywane jest zatem ok 5,6l solanki. I teraz pytanie co jest lepsze dla żywicy i jej właściwości absorpcyjnych? Jednorazowe płukanie solanką o mniejszym stężeniu ale w większej ilości, czy długie płukanie w tej samej solance o większym stężeniu? W pierwszym przypadku wypłukujemy wszystko z zabrudzonej żywicy, a w drugim "zabrudzona" solanka wielokrotnie przepływa przez nasze złoże. Tak jak już wcześniej pisałem mam u siebie 3 litry PA202 i do regeneracji używam 6 lub 9 litrów solanki 10%. Regenerację robię na dwa sposoby: albo mieszam gorącą "zupę" w wielkim 9-o litrowym garnku (6 litrów solanki + 3 litry żywicy), albo 9 litrów letniej solanki (ok 40oC) przepycham małą pompką przez dwa szeregowo połączone HW603 z wylotem z powrotem do gara. W obu przypadkach regeneracja trwa ok godzinę. Czasami powtarzam proces regeneracji po raz drugi z nową "czystą" solanką - wtedy kolor "zupy" jest jaśniejszy 🙂  Po tym oczywiście płukanie pod kranem i z powrotem do akwa. Następnym razem planuję jednak przygotować w wiadrze 30 litrów solanki o mniejszym stężeniu i przepchnąć ją tylko raz przez całą żywicę przy wolnym przepływie (litr na minutę). Co o tym sądzicie? A może ktoś już tak robi?
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.