Skocz do zawartości

Spirulina, 3algae, nf artemia dla Hary, hongi i Interruptus?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

.....to jest pokarm dla mięsożerców i wszystkożerców. Jak dasz z dwa razy w tygodniu swoim roślinożercom to nic im nie będzie. A jak się obawiasz to możesz ten pokarm wymieszać np. ze spiruliną w jakimś pudełku czy nawet w tej torebce. Ja zawsze mieszam pokarmy ( prawie zawsze). Pamiętaj tylko ,że Hikari trzeba namoczyć przed podaniem tak 2-3 minuty.

  • Lubię to 1
Opublikowano

@Tonny24 dodam jeszcze do tego co napisał kolega,jeśli planujesz zakupić pokarm tej firmy to bierz jak najmniejszą gradację czyli ''baby'' lub ewentualnie ''mini'' ...

Zwróć też uwagę na to że pokarmy tej są w wersji pływającej i tonącej...Brałbym tonące...

Dla obsad roślinożernych ,oraz wszystkożernych z przewagą na pokarm roślinny wziąłbym pod uwagę te pokarmy - 

https://allegro.pl/hikari-sinking-cichlid-excel-mini-100g-i5221274201.html

https://allegro.pl/hikari-cichlid-excel-mini-57g-pokarm-dla-ryb-nr-1-i5221274060.html

a jako dodatek do diety brałbym ten https://allegro.pl/hikari-cichlid-gold-sinking-mini-wybarwiajacy-74g-i6536134151.html

Ogólnie wszystkie trzy pokarmy wymieszał bym i tak podawał rybkom oczywiście wcześniej namoczonym...

Warto też w tym przypadku pomyśleć aby pokarm przed namoczeniem przemielić przez  nowy młynek do pieprzu/soli z regulacją grubości mielenia...

Czemu młynek? Dlatego jeśli planujesz zakupić ryby wielkości 4-6cm to gradacja Hikari mini jest zdecydowanie za duża na tej wielkości ryby...Zalecana gradacja pokarmu dla mbuny to 1mm,także warto wziąć to pod uwagę...

Opublikowano
13 godzin temu, Tonny24 napisał:

Witam czy ten granulat mogę podawać rybkom roślinno i wszystkożernym? 

Wszystkożernym na pewno, czy roślinno to miałbym wątpliwości. Nawet spurlina w płatkach czy w granulacie zawiera sporo mączki rybnej i innego niepotrzebnego odpadu jak zboże. Patrz zawsze na skład pokarmu, usiądź przy akwarium i popatrz na swoje ryby jakie tam pływają i poczytaj o ich wymaganiach żywieniowych. Demasonom na pewno tego pokarmu bym nie dawał, ani Labeotropheusom - lepiej zrób mix z groszku, spruliny z apteki 100%, szpinaku i satysfakcja gwarantowana.

 

Roślinożercy mają naprawdę wyspecjalizowany układ pokarmowy, czytać skład i jeszcze raz czytać... i pomyśleć

  • Lubię to 1
Opublikowano
8 godzin temu, Bezprym napisał:

Miałem Hikari Cichlid Gold o gradacji mini i granulki po namoczeniu miały 4 mm wielkości, żałowałem że nie wziąłem najmniejszej gradacji

Dlatego też Sławku wspomniałem o przemieleniu pokarmu przez młynek...

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witaj! 

Maingano,saulosi to wszystkożercy z przewagą na pokarm roślinny...Hongi to roślinożerca... Także dieta roślinna z małym udziałem pokarmu mięsnego moim zdaniem będzie ok...Posiadasz już pokarm mięsno/wybarwiający Hikari więc jego bym podawał max dwa razy w tygodniu tylko z rana(jak się skończy Tobie,to mogę polecić inny),a resztę diety oparłbym na 3 pokarmach roślinnych...Osobiście bym dokupił dodatkowo te trzy pokarmy i będzie git... 

http://www.northfin.pl/Sklep.php#!/Formula-Northfin-Veggie/p/108802751/category=0 (gradacja 1mm) + https://www.clarias.pl/naturefood-supreme-plant-m-soft-55g-miekki-pokarm-dla-ryb-do-8cm-p-27566.html lub zamiast Supreme plant jako zamiennik ten https://www.clarias.pl/naturefood-premium-cichlid-plant-m-85g-dla-roslinozernych-pielegnic-p-7222.html ,oraz jako trzeci pokarm https://www.clarias.pl/osi-hs-aqua-spirulina-pellets-s-200ml105g-granulat-p-30948.html

Te trzy pokarmy czyli NorthFin Veggie + Nature Food supreme plant + OSI spirulina spokojnie wystarczą aby zaspokoić potrzeby żywieniowe Twoich gatunków ryb...Oczywiście pokarm Hikari tak jak wspomniałem podawaj tylko 2 razy w tygodniu z rana,jako dodatek mięsno/wybarwiający...

Ps.Jakiej wielkości są/będą Twoje ryby?

4 godziny temu, Tonny24 napisał:

Nada się te hikari cichlid bio gold dla saulosi maingano i hongi? Jako dodatek do sinking excel i gold sinking

Co do tego pytania to do Hikari CICHLID GOLD SINKING które z tego co wiem już posiadasz zakupił bym dodatkowo te dwa pokarmy roślinne-

https://allegro.pl/hikari-sinking-cichlid-excel-mini-342g-i5221274338.html + https://allegro.pl/hikari-cichlid-excel-mini-250g-pokarm-dla-ryb-nr1-i5221274114.html

Oczywiście wszystkie pokarmy Hikari bierz w jak najmniejszej gradacji czyli baby mini,i pamiętaj aby pokarm namoczyć przed podaniem do rybom...

Jak znam też pokarm Hikari,bo też go kiedyś używałem to rozmiar baby mini i tak będzie za duży dla ryb z grupy mbuna,więc kolejny raz sugeruję aby przemielić go przez młynek do soli/pieprzu...

Opublikowano
4 godziny temu, egon44 napisał:

Witaj! 

Maingano,saulosi to wszystkożercy z przewagą na pokarm roślinny...Hongi to roślinożerca... Także dieta roślinna z małym udziałem pokarmu mięsnego moim zdaniem będzie ok...Posiadasz już pokarm mięsno/wybarwiający Hikari więc jego bym podawał max dwa razy w tygodniu tylko z rana(jak się skończy Tobie,to mogę polecić inny),a resztę diety oparłbym na 3 pokarmach roślinnych...Osobiście bym dokupił dodatkowo te trzy pokarmy i będzie git... 

http://www.northfin.pl/Sklep.php#!/Formula-Northfin-Veggie/p/108802751/category=0 (gradacja 1mm) + https://www.clarias.pl/naturefood-supreme-plant-m-soft-55g-miekki-pokarm-dla-ryb-do-8cm-p-27566.html lub zamiast Supreme plant jako zamiennik ten https://www.clarias.pl/naturefood-premium-cichlid-plant-m-85g-dla-roslinozernych-pielegnic-p-7222.html ,oraz jako trzeci pokarm https://www.clarias.pl/osi-hs-aqua-spirulina-pellets-s-200ml105g-granulat-p-30948.html

Te trzy pokarmy czyli NorthFin Veggie + Nature Food supreme plant + OSI spirulina spokojnie wystarczą aby zaspokoić potrzeby żywieniowe Twoich gatunków ryb...Oczywiście pokarm Hikari tak jak wspomniałem podawaj tylko 2 razy w tygodniu z rana,jako dodatek mięsno/wybarwiający...

Ps.Jakiej wielkości są/będą Twoje ryby?

Co do tego pytania to do Hikari CICHLID GOLD SINKING które z tego co wiem już posiadasz zakupił bym dodatkowo te dwa pokarmy roślinne-

https://allegro.pl/hikari-sinking-cichlid-excel-mini-342g-i5221274338.html + https://allegro.pl/hikari-cichlid-excel-mini-250g-pokarm-dla-ryb-nr1-i5221274114.html

Oczywiście wszystkie pokarmy Hikari bierz w jak najmniejszej gradacji czyli baby mini,i pamiętaj aby pokarm namoczyć przed podaniem do rybom...

Jak znam też pokarm Hikari,bo też go kiedyś używałem to rozmiar baby mini i tak będzie za duży dla ryb z grupy mbuna,więc kolejny raz sugeruję aby przemielić go przez młynek do soli/pieprzu...

Narazie zakupie pokarm z hikari bo mam na miejscu chyba że do zamówienia z tan mal wezmę od nich pokarmy z o. S. I jeśli o. S. I lepsze będzie od hikari to jakie pokarmy z oferty tan mal dobrać do Mojej przyszłej obsady. Wiem że pokarm w płatkach z osi jest słabej jakości. Chodzi tu o sproszkowanie płatków. Czy może się mylę. 

Opublikowano

Witam nastąpiła zmiana obsady ze względu na brak dostępności jednego gatunku. Właśnie czekam na rybki. Będzie to: hara + Interruptus + Hongi sweden. Dziś przyszła paczka z pokarmami:

jbl spirulina płatki 40%

Tropical 3 algae platki (jak się skończy kupię tabletki samoprzylepne)

Kupiłem u siebie w mieście mroźny Cyklop i zastanawiam się czy dokupić kryl. A jeśli dokupić to w jakiej postaci dla rybek 3-5cm

Zastanawiam się też jak dawkowac te wszystkie pokarmy? 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • W akwariach non-mbunowych nigdy nie uchował mi się żaden narybek. Dokładne zero. ........... koszmar. Osobiście nie mógłbym patrzeć na taki tłok i obijające się o siebie ryby. Ale nie chciałem pisać wprost. Nie chcę nikogo krytykować, bo różne są upodobania. Lethrinops (grzebacz) i Copadichromis (toniowy) po 15 szt podrośniętej młodzieży, by wykreować układy kilkusamcowe.  Placidochromis i Otopharynx (bardziej środkowe rejony) po 5 szt mniejszych niż powyższe, by wykreować haremy, bo to większe ryby yellow - jak w poprzednim moim poście dalej:
    • U mnie w 540l jest około 25 ryb i uważam że jest ok. Nie ma efektu zaganiania całej obsady w kąt akwarium podczas tarła 😉
    • @tom77 witaj. Na podstawie Twojego dość szerokiego postu dobierałem obsadę Z tymi toniowcami jest problem jak sam zauważyłeś bo ciężko kupić i Borley M i VG. Nic w tej obsadzie nie musi być "must have". Jak każdy amator poszedłem w wygląd. Janusz akwarystyka musi mieć kolorowo.  Mam jeszcze 2-3 miesiące więc zbieram opinie.  Twierdzisz że będzie problem z wielosamcowoscia przy 5 gatunkach a ja rozważam jeszcze jakiegoś małego kilera do eliminacji narybku. Nie wiem tylko co przez to rozumiesz ? Że ciężko będzie o wybarwienia jednego czy dwóch samców czy może wręcz żadnego ?  W ogóle jako doświadczony akwarysta przy takiej obsadzie po ile ryb (docelowo) i w jakich proporcjach samiec-samica wpuscilbys do baniaka.  Pytałem o to w Malawi Polska na FB i dostałem odpowiedź że ok 50 ryb co moim zdaniem jest dużym przegienciem tylko że mi to może się tylko coś wydawać a takie przerybienie pozwoli na rozkład agresji.  
    • A mierzyłaś wodę z innych źródeł dla porównania?  I jak się trzyma obsada po tygodniu?  
    • Copadichromis borleyi Mbenji ma opinię najspokojniejszego wśród C. borleyi. Może ze względu na długie płetwy brzuszne. Wydaje mi się, że ryzyko niewybarwienia się Copadichromis sp.„virginalis gold” jest mniejsze niż ryzyko podgryzania przez yellowki długich płetw brzusznych C. borleyi Mbenji. Moje C. sp.„virginalis gold” zaskakiwały mnie większą asertywnością niż się spodziewałem. Choć i tak pewnie jednak będą na dole hierarchii, bo yellowki to jednak mbuna (choć adoptowana), L. albus jest asetrywniejszy niż np. L. sp.”red cap”, a Placek i Otopharynx są jednak znacznie większe. I miałbyś ryby o kształcie „wydłużonym toniowym”, a nie trzeci gatunek „dość masywny” (jeśli C. borleyi Mbenji, bo są jeszcze Placek i Otopharynx).Niestety w ostatnich latach trudno o C. sp. „virginalis gold” wysokiej jakości (relatywnie dużo żółtego i dobrze ciemna reszta). Generalnie myślę, że wybrałeś zgraną ekipę, ani kilerów, ani bardzo spokojne gatunki. Pewności oczywiście nie ma, bo to żywe stworzenia. Wielosamcowość w pięciu gatunkach jest moim zdaniem niemożliwa. Częściowo ryby same zdecydują. Częściowo zdecydujesz Ty (w funkcji swoich upodobań). 5 gatunków wielosamcowo, nawet w akwa 200x80cm to ………, ale sam zobaczysz.🙂 Odnośnie yellow – w swoim głównym akwarium 200x80cm zawsze stosowałem zasadę selekcji, że zostawiałem „szczurki” (trochę skarłowaciałe, dobrze wybarwione samce) i jakąś samicę, albo dwie. Dlaczego? Bo yellow z non-mbuną zawsze da sobie radę. Jednak to mbuna. A w drugą stronę, jeśli przydarzy się osobnik agresywny, bo będzie ganiał słabszą non-mbunę (a tego nie chcemy). Osobiście chodzi mi o komfort moich L. sp.”red cap”. Ale odbiegliśmy od tematu. Mając 70cm wysokości zbiornika, warto zróżnicować karmienie – dla grzebaczy dłonią granulki przy dnie, dla toniowych zaraz później wolno tonący płatkowy. Ale to na marginesie, bo to dział obsadowy. Zróżnicowane zachowania wymagają zróżnicowanego karmienia.  Wszystko powyżej to tylko moje zdanie. Powodzenia w hodowli.🙂
    • U mnie są w 540l, na razie jest spokój ale jak to u pyszczaków mbuna sytuacja może się zmienić z dnia na dzień.
    • @PawełB bo to nie takie proste. Ja mam copadichromis fire crest, czyli odmiana barwna virginalis i w tej chwili są słabo wybarwione a są 4 samce. W poprzednim akwarium było z tym znacznie lepiej. Muszę przetestować podniesienie temperatury. Ostatnio po takim zabiegu dostały kolorów na jakiś czas, ale potem znowu obniżyłem i po jakimś czasie zbladły.
    • Tu taka sprzeczność bo w takim szerokim wątku na tym forum dotyczacym obsady 200cm non mbuna autor pisze że ten gatunak z toniowców daje najwieksze szanse na kilka wybarwionych samcow.  No problem jest z tymi toniowcami bo jak ładny np  C. Kadango Red Fin to agresywny. Choć tu też zdania podzielone.  
    • No nie wiem u mnie samiec wybił  wszystkich swoich pobratymców. Fakt miałem wtedy 240l, w większym może by było inaczej.
    • Powód 1 - mniejsza agresja  Powód 2 - brak problemu z narybkiem, który w mojej obsadzie non mbuna jako jedyny przeżywał chowiąc się między kamieniami. Tu  dużo zależy od wystroju, u mnie było kilka zakamarków między kamieniami niedostępnych dla dorosłych 😉. Oczywiście dla wielu to może być zaleta. 
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.