Skocz do zawartości

Purigen w filtrze biologicznym


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam

W związku z otrzymaną sugestią iż po zakończeniu cyklu azotowego oraz zarybieniu zbiornika mogę do filtra biologicznego dołożyć Purigen, mam pytania :) 

Dane techniczne: Zbiornik 240l (filtr biologiczny eheim 2275) aktualnie mam zajęte dwa pojemniki a w nich: 1. Eheim Substrat pro 2. Eheim Bio Mech z dwóch pozostałych usunąłem Eheim Mech pro i na to miejsce planuje dołożyć Purigen 100 ml oraz jakąś gąbkę 

Czy taka ilość Purigenu wystarczy i w czym go włożyć do filtra (znalazłem takie woreczki, chyba że jest jakaś tańsza opcja :) ) Co do gąbki to jakie PPI ? i w końcu jaką zachować kolejność wkładów filtrze ? 

Co o tym myślicie ? :) 

 

 

Edytowane przez Bastian
Opublikowano

Po pierwsze olej ten Purigen, bo jest strasznie drogi a poza tym oprócz no3 wchłania również związki azotowe, które rozkładają same bakterie. Lepszy jest Purolite, bo wchłania tylko no3 i jest dużo tańszy.

Po drugie na początku pewnie jeszcze nie jest Ci nic potrzebne. Na razie badaj no3 i dopiero jak wzrośnie to zacznij o tym myśleć.

Opublikowano (edytowane)
17 godzin temu, Bastian napisał:

Dane techniczne: Zbiornik 240l (filtr biologiczny eheim 2275) aktualnie mam zajęte dwa pojemniki a w nich: 1. Eheim Substrat pro 2. Eheim Bio Mech z dwóch pozostałych usunąłem Eheim Mech pro i na to miejsce planuje dołożyć Purigen 100 ml oraz jakąś gąbkę 

 

Czy taka ilość Purigenu wystarczy i w czym go włożyć do filtra (znalazłem takie woreczki, chyba że jest jakaś tańsza opcja :) ) Co do gąbki to jakie PPI ? i w końcu jaką zachować kolejność wkładów filtrze ? 

Co o tym myślicie ? :)

Co ma dawać purigen w Twoim akwarium ? Chcesz usunąć zabarwienie wody, czy związki azotu ?

Na forum jest kilka tematów poświęconych purigenowi np.

 

Edytowane przez suricade
Opublikowano
3 hours ago, AndrzejGłuszyca said:

Sebastian..zanim włożysz do kubełka purigen czy też purolite zadaj sobie pytanie czy jest to Ci w tej chwili potrzebne.

Nawet nie w tej chwili (bo teraz jeszcze na bank nie) ale czy będzie potrzebne w przyszłości bo jeśli tak to może się chłop przygotować na zapas. Jedyny minus stosowania żywic to jednorazowy cios dla portfela przy zakupie, potem są same plusy. 

@BastianPurigen to żywica dla morszczaków, u nas lepiej (jakość/cena) spisuje się Purolite A520E. Kupujesz litr na allegro, rozsypujesz do czterech pończoch DEN 30 albo więcej (standardowe DEN 15 przepuszczają drobniejsze kulki żywicy), wiążesz je na supeł i dwie układasz w koszyku kubełka a pozostałe dwie na półkę. Przy comiesięcznym grzebaniu w kubełku wymieniasz rajty, stare wrzucasz na pół godziny do solanki podgrzanej do ca 80C żeby się zregenerowały. Potem je płuczesz, suszysz i wracają na półkę czekać na swoją kolej. 

Opublikowano

Witaj @Bastian!

Dopiero co wystartowałeś i zarybiłeś zbiornik,który zapewne nie jest całkiem dojrzały biologicznie(na to potrzeba kilku dobrych miesięcy),a już chcesz dodawać Purigen,czy nawet dużo lepszy i tanszy Purolite A520E?

Osobiście bym się jeszcze wstrzymał z dodaniem żywicy do kubełka,bo masz młode ryby które nie produkują aż tak dużo zanieczyszczeń,przez które poziom NO3(tak w ogóle jaki masz poziom NO3? ) mógłby Tobie aż tak drastycznie wzrosnąć...

Spróbuj zamiast Purigenu lub Purolite A520E dodać węgiel aktywny do kubełka,który poniekąd wchłonie żółte zabarwienie wody itp. ,bo chyba o to Tobie chodzi?

 

Opublikowano

Dziękuje za odpowiedzi :)

 Pomysł z Purigenem urodził się tylko dlatego że gdzieś, kiedyś coś zasłyszałem i dlatego zapytałem ;)

Przedstawiam aktualne wyniki testów. Wydaje mi się że na tą chwilę Purigen/Purolite nie jest potrzebny.

 

2018-09-21 at 10-49-22.png

  • Lubię to 1
Opublikowano
Godzinę temu, Bastian napisał:

Przedstawiam aktualne wyniki testów. Wydaje mi się że na tą chwilę Purigen/Purolite nie jest potrzebny.

Dobry wybór :) 

NO3 masz na poziomie 10 więc naprawdę na tą chwilę,nie ma co sobie tym głowy zaprzątać ;) 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.