Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam kolegów, a szczególnie „narurowców”?. Bardzo rzadko na forum znajduję jakąkolwiek informację w jaki sposób rozwiązujecie kwestię dogrzewania wody. Czy zechcecie podzielić się uwagami i rodzajami  systemów jakie u siebie stosujecie? Jestem w trakcie budowy kpl filtracji- stąd moje zainteresowanie. Pozdrawiam

Opublikowano

Dzięki za podrzucenie wątków w temacie. Takie rozwiązanie widziałem wczesniej na forum i myślę o podobnym. Ciekaw jestem opinii kolegów, którzy je używają. Wady? Zalety? Czy na baypasie dawać ewentualnie zawór pozwalający na regulację przepływu przez gałąź z grzałką ?  

Opublikowano

Rękawiczka napisał-„Jednym z rozwiązań którym chciałbym się pochwalić jest sposób osadzenia grzałki w filtrze narurowym aby można ją było w momencie usterki bezpiecznie wykrecić a następnie zamonotować kolejną. Dodatkowo, jeżeli rozwiązanie z grzałką w filtrze nie spełni oczekiwań w prosty sposób będę mógł wkręcić korek zamiast grzałki.

Wiadomo, można to zrobić wkręcając i wykręcając w złączkę, jednakże zaobserwowałem po kilku próbach z nicią, że plastikowy gwint ulega uszkodzeniu. Osobiście wolę dmuchać na zimne i zdecydowałem się na zastosowanie złączki PVC D32-1'' do której wkręciłem mosiężną przejściówkę 1'' na 1/2'' minimalizując tym samym uszkodzenie gwintu w przejściówce. Poniżej kilka zdjęć.”

Super rozwiązanie ?. Powiedz proszę coś więcej jak sprawdza się Twój pomysł. Czy uważasz, ze warto dawać zawór na baypasie regulujący przepływ przez gałąź grzałki ?  Czy teraz coś byś zmienił ?  Ogólnie co do całego projektu i jakości wykonania - szacunek. 

Opublikowano

Mój zbiornik jest nadal w trakcie budowy więc ciężko mi powiedzieć czy jestem zadowolony z rozwiązania czy nie. Patrząc na dotychczasowe pomiary przepływu (przy pustych korpusach) wyglądają ok w zestawieniu do ilości watów pobieranych przez pompę. Myślę, że dawanie bypassu na nitkę z grzałką jest chyba rozwiązaniem na wyrost. Wyszedłem z założenia, że jeżeli grzałka za bardzo będzie tłumić wodę to po prostu ją wykręcę zastępując korkiem i wstawię inną, którą będę starał się ukryć w zbiorniku. 

To co zaobserwowałem podczas testów to aby wymusić przepływ wody przez korpusy z purolite będę musiał przykręcić trochę zawór na powrocie wody do zbiornika, inaczej ani kropla przez nie nie idzie.

Jeżeli chodzi o błędy konstrukcyjne - to napewno w złym miejscu zamontowana jest grzałka, bo chcąc ją wykrecić będę musiał zdjąć obudowę mojego stelaża - a to jest dodatkowe wymaganie dla stolarza ;)

Myślę, że konstruując kolejnego narurowca w innym miejscu zrobił bym pierwszy kranik spustowy, a mianowicie zrobiłbym go przed korpusami sekcji mechanicznej, tak aby spuszczana woda nie przechodziła przez sekcję mechaniczną bo i po co. Do rozważenia podwójny zasys, ew. dalsze zrównoleglanie mechaniki, np. zamiast 1 nitki rozchodzącej się na 3 korpusy równolegle, dać 2 nitki na 2 korpusy równoległe. Wydaje mi się, że wszystko zależy od wielkości zbiornika oraz ilości miejsca. Zawsze do rozważenia pozostaje opcja jak w pierszym linku od @aurban6który ma dwa równoległe narurowce.

Opublikowano

Chyba obaj działamy w podobnym tempie? choc Twoja filtracja jest  bardziej zaawansowana ?.  Ja zacząłem od filtrów, a potem do tego dopasuję stelaż i zbiornik. Baypas robię jako „ obejście” biologii, a nie dedykowane do gałęzi grzałki. Odnoga z grzałką miałby być równoległa do niego właśnie. Główny „ nurt” idzie baypasem z możliwością przymkniecia, co z kolei wymusi większy / regulowany/ przepływ przez biologię. Poniewaz pompa z założenia jest mniej sprawna na ssaniu, dałem podwójny zasys. Mówisz,ze masz małe przepływy przęz Purolite- patrząc na Twoje rozwiązanie rozważyłbym przerobienie trojników wejściowych  do Purolite z 90 st na 45st. Sądzę ze to znacznie poprawiłoby zasilanie tych korpusów. Zawsze szkoda przymykać wyjście z filtracji ?

Co do usytuowania zaworu spustowego-  większość kolegów robi  jak Ty. Domyślam się ze w trakcie spuszczania wody wyłączana jest pompa zeby się nie zapowietrzala ?  Ja planuję zrobić stałą podmianę- otwór przelewowy i „ uzdatniona” ustrojstwem kranówa dopuszczczana z przepływem na poziomie 0,3 l/ h. Dlatego też ten zawór  traktuję jako cos extra. 

Opublikowano
10 hours ago, Waclaw said:

Chyba obaj działamy w podobnym tempie? choc Twoja filtracja jest  bardziej zaawansowana ?.  Ja zacząłem od filtrów, a potem do tego dopasuję stelaż i zbiornik. Baypas robię jako „ obejście” biologii, a nie dedykowane do gałęzi grzałki. Odnoga z grzałką miałby być równoległa do niego właśnie. Główny „ nurt” idzie baypasem z możliwością przymkniecia, co z kolei wymusi większy / regulowany/ przepływ przez biologię. Poniewaz pompa z założenia jest mniej sprawna na ssaniu, dałem podwójny zasys. Mówisz,ze masz małe przepływy przęz Purolite- patrząc na Twoje rozwiązanie rozważyłbym przerobienie trojników wejściowych  do Purolite z 90 st na 45st. Sądzę ze to znacznie poprawiłoby zasilanie tych korpusów. Zawsze szkoda przymykać wyjście z filtracji ?

 

Wiesz co, to jest fajne podejście jak nie masz ograniczeń lokalowych ;) Ja musiałem się zmieścić się i wpasować wszystko w stelaż.

9 hours ago, mlody.czub said:

 

Majstersztyk to rozwiązanie. Myślę, że do rozważenia przy jakimś grubszym remoncie lub na etapie budowy domu ;)

Opublikowano

Super patent i wykonanie- fakt, ze dosyć pracochłonny. Bardzo jestem ciekawy efektów po uruchomieniu.

W wielu wątkach wspominaliscie koledzy, że praktycznie Wasze biotopy nie wymagają dogrzewania. Jak to wygląda od strony praktycznej? Przyjmując temperaturę w pokoju na poziomie ok 20-21 st,  jak bardzo konieczne jest dogrzewanie. Zawsze oświetlenie, pompa i inne media dokładają swoje- trudno nawet przyjąć jakieś teoretyczne założenia.  Pozostaje wiec zapytać Praktyków. 

Opublikowano

Z zapisów forumowych wynika, że problemy z temperaturą w akwarium pojawiają się zimą. U mnie pompa 80W która znajduje się w 840 akwarium podgrzewa wodę o ok 2-3 st zimą. Przy zakrytej pokrywie mam wtedy ok 26-27 st, gdy w mieszkaniu jest 23-24 st. Można przyjąć, że u Ciebie woda będzie miała zimą 20-24 st. bez grzałki. Filtracja narurowowa działa jak dodatkowy radiator który obniża temperaturę. Tak, czy siak musisz pomyśleć o dodatkowym ogrzewaniu akwarium.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.