Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

@egon44 czym różnią się moduły z poniższych linków abstrahując od ceny i ewentualnie długością świecenia.

1. https://allegro.pl/modul-led-samsung-3xsmd5630-1-2w-170lm-super-zimny-i6982326427.html?fromVariant=6982243665
2. https://allegro.pl/modul-led-3-diody-samsung-1-2w-bialy-bardzo-zimny-i7085588600.html

3.https://allegro.pl/modul-led-5630-ip68-1-08w-samsung-5-lat-gw-i7078155868.html

4. https://allegro.pl/modul-led-samsung-3x-5630-1w-goq-ip68-zimny-11000k-i7340384391.html

Czy cena równa się jakość i czas bezawaryjnej pracy? Czy moc moc lumenów to wysterowanie diody na max ich możliwości i co za tym idzie skrócenie jej żywotności? Czy raczej są to chwyty marketingowe.

 

Opublikowano
2 godziny temu, severall napisał:

@egon44 czym różnią się moduły z poniższych linków abstrahując od ceny i ewentualnie długością świecenia.

1. https://allegro.pl/modul-led-samsung-3xsmd5630-1-2w-170lm-super-zimny-i6982326427.html?fromVariant=6982243665
2. https://allegro.pl/modul-led-3-diody-samsung-1-2w-bialy-bardzo-zimny-i7085588600.html

3.https://allegro.pl/modul-led-5630-ip68-1-08w-samsung-5-lat-gw-i7078155868.html

4. https://allegro.pl/modul-led-samsung-3x-5630-1w-goq-ip68-zimny-11000k-i7340384391.html

Czy cena równa się jakość i czas bezawaryjnej pracy? Czy moc moc lumenów to wysterowanie diody na max ich możliwości i co za tym idzie skrócenie jej żywotności? Czy raczej są to chwyty marketingowe.

Specem od elektroniki nie jestem,ale moim zdaniem wszystkie moduły oprócz tych z Twojej drugiej pozycji(nawet te Twoje są dużo lepsze niż moje,bo są na lepszych diodach) różnią się tym od tych z mojego linku,że posiadają przedewszystkim inną temperaturę barwową,moc,lm itp...

Temperatura barwowa moich modułów,oraz tych z drugiej pozycji wynosi 9000K a więc oddaje najbardziej naturalne światło,można porównać je do dziennego...

Moduły z reszty pozycji mają temperaturę barwową 10000-13000K a więc mimo tego że świecą ok,to jednak oddają niebieską poświatę która może zakłamywać naturalne ubarwienie ryb...

Paru kolegów z tego forum posiada moduły 9000K i mogą potwierdzić moje słowa...Moduły z mojego linku mam zakupione i testując je nad zbiornikiem powiem,że naprawdę o niebo lepiej się to prezentuje niż moduły o barwie 10000-13000K...

Opublikowano (edytowane)
5 minut temu, severall napisał:

A czy do tych ledów 9000K powinno się dobierać moduły BLUE i RED dla podkreślenia barw czy to przerost formy nad treścią?

W zupełności moim zdaniem same moduły 9000K wystarczą,aby ryby prezentowały swoje naturalne ubarwienie...

 

Edytowane przez egon44
  • Lubię to 1
Opublikowano
24 minuty temu, severall napisał:

To pozostaje jeszcze jedno ważne pytanie czy warto wydać więcej za moduł czy kupować najtańsze?

Wiesz i tak i nie :) 

Jak to w życiu bywa to czasami tańsze rzeczy/sprzęt pracują dłużej,niż droższy/lepszy i tu nie ma reguły...Koszt tych modułów jest relatywnie tani,więc można spróbować ;) 

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Prosze mi powiedzieć, albo wytłumaczyć. Moduły łaczymy ze sobą kablem dwużyłowym a następnie podpinamy do (sterownik sciemniacz) i do niego również podłączamy zasilacz gniazdowy ?

Opublikowano

Tak jak napisałeś,ale tyczy się to tylko modułów białych bo RGB łączymy ze sterownikiem przewodem 4 żyłowym.

 

Wysłane z mojego LG-H850 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Dla mnie non-mbuna to jest zagadka. Niby parametry wody w kranie idealne, w akwarium również, ale może jednak coś jest w wodzie co testy nie wykrywają? U mnie każde podejście do non-mbuny kończyło się fiaskiem.
    • Ja mam najtańsze kształtki z polecenia @triamond. Używam ich statycznie i teraz przy restarcie akwarium fajnie zaszły brudem. Na samym K1 i różnej gradacji gąbkach, bez waty woda kryształ na długości 260 cm.
    • Przerabiałem te media. Ten produkt był skuteczny, dość mocno podbijał PH - u mnie o ok. 0,5. Pomyśl o Seachem Malawi/Victoria Buffer - podnosi silnie pH oraz KH nie podnosząc GH.
    • Przy tej wielkości szkła najdroższy jest transport. Ja bym popytał po miejscowych lepszych sklepach - może któryś współpracuje z myciokiem, erybką lub podobnymi. Brałbym z 10. Kiedyś była akcja, że 240 pękały przy wzmocnieniach. Były właśnie robione z 8
    • Te ryby są nieprzewidywalne, ale u mnie nigdy jeden samiec się nie sprawdzał. Nie ważne w jakim litrażu. Dla przykładu teraz mam auratusa 4+4 (dwa potężne samce plus dwa to tacy chłopcy do bicia), samice spokojnie noszą młode do tego stopnia, że mam inwazję młodych. Na pewno agresję u nich rozkładają inne samce i temperatura, bo nie używam grzałki (w akwarium zimą mam ok 22 'C, a latem 26 'C).
    • Zabawa z żywicą a502ps: https://forum.klub-malawi.pl/topic/21578-jak-używać-purolite-a520e/page/13/#elControls_394430_menu Zwiększyłem podmianę wody do 7,7l/h (140% tygodniowo). Fosforany po tygodniu spadły do 0,8ppm. Przez tydzień pracował dodatkowo filtr 1 mikron na drugiej pompie. Woda czysta, ale przy ciemnym pokoju - widoczna mgiełka w skupionych stożkach światła z ledów wzdłuż akwarium. Wystarczy zapalić światło w pokoju by  znikła. Najwyraźniej to granica związana z samą wodą kranową (nadal idzie przez filtr ceramiczny, który powinien wyciąć wszystko powyżej 0,3 mikrometra) i filtracją biologiczną/karmą. W planach pozostawienie większej podmiany niż 1,2 l/h (20% tygodniowo przez ostatni rok).
    • Nasz klubowy kolega Timi klei dobre akwaria -Akwaria.pro Przy tym wymiarze, co Ty zamierzasz kupić, to od kogo byś nie kupił, to będzie dobrze. Oczywiście o ile ktoś ma doświadczenie w klejeniu akwari
    • Cześć. Od jakiegoś czasu myślę nad nowym akwarium - 120x40x50, z tym że tutaj (dla mnie) już zaczynają się schody - ciężko jest mi znaleźć jakąś zaufaną firmę, do tej pory patrzyłem i najbardziej zaufany wydaje mi się Myciok, z tym że szukając po internecie byłem w stanie znaleźć różne opinie - na tym forum głównie pozytywne i wystawione nie aż tak dawno temu, więc możliwe że jest u tej firmy lepiej niż było, ale byłem w stanie też znaleźć opinie nie aż tak przychylne więc na dwoje babka wróżyła (jak dla mnie). Dodatkowym pytaniem dla mnie jest tutaj czy szyba 8mm będzie wystarczająca, ale to nie jest tutaj aż tak ważne. Do tej pory byłem w miarę przychylny akwaplastowi (ze względu na cenę), ale przemyślałem i w razie nieszczelności mógłbym mieć małą powódź w pokoju, czego wolałbym oczywiście uniknąć. Z góry dzięki za jakieś nakierowanie, bo rzeczywiście ciężko mi jest spośród firm na naszym rynku wybrać, a co do Mycioka już kiedyś słyszałem pozytywne opinie więc może rzeczywiście zamówienie akwarium u niego wyszłoby najlepiej.
    • Moja a502ps coś nie działa. A502e usuwała żółtawą barwę wody. Ta nie. Może sprzedawca się pomylił ?  Jak u Was ? EDIT: Sprzedawca wyklucza pomyłkę ze względu na kolor żywicy. Być może słaby przepływ przez żywicę, jak pływa w ruchomym złożu. Wrzuciłem do solanki. Zobaczymy co z tego wyjdzie... EDIT2: Po kilku godzinach w solance przesypałem połowę do drugiej skarpety (luźniejsze upakowanie żywicy) i po wypłukaniu, obie skarpety do filtra. Już działa. Subtelne żółtawe zabarwienie widoczne po długości zbiornika zniknęło po 12 h. Zakładam, że przepływ przez żywicę był za słaby. Stężona solanka po regeneracji - prawie czysta. Przy wydajnej filtracji (fluidyzator K1 40l z gąbką 30ppi na pompie) - ta różnica w zabarwieniu to jedyny benefit stosowania tej żywicy. Woda nie jest bardziej klarowna niż bez.
    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.