Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

poradzicie co robić, moze nic nie robić tylko czekać dalej ?

woda zalana ok 10 dni temu, po 3 dniach dodane mieso na pozywke + ampułka Prodibio Bio Digest, miesko wisi do tej pory, wyniki wody na chwile obecna (testy JBL) 
ph wzrosło z 7,8 na 8,0-8,5
NH4 <0,05
NO2 - 0,05
NO3 - 1,0
Fe - bardzo niskie, praktycznie brak 
twardość - 10 st w niemieckiej skali (bardzo twarda)

baniak 1300l, filtracja (naruroweic - 2 nitki po 1'' - kazda nitka: 2 filtry sznurkowe + 4 z matrixem i ceramika +1 purolite (narazie wylaczony).  ) i falownik cały czas odpalone, ewidetnie nie chce wystartowac NH4, woda ogolnie ma już taki specyficzny zapach zgnilizny, jest lekko mleczna ale klarowna, na kamieniach i elementach pojawił się taki biały sliski nalot, w wodzie plywa kilka malych rybek - liczylem ze przyspiesza troche swoimi odchodami dojrzewanie wody.

Opublikowano

Żeby ruszył cykl musi się pojawić amoniak, nie wiem czy to mięso już na tyle dojrzało, że go wydziela. Najlepszym i najszybszym sposobem uruchomienia cyklu azotowego jest dodanie do wody czystego amoniaku np. pod postacią wody amoniakalnej a potem dodane bakterie zaczną działać. Możesz też dodać jakiś firmowy starter z bakteriami i pożywką. Cały twój zastój bierze się z tego, że bakterie przetwarzające amoniak na NO2 może by i chciały zacząć działać ale nie maja czym się pożywić.

Wytapatalkowane

Opublikowano

Aha Ok, myślałem ze to mieso będzie właśnie takim starterem i pożywka, pomyśle o tej wodzie albo tez chyba można dodać uryny ;) ? 

Opublikowano
albo tez chyba można dodać uryny  ? 

Można, ale start na zawarty w niej mocznik jest wolniejszy 2-3 dni od startu na czysty amoniak.

Wytapatalkowane

Opublikowano

Dodałem wczoraj wody amoniakalnej, naszukałem się trochę, dopiero w obi znalazłem, NH4 wzrosło do 1, zobaczymy dziś parametry pozostałe, a i woda się zrobiła mniej mleczna bardziej klarowna :) 

Opublikowano

To teraz dodaj jeszcze porcję Prodibio i za 3-4 dni zobacz tylko NH4 i NO2, więcej nie trzeba na razie sprawdzać. Po 8-10 dniach od dziś powinno zacząć rosnąć NO3, NH4 powinno być już niewykrywalne całkowicie a NO2 powinno zacząć maleć, albo być jeszcze w maximum, różnie z nim bywa.

Wytapatalkowane

  • Dziękuję 1
Opublikowano (edytowane)

Hmm NH4 dalej 1.0 - nie chce spadać póki co (3 doba po dodaniu wody amoniakalnej, ten sam odczyt) 

NO2 tez stoi w miejscu 0.05

plus taki ze woda już całkiem na nowo się kryształowa zrobiła. 

 

Edytowane przez fistral
Opublikowano (edytowane)

Kolego nie przejmuj się, że NH4 jeszcze nie spada, spadnie to tylko kwestia czasu. Cierpliwości i jeszcze raz cierpliwości, to podstawa w tym hobby. Z tego co pamiętam bakterie nitryfikacyjne podwajają swoją objętość w ciągu 24h, więc jak już wszystko ruszy to Ci to no2 wystrzeli konkretnie.

Od siebie dodam co byś nie zapomniał od czasu do czasu podkarmić bakterie w późniejszym czasie co by im się nie zdechło podczas tego startu, bo spadnie nh4 na 0, później no2 na 0 i zostanie ci samo no3 i jak tak postoi woda bez żarcia to wszystko będziesz zaczynać od nowa ;) 

Edytowane przez logralok

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To próbuj już z tym frejkiem, zawsze to lepiej niż te sumy, a przy okazji frejek ma bajeczne ubarwienie.
    • Temat czytałem, dorosły livingstoni jest za duży do 450l, a podrośniętego nie mam jak oddać w dobre ręce. 
    • Miałem problem odwrotny - zero narybku, więc zagruzowałem trochę i mam teraz sporo własnych ryb. Ale do rzeczy, kolega chyba nie czytał tego tematu bo pisze na temat frejka, lepszy byłby livingstoni jak już. Żeby było mało narybku: - mało gruzu - drapieżnik typu nimbochromis livingstoni - pułapka na ryby - ręczne odłowienie siatką - robienie rybom głodówki, lub oszczędne karmienie co często zmusza dorosłe do zwrócenia uwagi na małe ryby, jest szansa że dorosłe wyjedzą troche narybku.
    • Podłoga już wykuta, będzie wylewka 10cm zbrojona, stelaż już się spawa z profili zamkniętych 60x60, i zaraz można zamawiać akwarium 😁😁😁
    • Podepnę się pod temat; mój plan na kontrolę populacji (3 synodonty na 18 mbuniaków, gatunki w stopce) nie wypalił, bo te trzy giętozęby baaardzo wolno rosną i nawet jeśli coś tam redukują, to populacja Acei rozrasta się turbo-szybko, rdzawych też przybywa i co najmniej jeden yellowek już się wychyla w ciągu dnia. Na dnie nie mam piasku tylko tło strukturalne, do tego sporo gruzu, więc w opór schowków dla knypli. Facet z zoologa doradza dołożenie jednego-dwóch już podrośniętych giętozębów albo kilku krabów. Agresji w baniaku nie mam prawie wcale, czasami yellowki się pogonią, pojedynczy Sciaenochromis fryeri dałby radę? Problem w tym, że irlandzka akwarystyka przy polskiej to trzeci świat, nie miałbym komu podrośniętego oddać w dobre ręce a nie do rybnej zupy. 
    • W akwariach non-mbunowych nigdy nie uchował mi się żaden narybek. Dokładne zero. ........... koszmar. Osobiście nie mógłbym patrzeć na taki tłok i obijające się o siebie ryby. Ale nie chciałem pisać wprost. Nie chcę nikogo krytykować, bo różne są upodobania. Lethrinops (grzebacz) i Copadichromis (toniowy) po 15 szt podrośniętej młodzieży, by wykreować układy kilkusamcowe.  Placidochromis i Otopharynx (bardziej środkowe rejony) po 5 szt mniejszych niż powyższe, by wykreować haremy, bo to większe ryby yellow - jak w poprzednim moim poście dalej:
    • U mnie w 540l jest około 25 ryb i uważam że jest ok. Nie ma efektu zaganiania całej obsady w kąt akwarium podczas tarła 😉
    • @tom77 witaj. Na podstawie Twojego dość szerokiego postu dobierałem obsadę Z tymi toniowcami jest problem jak sam zauważyłeś bo ciężko kupić i Borley M i VG. Nic w tej obsadzie nie musi być "must have". Jak każdy amator poszedłem w wygląd. Janusz akwarystyka musi mieć kolorowo.  Mam jeszcze 2-3 miesiące więc zbieram opinie.  Twierdzisz że będzie problem z wielosamcowoscia przy 5 gatunkach a ja rozważam jeszcze jakiegoś małego kilera do eliminacji narybku. Nie wiem tylko co przez to rozumiesz ? Że ciężko będzie o wybarwienia jednego czy dwóch samców czy może wręcz żadnego ?  W ogóle jako doświadczony akwarysta przy takiej obsadzie po ile ryb (docelowo) i w jakich proporcjach samiec-samica wpuscilbys do baniaka.  Pytałem o to w Malawi Polska na FB i dostałem odpowiedź że ok 50 ryb co moim zdaniem jest dużym przegienciem tylko że mi to może się tylko coś wydawać a takie przerybienie pozwoli na rozkład agresji.  
    • A mierzyłaś wodę z innych źródeł dla porównania?  I jak się trzyma obsada po tygodniu?  
    • Copadichromis borleyi Mbenji ma opinię najspokojniejszego wśród C. borleyi. Może ze względu na długie płetwy brzuszne. Wydaje mi się, że ryzyko niewybarwienia się Copadichromis sp.„virginalis gold” jest mniejsze niż ryzyko podgryzania przez yellowki długich płetw brzusznych C. borleyi Mbenji. Moje C. sp.„virginalis gold” zaskakiwały mnie większą asertywnością niż się spodziewałem. Choć i tak pewnie jednak będą na dole hierarchii, bo yellowki to jednak mbuna (choć adoptowana), L. albus jest asetrywniejszy niż np. L. sp.”red cap”, a Placek i Otopharynx są jednak znacznie większe. I miałbyś ryby o kształcie „wydłużonym toniowym”, a nie trzeci gatunek „dość masywny” (jeśli C. borleyi Mbenji, bo są jeszcze Placek i Otopharynx).Niestety w ostatnich latach trudno o C. sp. „virginalis gold” wysokiej jakości (relatywnie dużo żółtego i dobrze ciemna reszta). Generalnie myślę, że wybrałeś zgraną ekipę, ani kilerów, ani bardzo spokojne gatunki. Pewności oczywiście nie ma, bo to żywe stworzenia. Wielosamcowość w pięciu gatunkach jest moim zdaniem niemożliwa. Częściowo ryby same zdecydują. Częściowo zdecydujesz Ty (w funkcji swoich upodobań). 5 gatunków wielosamcowo, nawet w akwa 200x80cm to ………, ale sam zobaczysz.🙂 Odnośnie yellow – w swoim głównym akwarium 200x80cm zawsze stosowałem zasadę selekcji, że zostawiałem „szczurki” (trochę skarłowaciałe, dobrze wybarwione samce) i jakąś samicę, albo dwie. Dlaczego? Bo yellow z non-mbuną zawsze da sobie radę. Jednak to mbuna. A w drugą stronę, jeśli przydarzy się osobnik agresywny, bo będzie ganiał słabszą non-mbunę (a tego nie chcemy). Osobiście chodzi mi o komfort moich L. sp.”red cap”. Ale odbiegliśmy od tematu. Mając 70cm wysokości zbiornika, warto zróżnicować karmienie – dla grzebaczy dłonią granulki przy dnie, dla toniowych zaraz później wolno tonący płatkowy. Ale to na marginesie, bo to dział obsadowy. Zróżnicowane zachowania wymagają zróżnicowanego karmienia.  Wszystko powyżej to tylko moje zdanie. Powodzenia w hodowli.🙂
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.