Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
2 minuty temu, Mortis napisał:

@fistral z tych ryb chcesz układ zrobić, one najbardziej Ci się podobają? 

no tak wyszlo :), zdaje sobie sprawę ze wszystkiego się nie da  zostawić, ale fajnie jakby udało się wyeliminować jak najmniej ;) - edytowalem lekko liste bo widze ze cos nie tak się wkleilo, zdjecie już zostawiam. 

 

 

2 minuty temu, Robson79 napisał:

Jak dla mnie to trochę za pstrokato zwłaszcza z tymi sztucznymi tworami...  Poz atym na zdjęciu z opisem Crabro jest Flavus a z opisem Demasoni są Saulosi... 

no musze jeszcze przejrzec wlasnie i poprawic zdjecie, a wlasnie zalezlo mi zeby bylo mocono kolorowo ;)

 

Opublikowano
12 minut temu, fistral napisał:

no tak wyszlo :), zdaje sobie sprawę ze wszystkiego się nie da  zostawić, ale fajnie jakby udało się wyeliminować jak najmniej ;) - edytowalem lekko liste bo widze ze cos nie tak się wkleilo, zdjecie już zostawiam. 

 

 

no musze jeszcze przejrzec wlasnie i poprawic zdjecie, a wlasnie zalezlo mi zeby bylo mocono kolorowo ;)

 

Wkradło się w Twoim opisie kilka błędów odnośnie diety. Też trzeba wziąć pod uwagę wszystkożerców jedni potrzebują więcej mięsa inni więcej roślin. Po zdjęciach i wymienionych gatunkach wnioskuję, że skupiłeś się na samcach, a nie wziąłeś pod uwagę moich słów na temat samic. Z samcami jest tak, że przez pewien czas może pływać po parę sztuk, ale wcześniej lub później albo się powybijają lub słabsze potracą kolory. 

Na wstępie odrzucam Fire Fish i Saulosi Coral, są to sztuczne twory, o czym pisał Ci @MatiKw poście #2. Chindongo Saulosi bo tak brzmi prawidłowa nazwa i występuje w jeziorze Malawi,  jest to ryba pięknym samcem z cudownymi samicami.

Czy tak ilość gatunków może pływać w Twoim zbiorniku? Pewnie tak, ale w okrojonych składach. 

Opublikowano

Gatunki bardziej roślinożerne:

1) acei

3) saulosi

5) callainos

10) estherae

11) mbenji OB

12) Taiwan Reef

13) red empres

Gatunki bardziej mięsożerne:

2) yellow

4) nkhata bay

6) perlmut

7) crabro 

8) fryeri

9) borleyi

14) fire Fish

15) baenshi bagna

Nie powinieneś trzymać razem yellowa i nkhata bay, bo będą się krzyżować.

Crabro bym nie dawał do tych ryb z grupy bardziej mięsnej.

Rozgraniczyłem te mięsne i bardziej mięsne od tych bardziej roślinnych, żebyś wiedział co najlepiej ze sobą trzymać. Możesz oczywiście połączyć wszystko, ale może się to wiązać z problemami żywieniowymi.

 

 

  • Dziękuję 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
    • Malawi to nie morszczak. Tak, szukasz problemu tam gdzie go nie ma.
    • A no po to, że mnie chodzi o wodę do dolewki nie do podmian. Temat podmian mam, jak pisałem ogarnięty, i podobnie jak Ty daję kranówkę przepuszczoną przez węgiel, a wcześniej przez filtr mechaniczny i odżelaziający. Dolewka ma uzupełniać wodę wyparowaną, w moim przypadku ok. 30-40 l/tydzień. Paruje czyste H2O, różne związki rozpuszczone w wodzie kranowej, a w konsekwencji  akwariowej, głównie sole wapnia,  zostają. Jeżeli będę uzupełniał ubytki kranówką, a u mnie jest twarda, faktycznie idealna dla pyszczaków, to z czasem stężenie tych substancji będzie rosnąć. Podmiany tylko spowolnią proces. Analogicznie, jeżeli w akwarium morskim będziesz uzupełniał wodę odparowaną solanką, to za jakiś czas będziesz miał biotop Morza Martwego.😉 Być może szukam problemu, tam gdzie go nie ma, może można w nieskończoność uzupełniać wodę odparowaną zwykłą kranówką i nic się nie dzieje,  ale na logikę, żeby nie zaburzać parametrów wody w akwarium, lepiej jest uzupełniać ubytki tym, co ubyło.
    • Ale po co? W kranach mamy wodę idealną dla pyszczaków. Wystarczy ją puścić przez węgiel🤷‍♂️
    • Sprawdza się w zupełności ale do podmian, a mnie teraz chodzi o wodę do dolewki czyli jak najbardziej zbliżona do chemicznie czystej. Chcę założyć trójnik za elektozaworem i jedną drogą pójdzie woda do podmian, a drugą przez DEMI lub RO do dolewki.
    • @marcin73m zawsze jak patrzę na tę aranżację robi mi się ciepło na sercu  
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.