Skocz do zawartości

Start akwarium koszty - zbiornik 300l dla opornych bez DIY


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam 

Chciałbym podzielić się podzielić z Wami kosztami startu mojego baniaka 300l kompletnego z życiem w środku. Należy dysponować kwotą 3200 PLN
Informacja może być przydatna dla osób mniej sprawnych w samodzielnym wykonywaniu  pokryw, tła czy filtracji.
Jedyna praca faktycznie DIY to złożenie szafki z IKEA co jest jednak bardzo proste. Nawet jednak w tym wypadku można zamówić montaż.
Ryby F1 z hodowli Tan-Mal. Całą resztę można w całości zamówić na Allegro. Ja mogę polecić Plantica na allegro sprzedają pod tym linkiem:
https://allegro.pl/uzytkownik/keszeri

Kamienie też z Allegro tutaj:
https://allegro.pl/uzytkownik/Bumat_SJ?order=m

 

Więc całość wygląda tak:

zbiornik 300l 120x50x50 DIVERSA przesylka gratis Robizoo 386
POKRYWA 120X50 2X30W CZARNA DIVERSA (ACV808 274
tło strukturalne Plantica  203
filtr JBL e901 360
filtr JBL e1501 580
falownik jebao wp 25  265
szafka pod akwarium KNOXHULT IKEA 349
MATA 120X50 PROSTA DIVERSA  32
ŚWIETLÓWKA OPTI BLUE 36W T8  45
grzałka opcjonalnie  
piasek 25kg z dostawa 25
kamienie ok 60kg 100
ryby 36 sztuk 432
pokarmy 100
bakterie PRODIBIO BIODIGEST 2 ampulki 11
uzdatniacz Seachem Prime 35
 

3197

 

Na koniec wyszło tak:
 

 

 

 

zestaw malawi.jpg

Opublikowano

Fajne podsumowanie, ale...

3 minuty temu, grabiec napisał:

Należy dysponować kwotą 3200 PLN

Tylko przy założeniu, że każdy postąpi tak jak Ty ;) 

Ja zapłaciłem chociażby więcej za szkło bo było na zamówienie, a nie Diversa. Pokrywę mam aluminiową więc to kolejny koszt. Tło z pcv to z kolei suma rzędu 50 zł, filtracja - jakby się ktoś zdecydował np. na kaseciak, albo narurowiec to też inne kwoty. Piasek można mieć za darmo lub ze składu za 3 zł w takiej ilości. Ryb kupiłeś dużo za dużo.

Nalezaloby więc najwyżej napisać jakieś ramy cenowe żeby ewentualnie zainteresowanych, a niezdecydowanych nie przestraszyć tą sumą ;) 

No i zapomniałeś o testach wody na początek ;) 

Ale jak już wspomniałem, pomysł fajny, może jeśli taka będzie Twoja wola, reszta forumowiczów z podobnymi baniakami też podliczy i napisze w tym wątku ile ich to wyszło, na pewno będzie to jakaś informacja dla dopiero zakładających zbiorniki, a nie wiedzących co trzeba wziąć pod uwagę na początku :) 

Opublikowano

Tak zgadza się to tylko moj przykład a nie obowiazujacy standard. Napisałem żeby dać obraz komuś kto chce wystartować.

Ceny mogą się różnic, może być coś taniej, coś drożej to jasne. Nie wiem czy ta cena straszy czy zachęca ale na pewno jest realna.

Nie każdy musi startować od 300l, można od 112 albo od razu od 1000l. 

Opublikowano

Zgadza się, chodziło mi tylko o sformułowanie przez Ciebie zdania, że należy przygotować 3200. Lepiej by brzmiało „ja poniosłem koszt...”. To jasne, że nie każdy startuje akurat 300l, dlatego też napisałem o ludziach zaczynających przygodę bądź przygotowujących akurat taki litraż. Może ktoś życzliwy założy podobny wątek z kosztami startu ze wspomnianymi 1000 litrami ;) 

  • Lubię to 1
Opublikowano

Przepraszam, ale mam wrażenie "czepiania się słów" ale wszystkim już wyjaśniłeś wiec jest cool.

Opublikowano

To są koszta orientacyjne. Bo wiadomo że każdy ma inne zasady kupowania. Ja np za akwarium juvel 450 l  z szafka wraz z filtrem Fx6 i grzalka dałem 1k (używane,nowy, kupowałem że sklepu towar powystawowy) , za JBL e1501 dałem 300 zł(nowy) ,tło czarne pcv ok50 zł!,Falownik nie pamiętam ale chyba 100 zł, piasek 50zl,kamienie za darmo,kosztu ryby 300 zł,  i pokarmu nie wliczam ,testy 170 zł.tak że u mnie wyszło to poniżej 2k. Podczas zakupów zrobiłem jeden błąd ponieważ w tej samej cenie mogłem kupić 720l również z szafka i w pełni wyposażone. Tak że zakup zakupowi nie równy. 

Opublikowano (edytowane)

Fakt faktem punkt widzenia zależy od punktu siedzenia.  Ja swoje jedno akwa 375 l ,ze stelażem, oświetleniem, filtrem (jakiś chińczyk) oraz grzalka, zapłaciłem 440 zł.  No ale to było 2 lata. Każdy kupuje to co chce ,na ile go stać i co ma dostępne. Fakt faktem zakupy od początku są nie małym wydatkiem.

Edytowane przez Piotr775

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Od lewa do prawa fajny pomysł. Kiedyś próbowałem coś takiego zrobić i nie udało mi się. Okazało się że mam za krótki baniak do symulacji takiego wschodu i zachodu albo za mało dałem ledów. Wysłane z mojego RMX3301 przy użyciu Tapatalka
    • Odnoszę się tylko do akwarium 180cm Jak chcesz połączyć L. Perlmutta, który dorasta raptem do 11cm. Z mdokami, które w moim akwarium samce mają po 18cm? Jeżeli chcesz coś w jasnym żółtym , złotym ubarwieniu, to zamiast Labidochromisów, proponuję nimbochromis venustus. A z mdoki są bardzo problematyczne w utrzymaniu ich w zdrowiu, oczywiście moim zdaniem i piszę tutaj tylko o moim doświadczeniu z tymi rybami. Pierwszy raz kupiłem stado 12ryb, po krótkim czasie zostało kilka szt. Które przeżyły do max rozmiarów. Później postanowiłem odbudować stado. Kupiłem kolejne kilkanaście rybek i wpuściłem do akwarium przejściowego, aby tam podrosły - padały jak muchy i po pewnym czasie nie zostało z nich nic. Nie poddałem się i długo szukając kupiłem kolejne 8szt. Takich odchowanych 8cm. (Ryby z Holandii) Aby je wpuścić od razu do dużego akwarium. Po 2mc z 8szt. Zostało mi 3szt i pływają do dzisiaj z 5 starszymi dorosłymi mdokami. Nie wiem, może tylko u mnie, ale te ryby są bardzo wrażliwe. Aby uzupełnić niebieski kolor w akwarium - samce i samice niebieskie, kupiłem stado cyrtocara moori. Kolorem tułowia nie odbiegają od ndok, lepiej pływają, bo mają temperament i przede wszystkim -nie zdychają. W dużym akwarium aktualnie pływa 5szt. Takich około 12cm. Dokupiłem też 16szt małych rybek, takich 3cm. Które aktualnie pływają samodzielnie w przedszkolu 200l mają już około 5-6cm i dalej rosną, w dodatku ani jedna z 16szt nie padła. Podrosną do około 8cm i wpuszczę je do reszty obsady. Ogólnie ryby z gatunków non - mbuna wolno rosną, a już cyrtocara wybitnie wolno rośnie. Do 0.5cm miesięcznie. W dodatku nie każdemu, podoba się garb tłuszczowy na czole tych ryb. Mi akurat się podoba.
    • Zgadza się, ale ja miałem na myśli początkujący z naszym biotopem.
    • Zdecydowanie, 3 to za dużo do Twojego akwarium. Skoro piszesz, że wolałbyś mniejsze gatunki, a więcej osobników, to na pewno odpada Acei, również dlatego, że po prostu rośnie za duży na ten litraż. Do Saulosi dobrym towarzystwem w Twoim zbiorniku byłby np. Labidochromis Perlmutt, fajna i ciekawa rybka. Możesz spróbować też że wspomnianym przeze mnie Maingano.  Dwa gatunki po 10-12 sztuk maluchów i celować w dwa haremy, po jednym z każdego gatunku.
    • Dziękuję za rady, jeśli zostanę przy 2 gatunkach, po ile sztuk może zostać? Czy 3 to już za duża liczebność?  
    • @Bartek_De założyłem że jak ktoś miał do czynienia "latami" z akwarystyką to już nie jest początkujący 😉😃
    • Też mi się tak wydaje, może Maingano do towarzystwa Saulosi, jeśli pozostać przy niebieskim?
    • Najprawdopodobniej w tak małym akwarium i źle dobranej obsadzie ryba jest nękana ewentualnie odczuwa pogarszanie się parametrów wody .  Masz ryby z różnych biotopów. Co się zmieniło? Zmieniło się to , że ryby dorosły , zmieniły się też parametry wody bo nie wierzę aby Twoja filtracja była właściwa patrząc na ten filterek. Tak jak napisał @yaroryby dorosły w złych warunkach i  się po prostu męczą  bo zmieniły się parametry i ubyło im miejsca .  Poczytaj wskazany link i zastanów się czy na pewno chcesz tak trzymać ryby i z jakiego biotopu. Nie chcesz się zrazić to działaj .
    • Poczytałem , poobserowałem, wziąłem też pod uwagę ryby, które mam w swoich zbiornikach.  Z uwagi że posiadam zbiorniki, w których posiadam młode  rdzawe, maingano, perlmutty, cynotilapie zebroides cobue (100x50x50 do likwidacji jeśli postawie 180cm) oraz w 120x50x50 copadichromis trewavasae lupingu oraz yellowy. To ostatecznie u mnie będą 2 akwaria. 120x50x50 oraz w/w 180x50x50.   Z uwagi że w 120cm mam copadichromis trewavasae lupingu wraz z yellowem od ponad 2 lat pora na jakieś zmiany. Nie ukrywam że z yellowami jestem już od blisko 4 lat i mi się przejadły. Także widzę 2 rozwiązania: -OPCJA 1 W 120x50x50 Zostawić copadichromisa trewavasae lupingu F1 dopuścić np. Labidochromis perlmutt (pasuje pod kątem żywieniowym) w miejsce yellowa.   A w 180x50x50 zrobić mbuniaka np. ze stadkiem acei luwala lub itungi. Do tego dokupić sobie "szefa" protomelasa steveni taiwan reef oraz z 2 gatunki mbuny pośród ryb: cynotilapia, maingano , rdzawy lub kolejne marzenie (Metriaclima msobo lub Fainzilberi)    - OPCJA 2  W 120x50x50 zrobić typową mbunę pośród rdzawego maingano cynotilapii.   W 180x50x50 zakupić placidochromisa mdoke white lips + aulonocare i np. dorzucić pasującego żywieniowo Labidochromisa perlmutta czyli zrobić non mbuniaka ale... wtedy muszę też sprzedać copadichromisy z 300l.  
    • No dobrze ale co się zmieniło co się dzieje tej rybce   
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.