Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

1. Nie ma czujnika temperatury na sterowniku (ani aktywnego chłodzenia). Okazało się przy ostatnim modelu, że odpowiednie grubości ścieżek załatwiają sprawę i sterownik się nie grzeje. 
2. Gęstość sterowania - we wcześniejszych sterownikach 0-255, w V4 0-4095, a w wersji V5 0-1023, czyli coś pośredniego, ale nie trzeba używać dodatkowego układu, który podnosił cenę.
3. Oprogramowanie umieszczone na układzie WiFi - w V4 oprócz WiFi był jeszcze dodatkowy mikrokontroler i dwa układy komunikowały się ze sobą, niestety było to rozwiązanie drogie, stąd cena V4 była wysoka.
4. Ujednolicenie napięcia w układzie do 3,3V - w V4 były dwa napięcia (3,3V oraz 5,0V i potrzeba konwertowania poziomów logicznych) - mniej elementów = niższa cena
5. Brak czujnika napięcia baterii podtrzymującej zegar - nigdy nie było problemów z podtrzymaniem zegara, ta bateria wystarczy na 10 lat albo dłużej, a to też podnosiło cenę.
6. Wszystkie powyższe czynniki = zmniejszenie obudowy i rozmiarów płytki, a to też spowodowało redukcję kosztów.
7. Zakup pieca reflow (do lutowania płytek) i samodzielne wykonanie kompletacji elementów i lutowania rozpływowego w piecu = dalsza redukcja kosztów (za cenę jednego weekendu przeznaczonego na lutowanie).
8. Zamówienie płytek w chinach (redukcja kosztów płytek o 1/2), niestety trzeba było przejść dosyć skomplikowane procedury odprawy celnej.
9. Mniejsza obudowa to też mniejsze naklejki, czyli tańsze.
10. Migjąca dioda została (jest pod naklejką) - co to za urządzenie, co nie miga diodą ;)

Podsumowując: Sterownik ma troszkę mniej bajerów, ale za to zyskał dodatkowy kanał. Maksymalne obciążenie 21A! Zakres napięć pozostał taki jak był. A cena 120 zł.

  • Dziękuję 1
Opublikowano

Brzmi zacnie i idealnie jada się pod moje potrzeby, biorę!

Nie znalazłem tylko jednej rzeczy. Czy jest możliwość sterowania powiedzmy czterema kanałami na zasadzie ściemniacza a pozostałe on-off które sterowałybu przekaźnikami 12v/230v?

Czy na jednym kanale mogę dodać włącz na x czasu ale tylko na żądanie, aplikacja to obsłuży? Jak nie to udostępnisz kod źródłowy czy jest on pilnie strzeżony przez autora? 🙂 W czym jest napisana aplikacja?

Opublikowano

Sterowanie on/off będzie można zaprogramować, tak jak było w V4.

Obsługa włączania dowolnych ustawień na jakiś czas będzie dodana, ale trochę później. 

Kod źródłowy (w C++) nie będzie dostępny, ale ze sterownikiem będzie można skontaktować się przez api http, dzięki czemu będzie można też samemu dopisać swoje pomysły (w oddzielnej aplikacji).

Opublikowano
43 minuty temu, RomanoLindano napisał:

Sterowanie on/off będzie można zaprogramować, tak jak było w V4.

Obsługa włączania dowolnych ustawień na jakiś czas będzie dodana, ale trochę później. 

Kod źródłowy (w C++) nie będzie dostępny, ale ze sterownikiem będzie można skontaktować się przez api http, dzięki czemu będzie można też samemu dopisać swoje pomysły (w oddzielnej aplikacji).

Wychodzi na to, że to urządzenie będzie niezłym kombajnem po dodaniu kilku przekaźników 230v. 

Już teraz będzie możliwość sterowania  LED plus świetlówka 230v na przekaźniku.

Dodatkowo chciałbym ten sterownik wykorzystać  do sterowania pompami i auto podmianą wody.

1. Ustawienie harmonogramu niezależnego dla trzech pomp i dodatkowo zrobić coś ala feed pause wspólne dla tych wszystkich trzech. Czyli niezależnie od harmonogramu zasilanie na tych samych trezch kanałach zostanie wyłączone na x czasu i po upływie tego czasu wraca do pracy zgodnie z zadanym wcześniej harmonogramem.

2. Sterowanie elektrozaworem do auto wymiany wody na żądanie, dlatego na żądanie bo chcę narazie to monitorować. Działałoby to też na zasadzie feed pause ale dla obwodu normalnie zamkniętego. 

Z tego co pisałeś wyżej obsługa dla 1 i 2 to jest funkcjonalność która będzie dostępna w przyszłości, tak?

Opublikowano (edytowane)

Niedawno kupiłem sterownik w wersji V4 i szczerze nie wiem czy kupując teraz V5 czegokolwiek by mi brakowało z tych funkcjonalności myślę że raczej nie. A mam jeszcze takie pytanie, czy nie myślał Pan o zrobieniu np. dwóch wersji sterownika np:

Standard za te +/- 130 zł 

Top za +/- 200-250zł

Wiem że to wbrew zasadzie standaryzacji i komplikuje mocno samą produkcję, wymaga dodatkowej pracy przy zażądzaniu produkcją, konieczność użycia większej liczby części, ale może by się znalazło sporo gadżeciaży którzy chętnie zapłacą więcej za,, wersję wypasioną,, 

Dodatkowe poszerzenie oferty to jakby nie było rozwój. 

Edytowane przez aro600
Opublikowano

Panie Romku. Fajnie, że nowy sterownik będzie miał 7 kanałów. To się sprawdza w dużych akwariach. Co mi brakuję to możliwość wpisania do sterownika 2 programów i przełączania się po między nimi jednym przyciskiem. 

Godziny mojej pracy są różne i czasami chciałbym mieć fajne światło do południa, a czasami popołudniu. Gdy mnie nie ma w domu ustawiam sobie światło eko po przez przycisk krótkiego lub długiego kliknięcia. Ale lepiej moim zdaniem, aby był osobny fizyczny przycisk do zmieniania programu. 

Druga uwaga tyczy się czujnika temperatury- skoro już jest w tej bogatrzej wersji to powinien też być wyświetlacz na sterowniku wskazujący daną temp.  w akwarium. Próbowałem wcześniej termometry z zewnętrzna czujką i zwyczajnie padają po paru miesiącach (wyświetlacz umieszczony w obudowie, pewnie wilgoć załatwia termometry...) 

Tak naprawdę to Pana sterowniki kupuję się na ładnych parę lat i to czy kosztuję on 100zł, czy full wypas według tej specyfikacji co napisałem wyżej i będzie kosztował 200zł nie ma dla mnie znaczenia. Ważne jest to aby spełniał wymagania. 

  • 1 rok później...
Opublikowano (edytowane)

Tak się zastanawiam, czy już czas kupić grzałkę? A może sterownik zresetować?  😉
Pzdr. Rysiek.

temperatura w akwarium.png

Edytowane przez rysib
  • Haha 4

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.