Skocz do zawartości

"Akwarystyczne" aparaty


Rekomendowane odpowiedzi

Gość Stary wielbiciel km ;-)
Opublikowano

Kluczem do sukcesu jest niskie iso, mocno przymknięta przysłona i szybkie czasy synchronizacji, a odpowiedzią na brakujące światło przy tej technice jest zewnętrzna lampa błyskowa, zawieszona nad zbiornikiem i wyzwalana bezprzewodowo z korpusu. 

Gość Stary wielbiciel km ;-)
Opublikowano

Przykładowo f5.6 1/500 iso 100 +błysk nad zbiornikiem.

Przy mocnej lampie można pokusić się o jeszcze krótsze czasy jeśli byłaby taka potrzeba.

Opublikowano
38 minut temu, Gość Stary wielbiciel km ;-) napisał:

Przykładowo f5.6 1/500 iso 100 +błysk nad zbiornikiem.

Przy mocnej lampie można pokusić się o jeszcze krótsze czasy jeśli byłaby taka potrzeba.

IMHO czas eksplozji dużo przesadzony nawet dla szybkich pyszczakow, lepiej skręcić lampę albo zwiększyć przesłona.

@AndrzejGłuszyca pisałem już, w którymś początkowym poście, że można sztucznie doswietlic partie zbiornika/dodatkową lampa choćby na klips/ , trzeba w tedy czekać aż rybcia wpłynie w ten sektor i zapisuje ale przy lampka błyskowej jest dokładnie tak samo. Cierpliwość to podstawa w foceniu?

Opublikowano
2 minuty temu, BombeL napisał:

@AndrzejGłuszyca pisałem już, w którymś początkowym poście, że można sztucznie doswietlic partie zbiornika/dodatkową lampa choćby na klips/

Łukasz..ja o tym wiem:) Chodziło mi bardziej o to ,że nie każdy ma dodatkową lampę  , nie każdy ma przewód aby umieścić lampę w innym miejscu , nie każdy wyzwala lampę  ( dodatkową) drogą radiową. A blenda  też jest tutaj bardzo pomocna. Jak przyjrzysz się niektórym zdjęciom to widać wyraźnie z której strony padało światło, możesz ocenić też czy było odbite, czy było bezpośrednie  a nawet przy wprawnym oku czy ktoś używał dyfuzora.

Lampa dodatkowa ze stałym światłem też jest super rozwiązaniem. To tylko kwestia jego barwy. A generalnie cierpliwość przy foceniu pyszczaków to podstawa. Mam zdjęcia moich palet i przypominam sobie jak je robiłem :)  to w porównaniu do pyszczaków to po prostu bajka.

 

Opublikowano (edytowane)
30 minut temu, AndrzejGłuszyca napisał:

To tylko kwestia jego barwy

Obecnie przy tak dużej ilości czy to żarówek energo czy to żarówek lądowych dobierze się odpowiednie światło do tego co każdy ma w akwa?

30 minut temu, AndrzejGłuszyca napisał:

Mam zdjęcia moich palet i przypominam sobie jak je robiłem :)  to w porównaniu do pyszczaków to po prostu bajka

Hehe przy pysiach peletki wyglądają jak by z pokarmem dostawał pawulon?

Edytowane przez BombeL
Gość Stary wielbiciel km ;-)
Opublikowano
1 hour ago, BombeL said:

IMHO czas eksplozji dużo przesadzony nawet dla szybkich pyszczakow, lepiej skręcić lampę albo zwiększyć przesłona.

@AndrzejGłuszyca pisałem już, w którymś początkowym poście, że można sztucznie doswietlic partie zbiornika/dodatkową lampa choćby na klips/ , trzeba w tedy czekać aż rybcia wpłynie w ten sektor i zapisuje ale przy lampka błyskowej jest dokładnie tak samo. Cierpliwość to podstawa w foceniu?

Czas nie jest kompletnie przesadzony, robiłem zdjęcia na dużo krótszych czasach, w zależności od efektu jaki próbujesz uzyskać, a szersze otwarcie, które sugerujesz w zależności od obiektywu może sporo zamydlić szczegóły, szczególnie przy tych tańszych szkiełkach. 

Co do samych lamp, można kupić dość tanie modele lamp, które dla amatorów akwarystycznej fotografii sprawdzą się wyśmienicie. Przykładem takiej lampy jest chociażby zestaw Nissin Speedlite Di700 (lampa + radio) i z tego co pamiętam to robią to pod każdy system. Chińskie lampy firmy Yongnuo czy Godox to kolejna opcja.

Nie ma szans, żeby strzelić dobre zdjęcie ryby w baniaku bez lampy zewnętrznej (nie umieszczonej na korpusie) i jeśli myślisz, że jasne szkło załatwia sprawę to się grubo mylisz. Przykładowo przy tanim szkle canona 50mm 1.8 dla APS-C i maksymalnym otwarciu, celując rybie w oko, oprócz głowy reszta ryby jest praktycznie rozmyta ;-). 

Pozwolę sobie tutaj podlinkować zdjęcie Stana (mam nadzieję, że się nie obrazi)

26063609_961610704003905_156320094896476

 

Myślisz, że jesteś w stanie choć zbliżyć się do efektu uzyskanego na zdjęciu powyżej bez lampy zewnętrznej ?  ;-)

Pozdrawiam kumatych

Opublikowano (edytowane)
18 minut temu, Gość Stary wielbiciel km ;-) napisał:

a szersze otwarcie, które sugerujesz w zależności od obiektywu może sporo zamydlić szczegóły, szczególnie przy tych tańszych szkiełkach. 

Nie napisałem o szerszym otwarciu tylko większej przesłanie/ jej wartosci/ a więc zmniejszeniu otworu. Wieksza przeslona = mniejszy otwor...

Pozdrawiam kumatych...??

Edytowane przez BombeL
Gość Stary wielbiciel km ;-)
Opublikowano

I co chcesz przez to uzyskać? Zwiększając wartość przysłony?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.