Skocz do zawartości

Czy akwa 120x70/80 ma sens?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Zainstalowalem w salonie baniak 120x40x50 ze sklepu i gra muzyka ale widze teraz, ze mam miejsce na ewentualne poglebienie go do 70-80 cm. Na szerokosc nic nie poradze bo nie ma miejsca. Obsada zostalaby Mbuna (bo zwierzaki sa na cale zycie a nie na swieta), wiec nie ma co kombinowac z wysokoscia. 

Nie pamietam, zebym widzial do tej pory na forum podobny baniak, wiec wole zapytac czy taka glebokosc to problem (filtracja, mniej rybki widac, trudniejsza obsluga, etc) czy  po prostu macie w domach wiecej miejsca niz ja?

Tak wiecie, zanim zaczne zone urabiac. :D

Przepraszam za  brak polskich znakow, pisane z pracowniczego laptopa.

  

Edytowane przez hilux
Opublikowano

Rozumiem, że chodzi Ci o poszerzenie, a nie dasz rady wydłużyć? :D bo my tutaj to tak to nazywamy: 120- to długość, 40-szerokość właśnie (wg Ciebie jak rozumiem głębokość ;)) i 50- wysokość ;) 

@stan ma zdaje się baniaczek 120/60/60 więc może coś podpowie. W każdym razie wysokość też jest istotna, zawsze to więcej wody dla ryb, więc nie rezygnuj tak na starcie. Chłopaki mają akwaria po 70-80 cm szerokości, ale występują one po prostu przy większych długościach...

Opublikowano

Żebyśmy się dobrze zrozumieli: dno by było 120x80cm? Jako akwarium obsługiwane z obu stron, to bym powiedziała że świetnie, ale jak dostęp ma być standartowo tylko od przodu i boku(ów), to już musisz wiedzieć, czy w akwarium jest potrzebna ingerencja w okolicach dna na całej powierzchni. Jeżeli nie, to dobrze, ale jeśli dostęp powinien być, to gorzej, bo przeciętny człowiek raczej nie sięgnie do dna w okolicach tylnej szyby w połowie długości akwarium.
 

Opublikowano

@austlander, a jaka jest wg Ciebie potrzebna ingerencja w okolicach dna, szczególnie na tyle akwarium, że ma to dyskwalifikować szerszy baniak? To Malawi, a nie holender, dobra cyrkulacja i zero grzebania przy dnie...

Opublikowano

Dlatego napisałam "jeśli potrzebna". Ja nigdy akwarium nie miałam, co to jest holender nie wiem, z dawnych czasów pamiętam jedynie, że kolega który akwaria posiadał, trochę w nich grzebał - dlatego skojarzenie z dostępem. Wiem że duże zbiorniki są nastawione na istnienie jako obieg zamknięty (no może poza podmianami wody), ale mniejsze aż takie samoobsługowe nie są (albo mam złe wyobrażenie?). Mnie by ucieszyło, gdyby akwarium chodziło samo z siebie, bez wkładania rąk do środka :)

Opublikowano
33 minuty temu, austlander napisał:

Mnie by ucieszyło, gdyby akwarium chodziło samo z siebie, bez wkładania rąk do środka :)

..i jest to możliwe. Załóż typowego LT ( low - tech) . Poczytaj: http://www.akwa.szczecin.pl/rosliny/akwaria-low-tech-(lt)-podstawy-funkcjonowania/

Ja wróciłem  do takiego typu akwarium . Jest to dla mnie przeciwieństwo naszego biotopu.

Opublikowano

Jak najbardziej powiększaj do 80cm szerokości i na wysokość daj 60cm. Przy odpowiednniej aranżacji będzie super efekt i większą mbunę można by dododać do tych co masz. 

Opublikowano

Dostęp do baniaka byłby tylko od frontu, z dwóch stron są ściany a z trzeciej kanapa. Ale dobrze wiedzieć, że jest to do zrobienia, dzięki. :) 

Opublikowano (edytowane)

Najpierw musze się dowiedziec ile by mnie taki baniak kosztowal. 

Urabianie kobiety zacznie się jesli uznam, ze koszt jest znosny. :) Wtedy wroce dopytac jakie gatunki moglbym dopuscic do obecnej obsady bo to pierwszy krok do sukcesu. :D 

EDIT: Dostałem pierwszą wycenę, auć. 

Baniak wycenili na €560. Drogo ale do przeżycia, podobno Irlandia to jeden z najdroższych krajów w Europie na kupowania szkła.

Stelaż aluminiowy €700.  Nie znam się na stelażach aluminiowych, może i tyle kosztują. Tylko po co aluminium, skoro  stalowy z kątowników załatwiłby sprawę?  :confused:;) 

Obudowa do stelaża a la szafka... €550. :D :huh: Bez komentarza. 

Zapytałem jeszcze dwie inne firmy, zobaczymy co odpiszą. Tak z ciekawości, czy baniak  500L o powierzchni dna 120x70 wymaga koniecznie metalowego stelaża? Zrozumiałbym (niekoniecznie zapłacił :) ) gdyby te pięć setek kosztowała wzmacniana szafka ale taki pieniądz za drewniane obicie z parą drzwiczek to golenie jelenia.   

Edytowane przez hilux

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.