Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
14 godzin temu, qntek napisał:

Dokończyłem już prawie belkę na modułach samsunga, mam 21 modułów 11000K i 14 RGB, teraz wydaje mi się, że trochę dużo ale dzięki sterownikowi leddimmer ustawie sobie wszystko tak jak chce.

Nie to bym się czepiał ;) ale  za same moduły zapłaciłeś ponad 300 zł  i na pewno o wiele za dużo masz tych modułów.

Fakt że sterownikiem  ustawisz siłę świecenia jak zechcesz ale tak wielki nadmiar jednak kosztuje.

Dla następnych pokoleń modułówców :D proponuję pewne ulepszenie i znaczną obniżkę kosztu.

Pojawiły się nowe moduły IP68   długości 50 cm  w którym jest  12 szt dotychczasowych  modułów umieszczonych na 50 centymetrach w dodatku bardzo estetycznie i od razu z aluminiowym radiatorem, wszystko zalane przeżroczystym silikonem .

.

HTB15mLiQFXXXXXrXFXXq6xXFXXXR.thumb.jpg.e84b742fc4acf6bd7dcd9afc44b3ed5e.jpg

 

Na dodatek każdy taki 50cio centymetrowy moduł ma z obu stron wtyczki  męsko/damską by łatwo łączyć to w nawet 2 metrowe listwy.

Moduł ma mocowanie na wkręt by nigdy się nie odkleił  i  jest absolutnie wodoszczelny z IP68 .

Tu na fotce taki moduł  led bar  12V RGB na 5050  mocy 9W  czyli dokładnie tak samo świeci jak 12 szt dotychczasowych modułów, jednak jeden kosztuje z przesyłką do Polski tylko 15 zł .

3 szt takich modułów załatwiają RGB do baniaka 150 cm  jeśli chcesz równomiernie oświetlić całe akwarium.

https://pl.aliexpress.com/item/LED-Bar-Light-5050-RGB-50cm-IP68-SMD36LED-RGB-LED-Rigid-Strip-Swimming-Pool-12V/32807767502.html?spm=a2g17.search0104.3.110.ea1484fIJMNCA&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_4_10152_10151_10065_10344_10068_10342_10343_10313_10059_10340_10341_10534_100031_10084_10604_10083_10103_10304_10307_10615_10301_10142,searchweb201603_25,ppcSwitch_4&algo_expid=b544073c-5343-416b-81a5-24515dcf881e-16&algo_pvid=b544073c-5343-416b-81a5-24515dcf881e&priceBeautifyAB=4

Te moduły są produkowane do podwodnego oświetlania basenów 

Do tego  taki sam moduł 50 cm WHITE ale na diodach SMD7020 który z tej samej mocy 9W daje światła 2-3x więcej niż te dotychczasowe moduły Samsunga na SMD5630 a kosztuje  16 zł z przesyłką..

https://pl.aliexpress.com/item/50cm-IP68-9W-SMD-7020-36LED-White-LED-Rigid-Strip-Swimming-Pool-12V/32515420357.html?spm=a2g17.search0104.3.171.3b22c019TirW9w&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_4_10152_10151_10065_10344_10068_10342_10343_10313_10059_10340_10341_10534_100031_10084_10604_10083_10103_10304_10307_10615_10301_10142,searchweb201603_25,ppcSwitch_4&algo_expid=9685c071-cfa9-484d-8a42-40cee0019fee-24&algo_pvid=9685c071-cfa9-484d-8a42-40cee0019fee&priceBeautifyAB=4

Przy tak silnym białym świetle   polecam  2 moduły RGB na 1 moduł  White SMD7020/SMD8520

albo jeszcze lepsze na  oryginalnych diodach Korea  SMD 8520 znacznie lepszych od tych 7020  i barwie 10000K albo i 30000K.

oba wodoodporne z IP68

https://pl.aliexpress.com/item/3pcs-lot-50cm-Korea-8520-chip-high-bright-Waterproof-ip68-Hard-Rigid-Strip-outdoor-use-strip/32635011310.html?spm=a2g17.10010108.1000013.6.56c323dabW01Mv&traffic_analysisId=recommend_2088_3_90158_iswistore&scm=1007.13339.90158.0&pvid=60c85cd0-4191-4ad9-98a1-6c3a2fa78d51&tpp=1

 

 

 

Edytowane przez deccorativo
  • Lubię to 1
Opublikowano
2 godziny temu, deccorativo napisał:

Nie to bym się czepiał ;) ale  za same moduły zapłaciłeś ponad 300 zł  i na pewno o wiele za dużo masz tych modułów.

Fakt że sterownikiem  ustawisz siłę świecenia jak zechcesz ale tak wielki nadmiar jednak kosztuje.

Dla następnych pokoleń modułówców :D proponuję pewne ulepszenie i znaczną obniżkę kosztu.

 

 

 

No cóż, jak już jest tak zostanie. O modułach które przytoczyłeś nie czytałem na tym forum, spotkałem się z diodami powerled i tymi modułami. Na prądzie się nie znam więc wybrałem moduły.

Używałem ich przez jakiś czas w swoim obecnym akwarium, było jednak jak na mój gust za ciemno (obecnie mam roślinniaka) dla tego zdecydowałem się dać więcej modułów. Wolałem mieć za dużo niż za mało. Masz jednak racje, zapłaciłem za nie ok 300 zł :(

Przesadziłem też z profilami aluminiowymi bo kupiłem dwa, a wykorzystałem tylko jeden.

Opublikowano
26 minut temu, qntek napisał:

Używałem ich przez jakiś czas w swoim obecnym akwarium, było jednak jak na mój gust za ciemno (obecnie mam roślinniaka) dla tego zdecydowałem się dać więcej modułów. Wolałem mieć za dużo niż za mało.

Nie to bym się czepiał tych modułów Samsunga :Dale o tym że za ciemno wielu mi pisze na PW - choć to najłatwiejsze dla laika  do wykonania oświetlenie DIY to jak każde ma swoje zalety ale i wady.

Moim zdaniem zwiększanie ilości modułów poza matematycznym wzrostem  lumenów czyli strumienia światła jednak nie przebija wody  i tego tym modułom brak. .  Ty masz  21 modułów 11000K  1,2W  170lm o sumarycznym strumieniu zapewne  ok  3500 lumenów i mocy led  25W gdzie część idzie na oporniki w tych modułach.

To nie to samo co   2x 20W Power LED White Full Spectrum  pracujące na 60% czyli  też 25W  z kolimatorami 60 stopni bo jeszcze liczy się  skupienie i ukierunkowanie tego światła i coś takiego jak zasięg tego światła, bo woda silnie tłumi światło.

Tu masz fotkę jak te 2x20W na 60% oświetla las 30m od domu. Żaden moduł Samsunga nawet w ilości 21 szt nie ma szans by to zrobić.

20171220_173702.thumb.jpg.041055c8451b1dd44cf4b5eaa4183f6d.jpg

Opublikowano

Pod sterownik Romka da się podpiąć każdą Power LED nawet taką 100W bo  kiedyś Romek się ugiął  i dostosował sterownik do napięć od 9V aż do 38V  a u innych kończy się na 24V i kicha z tymi LEDami nawet 20W .

Opublikowano

Witaj @qntek

Jeśli chodzi o aranżację... Nie potrzebujesz kamieni wysokości 50cm. Mniejsze kamienie możesz ułożyć stabilnie na dnie, a na nie kładziesz te, które chcesz mieć na widoku i ci się podobają. Moim zdaniem przy tle strukturalnym i większych modułach kamienie mogą być ułożone niżej. W ten sposób pokazujesz walory tła i modułów nie przysłaniając ich zbytnio. Takie tło samo w sobie daje ten efekt głębokości.

Bez tła strukturalnego to już inna sprawa i wtedy trzeba już podnieść aranżację. 

Opublikowano

Do swoich akwariów zbieraliscie kamienie czy kupowali na składzie? 

Wybrałem się ostatnio nad rzekę, myślę że coś bym wybrał. Kolorystyka jednak różna. Myślicie że po jakimś czasie kolory się zrównają dzięki glonom? Tło chciałem zrobić pod kolor kamieni, nie wiem czy jest sens się tym przejmować gdyby ładnie wszystko zarosło, tylko czy zarośnie? 

Opublikowano

Ja kupiłem serpentynit na składzie, za grosze :) co do glonów.. u mnie zarasta równo - patrz foto, ale znam przypadki, gdzie nie zarasta :D

Z pewnością składa się na to wiele czynników.

IMG_20171108_073521_716.thumb.jpg.f18e3fb112bbd857425e4b7c3857d7ea.jpg

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
    • Używam właśnie poliestrowej od innego dostawcy niż poprzednim razem bo tamten już nie ma jej w ofercie. Tamta poprzednia nie robiła mi takiej wody. Oczywiście nie można wykluczyć, że ubytek bakterii ze starej owaty właśnie to powoduje, mimo braku zmiany parametrów NO2, NO3, ale może też trafiłem na wyrób z innej chińskiej fabryczki gdzie proces produkcji jest trochę inny . Woda wygląda przez dwa -trzy dni jak by była lekko zabarwiona (zafarbowana) na na biało, a nie pływał w niej jakiś widoczny gołym okiem pył.  Chyba przy następnej wymianie  włożę wkłady sznurkowe i zobaczę co będzie się działo. Czy ktoś z Forumowiczów używa gotowych sznurkowych , jeśli tak to z jakim PPI bo pamiętam, że kiedyś używałem jakieś w miarę gęste i po kilku dniach się zapychały.
    • Sprzedawca nie ma tu znaczenia, należy zwracać uwagę na rodzaj włókniny. Silikonowe pylą, poliestrowe nie. https://allegro.pl/oferta/wloknina-tapicerska-poliestrowa-owata-sztywna-300g-12017517499
    • Jedno nie daje mi spokoju, czy na pewno dobrze regenerujemy żywice jonowymienne? Powszechnie polecana na forum i stosowana metoda regeneracji zakłada przygotowanie roztworu 10% solanki i objętości 3 x objętość żywicy, w której następnie płukane jest złoże. Patrząc jednak jak sposób regeneracji w domowych stacjach uzdatniania (opis np. https://www.filtry-do-wody.info/blog/regeneracja-zmiekczacza-wody-co-warto-wiedziec/) widzę jedną zasadniczą różnicę: w stacji uzdatniania solanka przechodzi przez złoże tylko RAZ i trafia do kanalizy a u nas żywica zwykle "kąpie się" w solance przez dłuższy czas. Przykładowo, stacja do usuwania azotanów w instalacji domowej (https://sklep.osmoza.pl/usuwanie-azotanow-global-water-nitrate-p-2240.html) zużywa do regeneracji 25l żywicy 140 l wody i 2,9 kg soli (solanka o stężeniu ok 2%) i trwa niecałą godzinę. Proporcjonalnie, do regeneracji 1 litra żywicy zużywane jest zatem ok 5,6l solanki. I teraz pytanie co jest lepsze dla żywicy i jej właściwości absorpcyjnych? Jednorazowe płukanie solanką o mniejszym stężeniu ale w większej ilości, czy długie płukanie w tej samej solance o większym stężeniu? W pierwszym przypadku wypłukujemy wszystko z zabrudzonej żywicy, a w drugim "zabrudzona" solanka wielokrotnie przepływa przez nasze złoże. Tak jak już wcześniej pisałem mam u siebie 3 litry PA202 i do regeneracji używam 6 lub 9 litrów solanki 10%. Regenerację robię na dwa sposoby: albo mieszam gorącą "zupę" w wielkim 9-o litrowym garnku (6 litrów solanki + 3 litry żywicy), albo 9 litrów letniej solanki (ok 40oC) przepycham małą pompką przez dwa szeregowo połączone HW603 z wylotem z powrotem do gara. W obu przypadkach regeneracja trwa ok godzinę. Czasami powtarzam proces regeneracji po raz drugi z nową "czystą" solanką - wtedy kolor "zupy" jest jaśniejszy 🙂  Po tym oczywiście płukanie pod kranem i z powrotem do akwa. Następnym razem planuję jednak przygotować w wiadrze 30 litrów solanki o mniejszym stężeniu i przepchnąć ją tylko raz przez całą żywicę przy wolnym przepływie (litr na minutę). Co o tym sądzicie? A może ktoś już tak robi?
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.