Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, 

ciągle mam wątpliwości co do nośności mojej komody z BRW. BRW raczej nie kojarzy się z super wytrzymałością, mam taką komodę https://www.brw.com.pl/katalog-produktow/produkt/1162,komoda-kaspian.html .

Jak widać na tym zdjęciu komoda ma dwie pionowe ścianki na środku ale niestety nie do ziemi tylko do dolnej płyty. 

 kom2d4s_3,lFaYeqWeaWZRmdiQiHtf.jpg

Jej budowę widać dokładnie na instrukcji (załącznik 1).

Szafkę wzmocniłem od tyłu dwoma deskami z litego drewna, po 12 wkrętów na każdą, do każdej z pionowych ścianek (załącznik 2).

Dodatkowo, w każdym możliwym miejscu dokręciłem kątowniki, do tych poprzecznych listewek, półki dokręciłem, blat, przednią listwę, wszędzie gdzie widziałem w tym sens kręciłem kątownik.

Pod tymi pionowymi ściankami środkowymi planuję dołożyć deski z płyty MDF na całę głębokość szafki (wyjdzie 40cm x 6cm wysokości). Z poziomem raczej problemu nie ma, komoda się nie kołysze, jak ją konkretnie pchnę to się po prostu przesuwa po panelach, bez chybotania.

 

Pytanie do ekspertów, jakimi jesteście (wazelina;p) : czy taka komoda wytrzyma 120x40x50 akwa, z około 20kg piasku, 30kg kamienia? Sama komoda ważyła 57kg bez wzmocnień, akwarium pewnie z 40kg, woda kamienie pewnie 260kg, razem koło 350kg.

 

Wytrzyma?;p

 

Bez nazwy.jpg

IMG_20171218_213144.jpg

IMG_20171218_213359.jpg

Opublikowano (edytowane)

Jak dołożysz dwa klocki nr 16 tak by były i z tył i z przodu to bez obaw stawiaj słonia na tej szafce.

A pozycja z listy Nr 7 powinna być przed montażem pięknie cała kilkukrotnie pomalowana bezbarwnym matowym lakierem wodoodpornym  -  nie mam jeszcze zdjęcia jak wygląda taki blat jak woda na niego poleci a zawsze coś tam poleci.

Edytowane przez deccorativo
Opublikowano
10 minut temu, deccorativo napisał:

Jak dołożysz dwa klocki nr 16 tak by były i z tył i z przodu to bez obaw stawiaj słonia na tej szafce.

A pozycja z listy Nr 7 powinna być przed montażem pięknie cała kilkukrotnie pomalowana bezbarwnym matowym lakierem wodoodpornym  -  nie mam jeszcze zdjęcia jak wygląda taki blat jak woda na niego poleci a zawsze coś tam poleci.

Zamiast tych klocków chcę po całej długości dołożyć listewki, z MDF albo i litego drewna. Te klocki są złej wysokości, komoda na bocznych ściankach miała takie mikro nóżki gumowe wbijane jak pinezka, z uwagi na to klocki były za wysokie po wyjęcie tych pinezek. 

Na tej komodzie stała mała kostka 30x30, nie raz nie osiem był zalewany blat, trzyma się:)

Opublikowano
7 minut temu, koters napisał:

Na tej komodzie stała mała kostka 30x30, nie raz nie osiem był zalewany blat, trzyma się:)

To nalej wody i zostaw na rogu  szafki bo tam będzie ciekło z baniaka to zobaczysz jak puchnie płyta wiórowa.

A wiesz jaka to nerwowa jak widzisz gołym okiem jak baniak wisi cały na jednym rogu w górze a w środku 200l wody i nie ubezpieczona chałupa od zalania przez akwarium?

A wiesz jakie to przedsięwzięcie by w takim baniaku z rybami po roku wymienić taki blat  - super ro*********a baniaka aż do podłogi.

Ale jak jesteś taki pewien to zostaw jak jest .:P

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • W akwariach non-mbunowych nigdy nie uchował mi się żaden narybek. Dokładne zero. ........... koszmar. Osobiście nie mógłbym patrzeć na taki tłok i obijające się o siebie ryby. Ale nie chciałem pisać wprost. Nie chcę nikogo krytykować, bo różne są upodobania. Lethrinops (grzebacz) i Copadichromis (toniowy) po 15 szt podrośniętej młodzieży, by wykreować układy kilkusamcowe.  Placidochromis i Otopharynx (bardziej środkowe rejony) po 5 szt mniejszych niż powyższe, by wykreować haremy, bo to większe ryby yellow - jak w poprzednim moim poście dalej:
    • U mnie w 540l jest około 25 ryb i uważam że jest ok. Nie ma efektu zaganiania całej obsady w kąt akwarium podczas tarła 😉
    • @tom77 witaj. Na podstawie Twojego dość szerokiego postu dobierałem obsadę Z tymi toniowcami jest problem jak sam zauważyłeś bo ciężko kupić i Borley M i VG. Nic w tej obsadzie nie musi być "must have". Jak każdy amator poszedłem w wygląd. Janusz akwarystyka musi mieć kolorowo.  Mam jeszcze 2-3 miesiące więc zbieram opinie.  Twierdzisz że będzie problem z wielosamcowoscia przy 5 gatunkach a ja rozważam jeszcze jakiegoś małego kilera do eliminacji narybku. Nie wiem tylko co przez to rozumiesz ? Że ciężko będzie o wybarwienia jednego czy dwóch samców czy może wręcz żadnego ?  W ogóle jako doświadczony akwarysta przy takiej obsadzie po ile ryb (docelowo) i w jakich proporcjach samiec-samica wpuscilbys do baniaka.  Pytałem o to w Malawi Polska na FB i dostałem odpowiedź że ok 50 ryb co moim zdaniem jest dużym przegienciem tylko że mi to może się tylko coś wydawać a takie przerybienie pozwoli na rozkład agresji.  
    • A mierzyłaś wodę z innych źródeł dla porównania?  I jak się trzyma obsada po tygodniu?  
    • Copadichromis borleyi Mbenji ma opinię najspokojniejszego wśród C. borleyi. Może ze względu na długie płetwy brzuszne. Wydaje mi się, że ryzyko niewybarwienia się Copadichromis sp.„virginalis gold” jest mniejsze niż ryzyko podgryzania przez yellowki długich płetw brzusznych C. borleyi Mbenji. Moje C. sp.„virginalis gold” zaskakiwały mnie większą asertywnością niż się spodziewałem. Choć i tak pewnie jednak będą na dole hierarchii, bo yellowki to jednak mbuna (choć adoptowana), L. albus jest asetrywniejszy niż np. L. sp.”red cap”, a Placek i Otopharynx są jednak znacznie większe. I miałbyś ryby o kształcie „wydłużonym toniowym”, a nie trzeci gatunek „dość masywny” (jeśli C. borleyi Mbenji, bo są jeszcze Placek i Otopharynx).Niestety w ostatnich latach trudno o C. sp. „virginalis gold” wysokiej jakości (relatywnie dużo żółtego i dobrze ciemna reszta). Generalnie myślę, że wybrałeś zgraną ekipę, ani kilerów, ani bardzo spokojne gatunki. Pewności oczywiście nie ma, bo to żywe stworzenia. Wielosamcowość w pięciu gatunkach jest moim zdaniem niemożliwa. Częściowo ryby same zdecydują. Częściowo zdecydujesz Ty (w funkcji swoich upodobań). 5 gatunków wielosamcowo, nawet w akwa 200x80cm to ………, ale sam zobaczysz.🙂 Odnośnie yellow – w swoim głównym akwarium 200x80cm zawsze stosowałem zasadę selekcji, że zostawiałem „szczurki” (trochę skarłowaciałe, dobrze wybarwione samce) i jakąś samicę, albo dwie. Dlaczego? Bo yellow z non-mbuną zawsze da sobie radę. Jednak to mbuna. A w drugą stronę, jeśli przydarzy się osobnik agresywny, bo będzie ganiał słabszą non-mbunę (a tego nie chcemy). Osobiście chodzi mi o komfort moich L. sp.”red cap”. Ale odbiegliśmy od tematu. Mając 70cm wysokości zbiornika, warto zróżnicować karmienie – dla grzebaczy dłonią granulki przy dnie, dla toniowych zaraz później wolno tonący płatkowy. Ale to na marginesie, bo to dział obsadowy. Zróżnicowane zachowania wymagają zróżnicowanego karmienia.  Wszystko powyżej to tylko moje zdanie. Powodzenia w hodowli.🙂
    • U mnie są w 540l, na razie jest spokój ale jak to u pyszczaków mbuna sytuacja może się zmienić z dnia na dzień.
    • @PawełB bo to nie takie proste. Ja mam copadichromis fire crest, czyli odmiana barwna virginalis i w tej chwili są słabo wybarwione a są 4 samce. W poprzednim akwarium było z tym znacznie lepiej. Muszę przetestować podniesienie temperatury. Ostatnio po takim zabiegu dostały kolorów na jakiś czas, ale potem znowu obniżyłem i po jakimś czasie zbladły.
    • Tu taka sprzeczność bo w takim szerokim wątku na tym forum dotyczacym obsady 200cm non mbuna autor pisze że ten gatunak z toniowców daje najwieksze szanse na kilka wybarwionych samcow.  No problem jest z tymi toniowcami bo jak ładny np  C. Kadango Red Fin to agresywny. Choć tu też zdania podzielone.  
    • No nie wiem u mnie samiec wybił  wszystkich swoich pobratymców. Fakt miałem wtedy 240l, w większym może by było inaczej.
    • Powód 1 - mniejsza agresja  Powód 2 - brak problemu z narybkiem, który w mojej obsadzie non mbuna jako jedyny przeżywał chowiąc się między kamieniami. Tu  dużo zależy od wystroju, u mnie było kilka zakamarków między kamieniami niedostępnych dla dorosłych 😉. Oczywiście dla wielu to może być zaleta. 
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.