Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

A po co baterie? Zwykly odmulacz z kawalkiem rurki wystarczy. Zanurzasz go w baniaku, zatykasz palcem koncowke weza, potem wkladasz ja do wiadra na podlodze i grawitacja zalatwia sprawe. Sily natury w sluzbie czlowieka, baterie niepotrzebne. :)

  • Lubię to 1
Opublikowano
A po co baterie? Zwykly odmulacz z kawalkiem rurki wystarczy. Zanurzasz go w baniaku, zatykasz palcem koncowke weza, potem wkladasz ja do wiadra na podlodze i grawitacja zalatwia sprawe. Sily natury w sluzbie czlowieka, baterie niepotrzebne.

Taki to mam
Myślałam, ze masz na myśli co innego.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Opublikowano

U siebie w 300L mam 27 pyszczków 5-7cm, ponad dwumiesięczny "purolite" (PA202), robię podmianki co 2 tygodnie (max 30%) wraz z odmulaniem dna (czyt. zbieraniem ton srak) i NO3 nie przekracza 10mg/l w krytycznym momencie, a karmię 2x dziennie. Jeśli będziesz miała znów szybkie i wysokie przyrosty NO3 to będzie to powód do zastanowienia i działania, bo to będzie zły znak dotyczący biologii. Nie przejmowałbym się narazie zbytnio filtracją mechaniczną, a skupiłbym się na biologii i nie mam tu na myśli jej "ochrony" prefiltrem, a raczej przepustowością, złożami, poziomu tlenu w wodzie oraz tym wszystkim co pomaga albo szkodzi rozwojowi bakterii - w filtrze, ale także poza nim czyli wszystkim tym co jest w baniaku.

  • Lubię to 1
Opublikowano
15 minut temu, Deadi napisał:

U siebie w 300L mam 27 pyszczków 5-7cm, ponad dwumiesięczny "purolite" (PA202), robię podmianki co 2 tygodnie (max 30%) wraz z odmulaniem dna (czyt. zbieraniem ton srak) i NO3 nie przekracza 10mg/l w krytycznym momencie, a karmię 2x dziennie. Jeśli będziesz miała znów szybkie i wysokie przyrosty NO3 to będzie to powód do zastanowienia i działania, bo to będzie zły znak dotyczący biologii. Nie przejmowałbym się narazie zbytnio filtracją mechaniczną, a skupiłbym się na biologii i nie mam tu na myśli jej "ochrony" prefiltrem, a raczej przepustowością, złożami, poziomu tlenu w wodzie oraz tym wszystkim co pomaga albo szkodzi rozwojowi bakterii - w filtrze, ale także poza nim czyli wszystkim tym co jest w baniaku.

Właśnie jest zupełnie na odwrót tzn. przyrosty NO3 to nie jest "zły znak dotyczący biologii " tylko efekt kulejącej filtracji mechanicznej ponieważ końcowy produkt przemiany materii nie jest usuwany z akwarium oraz nie są eliminowane czynniki, które determinują znaczące przyrosty NO3 (obfite karmienie, przerybiebie itp.) Biologia niewłaściwie funkcjonuje jeśli. masz wykrywalne stężenie NH3/NH4 lub NO2, ale w tym konkretnym przypadku tak nie jest.

  • Lubię to 1
Opublikowano

Celowo nie pisałem o cyklu nitryfikacyjnym nie mając danych o NH3/4 i NO2 ;) Masz rację - wysoki poziom NO3 jako końcowy "efekt" cyklu oraz zerowy NO2 świadczy o tym, że działa on poprawnie, pytanie kluczowe brzmi skąd takie przyrosty NO3 w takim litrażu przy tak jednak dość skromnej obsadzie. Akwarium jednak dość świeże i nie przemawia do mnie argument ilości odchodów - jak będę na dniach robić podmiankę to pokaże co ja wyciągam ze swojego baniaka. Owszem karmienie pozostaje na celowniku, ale to też musiałoby być sypanie łyżeczkami, a nie jednak szczyptami jakie by one nie były.

  • Lubię to 1
Opublikowano

Martwa ryba z dużym prawdopodobnienstwem wpłynęła na no3. Cieszyć się tylko że biologia działa dobrze i no2, nh3 na zero.

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
Martwa ryba z dużym prawdopodobnienstwem wpłynęła na no3. Cieszyć się tylko że biologia działa dobrze i no2, nh3 na zero.

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka



Cieszyć się nie wiem czy mogę. Ale skoro tak piszesz ..


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Opublikowano
2 godziny temu, cyganeczka napisał:

No2-0 Nh3-0. Co może być jeszcze złe ?

No i po co podpowiadacie by dokładała Basia ceramiki i to w kilogramach.

Basiu - przestań grzebać w biologii na litość Boską .

Biologię masz doskonałą  i nic ne zmieniaj . Masz Nh4 -0 i NO2 -0 więc biologia perfect - łapy w górę i nie tykać biologii.

Masz typowy wzrost NO3 bo w kranie NO3 nie masz zerowego , a zdechła rybka ci ciutdołożyła i zapewne mocno przekarmiasz ryby.

.

Już ci tyle razy pisałem nie ruszaj tej biologii - więcej nie napiszę .:P bo polecą mocne słowa.

Opublikowano
No i po co podpowiadacie by dokładała Basia ceramiki i to w kilogramach.
Basiu - przestań grzebać w biologii na litość Boską .
Biologię masz doskonałą  i nic ne zmieniaj . Masz Nh4 -0 i NO2 -0 więc biologia perfect - łapy w górę i nie tykać biologii.
Masz typowy wzrost NO3 bo w kranie NO3 nie masz zerowego , a zdechła rybka ci ciutdołożyła i zapewne mocno przekarmiasz ryby.
.
Już ci tyle razy pisałem nie ruszaj tej biologii - więcej nie napiszę . bo polecą mocne słowa.

Aż się bałam otworzyć tą wiadomość , ale czekałam również na Twoje zdanie.

Czyli tylko dołożyć prefiltr falownik i wyczyścić mechanika tak ?
A biologii nie ruszać ?

Trochę zaczynam się gubić ...




Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Opublikowano (edytowane)
5 godzin temu, cyganeczka napisał:

Czyli mechanika czyścić co tydzień wraz z nową watą? A biologa zostawiać. Dziś mogę wyplukac także gąbki i wymienić watę ?I założyć prefiltr na biologa ?
Chcę to zrobić porządnie, żeby tylko potem prefiltr czyścić.

Tak - mechanika czyścisz co tydzień i wymieniasz watę a na biologa załóż  prefiltr i czyść jak widzisz że wata w nim zmieniła na czarny kolor .:D

Basiu nie reaguj paniką na każdą radę i nie leć od razu do Niemiec po zakupy.;) .  Jest dobrze a nawet bardzo dobrze - akwarium masz w stadium stabilizacji  z rybami i teraz te rady jakie były przy starcie baniaka bez ryb już nie są ważne, a ty stale się ich nadal trzymasz.

Teraz dbasz o płukane mechanika , usuwaniu wężem widocznych odchodów na piasku, liczysz rybki by ci nie ginęły bo jak się trafi że padnie to trzeba ją możliwie szybko usunąć z systemu wody by nie psuć parametrów.

 

Co do NO3 =50ppm

Masz test NO3 Tetry - on ma dziwną skalę a ty żle widzisz ten kolor  i widzisz zazwyczaj więcej niż on wskazuje .

Nie masz żadnego tragicznego NO3 i nigdy nie miałaś. Jak w kranie masz NO3 -10ppm to do podmianki stosuj ustrojstwo wersja II z  Purolite 

Rób podmianki co tydzień  po 20%  wody mierząc NO3 przed podmianą i wysyłaj mi fotkę z testu .

Wsadziłaś też chyba Purolite do kubełka i chyba ci nie działa bo powinno w akwarium po dobie być NO3 =1-5  ppm

Temat umieszczenia Purolite   opisz bo chyba żle go włożyłaś - daj fotkę jak to wygląda w koszu -  egon albo suricade ci podpowiedzą jak zrobić by działał dobrze.

 

Usiądz i zrób sobie kawę  odsapnij i pobaw się z Alexem.:D

pozdrawiam i za tydzień czekam na fotkę testu.:D

 

PS - zrób fotkę ze swoją piękną rączką a na niej jednorazowa SZCZYPTA pokarmu

 

Edytowane przez deccorativo

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.