Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam

Jestem w trakcie zakładania mojego pierwszego Malawi  i chciałbym skorzystać z wiedzy i doświadczenia pasjonatów obecnych tu na forum.

Mam na imię Marcin, a o to mój baniaczek - standardowe 240l, filtr zewnętrzny aqua nova 1500, 2 kosze ceramiki i koralowca, trzeci to  węgiel,  a 4 gąbka , filtr wewnętrzny  aquael turbo 2000, grzałka 250w 

Oświetlenie to 2x 30w T8 . Akwarium ma już tydzień i zrobiłem pierwsze testy:

NO2-0,2   NO3-1    ph-8   NH4 1,5   KH 10

Czy ktoś może mi powiedzieć, co pływa na powierzchni wody- podobne jest to do  takiej bardzo drobnej kaszki, trochę widać to na focie?

Jakie rybcie pasują do takiego wystroju: mbuna czy nom-mbuna?

Pozdrawiam:)

 

 

DSC02123.thumb.JPG.148896ab6a8836dc2f0ae63bb0617f40.JPG

 

Edytowane przez Wislani
Opublikowano
Witam
Jestem w trakcie zakładania mojego pierwszego Malawi  i chciałbym skorzystać z wiedzy i doświadczenia pasjonatów obecnych tu na forum.
Mam na imię Marcin, a o to mój baniaczek - standardowe 240l, filtr zewnętrzny aqua nova 1500, 2 kosze ceramiki i koralowca, trzeci to  węgiel,  a 4 gąbka , filtr wewnętrzny  aquael turbo 2000, grzałka 250w 
Oświetlenie to 2x 30w T8 . Akwarium ma już tydzień i zrobiłem pierwsze testy:
NO2-0,2   NO3-1    ph-8   NH4 1,5   KH 10
Czy ktoś może mi powiedzieć, co pływa na powierzchni wody- podobne jest to do  takiej bardzo drobnej kaszki, trochę widać to na focie?
Jakie rybcie pasują do takiego wystroju: mbuna czy nom-mbuna?
Pozdrawiam
 
 
DSC02123.thumb.JPG.148896ab6a8836dc2f0ae63bb0617f40.JPG

 

Lekarstwem na ten kurz jest skimmer. Wystrój ewidentnie pod Mbunę tylko zdecyduj się na jeden rodzaj kamieni, będzie bardziej naturalnie.

Wysłane z mojego LG-H850 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

A skąd masz tło? :)
Ta jak kolega wyżej pisze - ujednolić kamienie, najlepiej jeszcze zlikwiduj garaże, a poza tym jest całkiem super i obiecująco :)
A co do filtracji to moja wskazówka: W kubełku zostaw tylko około litra ceramiki, (koralowiec raczej jest zbędny skoro masz pH8, ale dla pewności zmierz jakie pH masz w kranie, jeśli będzie powyżej 7.5 to koralowiec jest niepotrzebny) oraz zostaw jeden koszyk gąbek. Węgiel i resztę ceramiki zostaw na lepsze czasy :) 

Opublikowano

Proponuję zlikwidować ten dział a temat od razu przenieść do Start Akwarium.:D bo oczywiście wszystkie rady kolegów słuszne tylko nie do przedstaw się.

Na razie kolego @Wislani startujesz baniak z biologią a jest to czas gdy nic nie grzebiemy w filtracji szczególnie w kuble i szczególnie jak biologia rusza - a to widać.

Przestawianie kamieni to grzebanie w piasku a to też złoże biologii i teraz mieszanie piachem też nie jest zalecane .

Widzę ułożone kamienie bezpośrednio na piasku i zapewne brak podkładki na samym szkle dna więc i tak wystrój do gruntownego przemeblowania z przesuwaniem piasku po całości.

Poczekaj ze zmianami jak ci baniak dojrzeje , a na razie notuj rady,  wybieraj obsadę i pytaj gdzie kupić ryby dobrej jakości, ale to nowe tematy.

 

Opublikowano (edytowane)
14 godzin temu, Deadi napisał:

A skąd masz tło? :)
Ta jak kolega wyżej pisze - ujednolić kamienie, najlepiej jeszcze zlikwiduj garaże, a poza tym jest całkiem super i obiecująco :)
A co do filtracji to moja wskazówka: W kubełku zostaw tylko około litra ceramiki, (koralowiec raczej jest zbędny skoro masz pH8, ale dla pewności zmierz jakie pH masz w kranie, jeśli będzie powyżej 7.5 to koralowiec jest niepotrzebny) oraz zostaw jeden koszyk gąbek. Węgiel i resztę ceramiki zostaw na lepsze czasy :) 

Tło dostalem od kumpla imitacja kamieni stoi za akwarium żeby ryby za niego nie wpływały i było więcej miejsca w baniaku .

Edytowane przez Wislani
Opublikowano (edytowane)
4 godziny temu, deccorativo napisał:

Proponuję zlikwidować ten dział a temat od razu przenieść do Start Akwarium.:D bo oczywiście wszystkie rady kolegów słuszne tylko nie do przedstaw się.

Na razie kolego @Wislani startujesz baniak z biologią a jest to czas gdy nic nie grzebiemy w filtracji szczególnie w kuble i szczególnie jak biologia rusza - a to widać.

Przestawianie kamieni to grzebanie w piasku a to też złoże biologii i teraz mieszanie piachem też nie jest zalecane .

Widzę ułożone kamienie bezpośrednio na piasku i zapewne brak podkładki na samym szkle dna więc i tak wystrój do gruntownego przemeblowania z przesuwaniem piasku po całości.

Poczekaj ze zmianami jak ci baniak dojrzeje , a na razie notuj rady,  wybieraj obsadę i pytaj gdzie kupić ryby dobrej jakości, ale to nowe tematy.

 

Kamienie ułożone są na podkładzie ze sztywnej pianki pod panele 6mm grubosci  który ulożony jest na całym dnie . Trochę poczytałem sobie forum przed zalożeniem akwarium aby popełnić jak naj mnie błędów początkującego akwarysty . Dziekuję z dobre rady i przenoszę się do inny działów tematycznycznych. Pozdrawiam ?

Edytowane przez Wislani

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • W akwariach non-mbunowych nigdy nie uchował mi się żaden narybek. Dokładne zero. ........... koszmar. Osobiście nie mógłbym patrzeć na taki tłok i obijające się o siebie ryby. Ale nie chciałem pisać wprost. Nie chcę nikogo krytykować, bo różne są upodobania. Lethrinops (grzebacz) i Copadichromis (toniowy) po 15 szt podrośniętej młodzieży, by wykreować układy kilkusamcowe.  Placidochromis i Otopharynx (bardziej środkowe rejony) po 5 szt mniejszych niż powyższe, by wykreować haremy, bo to większe ryby yellow - jak w poprzednim moim poście dalej:
    • U mnie w 540l jest około 25 ryb i uważam że jest ok. Nie ma efektu zaganiania całej obsady w kąt akwarium podczas tarła 😉
    • @tom77 witaj. Na podstawie Twojego dość szerokiego postu dobierałem obsadę Z tymi toniowcami jest problem jak sam zauważyłeś bo ciężko kupić i Borley M i VG. Nic w tej obsadzie nie musi być "must have". Jak każdy amator poszedłem w wygląd. Janusz akwarystyka musi mieć kolorowo.  Mam jeszcze 2-3 miesiące więc zbieram opinie.  Twierdzisz że będzie problem z wielosamcowoscia przy 5 gatunkach a ja rozważam jeszcze jakiegoś małego kilera do eliminacji narybku. Nie wiem tylko co przez to rozumiesz ? Że ciężko będzie o wybarwienia jednego czy dwóch samców czy może wręcz żadnego ?  W ogóle jako doświadczony akwarysta przy takiej obsadzie po ile ryb (docelowo) i w jakich proporcjach samiec-samica wpuscilbys do baniaka.  Pytałem o to w Malawi Polska na FB i dostałem odpowiedź że ok 50 ryb co moim zdaniem jest dużym przegienciem tylko że mi to może się tylko coś wydawać a takie przerybienie pozwoli na rozkład agresji.  
    • A mierzyłaś wodę z innych źródeł dla porównania?  I jak się trzyma obsada po tygodniu?  
    • Copadichromis borleyi Mbenji ma opinię najspokojniejszego wśród C. borleyi. Może ze względu na długie płetwy brzuszne. Wydaje mi się, że ryzyko niewybarwienia się Copadichromis sp.„virginalis gold” jest mniejsze niż ryzyko podgryzania przez yellowki długich płetw brzusznych C. borleyi Mbenji. Moje C. sp.„virginalis gold” zaskakiwały mnie większą asertywnością niż się spodziewałem. Choć i tak pewnie jednak będą na dole hierarchii, bo yellowki to jednak mbuna (choć adoptowana), L. albus jest asetrywniejszy niż np. L. sp.”red cap”, a Placek i Otopharynx są jednak znacznie większe. I miałbyś ryby o kształcie „wydłużonym toniowym”, a nie trzeci gatunek „dość masywny” (jeśli C. borleyi Mbenji, bo są jeszcze Placek i Otopharynx).Niestety w ostatnich latach trudno o C. sp. „virginalis gold” wysokiej jakości (relatywnie dużo żółtego i dobrze ciemna reszta). Generalnie myślę, że wybrałeś zgraną ekipę, ani kilerów, ani bardzo spokojne gatunki. Pewności oczywiście nie ma, bo to żywe stworzenia. Wielosamcowość w pięciu gatunkach jest moim zdaniem niemożliwa. Częściowo ryby same zdecydują. Częściowo zdecydujesz Ty (w funkcji swoich upodobań). 5 gatunków wielosamcowo, nawet w akwa 200x80cm to ………, ale sam zobaczysz.🙂 Odnośnie yellow – w swoim głównym akwarium 200x80cm zawsze stosowałem zasadę selekcji, że zostawiałem „szczurki” (trochę skarłowaciałe, dobrze wybarwione samce) i jakąś samicę, albo dwie. Dlaczego? Bo yellow z non-mbuną zawsze da sobie radę. Jednak to mbuna. A w drugą stronę, jeśli przydarzy się osobnik agresywny, bo będzie ganiał słabszą non-mbunę (a tego nie chcemy). Osobiście chodzi mi o komfort moich L. sp.”red cap”. Ale odbiegliśmy od tematu. Mając 70cm wysokości zbiornika, warto zróżnicować karmienie – dla grzebaczy dłonią granulki przy dnie, dla toniowych zaraz później wolno tonący płatkowy. Ale to na marginesie, bo to dział obsadowy. Zróżnicowane zachowania wymagają zróżnicowanego karmienia.  Wszystko powyżej to tylko moje zdanie. Powodzenia w hodowli.🙂
    • U mnie są w 540l, na razie jest spokój ale jak to u pyszczaków mbuna sytuacja może się zmienić z dnia na dzień.
    • @PawełB bo to nie takie proste. Ja mam copadichromis fire crest, czyli odmiana barwna virginalis i w tej chwili są słabo wybarwione a są 4 samce. W poprzednim akwarium było z tym znacznie lepiej. Muszę przetestować podniesienie temperatury. Ostatnio po takim zabiegu dostały kolorów na jakiś czas, ale potem znowu obniżyłem i po jakimś czasie zbladły.
    • Tu taka sprzeczność bo w takim szerokim wątku na tym forum dotyczacym obsady 200cm non mbuna autor pisze że ten gatunak z toniowców daje najwieksze szanse na kilka wybarwionych samcow.  No problem jest z tymi toniowcami bo jak ładny np  C. Kadango Red Fin to agresywny. Choć tu też zdania podzielone.  
    • No nie wiem u mnie samiec wybił  wszystkich swoich pobratymców. Fakt miałem wtedy 240l, w większym może by było inaczej.
    • Powód 1 - mniejsza agresja  Powód 2 - brak problemu z narybkiem, który w mojej obsadzie non mbuna jako jedyny przeżywał chowiąc się między kamieniami. Tu  dużo zależy od wystroju, u mnie było kilka zakamarków między kamieniami niedostępnych dla dorosłych 😉. Oczywiście dla wielu to może być zaleta. 
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.