Skocz do zawartości

Sterownik LedDimmerPro a power led.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Pytanie : czy sterownik Romka będzie współgrał z powerledami? Mam cztery kanały podpięte pod cztery włączniki czasowe, czy mogę je zastąpić ów sterownikiem?

Edytowane przez AndrzejWalb
Opublikowano (edytowane)

Opisz powerledy  bo chyba nie masz powerledów tylko naświetlacze 10W  230V na powerledach ale mogę żle odczytywać brak twojego opisu.

Edytowane przez deccorativo
Opublikowano

Dzięki za przypomnienie, bo faktycznie się rozpędziłem ? mam trzy sekcje na powerledach i jedną na naświetlaczach. I bardzo możliwe, że owe naświetlacze są 12V, ale musiałbym zobaczyć jaki tam jest zasilacz.

Opublikowano (edytowane)

Dzięki za wydzielenie tematu ?

Takie mam zasilacze pod ledy: 

https://www.neoled.com.pl/zasilacz_pradowy_apc_12_700.html

Diody tego typu

https://www.neoled.com.pl/pl/p/Dioda-LED-Helixeon-star-Niebieska-1W/150

Co do naswietlaczy - 10W, zasilanie 230V. Nie ma to jak sprawdzone info od Taty ? (on był ich poprzednim użytkownikiem-majstrem) ?

Edytowane przez Deadi
Opublikowano
24 minuty temu, Deadi napisał:

Co do naswietlaczy - 10W, zasilanie 230V. Nie ma to jak sprawdzone info od Taty

To spytaj ile jest sztuk tych naświetlaczy w sekcji bo raz piszesz w liczbie pojedyńczej i że jeden a zaraz potem w liczbie mnogiej.

26 minut temu, Deadi napisał:

Takie mam zasilacze pod ledy: 

ile sztuk ?  ile diod bo zasilacz 700mA stałoprądowy a dioda niebieska 1 W na prąd tylko 350mA  - więc nie da się tego prawidłowo połączyć.  Dwie równolegle diody niebieskie każda po 350mA i trzy  w szereg takie sekcje to błędne nie dopuszczalne podłączenie pod driver 700mA mimo że będzie świeciło.

 

  • Dziękuję 1
Opublikowano

Ahh znowu moje niedopatrzenie. Dzięki za czujność. Zasilacz jest na 350mA, dokładnie taki https://www.neoled.com.pl/zasilacz_do_opraw_eye_staloproadowy_350ma.html

By w ogóle rozwiązać wątpliwości to napiszę wszystko dokładnie:

Sekcja 1: dwa zasilacze jak wyżej, a do każdego zasilacza podpiętych jest 9 diod 1W.

Sekcja 2. Jeden zasilacz jak wyżej i 6 diod 1W.

Sekcja 3. Dwa naswietlacze 230V, każdy ma swój zasilacz, natomiast są one podpięte pod jeden kabel zasilający.

Sekcja 4. Jedna dioda 1W podpięta pod dedykowany driver zasilający 1-3W.

Każda sekcja ma jeden kabel zasilający, zatem są cztery włączniki czasowe. Nie ma w tym nic złego, ale fajnie by było gdyby można było je odpalać w sposób rozjaśniający i gasić i sciemniajacy. A jeśli jest jeszcze możliwość regulacji natężenia światła to też super, bo myślę o rozszerzeniu pewnych sekcji i dodaniu źródła światła na tył baniaka. 

 

Opublikowano

jakbyś do sekcji 1, 2, 4  dopisał jakie to kolory diod to bym już dał ci spokój i nie wywlekał jak flaki z olejem informacji. 7 postów trzebabyło  coby się nieco dowiedzieć.

Na pewno da się to przerobić by było sterowane Romkiem ale wszystkie zasilacze stałoprądowe czyli drivery  idą out. a zastępuje je jeden zasilacz stałonapięciowy i teraz nie wiem jakie kolory diod i ile więc zasilacz może być 12V lub 24V lub 32V .

Z naświetlaczami jest zapewne większy problem bo trzeba wywalić i diodę na 36V i driver stałoprądowy ale wszystko kupisz w Polsce bez problemu by to do kupy złożyć.

 

  • Dziękuję 1
Opublikowano

Sekcja 1 i 2 to mix diod Royal Blue, Deep Red, 4500K, 6500K i 10000K. Natomiast sekcja 4 to dioda Royal Blue. Naswietlacze mógłbym przerobić na COBy 9W ale widzę, że jedno i drugie dość mocno się komplikuje co drastycznie podnosi koszty upgrade. 

Opublikowano

A się zdziwisz jak tanio wyjdzie poza oczywiście sterownikiem Romka bo to 123zł dla klubowicza .

W sekcjach 1i 2 masz w sumie mix diod w ilości 24 szt wszystkie 1W i na prąd 350mA

Sekcja 4 jako dziwny wymysł 1 diody Royal  zupełnie wywalamy razem z zasilaczem.

Pozostaje z dwu naświetlaczy odkręcić moduły drivera i odkręcić diody  10W bo to i tak sort pozaklasowy.

Dokupujesz tylko 4 pozycje :D

1/  Sterownik Romka - 130 zł

2/  2 szt tych diod White Full Spectrum - 4,40 $ https://pl.aliexpress.com/item/1pcs-10W-White-Full-Spectrum-45mil-380-780nm-900LM-9V-12V-900mA-1050mA-SMD-LED-Part/32798240507.html?spm=a2g17.search0104.3.34.3bh2Hi&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_4_10152_10065_10151_10344_10068_10345_10342_10343_10340_10341_10171_10541_10562_10084_10083_10304_10307_10301_10060_10155_10154_10056_10055_10539_10537_10312_10536_10059_10313_10314_10534_10533_100031_10103_10073_10102_5680020_10557_10142_10107,searchweb201603_25,ppcSwitch_4&btsid=4161053d-67c5-4fca-9425-bd558e4c8906&algo_expid=b9d00904-9ceb-4043-9dac-1f79d006c959-4&algo_pvid=b9d00904-9ceb-4043-9dac-1f79d006c959

3/ 2 szt rezystor drutowy cementowy  5-7W o rezystancji 3,3 Ohma taki https://www.tme.eu/pl/details/crl7w-3r3/rezystory-7w/sr-passives/

niestety trzeba kupić 5 szt za  2 ,42 zł

4 /  Zasilacz  montażowy z regulacją napięcia  taki 12V 80W  za  33 zł

http://allegro.pl/zasilacz-12v-80w-6-67a-do-tasm-led-cctv-i6714679538.html

Razem wyjdzie koszt bez sterownika  51,50 zł a ze sterownikiem  ok 190 zł .

Robisz i zapominasz o oświetleniu ono żyje własnym życiem dokładnie tak jak sobie wymodzisz.

Te 24 szt diod z sekcji  1,2 w róznych kolorach łaczysz  w sekcje po 4 szt w jednym kolorze i  kolorami łączysz pod kanały 1,2,3, sterownika  a pod kanał 4 te dwa przerobione naświetlacze które teraz są Full Spectrum.

Jak będziesz miał wszystko to pisz na pw pomogę połączyć do kupy.

 

 

  • Lubię to 2
  • Dziękuję 1

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Jeżeli akwarium Malawi, to na rośliny za bardzo się nie nastawiaj, chyba że glony na kamieniach. Co do wyboru lampy, zależy jaki budżet przewidujesz, ale weź pod uwagę, że oświetlenie, podobnie jak filtracja, to dwie rzeczy, na których nie warto za bardzo oszczędzać. Jeżeli nie masz pewności, jakiego światła potrzebujesz, najlepszym (choć nie  najtańszym) rozwiązaniem są belki oświetleniowe i to nie te z najniższej półki. Ja używam i mogę Ci ze spokojnym sumieniem polecić lampy Entriq firmy Skylight. W ofercie jest 10 rozmiarów od 15 do 150 cm, więc coś dobierzesz. Lampy są programowalne, sterowane smartfonem. Szerokie spektrum widma światła pozwala zastosować je w każdym rodzaju akwarium, a łatwość zmieniania ustawień daje możliwość dobrania takiego oświetlenia, jakie Ci pasuje. Filmy o tej lampie, podobnie zresztą jak i o innych rodzajach oświetlenia znajdziesz na YouTube, np. na kanale 'Podwodne światy".  Oczywiście zapewne modele innych firm też oferują podobne, a może nawet lepsze możliwości, ale opisuję Ci to co używam i z czego jestem zadowolony.
    • Kurczę.  Chyba nie potrafię wytłumaczyć o jaki chodzi mu przypadek… ale jeszcze raz.    zatykamy możliwość powrotu wody do sumpa.  ostatnia komora ma pompygdzie woda wraca do Akwa. Tam jest również czujnik dolewki i wlewa się woda.  zatkany powrót, woda dalej dolewa się przez pompy, komora pusta wiec czujnik dolewki dolewa wodę i pompy ją wlewają. Wtedy przelewa się góra przez akwarium na mieszkanie.    najlepiej by było odciąć zasilanie z pomp gdy tylko będzie pusta komora. I wtedy też żeby dolewka się zatrzymała. Takie awaryjne odcięcie zasilania. Tylko nie mam pomysłu jak.    Zatkanie jest możliwe np gdy wpadnie ryba i bokiem zatka rewizję a główna rura spustowa również się zatka.    moze maloptawdopodobne ale możliwe i chciałbym taki przypadek Wykluczyć.     Góry dzięki za pomysły. 
    • Moje Synodontis njassae nie wygryzają tła strukturalnego (dotyczy to dwu zbiorników i długiego czasu)
    • Witam,    Panowie mam pytanie czy wasze sumiki także mają zdolność do wygryzania tła modułowego?  Od jakiegoś czasu zauważyłem że z małej dziurki na narożniku powstała większa i ilość się zwiększyła.    
    • Może warto jeszcze raz przemyśleć projekt. Jeśli udało się zrobić dolewkę, to może da się również zrealizować stałą podmianę wody. Potrzebny będzie tylko odpływ do kanalizacji. Można to zrobić przez wykonanie otworu w sumpie – w komorze pompy – oraz zastosowanie: śrubunku, kolanka, sitka do regulacji poziomu. Do ustalenia stałego poziomu podmiany możesz użyć kroplownika z kompensacją ciśnienia. Rurkę doprowadzającą wodę można poprowadzić w rurze odpływowej do kanalizacji – w celu odzyskiwania ciepła w chłodnych miesiącach. Dodatkowo warto rozważyć wykonanie wyższego akwarium, zintegrowanego z pokrywą, które mogłoby pełnić funkcję magazynu wody na nieprzewidziane sytuacje (raz uratowało dom – moje rozwiązania znajdziesz w stopce). Otwór w sumpie może znajdować się w innym miejscu – ale trzeba się liczyć z wszystkimi tego konsekwencjami. Pamiętaj, aby policzyć spiętrzenie na grzebieniu przy danej wydajności pompy – pozwoli to dobrać odpowiednią wielkość komory pompy i zabezpieczyć się przed zatkaniem spływu. Z rozwiązań DIY możesz też użyć np. ESP32 + czujnika poziomu cieczy + ESPHome do sterowania elektrozaworem. Ja ogarniam teraz problem parowania i wyłączonej wody w domu przy długich wakacjach... będę zdalnie włączał wodę  
    • Poszukałem, poczytałem, przemyślałem i .... zrezygnowałem 
    • W takim razie nie jasno to opisales, bo z powyższego cytatu wynika, że już wypompowanie wody z ostatniej komory przeleje zbiornik. Chyba jedynym rozwiązaniem w tej sytuacji będzie zamontowanie czujnika poziomu wody w kominie, który po osiągnięciu minimalnego poziomu rozłączy pompę w sumpie. Nawet nie wiem czy są takie czujniki🤔 coś musisz wykombinować. 
    • Ok. Jest maloprawdopodobne.  mnie nie chodzi o to że woda z ostatniej komory się nie zmieści do Akwa. Chodzi o przypadek gdzie zatkany jest komin a dolewka cały czas działa i dolewa a pompa pompuje.  myślałem o jakimś awaryjnym odcięciu zasilania od pomp w przypadku całkowitego braku braku wody w ostatniej komorze.    chyba że ktoś ma inny pomysł. 
    • I to jest najbardziej ryzykowne, bo może się zdarzyć że wyporność tła naruszy Ci wytrzymałość tylnej konstrukcji akwarium.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.