Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
4 godziny temu, milanista napisał:

przemo-h świetna aranżacja i super baniaczek,pogratulować :)Ciekawość mi nakazuje spytać Cię z jakich materiałów zrobiłeś tło i jak długa jest ta lampa?Pod akwarium  150-180cm była by dobra?Miałem kupić akwarium  z pokrywą ale patrząc na Twój baniak zmieniłem zdanie!

Tło wykonałem ze styropianu 5cm bez CX5. Aby uzyskać strukturę i twardość podgrzewałem je trochę opalarką, lecz dużo lepszy efekt jest po zapalniczce. Pomalowałem to matowym akrylem wodorozcieńczalnym stosowanym na zewnątrz, upewniając się przed zakupem, że nie zabije mi ryb. 

Lampa do zbiornika 150cm będzie odpowiednia. W większym rogi będą już zacienione. W moim zbiorniku musiałem podpiąć dodatkowo naświetlacze, ponieważ było zbyt ciemno.

Wymiary: 80x19x6,5 cm

Link do lampy:

https://m.ebay.com/itm/Mars-300W-LED-Aquarium-Light-Lighting-Full-Spectrum-Marine-Reef-Coral-SPS-LPS-/222474385968?epid=763995211&hash=item33cc81ba30%3Ag%3AYHgAAOSwAANY8IA1&_trkparms=pageci%3A11d131e6-b4fc-11e7-b001-74dbd180daf2%7Cparentrq%3A35e9d68115f0ab444595a97cffffe7b0%7Ciid%3A4

Dla mnie pokrywa nie wchodzi w grę. Od dłuższego czasu planowałem roślinność nad zbiornikiem jako ozdobę i zarazem hydroponikę. 

Dziękuję wszystkim za dobre słowo oraz cenne uwagi. Lekko nie było, ale na szczęście operacja zakończyła się powodzeniem.

Dzisiaj przeprowadziłem jeszcze drobną kosmetykę i mogę pokazać już efekt końcowy. 

 

 

IMG_20171019_210438_01.jpg

Nowa lampa oczywiście już zainstalowana. Nie miałem czasu pobawić się nią jeszcze. Ustawiłem światło tak na szybko w ten sposób. 

Edytowane przez przemo-h
  • Lubię to 8
  • Dziękuję 1
Opublikowano

Przemo - tło bajka .

Zmieniam swój ideał tła z tego co wykonał kolega @barcid ze szmatek kuchennych i CXa na twoje .

A wiesz dlaczego ?

Bo zrobiłeś to co dawno pisałem - nie użyłeś CXa - a tylko farby akrylowej bezpośrednio na styropian ( ja proponowałem taką farbę specjalnie do bezpośredniego malowania styropianu , tanią , polską i w spraju eco decco ) przez co wydobyłeś  te najdrobniejsze rowki i wypukłości z tego styropianu.

Wnioskuję, proszę a nawet żądam :D- nowego tematu jak wykonać idealne tło ze styropianu bez CXa by Przemo i dokładny opis czym i jak wykonałeś te drobniutkie nierówności , mikropęknięcia , poszarpane szczeliny rozszerzające się, bo płomień z zapalniczki chyba wygładza i zaokrągla nierówności . Wystarczy poglądowy film na YT z wykonania poszczególnych fragmentów w kawałku styropianu - resztę każdy sam sobie dośpiewa.

Trudno teraz odróżnić co u ciebie jest  tłem a co prawdziwym kamieniem - i ot chodzi. 

Moim zdaniem zbliżamy się do tych najlepszych profesjonalnych szwedzkich wzorców teł za chorą kasę.:D

Koniecznie wklej do galerii i koniecznie do tematu o komponowaniu wystroju.

 

 

  • Lubię to 5
Opublikowano
24 minuty temu, deccorativo napisał:

Bo zrobiłeś to co dawno pisałem - nie użyłeś CXa - a tylko farby akrylowej bezpośrednio na styropian ( ja proponowałem taką farbę specjalnie do bezpośredniego malowania styropianu , tanią , polską i w spraju eco decco ) przez co wydobyłeś  te najdrobniejsze rowki i wypukłości z tego styropianu.

Henryk....tylko nie wiemy jak  z "żywotnością " takiego tła ....CX czy inna zaprawa zawsze je zabezpiecza. Do tego dochodzą jakieś mechaniczne uszkodzenia..dlatego podejrzewam ,że każda zaprawa po prostu przedłuża żywot takiego tła.Moje ma ponad 7 lat  i tylko w niektórych miejscach widać ,że farba w jakiś sposób odeszła i prześwituje CX  ale to nawet dodaj pewnego rodzaju naturalności. Ale kolegi tło póki co naprawdę fajnie wygląda.

Opublikowano

Andrzeju ja nie podważam od dawna stosowanej techniki  CXa na styropian do wykonania tła akwarystycznego.

Nawet jak gorącą igłę zamocujesz do lutownicy i zrobisz na tym styropianie te mikropęknięcia i szczelinki , ryski itp najdrobniejsze szczególiki -  to kładąc pierwszą warstwę pędzlem i rzadki CX - wszystko zamalujesz i wyrównasz,  pozostaną tylko grube i głębokie  rysy i szczeliny.

W moim przekonaniu ta warstwa CXa nie zabezpiecza styropianu przed niczym poza dawaniem ciężaru bo CX nie jest wodoodporny więc puszcza do styropianu wszystko co jest w wodzie łącznie z nią ( styropian nasiąka wodą w kilku procentach ).

Farby akrylowe wodorozcieńczalne stosujemy u nas od wielu lat i poza zwróceniem uwagi na nie toksyczność pigmentu co nie zawsze jest podane nie ma z tym żadnych problemów.

Ja używałem i CXa i  także malowałem go potem takim spreyem deco color ale i malowałem bezpośrednio nim goły styropian a nawet płytę poliwęglanu komorowego - i ta farba w przeciwieństwie do CXa jak wyschnie jest zupełnie wodoodporna nie przepuszcza wody i jest nadzwyczaj twarda i odporna na ścieranie - tarłem zmywakiem tą ostrą stroną po tym malowanym poliwęglanie i nic żadnej ryski.

Ja używałem do malowania CXa i styropiany takich dwu farb - i ma je nadal po jakieś 50% do użycia a nie trzeba pędzla możesz z tego zrobić wzory typu suchy pędzel a nawet tampon druk z gruboziarnistej gąbki ppi10 - tu czarny mat i szara jasna połysk , ale kolorów od groma innych jest. To polski producent  - co można malować widać - nawet zabawki dla dzieci.

20171020_094704.thumb.jpg.6949ef76427da504224801045954b6e6.jpg

 

Opublikowano

Jeszcze raz dziękuję wszystkim, bardzo mi miło, że Wam się podoba?. 

To tło ma już dobrze ponad dwa lata, z tego co pamiętam. Przeklejałem je ze starego zbiornika 200x45x45 do tego obecnego. Co do wytrzymałości... w jednym miejscu było zbyt słabo podgrzane i mbuniaki mi trochę je podgryzły. Przy przesiadce do obecnego baniaka (wiosną zeszłego roku) podtopiłem je w tym miejscu,  pomalowałem jeszcze jedną warstwą akrylu dla świętego spokoju i problemów już nie ma. Na farbę nie ma mocnych. Jest na prawdę wytrzymała jak pisze @deccorativo.

Z mojego doświadczenia mogę spokojnie polecić. 

Jeśli jest zainteresowanie, to jak najbardziej mogę to opisać krok po kroku.

  • Lubię to 2
Opublikowano
4 godziny temu, deccorativo napisał:

W moim przekonaniu ta warstwa CXa nie zabezpiecza styropianu przed niczym poza dawaniem ciężaru bo CX nie jest wodoodporny więc puszcza do styropianu wszystko co jest w wodzie łącznie z nią ( styropian nasiąka wodą w kilku procentach ).

:) Henryk ..tu się nie zgodzę . Cytat z opisu producenta : " Wodoszczelne właściwości CX 5 pozwalają stosować go do miejscowego uszczelniania konstrukcji betonowych oraz do tamowania lokalnych przecieków wody. "

A to źródło cytatu: http://ceresit.vhost.id.pl/produkty/materialy-do-kotwienia-i-montazu-konstrukcji/materialy-do-kotwienia-i-montazu-konstrukcji1/cx-5

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.