Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
4 godziny temu, milanista napisał:

przemo-h świetna aranżacja i super baniaczek,pogratulować :)Ciekawość mi nakazuje spytać Cię z jakich materiałów zrobiłeś tło i jak długa jest ta lampa?Pod akwarium  150-180cm była by dobra?Miałem kupić akwarium  z pokrywą ale patrząc na Twój baniak zmieniłem zdanie!

Tło wykonałem ze styropianu 5cm bez CX5. Aby uzyskać strukturę i twardość podgrzewałem je trochę opalarką, lecz dużo lepszy efekt jest po zapalniczce. Pomalowałem to matowym akrylem wodorozcieńczalnym stosowanym na zewnątrz, upewniając się przed zakupem, że nie zabije mi ryb. 

Lampa do zbiornika 150cm będzie odpowiednia. W większym rogi będą już zacienione. W moim zbiorniku musiałem podpiąć dodatkowo naświetlacze, ponieważ było zbyt ciemno.

Wymiary: 80x19x6,5 cm

Link do lampy:

https://m.ebay.com/itm/Mars-300W-LED-Aquarium-Light-Lighting-Full-Spectrum-Marine-Reef-Coral-SPS-LPS-/222474385968?epid=763995211&hash=item33cc81ba30%3Ag%3AYHgAAOSwAANY8IA1&_trkparms=pageci%3A11d131e6-b4fc-11e7-b001-74dbd180daf2%7Cparentrq%3A35e9d68115f0ab444595a97cffffe7b0%7Ciid%3A4

Dla mnie pokrywa nie wchodzi w grę. Od dłuższego czasu planowałem roślinność nad zbiornikiem jako ozdobę i zarazem hydroponikę. 

Dziękuję wszystkim za dobre słowo oraz cenne uwagi. Lekko nie było, ale na szczęście operacja zakończyła się powodzeniem.

Dzisiaj przeprowadziłem jeszcze drobną kosmetykę i mogę pokazać już efekt końcowy. 

 

 

IMG_20171019_210438_01.jpg

Nowa lampa oczywiście już zainstalowana. Nie miałem czasu pobawić się nią jeszcze. Ustawiłem światło tak na szybko w ten sposób. 

Edytowane przez przemo-h
  • Lubię to 8
  • Dziękuję 1
Opublikowano

Przemo - tło bajka .

Zmieniam swój ideał tła z tego co wykonał kolega @barcid ze szmatek kuchennych i CXa na twoje .

A wiesz dlaczego ?

Bo zrobiłeś to co dawno pisałem - nie użyłeś CXa - a tylko farby akrylowej bezpośrednio na styropian ( ja proponowałem taką farbę specjalnie do bezpośredniego malowania styropianu , tanią , polską i w spraju eco decco ) przez co wydobyłeś  te najdrobniejsze rowki i wypukłości z tego styropianu.

Wnioskuję, proszę a nawet żądam :D- nowego tematu jak wykonać idealne tło ze styropianu bez CXa by Przemo i dokładny opis czym i jak wykonałeś te drobniutkie nierówności , mikropęknięcia , poszarpane szczeliny rozszerzające się, bo płomień z zapalniczki chyba wygładza i zaokrągla nierówności . Wystarczy poglądowy film na YT z wykonania poszczególnych fragmentów w kawałku styropianu - resztę każdy sam sobie dośpiewa.

Trudno teraz odróżnić co u ciebie jest  tłem a co prawdziwym kamieniem - i ot chodzi. 

Moim zdaniem zbliżamy się do tych najlepszych profesjonalnych szwedzkich wzorców teł za chorą kasę.:D

Koniecznie wklej do galerii i koniecznie do tematu o komponowaniu wystroju.

 

 

  • Lubię to 5
Opublikowano
24 minuty temu, deccorativo napisał:

Bo zrobiłeś to co dawno pisałem - nie użyłeś CXa - a tylko farby akrylowej bezpośrednio na styropian ( ja proponowałem taką farbę specjalnie do bezpośredniego malowania styropianu , tanią , polską i w spraju eco decco ) przez co wydobyłeś  te najdrobniejsze rowki i wypukłości z tego styropianu.

Henryk....tylko nie wiemy jak  z "żywotnością " takiego tła ....CX czy inna zaprawa zawsze je zabezpiecza. Do tego dochodzą jakieś mechaniczne uszkodzenia..dlatego podejrzewam ,że każda zaprawa po prostu przedłuża żywot takiego tła.Moje ma ponad 7 lat  i tylko w niektórych miejscach widać ,że farba w jakiś sposób odeszła i prześwituje CX  ale to nawet dodaj pewnego rodzaju naturalności. Ale kolegi tło póki co naprawdę fajnie wygląda.

Opublikowano

Andrzeju ja nie podważam od dawna stosowanej techniki  CXa na styropian do wykonania tła akwarystycznego.

Nawet jak gorącą igłę zamocujesz do lutownicy i zrobisz na tym styropianie te mikropęknięcia i szczelinki , ryski itp najdrobniejsze szczególiki -  to kładąc pierwszą warstwę pędzlem i rzadki CX - wszystko zamalujesz i wyrównasz,  pozostaną tylko grube i głębokie  rysy i szczeliny.

W moim przekonaniu ta warstwa CXa nie zabezpiecza styropianu przed niczym poza dawaniem ciężaru bo CX nie jest wodoodporny więc puszcza do styropianu wszystko co jest w wodzie łącznie z nią ( styropian nasiąka wodą w kilku procentach ).

Farby akrylowe wodorozcieńczalne stosujemy u nas od wielu lat i poza zwróceniem uwagi na nie toksyczność pigmentu co nie zawsze jest podane nie ma z tym żadnych problemów.

Ja używałem i CXa i  także malowałem go potem takim spreyem deco color ale i malowałem bezpośrednio nim goły styropian a nawet płytę poliwęglanu komorowego - i ta farba w przeciwieństwie do CXa jak wyschnie jest zupełnie wodoodporna nie przepuszcza wody i jest nadzwyczaj twarda i odporna na ścieranie - tarłem zmywakiem tą ostrą stroną po tym malowanym poliwęglanie i nic żadnej ryski.

Ja używałem do malowania CXa i styropiany takich dwu farb - i ma je nadal po jakieś 50% do użycia a nie trzeba pędzla możesz z tego zrobić wzory typu suchy pędzel a nawet tampon druk z gruboziarnistej gąbki ppi10 - tu czarny mat i szara jasna połysk , ale kolorów od groma innych jest. To polski producent  - co można malować widać - nawet zabawki dla dzieci.

20171020_094704.thumb.jpg.6949ef76427da504224801045954b6e6.jpg

 

Opublikowano

Jeszcze raz dziękuję wszystkim, bardzo mi miło, że Wam się podoba?. 

To tło ma już dobrze ponad dwa lata, z tego co pamiętam. Przeklejałem je ze starego zbiornika 200x45x45 do tego obecnego. Co do wytrzymałości... w jednym miejscu było zbyt słabo podgrzane i mbuniaki mi trochę je podgryzły. Przy przesiadce do obecnego baniaka (wiosną zeszłego roku) podtopiłem je w tym miejscu,  pomalowałem jeszcze jedną warstwą akrylu dla świętego spokoju i problemów już nie ma. Na farbę nie ma mocnych. Jest na prawdę wytrzymała jak pisze @deccorativo.

Z mojego doświadczenia mogę spokojnie polecić. 

Jeśli jest zainteresowanie, to jak najbardziej mogę to opisać krok po kroku.

  • Lubię to 2
Opublikowano
4 godziny temu, deccorativo napisał:

W moim przekonaniu ta warstwa CXa nie zabezpiecza styropianu przed niczym poza dawaniem ciężaru bo CX nie jest wodoodporny więc puszcza do styropianu wszystko co jest w wodzie łącznie z nią ( styropian nasiąka wodą w kilku procentach ).

:) Henryk ..tu się nie zgodzę . Cytat z opisu producenta : " Wodoszczelne właściwości CX 5 pozwalają stosować go do miejscowego uszczelniania konstrukcji betonowych oraz do tamowania lokalnych przecieków wody. "

A to źródło cytatu: http://ceresit.vhost.id.pl/produkty/materialy-do-kotwienia-i-montazu-konstrukcji/materialy-do-kotwienia-i-montazu-konstrukcji1/cx-5

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Nasz klubowy kolega Timi klei dobre akwaria -Akwaria.pro Przy tym wymiarze, co Ty zamierzasz kupić, to od kogo byś nie kupił, to będzie dobrze. Oczywiście o ile ktoś ma doświadczenie w klejeniu akwari
    • Cześć. Od jakiegoś czasu myślę nad nowym akwarium - 120x40x50, z tym że tutaj (dla mnie) już zaczynają się schody - ciężko jest mi znaleźć jakąś zaufaną firmę, do tej pory patrzyłem i najbardziej zaufany wydaje mi się Myciok, z tym że szukając po internecie byłem w stanie znaleźć różne opinie - na tym forum głównie pozytywne i wystawione nie aż tak dawno temu, więc możliwe że jest u tej firmy lepiej niż było, ale byłem w stanie też znaleźć opinie nie aż tak przychylne więc na dwoje babka wróżyła (jak dla mnie). Dodatkowym pytaniem dla mnie jest tutaj czy szyba 8mm będzie wystarczająca, ale to nie jest tutaj aż tak ważne. Do tej pory byłem w miarę przychylny akwaplastowi (ze względu na cenę), ale przemyślałem i w razie nieszczelności mógłbym mieć małą powódź w pokoju, czego wolałbym oczywiście uniknąć. Z góry dzięki za jakieś nakierowanie, bo rzeczywiście ciężko mi jest spośród firm na naszym rynku wybrać, a co do Mycioka już kiedyś słyszałem pozytywne opinie więc może rzeczywiście zamówienie akwarium u niego wyszłoby najlepiej.
    • Moja a502ps coś nie działa. A502e usuwała żółtawą barwę wody. Ta nie. Może sprzedawca się pomylił ?  Jak u Was ? EDIT: Sprzedawca wyklucza pomyłkę ze względu na kolor. Być może słaby przepływ przez żywicę, jak pływa w ruchomym złożu. Wrzuciłem do solanki. Zobaczymy co z tego wyjdzie...
    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.