Skocz do zawartości

Parametry w baniaku


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam 

W ubiegły czwartek tj 28.09.2017 zalałem swoj baniaczek na dzien dzisiejszy parametry przedstawiają się tak 

pH - 7.4 

No2 - < 0.01

No3 - więcej niz 1 a mniej niz 10 

NH4 - <0.05

GH - 8

KH - 6 

Co powiecie na tematy tych parametrow według JBL ph troche niskie a reszta w normie 

Edytowane przez pitik1247
Opublikowano
1 minutę temu, pitik1247 napisał:

W ubiegły czwartek tj 28.10.2017

..literówka Ci się wkradła..popraw miesiąc:). Rozumiem ,że to są parametry kranówy? Jak na kranówę to mogą być..Trudno się do nich odnieść poprzez pryzmat wody w Malawi skoro dopiero startujesz a my nie wiemy jak to robisz i jakimi testami badałeś ( kropelki czy paski). Napisz jak startujesz , sprawdzaj parametry co kilka dni , wrzucaj tutaj w jakiejś tabelce i wtedy będzie można się do nich odnieść.

7 minut temu, pitik1247 napisał:

ph troche

..pH z biegiem  postępowania cyklu azotowego jeszcze Ci wzrośnie.

Opublikowano

Jak pisze Andrzej podałeś nam parametry wody kranowej wlanej do baniak i odstanej 2-3 dni  i co ci mamy więcej powiedzieć ?

Woda z karanu w tym Wiedniu taka ja u nas - koniec kropka.:D

Dziwi mnie tylko ten  duży rozrzut w wyniku NO3 -   tam po drodze jest jeszcze dwa kolory testu JBLa  - albo wyniki robione przy świetle sztucznym albo nie wiesz z której skali korzystać.  Wszystko jest podane na forum w tych kwestiach.

Jak już zalałeś to akwarium i zmierzyłeś tą kranówę w baniaku to może byś zaczął start biologiczny tego akwarium a to wymaga przeczytania  FAQ a .

Wejdz na stronę główną potem odszukaj dział Woda - kliknij i przeczytaj co jest pierwsze potem twój temat a potem pod spodem trzeci - masz zapoznać się z tymi trzema.:D

 

 

Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, deccorativo napisał:

Dziwi mnie tylko ten  duży rozrzut w wyniku NO3 -   tam po drodze jest jeszcze dwa kolory testu JBLa  - albo wyniki robione przy świetle sztucznym albo nie wiesz z której skali korzystać. 

.....tutaj Henryk słusznie zauważył. Warto też dodać aby pH było robione kroplami JBL w zakresie 7.4 - 9.0

Jeżeli są to krople JBL to odczytuj ze środkowego paska NO3.

Edytowane przez AndrzejWalb
Opublikowano (edytowane)
8 minut temu, pitik1247 napisał:

Masz zdj skali jaka mam i moja próbka jest ciemniejsza od 1 a jasniejsza od 10 dlatego napisalem ze mam pomiedzy 1 a 10 

..teraz rozumiem..ale i tak masz jeszcze pośrodku  5. Bo rozumiem ,że odczytujesz ze środkowego paska? Między 1 a 10 to wyniki z pierwszego paska. Jeżeli tam odczytujesz to błąd.

Edytowane przez AndrzejWalb
Opublikowano

Ustrzeliłem dublet i trafiłem  oba błędy.

@pitik1247

 daj już dziś spokój z pisaniem ;), coś już  masz pomroczność jasną -  jedynie zapamiętaj na jutro.

1/ Wszystkie testy robimy w świetle dziennym nigdy przy sztucznym  a wyniki po zmroku się nie liczą po prostu ich nie ma .

2/ Do pomiarów używamy instrukcji oraz komparatora ( to te plastikowe gowno z dwoma otworami na fiolki co je wyrzuciłeś.;)

3/  Na wyniki patrzymy z góry jak w lornetkę a wynik NO3 odczytujemy z tej niższej skali o niższych wartościach liczbowych - tej górnej skali zupełnie nie widzimy po prostu jej nie ma..

4/  W teście JBL na NO3 wszyscy mamy tą samą skalę więc nie ma sensu jej pokazywać chyba że z postawionym na niej komparatorem i widocznym dnie w obu fiolkach.

 

  • Lubię to 1
Opublikowano

Po 1 pomiary robilem przy swietle dziennym po 2 nic nie wrzuciłem a po 3 pisze na grupie bo chce się dowiedziec co i jak dalej i wgl a nie po to żeby czytac twojego wymądrzania się .

Sam kiedys zaczynales i na pewno dopytywales się co i jak 

14 minut temu, AndrzejWalb napisał:

..teraz rozumiem..ale i tak masz jeszcze pośrodku  5. Bo rozumiem ,że odczytujesz ze środkowego paska? Między 1 a 10 to wyniki z pierwszego paska. Jeżeli tam odczytujesz to błąd.

Ok to teraz już wiem bede odczytywał z 2 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Od lewa do prawa fajny pomysł. Kiedyś próbowałem coś takiego zrobić i nie udało mi się. Okazało się że mam za krótki baniak do symulacji takiego wschodu i zachodu albo za mało dałem ledów. Wysłane z mojego RMX3301 przy użyciu Tapatalka
    • Odnoszę się tylko do akwarium 180cm Jak chcesz połączyć L. Perlmutta, który dorasta raptem do 11cm. Z mdokami, które w moim akwarium samce mają po 18cm? Jeżeli chcesz coś w jasnym żółtym , złotym ubarwieniu, to zamiast Labidochromisów, proponuję nimbochromis venustus. A z mdoki są bardzo problematyczne w utrzymaniu ich w zdrowiu, oczywiście moim zdaniem i piszę tutaj tylko o moim doświadczeniu z tymi rybami. Pierwszy raz kupiłem stado 12ryb, po krótkim czasie zostało kilka szt. Które przeżyły do max rozmiarów. Później postanowiłem odbudować stado. Kupiłem kolejne kilkanaście rybek i wpuściłem do akwarium przejściowego, aby tam podrosły - padały jak muchy i po pewnym czasie nie zostało z nich nic. Nie poddałem się i długo szukając kupiłem kolejne 8szt. Takich odchowanych 8cm. (Ryby z Holandii) Aby je wpuścić od razu do dużego akwarium. Po 2mc z 8szt. Zostało mi 3szt i pływają do dzisiaj z 5 starszymi dorosłymi mdokami. Nie wiem, może tylko u mnie, ale te ryby są bardzo wrażliwe. Aby uzupełnić niebieski kolor w akwarium - samce i samice niebieskie, kupiłem stado cyrtocara moori. Kolorem tułowia nie odbiegają od ndok, lepiej pływają, bo mają temperament i przede wszystkim -nie zdychają. W dużym akwarium aktualnie pływa 5szt. Takich około 12cm. Dokupiłem też 16szt małych rybek, takich 3cm. Które aktualnie pływają samodzielnie w przedszkolu 200l mają już około 5-6cm i dalej rosną, w dodatku ani jedna z 16szt nie padła. Podrosną do około 8cm i wpuszczę je do reszty obsady. Ogólnie ryby z gatunków non - mbuna wolno rosną, a już cyrtocara wybitnie wolno rośnie. Do 0.5cm miesięcznie. W dodatku nie każdemu, podoba się garb tłuszczowy na czole tych ryb. Mi akurat się podoba.
    • Zgadza się, ale ja miałem na myśli początkujący z naszym biotopem.
    • Zdecydowanie, 3 to za dużo do Twojego akwarium. Skoro piszesz, że wolałbyś mniejsze gatunki, a więcej osobników, to na pewno odpada Acei, również dlatego, że po prostu rośnie za duży na ten litraż. Do Saulosi dobrym towarzystwem w Twoim zbiorniku byłby np. Labidochromis Perlmutt, fajna i ciekawa rybka. Możesz spróbować też że wspomnianym przeze mnie Maingano.  Dwa gatunki po 10-12 sztuk maluchów i celować w dwa haremy, po jednym z każdego gatunku.
    • Dziękuję za rady, jeśli zostanę przy 2 gatunkach, po ile sztuk może zostać? Czy 3 to już za duża liczebność?  
    • @Bartek_De założyłem że jak ktoś miał do czynienia "latami" z akwarystyką to już nie jest początkujący 😉😃
    • Też mi się tak wydaje, może Maingano do towarzystwa Saulosi, jeśli pozostać przy niebieskim?
    • Najprawdopodobniej w tak małym akwarium i źle dobranej obsadzie ryba jest nękana ewentualnie odczuwa pogarszanie się parametrów wody .  Masz ryby z różnych biotopów. Co się zmieniło? Zmieniło się to , że ryby dorosły , zmieniły się też parametry wody bo nie wierzę aby Twoja filtracja była właściwa patrząc na ten filterek. Tak jak napisał @yaroryby dorosły w złych warunkach i  się po prostu męczą  bo zmieniły się parametry i ubyło im miejsca .  Poczytaj wskazany link i zastanów się czy na pewno chcesz tak trzymać ryby i z jakiego biotopu. Nie chcesz się zrazić to działaj .
    • Poczytałem , poobserowałem, wziąłem też pod uwagę ryby, które mam w swoich zbiornikach.  Z uwagi że posiadam zbiorniki, w których posiadam młode  rdzawe, maingano, perlmutty, cynotilapie zebroides cobue (100x50x50 do likwidacji jeśli postawie 180cm) oraz w 120x50x50 copadichromis trewavasae lupingu oraz yellowy. To ostatecznie u mnie będą 2 akwaria. 120x50x50 oraz w/w 180x50x50.   Z uwagi że w 120cm mam copadichromis trewavasae lupingu wraz z yellowem od ponad 2 lat pora na jakieś zmiany. Nie ukrywam że z yellowami jestem już od blisko 4 lat i mi się przejadły. Także widzę 2 rozwiązania: -OPCJA 1 W 120x50x50 Zostawić copadichromisa trewavasae lupingu F1 dopuścić np. Labidochromis perlmutt (pasuje pod kątem żywieniowym) w miejsce yellowa.   A w 180x50x50 zrobić mbuniaka np. ze stadkiem acei luwala lub itungi. Do tego dokupić sobie "szefa" protomelasa steveni taiwan reef oraz z 2 gatunki mbuny pośród ryb: cynotilapia, maingano , rdzawy lub kolejne marzenie (Metriaclima msobo lub Fainzilberi)    - OPCJA 2  W 120x50x50 zrobić typową mbunę pośród rdzawego maingano cynotilapii.   W 180x50x50 zakupić placidochromisa mdoke white lips + aulonocare i np. dorzucić pasującego żywieniowo Labidochromisa perlmutta czyli zrobić non mbuniaka ale... wtedy muszę też sprzedać copadichromisy z 300l.  
    • No dobrze ale co się zmieniło co się dzieje tej rybce   
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.