Skocz do zawartości

Parametry w baniaku


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Test JBL może nie być miarodajny, u mnie przykładowo nigdy nie pokazywał odcieniu niebieskości tylko zieloności :) dopiero jak kupiłem test Saliferta to się przekonałem że PO4 mam grubo ponad 1.

Nie namawiam może jakoś specjalnie do kupna nowego testu, bo jakby mleko już się rozlało a na fotkach pokazałeś piękne ogrody sinic :). Ale na przyszłość jak byś chciał znać dokładniejszy wynik Po4 to polecam Saliferta.

Wracając do Twojego problemu, to w zasadzie już Ci napisano, mniej świecić, a teraz w ogóle nie świeć, skoro nikt nie patrzy na akwarium. Sam doszedłem do tego, że nawet nie zaatakowane sinicami akwaria lepiej jest niedoświetlić i świecić tylko wtedy gdy ktoś patrzy. Przykładowo u mnie oba baniaki się świecą od 8 do 22 ale od rana ledy mam skręcone na 20%, w zasadzie to tylko dają półmrok, rozjaśniam od 17 do 22 kiedy to domownicy się krzątają i korzystnie jest pokazać piękno ryb.
Powodzenia z walką :)

Opublikowano
2 minuty temu, Pleziorro napisał:

Przykładowo u mnie oba baniaki się świecą od 8 do 22 ale od rana ledy mam skręcone na 20%, w zasadzie to tylko dają półmrok, rozjaśniam od 17 do 22 kiedy to domownicy się krzątają i korzystnie jest pokazać piękno ryb.

Powodzenia z walką :)

Mam podobną sytuację ?

Do 13:00 świeci 7W LED na 300l, o 14:00 dochodzi kolejne 18W, o 15:00 kolejne 20W, a od 21 do 24 następuje stopniowe zmniejszanie wygaszanie w odwrotnej kolejności. Póki co glonów praktycznie brak, mimo, że fosfor wg JBLa pokazuje w okolicach 0 (czyli bardzo możliwe, że jest go zdecydowanie więcej), a od dobrych dwóch tygodni azot mam mniej niż 5mg/l.

Opublikowano (edytowane)

Mamy trochę czasu zanim @pitik1247 wróci z kraju do Wiednia i pokaże co zastał  ale poza cennymi wskazówkami które dostał na czas sinic i zielenic do wykonania to temat parametrów wody w dziele WODA moim zdaniem został wyczerpany .

Gościu ma aktualnie już dobre parametry a cała akcja ratowania ryb w surowym baniaku zakończona chyba sukcesem - teraz nastąpił czas stabilizacji biologii i to widać na fotce ( chyba pierwszej ).

Nie miejsce tu @Deadi na podawanie swojego stosunku do stosunków jakie miewał @pitik1247 ale on nigdy nie podał przez ten cały miesiąc jakie miewał stosunki bo nigdy przedtem nie podał wyniku PO4  a NO3 podał  coś między 1 a 10 ppm :D a potem nawet 1ppm . Temat  od razu skupił się na ratowaniu jego ryb bo od razu wyszło z parametrow że baniak surowy a z rybami i słusznie bo to był priorytet.

To że z fotki wynika że w kilka dni cała szyba mu zarosła pięknymi zielenicami świadczy że aktualnie ma dobre stosunki i potwierdził to parametrami wody , a te stare ogromne sinice sprzed kilku tygodni świadczą tylko że kiedyś miał złe stosunki.

Pomijając  tak drażliwe i sinico- genne kwestie jak :

- oświetlenie i czas świecenia

-jedynej filtracji chyba nadal tylko na BioFlow 3.0 z sikiem poniżej 700l/h  bo nie widzę by kolega posłuchał i dał tam AqC2000 z drobną gąbką, chyba po prostu nie chciało mu się wyciąć tego BioFlow co każdemu innemu się udało bez 20 szwów na kolanie.;)

 

- karmienie  temat nie znany

- temperatura wody nie znane

- cyrkulacja wody - nieznane

- filtracja mechaniczna - nieznane

to wszystko inne działy lub kontynuacja  rozpoczętych przez autora wcześniejszych tematów.

Trzeba poczekać aż się ustosunkuje do powyższego:D jak wróci.

 

 

 

 

Edytowane przez deccorativo
  • Lubię to 1
Opublikowano
W dniu 16.10.2017 o 21:28, pitik1247 napisał:

 

Tak ryby zachowuja się normalnie . Mechanik już pracuje weaz z ceramika do filtra wlozylem 1 kapsulke baktozynu i wlałem 1 ampułke tych bakterii doszla tez końcowka natleniajaca do juwela i natleniam tez tym z aquaela 

Aha i temperatura jest 27.9 odpowiednia czy zmniejszyc

 

Kolega ma już Aquaela od dawna w akwarium. Temperaturę też podał. Z całą resztą to musi być w domu i obserwować, jak to funkcjonuje.

Opublikowano

Na dzien dzisiejszy wyglada to tak . I zauwazylem ze pysie chętnie skubia te glony z podłoza już prawie znikły jest jeszcze troche na przedniej ale nie duzo i na bocznych troche wiecej i na kamieniach i roslinach  . Tak wiec dzis nie dostały nic innego oprocz tego co uskubały. I co do filtra bio flow to nie mam 3 tylko bodajże 8.0 jak dobrze pamietam.i przepływ 1500 pisze na pompie już kiedys o tym pisałem ??? I jakie parametry wam podac ? IMG_20171106_182635.thumb.jpg.a3030a144807f91fb31239d511f0d7f3.jpg

Opublikowano

Glonami się nie przejmuj. Sam widzisz, że ryby lubią te glony. Trochę to wygląda na sinice, ale kiepsko to ocenić po tym zdjęciu. Zastanawiające są te bąbelki powietrza z filtra. To nie jest normalny objaw. Musi gdzieś być zaciągane lewe powietrze. Chyba że źle oceniam zdjęcie.

Opublikowano
4 godziny temu, pozner napisał:

Glonami się nie przejmuj. Sam widzisz, że ryby lubią te glony. Trochę to wygląda na sinice, ale kiepsko to ocenić po tym zdjęciu. Zastanawiające są te bąbelki powietrza z filtra. To nie jest normalny objaw. Musi gdzieś być zaciągane lewe powietrze. Chyba że źle oceniam zdjęcie.

Mam tak specjalnie zrobione mam założoną te koncowke do napowietrzania . A jak to przeszkadza moge wyłaczyc 

Opublikowano
Godzinę temu, AndrzejWalb napisał:

..sam oceń czy Ci optycznie przeszkadza. Ale zmniejsza przepływ filtra.

Troche mnie to denerwuje ale myslalem zeby ryba wiecej dotleniac dzis wylacze i zobacze co się bedzie dzialo 

Opublikowano (edytowane)

Najbardziej optymalne pod kątem efektywnym i optycznym to natlenianie poprzez ruch tafli wody - w zupełności to wystarczy, więc wszystkie wyloty jakie masz ustaw kilka cm pod taflą wody tak byś miał na powierzchni takie małe fale.

Poza tym na moje oko tam nadal jest dużo za dużo światła - zwłaszcza w tym stanie baniaka.

Edytowane przez Deadi

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Od lewa do prawa fajny pomysł. Kiedyś próbowałem coś takiego zrobić i nie udało mi się. Okazało się że mam za krótki baniak do symulacji takiego wschodu i zachodu albo za mało dałem ledów. Wysłane z mojego RMX3301 przy użyciu Tapatalka
    • Odnoszę się tylko do akwarium 180cm Jak chcesz połączyć L. Perlmutta, który dorasta raptem do 11cm. Z mdokami, które w moim akwarium samce mają po 18cm? Jeżeli chcesz coś w jasnym żółtym , złotym ubarwieniu, to zamiast Labidochromisów, proponuję nimbochromis venustus. A z mdoki są bardzo problematyczne w utrzymaniu ich w zdrowiu, oczywiście moim zdaniem i piszę tutaj tylko o moim doświadczeniu z tymi rybami. Pierwszy raz kupiłem stado 12ryb, po krótkim czasie zostało kilka szt. Które przeżyły do max rozmiarów. Później postanowiłem odbudować stado. Kupiłem kolejne kilkanaście rybek i wpuściłem do akwarium przejściowego, aby tam podrosły - padały jak muchy i po pewnym czasie nie zostało z nich nic. Nie poddałem się i długo szukając kupiłem kolejne 8szt. Takich odchowanych 8cm. (Ryby z Holandii) Aby je wpuścić od razu do dużego akwarium. Po 2mc z 8szt. Zostało mi 3szt i pływają do dzisiaj z 5 starszymi dorosłymi mdokami. Nie wiem, może tylko u mnie, ale te ryby są bardzo wrażliwe. Aby uzupełnić niebieski kolor w akwarium - samce i samice niebieskie, kupiłem stado cyrtocara moori. Kolorem tułowia nie odbiegają od ndok, lepiej pływają, bo mają temperament i przede wszystkim -nie zdychają. W dużym akwarium aktualnie pływa 5szt. Takich około 12cm. Dokupiłem też 16szt małych rybek, takich 3cm. Które aktualnie pływają samodzielnie w przedszkolu 200l mają już około 5-6cm i dalej rosną, w dodatku ani jedna z 16szt nie padła. Podrosną do około 8cm i wpuszczę je do reszty obsady. Ogólnie ryby z gatunków non - mbuna wolno rosną, a już cyrtocara wybitnie wolno rośnie. Do 0.5cm miesięcznie. W dodatku nie każdemu, podoba się garb tłuszczowy na czole tych ryb. Mi akurat się podoba.
    • Zgadza się, ale ja miałem na myśli początkujący z naszym biotopem.
    • Zdecydowanie, 3 to za dużo do Twojego akwarium. Skoro piszesz, że wolałbyś mniejsze gatunki, a więcej osobników, to na pewno odpada Acei, również dlatego, że po prostu rośnie za duży na ten litraż. Do Saulosi dobrym towarzystwem w Twoim zbiorniku byłby np. Labidochromis Perlmutt, fajna i ciekawa rybka. Możesz spróbować też że wspomnianym przeze mnie Maingano.  Dwa gatunki po 10-12 sztuk maluchów i celować w dwa haremy, po jednym z każdego gatunku.
    • Dziękuję za rady, jeśli zostanę przy 2 gatunkach, po ile sztuk może zostać? Czy 3 to już za duża liczebność?  
    • @Bartek_De założyłem że jak ktoś miał do czynienia "latami" z akwarystyką to już nie jest początkujący 😉😃
    • Też mi się tak wydaje, może Maingano do towarzystwa Saulosi, jeśli pozostać przy niebieskim?
    • Najprawdopodobniej w tak małym akwarium i źle dobranej obsadzie ryba jest nękana ewentualnie odczuwa pogarszanie się parametrów wody .  Masz ryby z różnych biotopów. Co się zmieniło? Zmieniło się to , że ryby dorosły , zmieniły się też parametry wody bo nie wierzę aby Twoja filtracja była właściwa patrząc na ten filterek. Tak jak napisał @yaroryby dorosły w złych warunkach i  się po prostu męczą  bo zmieniły się parametry i ubyło im miejsca .  Poczytaj wskazany link i zastanów się czy na pewno chcesz tak trzymać ryby i z jakiego biotopu. Nie chcesz się zrazić to działaj .
    • Poczytałem , poobserowałem, wziąłem też pod uwagę ryby, które mam w swoich zbiornikach.  Z uwagi że posiadam zbiorniki, w których posiadam młode  rdzawe, maingano, perlmutty, cynotilapie zebroides cobue (100x50x50 do likwidacji jeśli postawie 180cm) oraz w 120x50x50 copadichromis trewavasae lupingu oraz yellowy. To ostatecznie u mnie będą 2 akwaria. 120x50x50 oraz w/w 180x50x50.   Z uwagi że w 120cm mam copadichromis trewavasae lupingu wraz z yellowem od ponad 2 lat pora na jakieś zmiany. Nie ukrywam że z yellowami jestem już od blisko 4 lat i mi się przejadły. Także widzę 2 rozwiązania: -OPCJA 1 W 120x50x50 Zostawić copadichromisa trewavasae lupingu F1 dopuścić np. Labidochromis perlmutt (pasuje pod kątem żywieniowym) w miejsce yellowa.   A w 180x50x50 zrobić mbuniaka np. ze stadkiem acei luwala lub itungi. Do tego dokupić sobie "szefa" protomelasa steveni taiwan reef oraz z 2 gatunki mbuny pośród ryb: cynotilapia, maingano , rdzawy lub kolejne marzenie (Metriaclima msobo lub Fainzilberi)    - OPCJA 2  W 120x50x50 zrobić typową mbunę pośród rdzawego maingano cynotilapii.   W 180x50x50 zakupić placidochromisa mdoke white lips + aulonocare i np. dorzucić pasującego żywieniowo Labidochromisa perlmutta czyli zrobić non mbuniaka ale... wtedy muszę też sprzedać copadichromisy z 300l.  
    • No dobrze ale co się zmieniło co się dzieje tej rybce   
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.