Skocz do zawartości

Parametry w baniaku


pitik1247

Rekomendowane odpowiedzi

30 minut temu, Deadi napisał:

Czyli coś koło 210L?

 

350 l 

29 minut temu, bartleo napisał:

Ty nic nie dokupuj ... :D , słuchaj chłopaków, ogranicz świecenie, podobno przykrycie, całkowite zaciemnienie przynosi efekty ;) .  Ja przy 200cm w dzień 40W power ledem świecę, czasem włączę dodatkowe 40.

Moge calkowicie wylaczyc na 5 dni bedzie tylko switlo dzienne 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, pitik1247 napisał:

Ja chcialem.jeszcze 1 belke dokupic bo z tylu mam miejsce w pokrywie i doszlo by jeszcze 48 w 

Sebastian.....sam rozwalasz równowagę w swoim zbiorniku w którym tak naprawdę jej nie ma. Akwa zalałeś  1 miesiąc temu i dwa dni a świecisz 16 godzin dziennie używając do tego 90W..to jest prawie 0.3W/l  a jeszcze planujesz 40W. Ogranicz to świecenie do kilku godzin. Owszem..to nie jest holender..ale zwiększaj czas świecenia o godzinę co tydzień zaczynając od 6 dziennie do 10 dziennie. Ta moc światła nie ma może do końca znaczenia ale Twoje akwa tak naprawdę jest  nieustabilizowane..Wyczyść ręcznie te glony ( tak naprawdę są to bakterie). Odessij je wężem i zaciemnij na kilka dni a obędzie się bez chemii . Dla pewności powinieneś zbadać jeszcze PO4 bo ważny jest stosunek PO4 do NO3. Ale najpierw zrób to co Ci koledzy wcześniej napisali . A tak na marginesie zastanów się czy potrzebujesz te dodatkowe 40 W ?

Edytowane przez AndrzejWalb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, AndrzejWalb napisał:

Sebastian.....sam rozwalasz równowagę w swoim zbiorniku w którym tak naprawdę jej nie ma. Akwa zalałeś  1 miesiąc temu i dwa dni a świecisz 16 godzin dziennie używając do tego 90W..to jest prawie 4W/l  a jeszcze planujesz 40W. Ogranicz to świecenie do kilku godzin. Owszem..to nie jest holender..ale zwiększaj czas świecenia o godzinę co tydzień zaczynając od 6 dziennie do 10 dziennie. Ta moc światła nie ma może do końca znaczenia ale Twoje akwa tak naprawdę jest  nieustabilizowane..Wyczyść ręcznie te glony ( tak naprawdę są to bakterie). Odessij je wężem i zaciemnij na kilka dni a obędzie się bez chemii . Dla pewności powinieneś zbadać jeszcze PO4 bo ważny jest stosunek PO4 do NO3. Ale najpierw zrób to co Ci koledzy wcześniej napisali . A tak na marginesie zastanów się czy potrzebujesz te dodatkowe 40 W ?

Chyba 0,4W ? a konkretnie 0,3W ?

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, pitik1247 napisał:

Po4 zmierzone jest wynik podany i bedzie się tak swiecilo przez 5 dni bo wyjechalem do

...możesz nie włączać światła przez te 5 dni. Jak nie pomoże to nie zaszkodzi. Usuwaj mechanicznie te zielone i będzie OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, AndrzejWalb napisał:

...możesz nie włączać światła przez te 5 dni. Jak nie pomoże to nie zaszkodzi. Usuwaj mechanicznie te zielone i będzie OK.

Za pozno bedzie 5 godzin dziennie . Jestem już w drodze ?

A z tym swieceniem to od rana czy na wieczor czy nie ma to znaczenia ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Zobacz na tym forum https://klub-tanganika.pl/forum/
    • Wertykalny by zrobił, ale będę na niego patrzył tylko jak będę wchodził do akwa 😁 Mam tam jakiś metr wysokości.
    • A jak wysoko będziesz tam miał. W wyobraźni zobaczylem na pozostałych 3 ścianach, ogród wertykalny zasilany oczywiście wodą z baniaka. Poza fajnym efektem uzyskasz w ten sposób dodatkową filtrację. Jedyny minus to to, że tylko Ty będziesz to oglądał😉
    • Tutaj jest trochę inna sytuacja, bo zbiornik jest z betonu i nad zbiornikiem mam przestrzeń, którą będę się do niego dostawał (wyłączona zamknięta przestrzeń do której będzie dostęp tylko z jednej strony). Jak będę robił izolację w zbiorniku, to zrobię też całą górę więc samo skraplanie nie jest mi straszne, ale chętnie odzyskałbym to gorące, wilgotne powietrze, które będzie się nad wodą gromadziło.
    • Cześć. Na sam początek chciałbym zaznaczyć, że mam już jakieś doświadczenie w hodowli ryb w akwarium - od plus minus 6-7 lat interesuję się tym mniej lub bardziej, jednak nigdy nie miałem akwarium z rybami z Malawi lub Tanganiki - co zresztą powinno przykuć moją uwagę dużo wcześniej ze względu na to, jak twardą wodę mam w kranie - nie jestem teraz w stanie przytoczyć z pamięci parametrów, a zrobić testu nie jestem w stanie ponieważ mam najprawdopodobniej przeterminowane testy, ale wiem, że generalnie pH, kH i gH jest bardzo wysoko. Po napisaniu wstępu przejdę do problemu z którym się spotykam - mam akwarium 80cm x 40 cm x 40 cm - (długość x szerokość x wysokość) i chciałbym zagospodarować je głównie dla muszlowców - nie chciałbym doprowadzić do "przepełnienia" akwarium rybami, a samemu nie byłem w stanie znaleźć innych współtowarzyszy muszlowców (w postaci innej niż ryby) w naturze. Akwarium chciałbym urządzić jak najbardziej zgodnie z naturą, filtracja będzie kubełkowa - kubełek całkiem sporej pojemności i przeznaczony do akwarium dużo większego - na stronie producenta jest napisane że do +- 300-400l akwarium. Nie jestem w stanie zdecydować się na to, jaki gatunek z grupy muszlowców chciałbym hodować w akwarium - jest ich dosyć sporo a samemu nie umiem znaleźć źródła, gdzie mógłbym w prosty i czytelny sposób porównać to, jakie warunki potrzebują do życia. Akwarium z tego, co zdążyłem się dowiedzieć, powinno być w miarę wystarczające pod względem litrażu, a dokładniej rzecz biorąc pod względem wielkości dna, bo głównie o to tutaj się wszystko rozbija - tak jak w przypadku pyszczaków czy pielęgnic. W każdym bądź razie, z góry dziękuję za jakiekolwiek nakierowanie na to, co mógłbym zrobić, jak urządzić akwarium czy jakie muszlowce mógłbym w swoim akwarium hodować, a także przepraszam, jeżeli gdzieś na tym forum taki temat się już przewijał.
    • Kiedyś policzyłem parowanie i przy 25 stopniach (temp. powietrza i zbiornika - akwarium nieogrzewane; odkryte 20 cm pokrywy; efekt podobny jak przy zdjętej) i wilgotności 37% (zima) - było to ok. 180 g/h. Przy 4,5x większej powierzchni u ciebie nie przekroczy 0,8 kg /h. Przy zamkniętej pokrywie wewnątrz zintegrowanej pokrywy pleśniało - wolę wymianę tego powietrza. U mnie to podniesienie wilgotności wewnątrz domu  ok. 10 %. Parowanie tej wody to moc ok 120W !
    • A nie myślałeś nad przykryciem zbiornika? Płyta Gutta Płyta Hobbyglas gładka przezroczysta 2 mm świetnie się sprawdza. Minus trzeba z niej usuwać kurz. łatwo w niej wyciąć miejsce na węże itp.
    • Na pewno to zrobię, nie wiem jeszcze jaką metodą, ale na bank nie będę tracił tego ciepła. Mam przygotowane dwa odpływy, jeden do kanalizacji, drugi bezpośrednio do zbiornika 10k L zakopanego na podwórku. Do tego same zbiornika będzie odpływ deszczówki z dachu i podwórka. Z wielu względów przydomowa oczyszczalnia zamiast włączenia do sieci kanalizacyjnej. Długo nad tym myślałem i rozmawiałem z wieloma osobami, które mają przydomowe oczyszczalnie i według mnie, nie ma lepszej opcji. Dodatkowo w moim przypadku wybudowanie przyłącza i jego późniejsza obsługa to kosmos. Rozprawiam o tym z człowiekiem od rekuperacji. Chętnie bym odebrał powietrze z nad zbiornika, poza ciepłem z parowania jest jeszcze oświetlenie wiec sporo energii, ale wilgotność nad akwarium będzie >90% i nie wiem co na to rekuperator i przewody wentylacyjne. Trwa narada w tej sprawie  
    • @bojack Co do hajsu/ekologii pomyśl, kiedy dom nie gotowy o... 1/ wymienniku ciepła do podmiany - 10 l/h to może być zimą jakieś kolejne 125 kwh/mc jeśli nie więcej....  A rozwiązanie proste... u mnie rura w rurze -wężyk od osmozy w rurce igielitowej. Tylko do 10l/h już większa długość się przyda no i dobrze to zaizolować trzeba..... 2/ wykorzystaniu wody ściekowej Oczko wodne ? Zbiornik do podlewania ogrodu ? Regeneracja dolnego źródła PC ? 3./ Oddzielny punkt poboru jeśli jest kanalizacja... ? 4/ Jak z wentylacją ? Nowe domy żeby spełnić normy raczej muszą mieć rekuperację.  Plan z odzyskiem wilgoci czy bez ? Wyciąg nad akwa? Straty energii przez parowanie mogą być spore.
    • To skąd bierzesz hajs na prąd i żarcie też mają w DDD   Konkluzja jest taka, że na dole robię maksymalnie niską wylewkę zachowując parametry cieplne, tak, aby w przypadku chęci zrobienie sumpa były jakieś opcje co do wysokości. Reszta później, ale filtracja wewnątrz zbiornika jest kusząca z wielu względów.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.