Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
4 minuty temu, Bezprym napisał:

Heniu, Aquael w Unimaxie też podaje realny przepływ.

Tak też mi pisał Darek eljot ale nadal mam wątpliwości tym bardziej że nie widzę żadnego testu z pomiarem wytrysku poza ogólnikowym stwierdzeniem że sika doskonale..

Po pierwsze to ile pomp ma Unimax od tego 500 ?  bo producent raz podaje 2 pompy a raz nic nie podaje a tylko że np do baniaka 700l i wydajność 1700l/h ale tak samo podaje HW304A  - wydajność 2000l/h a tu wiem że tyle z węży nie sika.

Nie miałbym wątpliwości gdyby producent podał tak " pompa o wydajności 2500l/h a  max wydajność kubła  przy fabrycznym wyposażeniu1700l/h  - tak właśnie podaje Fluval  i nikt nie ma wątpliwości. np dla FX4

"

Maksymalna wydajność filtra bez wkładów : 2650l/h

Maksymalna wydajność filtra z wkładami i wężykami  : 1750l/h  ( ładne mi wężyki)

"

Nikt o zdrowych zmysłach nie używa kubła bez węży i wkładów bo po co a różnica wychodzi 66%

Tak to nam pozostaje tylko test tego kubła jak producent go nam wypożyczy taki np Unimax700

Takie mijanie się z prawdą na ok 70% zauważam przy wszystkich kubłach poza Fluvalem gdzie jasno napisano ile ma pompa a ile max sik wychodzi.

Ale w Irlandii nie ma chyba ani Unimaxa700 ani HW 304A ani Ikoli 1200 natomiast podejrzewam że Fluval FX4 jest.:D

 

Opublikowano (edytowane)

Dorzuciłem kilka dużych kamieni, wyglądają na ciemniejsze bo są mokre ale targnąłem je z tego samego kamieniołomu. Tym razem zabrałem rower, więc poszło szybciej. :D Wszystkie są stabilne, czy ustawienie jest OK? Jeśli tak to idę płukać piasek.   

 

Zaczynam też rozglądać się za filtrem. UV w środku wskazane, czy wprost przeciwnie? 

20171001_142027.jpg

Edytowane przez hilux
Opublikowano

na początek dobrze jest:D

jak u nas okrzepniesz - popatrzysz na baniaki  co wygrywają konkursy - sam dojdziesz że trzeba przestawić ale to mając podkład po całości i taki co nie wypływa to betka tak jak wycięcie tego BioFlow było - wyjmij pierwszy z prawej i pierwszy z lewej bo w rogach g... będzie się zbierało  i płucz piasek i syp.:D lej wodę  przez ustrojstwo i  startuj biologie nitryfikacyjną - wsio masz na forum opisane.

powodzenia

Opublikowano

A swoją drogą  łatwo znajdujemy zasady kompozycji  akwariów roślinnych, iwagumi,  holenderskie , nawet mini rafka ale nikt nie pokusił się tu napisać o

ZASADACH  kompozycji akwariów Malawi a by się przydało  bo tylko galeria inspiruje a może być ktoś co fotografuje i ma pojęcie o złotym podziale , trójpodziale  jakiś przekątnych napisał by w podstawach takie abecadło układania kamieni .

Dalej tylko mur filipiński albo  garaże?

Gdzieś znalazłem takie podstawowe wskazówki jak komponować układ kamieni ale teraz nie widzę.

Czy tylko nas stać na to ? - nic nikomu nie ujmując oczywiście

Ja nie potrafię ułożyć co innego ocenić ale mamy tu wirtuozów układania kamieni i sam ich widziałem w akcji na WDA aż miło było jak sprawnie i szybko ułożyli - potem już było godzinami czy ten jeden ostateczny kamień tak czy tak.:D i wiecie że oni pamiętali gdzie i jak ten jeden leżał :D

 

Opublikowano

Nie ma złotej zasady w układaniu kamieni. Podstawowa zasada jest taka; dla non-mbuny mało kamieni, dla mbuny dużo kamieni. Ja jestem zwolennikiem jak największej (oczywiście w granicach rozsądku) ilości kamieni dla mbuny. Czym więcej zakamarków, grot, kryjówek, tym lepiej. Zmniejsza to agresję i daje schronienie słabszym rybom, tak samcom, jak i samicom. Przy takiej aranżacji na pewno rzadziej byśmy czytali o zabitych rybach. Reszta to kwestja gustu. Jeśli komuś podobają się garaże, to niech ma garaże. On będzie patrzył na to akwarium codziennie. Po sobie i temacie o początkach Malawi u forumowiczów widzę, że z czasem wizja domowego Malawi bardzo się zmienia.

@hiluxułożył fajną aranżację i jeśli mu się tylko podoba, to tak powinien zostawić.

Opublikowano

@hiluxidziesz w dobrym kierunku! Dobrze, że wywaliłeś to beznadziejne pudło?. Zaopatrz się w ten filtr z linku, zasypuj piachem i zalewaj. Aranż pod mbunę jest git. Duże kamole, które dodałeś poprawiły całokształt. Jak już wszystko będzie chulać z rybami i zauważysz gdzieś zalegające kupska, to ewentualnie kilka mniejszych kamieni odejmiesz. Druga sprawa to falownik, który w naszym biotopie jest mile widziany. Poprawia cyrkulację wody i wymiata kupska do filtra, ale to już z czasem będziesz wiedział czy potrzebujesz, czy nie. W razie problemów z doborem ryb pytaj w dziale OBSADY. Jednak przed tym niech baniak dojrzeje. 

Powodzenia! 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Ta największa wygląda na crabro.
    • To Ty jesteś bardzo dzielny, albo bardzo silny, albo masz nieduże akwarium. Przy zbiorniku 160 litrów - wielkość mini jak na malawi - podmiana 25% to jest 40 litrów - wiadrami w jedną i w drugą. Przy większych akwariach odpowiednio więcej. To już chyba lepiej ciągnąć węże.  Jak już się upierasz przy targaniu tej wody, to wygodniejsze od wiader mogą być kanistry - trudniej rozlać. Ja tak na razie uzupełniam wodę w dolewce.  Jeżeli masz miejsce w szafce - mnie się takie rozwiązanie bardzo sprawdziło - można tam zamontować narurowca i na czas poboru wody łączyć go z siecią wężem ogrodowym z szybkozłączką.  Z drugiej strony wpiąłem zestaw na stałe do rury prowadzącej wodą z sumpa do akwarium. Jak widać na zdjęciu, założyłem też elektrozawór z wyłącznikiem pływakowym, żeby nie przelać.  Co do wkładów - mam polipropylenowy, odżelaziający i węglowy. I jeszcze jedno drobne udogodnienie: Wąż doprowadzający wodę do filtra podpinam do baterii prysznica. Żeby nie musieć za każdym razem odkręcać węża i nakręcać końcówkę do podłączania szybkozłączki, wąż prysznica dokręciłem do szybkozłączki z gwintem zewnętrznym 1/2" (trochę się naszukałem w internecie). Tym sposobem przepinam tylko węże. Zastanawiam się jeszcze nad założeniem za elektrozaworem trójnika i podłączeniu tam modułu z żywicą jonowymienną - w ten sposób ogarnę też temat uzupełniania wody w dolewce.   Podmiana.pdf
    • Poziome psy - Melanochromis auratus Plamy - Nimbochromis livingstonii Bez Pasów - 3 x Pseudotropheus sp. 'acei' Pionowe pasy - słabo go widać, Chindongo demasoni albo Chindongo saulosi Ta największa, trudno powiedzieć, jakiś Pseudotropheus? W tej misce, bez napowietrzania i przykrycia za długo nie pożyją.
    • Siemka potrzebuje info co za pyszczole tu pływają 😁😁😁🍺
    • Cześć  To stary temat ale i mnie aktualny ponieważ mój samiec Yellow od ponad pół roku na zmianę bździ się z dwoma samicami Saulosi , już chyba z osiem razy nosiły w pysku młode ale jak na razie przetrwały dwie jedna ma jakieś  4 cm a druga jest jeszcze tyci tyci maleńka 
    • @Tomasz78https://forum.klub-malawi.pl/search/?q=Hexpure &quick=1  W podanym linku są 4 tematy różne w tym jeden właśnie ten tutaj. W szukajce zaznacz WSZYSTKO  wtedy szuka w zawartości całego forum.
    • Napiszę tutaj bo wpisując w wyszukiwarkę hexpure wyskoczył tylko ten temat. Moje spostrzerzenia po użyciu hexpure w porównaniu do purigenu. Jeżeli coś jest tanie a tak samo dobre jak te drogie to zapala się czerwona lampka - gdzieś tkwi jakiś "haczyk". No i znalazł się owy "haczyk". Jeżeli chodzi o czystość wody to oba preparaty krystalizują wodę tak samo, oba po 4 tygodniach tak samo zabrudzone na kolor brązowy. Różnica wyszła w regeneracji. Oba regeneruję wybielaczem ace. Hexpure wybielało się 3 dni zużywając 1 litr ace i to nie wybieliło do białości. Nalałem około 300 ml ace do 125ml hexpure tak jak robię to w przypadku purigenu, po 24h wybieliło może w połowie, i tak jeszcze 2 razy powtarzałem aż zużyłem 1 litr. Natomiast 125ml purigenu po użyciu 300 a nawet 250 ml ace po niecałych 20h wybiela do białości. Wniosek z tego taki że hexpure opłaca się tylko w tedy jeśli używa się go jednorazowo. Jeżeli hexpure działa tak jak purigen latami to na wybielacz wydamy więcej. Purigen regeneruje co 4 tygodnie zużywając 300ml ace, więc zaokrąglając 1 litr ace starcza na 3 miesiące, czyli rocznie 4 litry, powiedzmy że litr ace kosztuje 10 zł, to roczny koszt 40 zł. Hexpure po 4 tygodniach użycia zużywa 1 litr ace, czyli rocznie potrzebuje 12 litrów czyli 120 zł. Hexpure 300ml kosztuje 60 zł. Purigen 250ml kosztuje 110 zł. (Aktualne ceny ze sklepu "trzmiel") Ale na ace trzeba rocznie wydać 80 zł więcej. Wnioski wyciągnijcie sami, a może ktoś ma inne spostrzeżenia?  
    • Parametry wody to: NO2 - 0,25mg/l NO3 - 25mg/l Twardość całkowita  GH - 3dH - mam uzdatniacz Twardośc węglanowa KH - 20dH ph - 8,0 Cl2 Chlor - 0mg/l   Przed uzdataniaczem mam GH - około 6-7dH I myślę by przed podmiana przefiltrować bardziej pozbyc się azotynów najwyzej dodac do wody seachem cichlid lake salt + malawi buffor
    • A jakie masz parametry wody w kranie, że aż tyle tego szpeju potrzebujesz?
    • Pytanie zrobił bym zestaw składający się z : - 3x obudowa https://sklep.osmoza.pl/obudowa-gw-kp10-14-p-138.html w pierwszej obudowie dał bym filtr do 1mikrona https://sklep.osmoza.pl/wklad-polipropylenowy-gw-ps1-10-p-1580.html w drugiej obudowie węgiel https://sklep.osmoza.pl/wklad-weglowy-blokowy-gw-bl-10-p-732.html w trzeciej obudowa na złoże https://sklep.osmoza.pl/obudowa-gw-e-10c-p-1751.html + https://sklep.osmoza.pl/zloze-do-usuwania-azotanow-a520e-p-461.html wszystko zepnę to https://sklep.osmoza.pl/stelaz-plastikowy-ptbt-1-p-2532.html by trzymało się kupy + złączki aby się wpiąć w kran lub słuchawkę, wodę będę nalewał do wiadra i z wiadra do akwa by nie ciągnąc mega dużo węża. Czy taka konfiguracja będzie okej czy wystarczy tylko węgiel + złoże A520e, wydaje mi się że lepiej wstępnie przefiltrować by nie zapychał się węgiel. Czy będzie okej??
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.