Skocz do zawartości

grzałki atman


bartek3430

Rekomendowane odpowiedzi

Ja kiedys pozyczyłem swoja na tydzien i temp. spadla tylko z 26 do 25*C ( w kazdym razie o 1 *C ) w pomieszczeniu o temp. 17-19*C . Wiec nawet jak się mu zepsuje to tragedii nie bedzie - pojdzie i kupi nastepna . na pewno zdazy . W sumie to nawet przeczeka okres rekalamcji a w kryzysowej sytuacji zawsze moze dolac garnek wrzatku uprzednio go mieszajac z czescia wody z akwa by rybek nie poparzyc :)

Oswietlenie zalatwia Ci troche ciepła , niewiele ale na pewno coś grzeje ! Bez paniki !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak Ci się zepsuje kubełek :?: też kupujesz dwa?

Po co od razu nastawiać się na awarię... uważam, że jedna wystarczy.


Co do kubełka jak najbardziej dwa i to z tych samych powodów. kiedyś była o tym rozmowa i w tym temacie chociaż raz zgodziłem się z Jakubem o przewadze dwóch nad jednym


Awaria grzałki i jej niedziałanie jest znacznie mniej groźne od takiej awarii gdzie grzałka wali na całą moc i woda się mocno podgrzewa, słabsza grzałka nie zagotuje wody jedna mocna może wysoko podnieść jej tempperaturę.

Poza tym ceny grzałek nie są wysokie więc kupno dwóch to nie taki koszt jak kubełków

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście jest sens w tym co piszesz yaro :wink:

Ale np odnośnie grzałki, to ja też nie widzę sensu kupować grzałki jednej, ale o tak dużej mocy, że w akwa można zaparzyć herbatę. Na 240l czester ma 120W i jest ok, może spróbować z 100W. Taka moc chyba nie podgrzeje aż tak mocno wody w razie awarii.. chyba, bo badań nie robiłem.


Jeszcze jedna rzecz odnośnie awarii. Grzałka może zagrzać wodę do niebezpiecznych temp w przeciągu 7-8 godz? mam na myśli noc, bo w ciągu dnia chyba każdy temp sprawdza. Chodzi mi o grzałkę dopasowaną do litrażu, nie np 300W na 160l (trochę na wyrost :wink: )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedna rzecz odnośnie awarii. Grzałka może zagrzać wodę do niebezpiecznych temp w przeciągu 7-8 godz? mam na myśli noc, bo w ciągu dnia chyba każdy temp sprawdza. Chodzi mi o grzałkę dopasowaną do litrażu, nie np 300W na 160l (trochę na wyrost :wink: )


Korzystając z linku zaprzyjaźnionego sklepu:

http://www.sklepmalawi.pl/index.php?d=produkt&id=319

do takiego akwarium polecana jest grzałka 300 W

uwierz że taka grzałka podgotuje rybki w znacznie szybszym tempie niż 7-8 godzin, po drugie pech często tak nas spotyka ze coś się dzieje nie podczas naszej obecności tylko np w czasie wyjazdu :)

Ja proponuje do tego akwarium dwie grzałki 100 W jeżeli masz ciepło w domu i nie będzie zbyt duzej różnicy temperatur między wodą a otoczeniem, w przeciwnym wypadku dwie 150 W.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a nie jest czasem tak ze czym czesciej grzalka sie wlacza tym wiecej pradu pobiera[samo rozrzanie grzalki?],wiece lepiej kupic dwie slabsze na zimowe wieczory,a na reszte roku pewnie jedna starczy...aha,i czym czesciej sie wlacza tym szybciej zuzywa,,,,ja kupie do swojego 100W+75W-akawrium na gotowo 250litrow,jak bedzie za malo to wymienie 75W na 100W....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem troszke przesadzacie i dramatyzujecie... każdy w domu ma powyżej 20*C chyba?! POtrafie nawet w zimie nie używać grzałki i samo to że mam pokrywe utrzymuje już temperature na poziomie 24*C. Po co gracić tak małe akwarium dwoma grzałkami. Faktycznie dwie grzałki pewnie jeszcze więcej zeżrą niż ta jedna włączająca się co jakiś czas. Dwie grzałki to można kupić przy długim akwarium a 240 z dobrą filtracją, obudową i oświetleniem wydoli nawet na jednej grzałce 60W jak w domu będzie nawet ciut ponad 20*C.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Na pewno to zrobię, nie wiem jeszcze jaką metodą, ale na bank nie będę tracił tego ciepła. Mam przygotowane dwa odpływy, jeden do kanalizacji, drugi bezpośrednio do zbiornika 10k L zakopanego na podwórku. Do tego same zbiornika będzie odpływ deszczówki z dachu i podwórka. Z wielu względów przydomowa oczyszczalnia zamiast włączenia do sieci kanalizacyjnej. Długo nad tym myślałem i rozmawiałem z wieloma osobami, które mają przydomowe oczyszczalnie i według mnie, nie ma lepszej opcji. Dodatkowo w moim przypadku wybudowanie przyłącza i jego późniejsza obsługa to kosmos. Rozprawiam o tym z człowiekiem od rekuperacji. Chętnie bym odebrał powietrze z nad zbiornika, poza ciepłem z parowania jest jeszcze oświetlenie wiec sporo energii, ale wilgotność nad akwarium będzie >90% i nie wiem co na to rekuperator i przewody wentylacyjne. Trwa narada w tej sprawie  
    • @bojack Co do hajsu/ekologii pomyśl, kiedy dom nie gotowy o... 1/ wymienniku ciepła do podmiany - 10 l/h to może być zimą jakieś kolejne 125 kwh/mc jeśli nie więcej....  A rozwiązanie proste... u mnie rura w rurze -wężyk od osmozy w rurce igielitowej. Tylko do 10l/h już większa długość się przyda no i dobrze to zaizolować trzeba..... 2/ wykorzystaniu wody ściekowej Oczko wodne ? Zbiornik do podlewania ogrodu ? Regeneracja dolnego źródła PC ? 3./ Oddzielny punkt poboru jeśli jest kanalizacja... ? 4/ Jak z wentylacją ? Nowe domy żeby spełnić normy raczej muszą mieć rekuperację.  Plan z odzyskiem wilgoci czy bez ? Wyciąg nad akwa? Straty energii przez parowanie mogą być spore.
    • To skąd bierzesz hajs na prąd i żarcie też mają w DDD   Konkluzja jest taka, że na dole robię maksymalnie niską wylewkę zachowując parametry cieplne, tak, aby w przypadku chęci zrobienie sumpa były jakieś opcje co do wysokości. Reszta później, ale filtracja wewnątrz zbiornika jest kusząca z wielu względów.
    • Kurcze wy się więcej zastanawiacie nad przepływem niż nad rybami... wiecie,  że te ryby to mają w du**e wasze problemy...
    • 1. Podnoszenie 30 tyś l/h wody o _jeden_ metr to moc ok. 82 W (bez uwzględnienia strat w związku z wydajnością pompy). Moduły to bardziej energooszczędne rozwiązanie - nie ma tego podnoszenia. Duży moduł w części za filarem + kilka pomp i sump ze wszystkimi komplikacjami nie nie potrzebny. 2. 16 cm - wejdzie np. Jebao dcp 20000. 2 - 4 sztuki? ? Wg moich obserwacji sprawność jest większa przy niższych obrotach. 3. Ryba 20 cm zanieczyszcza wodę, jak 5 sztuk po 10 cm.... Jedna 30 cm - jak 12 szt po 10 cm.  
    • Racja, po prostu kasa, czy też moda wymuszona oszczędnościami właśnie. Zobaczymy, kogo nie odstraszą koszty zakupu dużego zbiornika, sprzętu i rachunków za prąd, ten będzie szukał rozwiązań w zasilaniu np. kaseciaka falownikiem. Chyba sam tak zrobię do planowanego dużego akwarium. Przewiduję nową odsłonę obumarłego wątku o filtrze kasetowym, choć jest tam co czytać, ponad 1800 postów. 😄 Byle było co do tego akwarium wpuścić, nie za horrendalne pieniądze...
    • Niestety ale biotop Malawi wymaga dużych zbiorników i jest do duża przeszkoda w dobie szukania oszczędności na prądzie. Dla nas 200L dla saulosi to takie minimum i to niezbyt atrakcyjne, ponieważ mamy tylko jeden gatunek, dla wielu to bariera nie do przejścia. Dlatego pewnie gatunki ryb wymagające dużych szkieł jak pyszczaki, dyskowce czy inne duże pielęgnice są w odwrocie a powraca moda na małe ryby oraz akwaria w stylu low-tech.  
    • Jeszcze o tym bardzo nie myślałem. Na pewno będzie mix i na pewno zbiornik nie będzie na początku przerybiony. Co będzie po kilku latach, to się okaże jak uda się kontrolować narybek. Na pewno chcę mieć predatory + mbuna w dużych ławicach - taki wstępny plan. @yaro nie mam tutaj miejsca na pomyłki. Jak dam za mało rur na spływ do sumpa, to poprawienie tego będzie karkołomne. Jeżeli dam za dużo, to nie będzie problemem. Więc wolę dmuchać na zimne. Wiem na pewno, że wolny przepływ przez biologię, to mit akwarystyczny. Pytanie tylko gdzie jest złoty środek, bo przelać 30000L/h przez sumpa, a potem wypompować to na 2m, to dość trudny case, ale nie jest niewykonalny. Być może złotym środkiem będzie podwójna filtracja, czyli sump + filtr w dużym module/kominie. Po rozmowę z hydraulikiem i człowiekiem od wylewek wiem już, że mogę dać pod akwa zamiast styropianu 15cm, dobry xps 5cm + 5cm wylewka. To daje mi 66cm pod zbiornikiem więc sump mógłby mieć 40cm wysokości. 16cm na sumpem wystarczy? Czy lepiej dać niższy sump?
    • 10000 litrów robi wrażenie 👍 Ile ryb będziesz chciał mieć docelowo? Przy przykładowym przeliczniku 50 litrów na rybę daję aż 200 sztuk. 
    • Hm… moje akwarium produkuje ok. 9 ppm azotanów tygodniowo. Odpowiada to godzinowej produkcji 0,015 ppm NH3. Przyjmując że ryby wydalają  NH3 ze stałą prędkością, to stężenie obserwowane w testach to 0,015ppm/krotność przepływu przez filtr. Nawet jeśli miałbym całkowitą krotność filtracji na poziomie 0,4 (jak twierdzisz, że masz) to i tak obserwowany wynik 0,0375 ppm jest na granicy oznaczalności testów. Ale z tego co pamiętam, to masz filtry po 2 stronach i znając życie gąbka będąca kilka razy lepszym od ceramiki filtrem biologicznym, została zaliczona do „mechanika”. Do tego nitryfikacja jest bardzo łatwa… dla mojego zbiornika wystarczy 0,6l gąbki 20ppi, by nie było problemu. Aby woda była czysta trzeba znacznie więcej. Pojęcie czystości jest bardzo względne… No ale inaczej definiujemy pewne pojęcia. Jestem pewien, że Cię nie przekonam W każdym razie rekomendacja, żeby robić przepływ przez sump na poziomie 0,4 jest dosyć oryginalna. Zazwyczaj poleca się 3-5x, w morskich x10. 
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.