Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Kurcze mam podobny problem moja samica Mbasi też od kilku dni nie przyjmuje pokarmu a ciało jakby opuchnięte, inkubacji napewno u niej nie zaobserwowałem gdyż gardziel normalny. 

Opublikowano

Podam jeszcze aktualne parametry wody:

2 maja            NO3 - 5-10 mg/l          NO2 - 0,2 mg/l         NH4 - 0,6-0,8 mg/l

6 maja            NO3 - -                        NO2 - 0,3 mg/l        NH4 - 0,5-0,6 mg/l

7 maja            NO3 - 5-10 mg/l           NO2 - -                   NH4 - -

10 maja          NO3 - 5-10 mg/l           NO2 - 0,2 mg/l       NH4 - -

13 maja          NO3 - 5-10 mg/l           NO2 - 0,1 mg/l       NH4 - -

16 maja          NO3 - 5-10 mg/l           NO2 - 0,05 mg/l     NH4 - 0,2 mg/l

19 maja          NO3 - 10-15 mg/l           NO2 - 0,1 mg/l     NH4 - 0,1 mg/l

22 maja          NO3 - 5-10 mg/l           NO2 - 0,1 mg/l     NH4 - 0,1 mg/l  

3 czerwca       NO3 - 10-15 mg/l           NO2 - 0,1 mg/l     NH4 - -

10 lipiec       NO3 - 10-15 mg/l           NO2 - 0,05 mg/l     NH4 < 0,05     pH 7,6

 

 

Opublikowano

Mam teraz podobny problem. Kolega Midran dostarczył na WDA dwa Lethrinopsy i od tamtej pory zaczęły się problemy. Samica nie jadła, chudła i w końcu padła. Nie przejmowałem się tym, tak bywa. Jednak od kilku dni zauważyłem, że dwa Lethrinopsy i dwie samice Copadichromisów też nie pobierają pokarmu. Zachowują się normalnie, wyglądają normalnie, ale nie jedzą. Wypluwają pokarm. Zacząłem kurację Microbe Lift, przekażę efekty. Dodam, że te problemy mam od dawna, odkąd kupiłem ryby z odłowu. Jakiś pasożyt lub bakteria atakuje u mnie ryby, osłabione, zdestabilizowane ryby. Przekażę wyniki kuracji. Raz już pomogła.

Opublikowano

Myślę i myślę i chyba pójdę drogą aplikacji protocaps M i bactocaps F. Jutro przejadę się do sklepu po nie i wieczorem aplikacja.Trochę boję się o biologię bo mam świeży baniak.

W przyszłości będzie trzeba zacząć macerować kryla czosnkiem ;) 

 

Opublikowano

Oki tak też uczynię. Ew podpytam się jeszcze odnośnie szczegółów :)

37 minut temu, michal_j napisał:

Zrzuc połowę wody to mniej leków Ci pójdzie.

Niestety nie mogę tego uczynić, gdyż mam filtr kasetowy i przestałby działać. Na szczęście nie są to przesadnie drogie leki. 

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Mała aktualizacja. Ryby po chorobie już niemal doszły do siebie. Chociaż jedna samica Lichnochromisa acuticepsa do tej pory je mniej niż inne ryby i jest wychudzona. Widać po niej, że była już jedną nogą na tamtym świecie i kuracja antybiotykowa uratowała jej życie.Pozostałe ryby są zdrowe i szybko rosną. Narzekać można jedynie na brak kolorów - ryby wyglądają jak śledzie, nadal.. :)

Z technicznych spraw - zmniejszyłem okres podmian wody i teraz podmieniam 30% raz na dwa tygodnie. Parametry wody są dobre więc nie ma sensu tracić pieniędzy na nadmiarowe podmiany.

śledzie2.JPG

Opublikowano
3 godziny temu, iquitos68 napisał:

Narzekać można jedynie na brak kolorów - ryby wyglądają jak śledzie, nadal.. 

No to nie mbuniaki trzeba troszkę poczekać aż zwali z nóg ;) 

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Mam drobny problem z zachowaniem Mylochromisa spec. Mchuse. Na wstępie przypomnę, że mam teoretycznie harem tych ryb w układzie jeden samiec i dwie samice. Ryby są niewybarwione, a  układ płci zgaduje po różnej wielkości tych ryb. Dziwne rzeczy dzieją się z największą rybą, która jest teoretycznie samcem. Po pierwsze jest ona grubsza od pozostałych dwóch mniejszych ryb. Nawet podejrzewałem, że jest chora na bloat, jednakże jest bardzo żarłoczna i oprócz nadętego brzucha innych objawów choroby nie stwierdziłem. Już drugi raz dzieje się coś takiego, że ta ryba kopie gniazdo, pojawia się u niej tak jakby pokładełko. W między czasie ryba ta chudnie. Zastanawiam się co się dzieje. Czy jest to samiec? Ale dlaczego chudnie i skąd to pokładełko. Kolory mu się nie zmieniają i wszystkie ryby tego gatunku jakie posiadam bardzo podobnie wyglądają, włącznie z atrapami ikry na płetwie odbytowej jak i sam kształt tej płetwy. Nie podchodzi do tarła z żadną rybą. Dołączam fotkę zrobioną komórką.

DSC_5330.JPG

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.